Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

Η Θειά Δημήτρω από τη Βόνιτσα: Είναι το στρώμα μου μονό, είναι το στρώμα μου μονό...

         Το Χρονογράφημα "Η Θειά Δημήτρω απο τη Βόνιτσα" επανέρχεται και θα μας κρατήσει παρέα και το φετινό χειμώνα. Η Θειά Δημήτρω είναι πανέξυπνη, καπάτσα, ζει στη Βόνιτσα και μας μεταφέρει με τη τοπική ντοπιολαλιά, με χιουμοριστικό τρόπο, συμβάντα και σκηνές από την καθημερινότητα της πόλης.

Η Θειά Δημήτρω από τη Βόνιτσα 
«Στρώμα από ροκόφλα και κανένα πουκάρι μαλλί αξάντληγου»
Το πιπίλσε 1* μια , του μολόγησε2* τ’ δεύτερη, τόκραξε3*  τη τρίτη.

-Μυδγάλω: Είναι το στρώμα μου μονό, είναι το στρώμα μου μονό, είναι το στρώμα μου μονό, να το αντέξω δεν μπορώ...
-Θειά Δημήτρω: Τι κρένεις4* μωρή Μυδγάλου από μπονόρα5*. Δεν έχει άλλο τραγούδι να πείς; Το ίδιο και το ίδιο. Τσώπα6* για να ακουρμαστούμε7* τι γίνεται στ’ στράτα8*.

-Μυγδάλω: Τι να σ’ μολογήσου Δμήτρου. Πάνε 20 χρόνια κι έχουμε το ίδιο στρώμα. Πόσες φορές τ’ απστόμσα9* το στρώμα. Μια από τη καλή, την άλλη απ΄τ ανάποδη, τ΄άλλη από τα πίστωμα και την άλλη απ’ τα όρθια. 
-Θειά Δημήτρω: Να χαλέψεις10* απ το κύρ’ σου να σπάρ’11*  ένα νιό στρώμα.

-Μυγδάλω: Μωρέ τ’ λέου είκοσι χρόνια κι δεν άλλαξες του στρώμα. Αν τα κακάρζα12* κι έπερνες άλλη γνέκα 13* θαχες του ίδιο στρώμα; Κι τι μ’ απαντάει;
-Θειά Δημήτρω: Μην το κρένεις, μην το κρένεις. Θα σ’ του πού εγώ, αποκρίνεται η Δμήτρου. Σούπε «πέθανε εσύ κι θα δείς αν θα αλλάξου στρώμα»........



-Μυγδάλω: Όχι, δεν τόπε έτσ’  γιατί θα τούρχονταν ου κόπανος στο κεφάλι. Μου αποκρίνεται «ότι είναι στρώμα με μπαμπάκι κι αν δεν μ’αρέσει να πάς να ξαπλώσεις στο στρώμα πουχες σπίτι σ’ κι ήτανε από ροκόφλα14*. Αϊ νάχε και κανένα πουκάρι15* μαλλί αξάντληγου16*.
-Θειά Δημήτρω: Ουί κι πουπουι17*. Κι τι τ’ αποκρίθκες; Με το στόμα, γιατί τα χέρια σ’ θάχανε άλλη δλειά.

-Μυγδάλω: Τούπα, ότι όταν τον πήρα αυτός κοιμόντανε κατασάουρα, απάνου σε ένα σάισμα. Και νααααααα το λιμοψίρι....
-Θειά Δημήτρω: Να ξαμώξεις18*  απ’ το κρεβάτι. Να πάς να κοιμθείς στο μονό του κρεβάτι και άσε αυτόν να κοιλοστραγγάει19* στο διπλό του κρεβάτι με το παλιό στρώμα.

-Μυγδάλω: Αυτό θα κάνω από απόψε, και γι αυτό το τραγουδάω. Να το χαμπεριάσει20* . «Είναι το στρώμα μου μονό, είναι το στρώμα μου μονό, είναι το στρώμα μου μονό, να το αντέξω δεν μπορώ....» Τι θα κάνει; Θα κιοτέψει21*.....
-Θειά Δημήτρω: Καλά λάρωσε22* τώρα. Σε καρτεράω να πείς πως θα το πάρει ο άντρας το ξάμωμα....

-Μυδγάλω: Αμα τ΄κουτάει23*, ας κρίνει....
-Θειά Δμήτρω: Αϊ αύριο τα νεώτερα. Αλλά μη γβαθείς24*, να μας τα μολογήσεις.....

************************************
1*: Το είπε χαϊδευτικά
2*: Το είπε
3*: Το φώναξε δυνατά
4*: Τι μιλάς
5*: Από το πρωί
6*: Μην μιλάς
7*: Να ακούσουμε
8*: Στο δρόμο
9*: Το τουμπάρισα, το έβαλα ανάποδα
10*: Να ζητήσεις
11*: Συντομογραφία του « να σου πάρει»
12*: Αν πέθαινα
13*: Συντομογραφία  του γυναίκα
14*: Στρώμα με γέμιση από φύλλα του καρπού καλαμποκιού.
15*: Μπάλα από μαλλιά προβάτου
16*: Χωρίς να έχει καθαριστεί και να έχουν απομακρυνθεί τα χορτάρια και άλλες ύλες
17*: Αναφώνηση
18*: Να φύγεις, να απομακρυνθείς
19*: Να κοιμάται ανήσυχα
20*: Να το καταλάβει
21*: Θα υποχωρήσει (κατά μία έννοια) 
22*: Ησύχασε 
23*: Αν έχει θάρρος
24*: Μην σωπάσεις

1 σχόλιο:

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο