Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ: Τζίμας Ζέρβας, Σούλι 1801: Γραφή – απάντηση προς τον Αλή Πασά

ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Τζίμας Ζέρβας:
Σούλι 1801
Γραφή – απάντηση  προς τον Αλή Πασά

«Σ’ ευχαριστώ, Βεζύρη μου, δια την αγάπην οπού 
έχεις εις εμένα, αλλά τα οκτακόσια πουγκιά
παρακαλώ, μη μου τα στείλης,
 επειδή δεν ηξεύρω να τα μετρήσω.
        Κ αν ήξευρα, πάλιν δεν ήμουν ευχαριστημένος
να σοι δώσω ούτε μίαν πέτραν τής πατρίδος μου
δι’ αντιπληρωμήν, και όχι πατρίδα, ως φαντάζεσαι•
την τιμήν οπού μ’ υπόσχεσαι, μ’ είναι άχρηστος,
πλούτος και τιμή εις εμέ είναι τα άρματά μου,
με τα όποια φυλάττω και τιμώ την πατρίδα μου,
αθανατίζω και τ’ όνομά μου»...........



           Οι Νικόλαος Ζέρβας και Διαμάντης Ζέρβας, απόγονοι του Τζίμα Ζέρβα κατοίκησαν στην Βόνιτσα  και άφησαν απογόνους άξιους  της ιστορίας της Σουλιώτικης φάρας των Ζερβαίιων. Η μορφή του Τζίμα Ζέρβα δεν έχει σωθεί. Όμως οι μαρτυρίες όλων των Ζερβάιων μιλούν για την όψη του Διαμάντη Ζέρβα. Ιδια όπως αυτή του Τζίμα.

ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

1 σχόλιο:

  1. ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΝΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΑΡΧΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑ. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ . ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο