«Εγκλωβισμένα» στα τελωνεία της Ελλάδας είναι χιλιάδες πακέτα
με είδη που οι καταναλωτές αγόρασαν μέσω διαδικτύου από την Κίνα.
Ανάμεσά τους, όπως αναμενόταν, κι εκατοντάδες παραγγελίες Πατρινών οι
οποίοι εκτός της τεράστιας καθυστέρησης στην παραλαβή των αντικειμένων
που έχουν αγοράσει, καλούνται τώρα να πληρώσουν επιπλέον έξοδα
εκτελωνισμού αλλά και ΦΠΑ.
Το πρόβλημα έχει ουσιαστικά ανακύψει από τις αρχές του Φθινοπώρου
όμως όσο περνούσε ο καιρός εντεινόταν φθάνοντας στο αποκορύφωμα την
περίοδο των Γιορτών των Χριστουγέννων οπότε και ο όγκος των παραγγελιών
αυξήθηκε κατακόρυφα. Όπως καταγγέλλουν στο thebest.gr Πατρινοί, πράγματα
που είχαν αγοράσει στα μέσα προς τέλη Νοεμβρίου και υπολόγιζαν πως θα
φτάσουν στο σπίτι τους εγκαίρως για τα Χριστούγεννα παραμένουν
εγκλωβισμένα στα τελωνεία.
Σαν να μην έφθανε αυτό καλούνται να πληρώσουν και σημαντικά
ποσά σ’ έξοδα εκτελωνισμού και ΦΠΑ 24% με τα οποία δεν γνώριζαν ότι θα
επιβαρυνθεί η αγορά τους. Και τα ευτράπελα συνεχίζονται: Όπως
μας αναφέρουν για το ίδιο προϊόν άλλοι δεν πληρώνουν ούτε σεντ, ενώ
άλλοι κι επιβαρύνονται οικονομικά αλλά και μπλέκουν σε χρονοβόρες
διαδικασίες εκτελωνισμού.
Χαρακτηριστικό το παράδειγμα Πατρινού ο οποίος έλαβε το drone
που είχε παραγγείλει από την Κίνα, στην ώρα του και χωρίς επιπλέον
χρεώσεις, ενώ συγγενικό του πρόσωπο ακόμα περιμένει το… χαράτσι του
τελωνείου. Η αιτία; Το πρώτο έκανε τον… κύκλο και ήρθε μέσω
άλλης ευρωπαϊκής χώρας ενώ το δεύτερο έρχεται απευθείας από την Κίνα. Σε
ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, για πακέτα άνω των 22 ευρώ, οι έξτρα
χρεώσεις μπορεί να είναι τέτοιες που να ξεπερνούν ακόμα και την τιμή
αγοράς του προϊόντος. Αντιμέτωποι με αυτές τις καταστάσεις, για τις
οποίες οι περισσότεροι δεν ήταν εξ’ αρχής ενημερωμένοι, εγκαταλείπουν τα
προϊόντα στα τελωνεία καθώς στην πορεία διαπιστώνουν ότι αλλιώς τα
είχαν υπολογίσει και αλλιώς τους βγαίνουν.
Δεν λείπουν φυσικά και οι περιπτώσεις εκείνων, που όπως μας
εκμυστηρεύονται, ζητούν τα χρήματα πίσω από τα ηλεκτρονικά καταστήματα
απ’ όπου είχαν παραγγείλει τα είδη, επικαλούμενοι κυρίως την καθυστέρηση
που παρατηρείται. Βέβαια κι εκεί δεν λείπουν οι αντεγκλήσεις καθώς οι
Κινέζοι υποστηρίζουν, και δικαίως, από την πλευρά τους ότι η αποστολή
έχει γίνει κανονικά και δεν είναι δική τους ευθύνη το ότι δεν έχουν
φθάσει ακόμα τα είδη στον τελικό τους προορισμός.
Τι έχει συμβεί;
Αιτία του κακού ήταν ότι συχνά οι πωλητές –κυρίως από Κίνα ή άλλες
χώρες της Ασίας- δήλωναν αξία μικρότερη της πραγματικής, για να περνούν
αφορολόγητα τα πακέτα στη χώρα μας μια κι ευτελούς αξίας προϊόντα κάτω
των 22 ευρώ απαλλάσσονταν από φόρο. Αυτό το γεγονός δημιουγούσε συνθήκες
αθέμιτου ανταγωνισμού για τις εδώ επιχειρήσεις.
Η Ελλάδα από το περασμένο καλοκαίρι ήδη, έχει εκδώσει νέες οδηγίες
για τις αγορές μέσω ίντερνετ από το εξωτερικό που, όπως φαίνεται,
οδηγούν σε υπερβολικά αυστηρούς τελωνειακούς ελέγχους, σε τεράστιες
καθυστερήσεις στις παραδόσεις των δεμάτων, αλλά και στην επιβολή
δυσανάλογα υψηλών φόρων και χρεώσεων, ακόμα και για μηδαμινής αξίας
προϊόντα που διανέμονται μέσω των ταχυδρομείων στη χώρα μας.
Έτσι οι καταναλωτές βρίσκονται «όμηροι» των αλλαγών, για παραγγελίες
που είχαν κάνει. Μετά από δύο ή τρεις και τέσσερις μήνες αναμονής,
καλούνται είτε να πληρώσουν ό,τι φόρο και χρεώσεις επιβάλλουν τα
τελωνεία και οι ταχυδρομικές εταιρίες στην Ελλάδα, είτε να κάνουν
ένσταση για να διορθώσουν τις χρεώσεις -που σημαίνει καθυστερήσεις για
άλλους 1-2 μήνες χωρίς εξασφαλισμένο το αποτέλεσμα.
Ο όγκος των προϊόντων που συσσωρεύονται στα τελωνεία αυξάνεται αντί
να μειώνεται, επειδή πλέον σταματάνε για έλεγχο σχεδόν όλα τα πακέτα,
ενώ ακόμα δεν έχουν προσληφθεί και εγκατασταθεί όσοι εκτελωνιστές θα
ήταν αναγκαίο για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των καταναλωτών.
Πρακτικά οι αλλαγές στον ΦΠΑ συνοψίζονται στα εξής:
– Καταργείται η απαλλαγή από ΦΠΑ για αγορές αξίας
κάτω των 22 ευρώ. Κερδισμένοι βγαίνουν πάντως έτσι, όχι μόνον οι
κυβερνήσεις που θα εισπράττουν περισσότερο ΦΠΑ, αλλά και οι ευρωπαϊκές
(και ελληνικές) επιχειρήσεις που δεν θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν
τον αθέμιτο ανταγωνισμό από ασιατικές εταιρίες που, παράνομα ή νόμιμα,
πωλούσαν αφορολόγητα και φθηνότερα τα ίδια προϊόντα με τους ευρωπαίους
πωλητές.
– Αγορές από Κίνα: θα δημιουργηθεί μια νέα
πανευρωπαϊκή πύλη για πωλήσεις εξ αποστάσεως από τρίτες χώρες (κυρίως
από την Κίνα δηλαδή) από όπου θα περνάνε τα προϊόντα μικρής σχετικά
αξίας, κάτω των 150 ευρώ. Η εφαρμογή αυτή θα σχεδιαστεί να λειτουργεί σε
όλες τις γλώσσες, ώστε οι εταιρίες να μπορούν εύκολα και χωρίς
ιδιαίτερο κόστος να τιμολογούν ό,τι πουλούν με τον ΦΠΑ της χώρας του
παραλήπτη του προϊόντος. Επιπλέον, οι μεγάλες πλατφόρμες καθίστανται
υπεύθυνες να αποδίδουν τον σωστό ΦΠΑ στα κράτη όπου αποστέλλονται τα
προϊόντα.
Από τα 22€ και πάνω, το δέμα σας δύναται να χρεωθεί με τέλη τα οποία
περιλαμβάνουν τα Έξοδα εκτελωνισμού, και τον ΦΠΑ που πρέπει να αποδοθεί
στο Ελληνικό κράτος.
Τα έξοδα είναι από 15 μέχρι και 50€ ανάλογα το κόστος, ενώ και το ΦΠΑ φυσικά, είναι ανάλογο της αξίας του προϊόντος.
Για παράδειγμα:
Κινητό αξίας 140€ θα χρεωθεί στο τελωνείο : 15€ έξοδα εκτελωνισμού + 33.6€ ΦΠΑ= 48.6€
Κινητό αξίας 300€ θα χρεωθεί στο τελωνείο: 20€ έξοδα εκτελωνισμού + 72€ ΦΠΑ = 92€.
Με πληροφορίες από: angroid.gr, newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο