Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

Η ώρα της κρίσης για τον αυτοκινητόδρομο της Αμβρακίας Οδού

Η ώρα της κρίσης φτάνει για το πολύπαθο έργο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού του άξονα που ξεκινά από το Άκτιο και καταλήγει στην λίμνη Αμβρακία. Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη των έργων και με δεδομένη προς το παρόν μόνο την ολοκλήρωση 15χλμ της 1ης εργολαβίας (που αποτελεί την παράκαμψη Βόνιτσας), φαίνεται ότι η ώρα των αποφάσεων είναι μπροστά μας.

Το δίλημμα είναι το εξής: Είτε θα έχουμε μία μεγάλη εργολαβία σκούπα με ότι αντικείμενο περίσσεψε από τις εργολαβίες του 2010 είτε θα προχωρήσει μόνη της και η 4η εργολαβία και οι υπόλοιπες θα προχωρήσουν σε μία μικρότερη σκούπα. Εδώ και μήνες το πινγκ-πονγκ της απόφασης είναι διαρκές αλλά ακόμα και μέχρι σήμερα οριστική απόφαση δεν έχουμε. Αυτό που έχουμε είναι από τη μία τη χθεσινή δήλωση του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη ότι ετοιμάζεται η μεγάλη εργολαβία-σκούπα για να προκηρυχθεί τον Φεβρουάριο και από την άλλη έγγραφο του Υπουργείου σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Θανάση Καββαδά η οποία δείχνει ότι η τελική απόφαση δεν έχει ληφθεί. Ας δούμε γιατί:
Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο που διαθέτει το ypodomes.com, στην 4η εργολαβία η μέχρι πρότινος ανάδοχος “Consorzio Stabile Italimprese” (την οποία το Υπ. ΥΠΟΜΕ είχε κηρύξει έκπτωτη) είχε συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου μέχρι τις 20.11.17. Οκτώ μέρες αργότερα, δηλαδή εκπρόθεσμα κατατέθηκε από την εταιρεία αίτημα υποκατάστασης από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ η οποία δήλωσε ότι αποδέχεται την υποκατάσταση υπό όρους (νέα προθεσμία, χορήγηση πριμ και σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης). Προς το παρόν το αίτημα εξετάζεται χωρίς να έχουμε κάποια απόφαση αλλά όπως αναφέρει στη συνέχεια το έγγραφο η 4η εργολαβία, λεγόμενη και ως Παράκαμψη Αμφιλοχίας, εφόσον προχωρήσει η εργολαβία-σκούπα έχει θέσει ως στόχο την ολοκλήρωση της με αποκλειστική ημερομηνία περαίωσης το 1ο εξάμηνο του 2019.
Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε ακόμα ένα κομμάτι του πάζλ το οποίο είναι απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, η οποία αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και η οποία κάνει δεκτό το αίτημα αναίρεσης της κήρυξης έκπτωσης του περασμένου Μάη, δίνοντας ακόμα ένα στοιχείο στην ενδεχόμενη ανάληψη της εργολαβίας από την ΑΚΤΩΡ.
Όπως διευκρινίζεται στο έγγραφο του Υπουργείο σε αυτή τη χρονική φάση εξετάζονται όλα τα δεδομένα ώστε να προτιμηθεί η ιδανική και προσφορότερη επιλογή για το Ελληνικό Δημόσιο, τόσο για την 4 εργολαβία όσο και για τις υπόλοιπες. Σε περίπτωση επιλογής της μεγάλης εργολαβίας σκούπας, το ποσό ανέρχεται σε 165εκατ.ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι θα φέρει στο τραπέζι του μειοδοτικού διαγωνισμού όλες τις μεγάλες τεχνικές του χώρου.
Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να γίνουν γνωστές το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα δίνοντας τέλος σε ένα ακόμα κατασκευαστικό σήριαλ το οποίο προέκυψε από τη σαλαμοποίηση του έργου του αυτοκινητόδρομου σε 4 εργολαβίες και τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις που δόθηκαν τότε (περίπου 50%) ενώ δεν έλειψαν και οι κλασικές αιτίες καθυστερήσεων δημόσιων έργων, δηλαδή προβλήματα με τις μελέτες, απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικά. Το 2019 αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ για την παράκαμψη Βόνιτσας. Συμπερασματικά, δεν περιμένουμε την πλήρη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου νωρίτερα από 2021.
ypodomes.com

1 σχόλιο:

  1. ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ ΒΟΝΙΤΣΑ24 Ιανουαρίου 2018 στις 11:07 π.μ.

    OΣΟΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΝΙΚ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
    ΔΕΜΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΜΦΙΖΒΗΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΟΣΑ ΕΡΓΡΑΨΑ ΠΡΟΧΘΕΣ ΔΗΛΑΔΗ ΖΗΤΩ ΠΟΥ ΜΠΛΕΞΑΜΕ
    ΕΔΩ ΕΙΝΑ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΔΙΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΩΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΕΔΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΗΣ
    ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΟΛΟΣΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΘΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΛΗ ΒΑΘΕΙΑ ΤΟ ΧΕΡΙ
    ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟ ΑΞΟΝΑ ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ.
    {ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΙΟΝΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΗΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΧ ΜΕ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ Η ΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ Γ ΕΘΝΙΚΗ Ο ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΟΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΘΑΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ 5-6 ΜΗΝΕΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ .
    ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΙΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΟ ΣΑΛΑΜΙ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΠΟΥ ΤΕΜΑΧΙΣΘΗΚΕ ΤΟ
    ΕΡΓΟ ΣΕ ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ 80 ΧΛΜ ΣΕ 8 ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΜΠΛΕΞΑΝΕ ΑΚΟΜΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΑΦΟΥ ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΕ ΠΤΥΧΙΑ 20-30 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ.]
    ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΩΝΤΑΙ ΔΙΟΔΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΥΤΟΝ ΑΥΡΙΟ.
    ΟΤΑΝ ΤΡΕΧΕΙΣ ΜΕ 150ΧΛΜ ΤΗΝ ΩΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΙΑ. ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΑ ΠΗΡΩΝΩ ΟΧΙ ΤΟΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΣΠΑΩ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΠΛΗΡΩΝΩ
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΞΗΜΕΡΩΣΕ ΣΗΜΑΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΕΩΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΝΑ ΧΡΟΝΟ
    ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΗ Ο κι ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΚΑΙ ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΚΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΝΑ ΞΕΜΠΛΕΞΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΤΟ ΠΑΕΙ ΟΛΟ ΣΚΟΥΠΑ Η ΘΑ ΜΑΣ ΦΚΙΑΞΕΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΔΡΥΜΟ -ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΛΘΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ.
    ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΟΠΟΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΥΗΣΗ ΑΣ ΓΡΑΨΗ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ
    ΜΑΘΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο