Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΑΝ ΧΘΕΣ: 2α Σεπτεμβρίου του 31 πχ. | Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΑΚΤΙΟΥ

ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

2α Σεπτεμβρίου 31 πΧ
Η Ναυμαχία του Ακτίου

Γράφει ο: ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΝΤΙΝΟΣ
Αντιπρόεδρος της Αμφικτιονίας Ακαρνάνων 
          Για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία, ο νικητής, ο Οκταβιανός, ανακηρύσσετε αυτοκράτορας, αλλά η γενιά του δεν δίνει ούτε ένα άλλο αυτοκράτορα. Αντιθέτως η γενιά του ηττημένου Μάρκου Αντώνιου, δίνει ΤΡΕΙΣ αυτοκράτορες, οι οποίοι στη προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν την ήττα του προγόνου τους και μέγα στρατηλάτη, κατασυκοφαντούν την τελευταία βασίλισσα του γένους των Πτολεμαίων
      Μια Ελληνίδα που ήταν κακάσχημη, γνώριζε όλες τις γλώσσες των υπηκόων της και είχε καταλάβει ότι το κίτρινο σιτάρι ήταν πιο δυνατό από τον κίτρινο χρυσό.....



      Οι χολιγουντιανές ταινίες συνέχισαν την λάσπη, παρουσιάζοντάς την Κλεοπάτρα ως Αιγύπτια πόρνη, αποδίδοντας σε αυτή κάθε κακό και παράξενο. Όλα αυτά για την τελευταία βασίλισσα, την απόγονο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

•-Οι Πτολεμαίοι στα 300 χρόνια της Βασιλείας τους, έδειξαν τον δρόμο για την εξέλιξη του Πολιτισμού.
•-Ήταν ο δρόμος της απρόσκοπτης γνώσης, ο δρόμος της συγκέντρωσης και της παροχής όλων των μέχρι τότε γνώσεων του αρχαίου κόσμου. Δεν ήταν τυχαίο που η Ελληνιστική Αίγυπτος ήταν το κέντρο των γραμμάτων και των τεχνών.
•-Η Κλεοπάτρα  απέτυχε 2 φορές (την τελευταία στιγμή) να εισέλθει δικαιωματικά στην Ρώμη, στην τότε εκκολαπτόμενη υπερδύναμη. 

           Αν οι συγκλητικοί δεν δολοφονούσαν τον Καίσαρα ή αν οι συγκλητικοί δεν εξαπέλυαν τόση συκοφαντία κατά του Αντωνίου, αν το αποτέλεσμα της Ναυμαχίας του Ακτίου ήταν διαφορετικό, τότε η ανθρωπότητα δεν θα ζούσε 16 αιώνες απραξίας ή οπισθοδρόμησης για κάθε είδους επιστήμη. Δεν θα χρειάζονταν να θυσιαστούν χιλιάδες επιστήμονες από την Δύση και την Ανατολή, για να επανέλθει ο Πολιτισμός σε κανονική διαδρομή.



14 σχόλια:

  1. Aκτιο χώρος της Αιτ/νίας με μεγάλη ιστορία,αεροδρόμιο και ομορφιά.Δυστυχώς κακοί γείτονες θέλουν να οικειοποιηθούν αυτό το όνομα με δημιουργία αγώνων,ομάδων κλπ Δυστυχώς επίσης δεν υπάρχει καμία αντίδραση από Δήμο,νομό ή περιφέρεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ο άθλιος τοπικισμός είναι κάτι το ασύλληπτο!!

      Λες και ζούμε τις πόλεις-κρατη της αρχαίας Ελλάδας που η μια επιδίδονταν σε πόλεμο εναντίον της άλλης.

      Η περιοχή και η Βόνιτσα πως μπορεί κάθε τρεις και λίγο να αναπολει μια μάχη στην οποια δεν συμμετείχε και το κυριότερο δεν την αφορούσε;(Ρωμαίοι εναντίον ρωμαιων)

      Η Βόνιτσα να κοιτάξει πως θα αναπτύξει δραστηριότητες που θα την φέρουν μπροστά καβαλάρη στις εξελίξεις
      Και μέχρι στιγμής κάτι τελτοιο δεν προκύπτει από πουθενά.

      Ανύπαρκτος πολιτισμός,αμορφωσιά ωχαδερφισμός.

      Μπορεί να φύγουμε τελείως απι την Αιτωλοακαρνανία και να ενταχθουμε στην Λευκάδα και στην Πρέβεζα;;

      Ίσως αυτό μας λυτρωσει.

      Διαγραφή
    2. Προς 11.03
      να είσαι σίγουρος οτι η Βονιτσα έχει ανάγκη μορφωμένους, πολιτισμένους και αλτρουιστές όπως είσαι εσύ προφανώς για να βγει απο το τέλμα. Κοιτα λοιπόν να αναλάβεις δράση αντί να κατηγορείς τους συμπατριώτες σου, αν ανήκεις σε αυτούς. Αν δεν ανήκεις, να είσαι σίγουρος/η οτι υπάρχουν αρκετοί Βονιτσάνοι που δεν ανήκουν στην κατηγορία που τους τοποθέτησες και η Βόνιτσα σιγα σιγα θα πάρει τη θέση που της αξίζει.
      Επίσης, δεν σε κρατάει κανείς να μετακομίσεις στην Λευκάδα ή Πρέβεζα που τόσο σου τρέχουν τα σάλια. Επαναλαμβάνω αν εισαι όντως Βονιτσάνος. Αν δεν είσαι ξυδάκι και τα καλύτερα έρχονται για τον τόπο μας να εισαι σίγουρος. Οχι θα σφησουμε να καπηλεύεστε όλοι την ιστορία του τόπου μας για να κονομάτε εις βάρος μας....αντε για κανενα μπανάκι τώρα...προλαβαίνεις...έχει ζέστη ακόμη

      Διαγραφή
  2. Για το θέμα των αγώνων "ΑΚΤΙΑ" αλλά και για κάθε άλλη δραστηριότητα στο θέμα της Ναυμαχίας του Ακτίου, κάθε όμορη πόλη (και κυρίως η Πρέβεζα) έχει δικαιώματα στην Ιστορία. Ο Οκταβιανός μετά την ναυμαχία και την νίκη του, μετέφερε στην Νικόπολη εκτός από τους κατοίκους της Ακαρνανίας και τον θεσμό των αγώνων ΑΚΤΙΑ. Στο χώρο της Σμυρτούλας, ακριβώς δυτικά από το γήπεδο ποδοσφαίρου, έχει βρεθεί το στάδιο πραγματοποίησης των αγώνων.
    Το ζήτημα της ναυμαχίας δεν είναι μόνο ποιός θα το διοργανώσει, αλλά το πως θα παρουσιαστεί. Θα επιδειχθεί η χολυγουντιανή εικόνα με μια όμορφη αιγύπτια πόρνη ή με την κακάσχημη αλά πανέξυπνη Ελληνίδα, την υποστηρίκτρια των γραμμάτων και των τεχνών.
    Θα ακολουθηθεί το ψεύτικο σενάριο της φυγής της Κλεοπάτρας ή της αυτομόλησης μεγάλου μέρους του στόλου του Αντωνίου πρός τον Οκταβιανό;
    Η Αμφικτιονία έχει πλέον όλα τα στοιχεία-γεγονότα το πως γίνονταν η ΑΚΤΙΑΔΑ, για τους αγώνες και την ιερά πομπή από τις πόλεις στο μεγάλο ναό του Απόλλωνα που βρίσκονταν πλησίον του Ακτίου (όχι επί του Ακτίου). Ολα τα στοιχεία προέρχονται από το αρχείο του Goesw Faisst (Νίκυ) , το οποίο μας το παρέδωσε πρίν πεθάνει.
    Το θεμα πλέον βρίσκεται στην ενίσχυση των ομάδων εργασίας της Αμφικτιονίας, για να προβληθεί και να παρουσιαστεί ολοκληρωμένη η ενότητα της ΑΚΤΙΑΔΑΣ.
    ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω το σημαντικο ειναι το που ξεκινησαν να πραγματοποιουνται. Ο κάθε τόπος κοιτάζει πως και πως να προβάλλει και να διατηρεί τα έθιμά του ειδικά αυτά που ειναι απο αρχαίους χρόνους γνωστά. Εμεις οι Βονιτσάνοι γιατί πρέπει να είμαστε τόσο "large". Σε λίγο θα έχουμε και τα εν Άρτη Άκτια ή και τα εν Αγρινίω Άκτια 🤣.
      Την εποχή που ο καθένας κατοχυρώνει για να αξιοποιεί, εμείς γιατί να μοιράζουμε και να αφήνουμε αλλους να οικειοποιούνται γεωγραφικές περιοχές και ονομασίες που δεν τους ανήκουν; Πανε αυτά. Ο κόσμος ξύπνησε και ενημερώνεται.

      Διαγραφή
  3. Ευτυχως που υπαρχουν ακομα παλιοι Βονιτσανοι Με μόρφωση και κουλτουρα και μαθαίνουμε την ενδοξη ιστορια του τοπου γεννήσεως μας.Μπραβο Στελιο!!Σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καποιος εδω στη βονιτσα εχει ενα παλιο ξενογλωσσο βιβλιο που εχει χαρτες κ μεταφρασεις απο καποιες επιγραφες που αλλαζει κατα πολυ οσα ξερουμε..αλλα το φυλαει σαν κορη οφθαλμου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο κύριε Στέλιο η προσφορά σας είναι ανεκτίμητη σε έναν ανύπαρκτο Δήμο στο τομέα του πολιτισμού και της ανάπτυξης.

    Αλήθεια κύριε Δήμαρχε η ναυμαχία που συμπεριλαμβάνονταν και στο προεκλογικό σας αγώνα γιατί δεν έγινε? Ήταν και αυτό ένα ακόμα ψέμα όπως τα εκατοντάδες ψέματα που λέτε καθημερινά.

    Αλλά θέλω να κλείσω θετικά και να συγχαρώ και πάλι τον κύριο Στέλιο Ντίνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ 11,03 είμαι Βονιτσάνος και είναι τιμή και καμάρι μου,εσύ αλήθεια γιατί δε μας γράφεις από που κρατάει η σκούφια σου; όλο χαρακτηρισμούς,αυτό δείχνει και το κοινωνικό σου μπαγκράουντ. Ναι είμαι τοπικιστής,αγαπάω τον τόπο μου όπως είναι δικαίωμά μου,δεν πολεμάω ούτε αντιπαθώ καμία γειτονική πόλη.Θέλω όμως τα του τόπου μου να μου ανήκουν,θέλω το στεφάνι του Θυρρίου να εκτίθεται στον τόπο μου,όχι στο Αγρίνιο και η ναυμαχία όπως και το αεροδρόμιο είναι Ακτίου,απλά και κατανοητά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
    Μια σημείωση για τον αναγνώστη που υπέβαλλε σχόλιο 3 Σεπτεμβρίου 2019 ώρα 9.44 μμ

    Για το θέμα της αναπαράστασης της ναυμαχίας, ο Δήμος Ακτίου είχε την θέληση για να παρουσιαστεί φέτος το καλοκαίρι. Εκτός από την ενότητα των αφηγήσεων που ήταν έτοιμη (βρήκαμε ακόμη και τους λόγους των δύο αρχηγών πρός τα πολυπληθή στρατεύματα, λίγο πρίν την έναρξη της ναυμαχίας), όμως μια αναπαράσταση έπρεπε να συμπεριλαμβάνει αρκετά πλοία εκείνης της εποχής. Το κόστος ανυπολόγιστο αν θα θέλαμε να τα έχουμε σε πραγματική μορφή. Εξετάσαμε την περίπτωση να παρουσιαστεί με εικονική πραγματικότητα μέσω laser. Εκεί συναντήσαμε μια νέα τεχνολογία που ήθελε χρόνο προετοιμασίας.
    Ετσι για φέτος το καλοκαίρι υπήρξε η παρουσίαση μιας τριλογίας για τους αθλητικούς αγώνες στο αρχαίο ΑΚΤΙΟ. Αθλητικοί αγώνες από τον 12 πχ αιώνα μέχρι το 31 πχ που έγιναν τα τελευταία Ελληνικά Ακτια.
    Θα κλείσουμε αυτή την σημείωση - ενημέρωση με τη διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει ευθύνη του Δήμου αλλά ούτε και κανένός άλλου, που δεν παρουσιάστηκε η ναυμαχία του Ακτίου. Αγωνιζόμαστε ακόμη στο να υπάρξει επικοινωνία με ξένες εταιρείες που διαχειρίζονται την εικονική πραγματικότητα.
    Είμαστε σίγουροι ότι μετά από αυτή την ενημέρωση να μην συνεχίσει η υποψία για το τι έγινε με την αναπαράσταση της ναυμαχίας, μιας πολεμικής σύγκρουσης που άλλαξε την πορεία της ανθρωπότητας, που οπισθοδρόμησε ο πολιτισμός και μας οδήγησε ακόμα στις θυσίες επιστημόνων στη περίοδο του Μεσαίωνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λόγια, λόγια, λόγια ,λόγια ψεύτικα!Ταζατε δημόσιος για αυτήν την αναπαράσταση? Την κάνατε? Όλα τα άλλα είναι παραμυθακια.

      Πάντως το εκλαμβάνω θετικό ότι απαντήσατε και σαν πολίτης του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας θα χαρώ να γίνει μια τέτοια εκδήλωση που θα προσελκύσει και κόσμο από όλες τις περιοχές της Ελλάδας.

      Διαγραφή
  8. Προς 11.03
    ...δεν ειναι τοπικισμος αυτο. Μην μπερδευεις τις αποψεις με τυχον αριστεριστικες ιδεοληψιες απο τις οποιες διακατεχεσαι, αν κρινω απο τον τροπο που γραφεις. Λοιπον, επι του θεματος.σε πειράζει που καθε τοπος θελει να κατοχυρώσει και να αναδειξει ιστορικα γεγονότα με αντιστοιχες εκδηλωσεις που θα τον αναδειξουν και θα προσφερουν γιατι οχι, περισσοτερη προβολη; Ποιος εισαι εισαι εσυ, τραγικε τυπε, που γραφοντας ανωνυμα,προσβαλλεις τους κατοίκους της περιοχής; Σε πειράζει που ο κοσμος ξυπνησε πλεον, ζητάει, απαιτεί οπως ολοι για το καλο του τοπου του; Ή μηπως εισαι βαλτος και εξυπηρετεις συμφεροντα αλλων; Αντι να χρησιμοποιήσεις την οποια ακαδημαικη μορφωση εχεις, γιατι απο κοινωνική εισαι "πατος" προσβαλλοντας τους κατοικους με χαρακτηρισμους, καθεσαι και λες αρλουμπες να ενταχθουμε στην Πρεβεζα ή στη Λευκάδα. Που τα ειδες αυτα ρε σύντροφε; Τι ονειρα ειναι αυτά που βλέπεις; ΞΥΠΝΑ και βαλε το προσωπικο σου λιθαρακι στην αναπτυξη του τοπου αντι να γραφεις αρλούμπες, σκοπιμα ή όχι. Γιατι ειναι τοπικισμος να προσπαθεις να αναδειξεις την Ιστορία του τοπου σου; και τωρα πες μας, απο Λευκαδα εισαι ή απο την Πρεβεζα; μην μας λες ονομα, μονο απο που εισαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπράβο στον κ. ΝΤΙΝΟ Στέλιο και την ομάδα του. Αποτελουν μια μοναδικη πηγη γνωσεων για την ιστορια της περιοχης. Συνεχιστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα πρέπει να κάνουμε την εξής λεπτή διάκριση ανάμεσα σε δυό ενδεχόμενες κοινωνικές μας εκφράσεις ή συμπεριφορές μας:
    1) Ειναι άλλο πράγμα ο Τοπικισμός, να θέτουμε δηλαδή το συμφέρον του τόπου μας ή της πόλη μας,υπεράνω του γενικού συμφέροντος(κοινωνική αδικία με την γενικότερη έννοια )
    2) Και άλλο πράγμα είναι να ξέρουμε και να υπερασπίζουμε τα τοπικά ιστορικά γεγονότα του τόπου μας ή της πόλης μας (αναδειξη ιστορικής αλήθειας άρα δίκαια και σωστά πράττουμε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο