Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Επαγγελματική εκπαίδευση σχεδιασμένη για τα κέρδη

 
     Με πυρήνα τις αξιώσεις των επιχειρήσεων και ακολουθώντας την τακτική να προωθούνται ρυθμίσεις για σοβαρά εκπαιδευτικά ζητήματα εν μέσω lockdown, το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί την ψήφιση του σχεδίου νόμου που αφορά την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση.
Τόσο από τη παρουσίαση του νομοσχεδίου από την ηγεσία του υπουργείου όσο και από τους βασικούς άξονες, επιβεβαιώνεται πως κεντρικός στόχος είναι η ευθυγράμμιση της δομής και του περιεχομένου της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
Με την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση και συνολικά την εκπαίδευση να αντιμετωπίζει ελλείψεις και προβλήματα που εντείνονται εν μέσω πανδημίας, για το υπουργείο παθογένειες αποτελούν «η ανεπαρκής διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ» και η απουσία μεταγυμνασιακών δομών Κατάρτισης.
Έτσι, με το νομοσχέδιο έρχεται να δώσει πιο ισχυρό θεσμικό ρόλο στις επιχειρήσεις, που θα παραγγέλνουν άμεσα τι είδους εφήμερες δεξιότητες χρειάζονται ανά πάσα στιγμή. Στην κατεύθυνση αυτή, συγκροτούνται το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ) με τριετή θητεία, με συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων και τα Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (ΣΣΠΑΕ) σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, μέσα από τα οποία θα σχεδιάζεται η Επαγγελματική Εκπαίδευση. 'Οπως τονίστηκε, θα λαμβάνονται υπόψη και οι ανάγκες της αγοράς εργασίας σε τοπικό επίπεδο με το υπουργείο να φέρνει σαν παραδείγματα τους τομείς του Τουρισμού στις Κυκλάδες και της Ενέργειας στη Δυτ. Μακεδονία, σε ένα μοντέλο σχεδιασμού της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από την αγορά για την αγορά.

Στροφή στην πρόωρη κατάρτιση

Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης για αποφοίτους Γυμνασίου με διετή διάρκεια φοίτησης, οι οποίες εντάσσονται στο επίπεδο προσόντων 3 όπως και οι ΕΠΑΣ.
Κατά τη παρουσίαση, έγινε φανερό πως η εξυπηρέτηση των αναγκών των επιχειρήσεων έρχονται σε προτεραιότητα σε σχέση με τα μορφωτικά δικαιώματα και την εξασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών σε όσο το δυνατόν περισσότερη στέρεα γνώση. Η στροφή στην πρόωρη κατάρτιση παρουσιάστηκε σαν ευκαιρία και δυνατότητα που δίνεται εναλλακτικά και που σε συνδυασμό με ένα πλέγμα μέτρων που οξύνουν τους ταξικούς φραγμούς, ενισχύει και τα περί μαθητών που... «δεν παίρνουν τα γράμματα». Περιγράφοντας το επίπεδο προσόντων 3, ο γ. γραμματέας δια βίου μάθησης μίλησε για το «επίπεδο του τεχνίτη», ενώ χαρακτήρισε τις μεταγυμνασιακές σχολές σαν ευκαιρία «με πολλές επιπτώσεις και στην οικονομία και στα φυσικά πρόσωπα».
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν σαν πιλότος για τις αλλαγές, τη λειτουργία Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας σε ΙΕΚ και άλλες δομές επαγγελματικής κατάρτισης, ίδρυση θεματικών ΙΕΚ με ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς, αναβάθμιση του μεταλυκειακού έτους μαθητείας, ενίσχυση του ΕΟΠΠΕΠ.
Στόχος του υπουργείου είναι το νομοσχέδιο που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση να έχει ψηφιστεί πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων ενώ όπως ανακοίνωσε, ακολουθούν τα νομοσχέδια «για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ακαδημαϊκής ελευθερίας» που θα περιλαμβάνει τα όσα εξαγγέλθηκαν από τον πρωθυπουργό για τα Πανεπιστήμια, το σχέδιο νόμου για τις δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, το νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και τον ΔΟΑΤΑΠ.
Την ίδια στιγμή που προετοιμάζει το ένα αντιεκπαιδευτικό μέτρο μετά το άλλο, το υπουργείο συνεχίζει να προσπαθεί να πείσει για το τιτάνιο έργο στην τηλεκπαίδευση η οποία ήρθε μετά το κλείσιμο των σχολικών μονάδων οι οποίες αφέθηκαν ουσιαστικά ανοχύρωτες απέναντι στην επέλαση της πανδημίας.
Για μια ακόμα φορά, η ηγεσία του υπουργείου απαρίθμησε συνδέσεις, τεχνολογικό εξοπλισμό που αναμένεται, προσπαθώντας να πείσει πως είχε προετοιμαστεί για τη σημερινή κατάσταση, συγκρίνοντας ουσιαστικά το έργο της γύρω από την εξασφάλιση των όρων τηλεκπαίδευσης με την ανυπαρξία τέτοιων δομών στο παρελθόν.
πηγή:  902.gr

1 σχόλιο:

  1. Δηλαδή σύντροφοι τι προτείνεται; "Στέρεα γνώση" και όχι ειδικές γνώσεις για να βρούν οι σπουδαστές δουλειά. Παραγωγή ανέργων. Έε, μέχρι να καταργήσουμε το καπιταλισμό, κάπως πρέπει και να ζήσουμε.
    Λ.Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο