Η προσφυγή αναμένεται να κατατεθεί τις προσεχείς εβδομάδες, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την εργολαβία «σκούπα» του οδικού έργου Ακτιο – Αμβρακία, όπου προσωρινός μειοδότης έχει αναδειχθεί ήδη από το περασμένο καλοκαίρι η κοινοπραξία των εταιρειών «Ακτωρ» και ΤΕΡΝΑ, δύο από τις εταιρείες που συμμετείχαν στο καρτέλ και είχαν υπαχθεί στη Διαδικασία Διευθέτησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας αναμένεται τελικά να κρίνει το κατά πόσον δικαιούνται οι κατασκευαστικές εταιρείες που συμμετείχαν στο «καρτέλ των εργολάβων», σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, να συνεχίσουν να διεκδικούν και να εκτελούν έργα.......
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η ιταλική GD Infrastrutture, η οποία ήταν η αμέσως επόμενη μειοδότρια, προτίθεται να προσφύγει στο ΣτΕ, επιχειρηματολογώντας ότι κακώς οι εν λόγω εταιρείες συνεχίζουν να αναλαμβάνουν δημόσια έργα, καθώς έχουν ήδη ομολογήσει την ενοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού.
Η ιταλική εταιρεία, η οποία εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη Μηχανική, που δεν είχε εμπλοκή στο καρτέλ, ισχυρίζεται ότι η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τον Σεπτέμβριο του 2017, δεν θα έπρεπε να λειτουργεί ως «συγχωροχάρτι» για τις εμπλεκόμενες εταιρείες, καθώς, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, δεν έχουν προχωρήσει σε κανένα μέτρο ενίσχυσης του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας τους, ώστε να διασφαλιστεί η μη επανάληψη τέτοιων πρακτικών και στο μέλλον.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προσφυγή της GD Infrastrutture απορρίφθηκε στις 11 Δεκεμβρίου από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία με την απόφαση 1082/2018 έκρινε ως μη βάσιμη την παραπάνω επιχειρηματολογία.
Συγκεκριμένα, η ΑΕΠΠ αναφέρει ότι «η Επιτροπή Ανταγωνισμού συνεκτίμησε την ειλικρινή πρόθεση των εμπλεκομένων επιχειρήσεων να υπαχθούν στη Διαδικασία Διευθέτησης, κρίνοντας ότι οι υποβληθείσες προτάσεις Διευθέτησης Διαφοράς, που υποβλήθηκαν από τις εταιρείες αυτές, αποτελούσαν έκφραση της δέσμευσής τους να συνεργασθούν με τη συγκεκριμένη ερευνητική αρχή».
Σημειώνει δε ότι δεν συνίσταται λόγος αποκλεισμού των «Ακτωρ»-ΤΕΡΝΑ από τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, καθότι δεν διαπιστώνεται συμπαιγνία και σύμπραξη με στόχο τη στρέβλωση του ανταγωνισμού στο εν λόγω έργο.
Υπενθυμίζεται ότι ο άξονας Ακτιο – Αμβρακία είναι ένα από τα «αμαρτωλά» έργα των προηγούμενων ετών, καθώς αρχικά είχε ανατεθεί στην ΑΕΓΕΚ, με μεγάλη έκπτωση. Η κατάρρευση της τελευταίας οδήγησε το έργο σε τέλμα ήδη από τις αρχές της δεκαετίας και μόλις πρόσφατα συνεχίστηκε η κατασκευή, τουλάχιστον της πρώτης εργολαβίας, η οποία ανατέθηκε (μέσω εκχώρησης από την ΑΕΓΕΚ) στην «Ακτωρ».
Ο διαγωνισμός για το υπόλοιπο τμήμα του άξονα των 48,5 χιλιομέτρων, συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο Ιούνιο, με την κοινοπραξία «Ακτωρ»-ΤΕΡΝΑ να μειοδοτεί, προσφέροντας έκπτωση 49,85%. Η ιταλική GD Infrastrutture προσέφερε έκπτωση 42,41%.
Η κατασκευαστική περίοδος του έργου είναι 30 μήνες και αποτελεί τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιονίας Οδού, συνδέοντας το νότιο τμήμα της λίμνης Αμβρακίας με την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας.
Προτεραιότητα έχει δοθεί στο ανατολικό άκρο, τη λεγόμενη παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την υπογραφή της σύμβασης.
kathimerini.gr
https://www.agriniopress.gr/
ΦΑΓΗΤΟ ΞΑΝΑΖΕΣΤΑΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΠΙΣΩ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑΤΕΤΕΘΗ ΚΑΙ ΘΑ ΕΚΔΙΚΑΣΘΕΙ ΣΤΙΣ 14 ΓΕΝΑΡΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΘΑ ΤΗΝ ΜΑΘΟΥΜΕ ΣΕ 20 ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΠΛΕΞΑΜΕ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ.ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ........................
Μήπως και λέω μήπως η λύση είναι να πάμε στο ΠΑΜΕ να τελειώνεται επιτέλους κανένας δρόμος ?
ΑπάντησηΔιαγραφήερώτηση κάνω στον εαυτό μου.