Τα “προβληματικά” έργα είναι πολλά στην Ελλάδα. Δεν αντιμετωπίζονται
ούτε εύκολα και πολλές είναι αυτό που λέμε “γόρδιος δεσμός” λόγω των
εμπλοκών που παρουσιάζουν για λόγους που μπορεί να έχουν να κάνουν με
την χρηματοδότηση τους και να φτάνουν μέχρι αρχαιολογικά ευρήματα,
αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας κ.α.
Αυτή η κατηγορία έργων ευτυχώς είναι συρρικνούμενη αλλά παραμένει
εδώ.
Σήμερα στο ypodomes.com ρίχνουμε μία ματιά στα πλέον προβληματικά έργα που είτε είναι σε κατασκευή και δεν προχωρούν, είτε είναι σε φάση ωρίμανσης αλλά παραμένουν μακέτες. Ας ξεκινήσουμε...
Σήμερα στο ypodomes.com ρίχνουμε μία ματιά στα πλέον προβληματικά έργα που είτε είναι σε κατασκευή και δεν προχωρούν, είτε είναι σε φάση ωρίμανσης αλλά παραμένουν μακέτες. Ας ξεκινήσουμε...
ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ
Μιλάμε για τον κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού που ενώνει την περιοχή της λίμνης Αμβρακίας με την Υποθαλάσσια Αρτηρία του Ακτίου. Εδώ έχουμε ένα κλασικά κακοσχεδιασμένο και εκτελεσμένο έργο. Σαλαμοποιήθηκε στα 4 πριν 10 χρόνια, συμβασιοποιήθηκε πριν 8 και σήμερα παραμένει ημιτελές και χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Στην πορεία του είδε σχεδόν όλα τα προβλήματα που κουβαλούν τα έργα της χώρας. Απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά, οικονομικά προβλήματα των αναδόχων κ.α. Στην καλύτερη περίπτωση αυτό το έργο θα το δούμε να ολοκληρώνεται το 2021.
Μιλάμε για τον κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού που ενώνει την περιοχή της λίμνης Αμβρακίας με την Υποθαλάσσια Αρτηρία του Ακτίου. Εδώ έχουμε ένα κλασικά κακοσχεδιασμένο και εκτελεσμένο έργο. Σαλαμοποιήθηκε στα 4 πριν 10 χρόνια, συμβασιοποιήθηκε πριν 8 και σήμερα παραμένει ημιτελές και χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Στην πορεία του είδε σχεδόν όλα τα προβλήματα που κουβαλούν τα έργα της χώρας. Απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά, οικονομικά προβλήματα των αναδόχων κ.α. Στην καλύτερη περίπτωση αυτό το έργο θα το δούμε να ολοκληρώνεται το 2021.
ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΙΟ-ΠΑΤΡΑ
Ένα από τα πιο μπερδεμένα, δύσκολα, κακότροπα έργα το συναντάμε στην περίπτωση της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-Λιμένας Πάτρας. Χαμένες δεκαετίες με προτάσεις επί προτάσεων, “ηρωικές” αντιστάσεις του Δήμου χωρίς κάποιος να καταλαβαίνει τι ακριβώς επιδιώκει και μία πόλη σε εθελουσία ομηρεία. Εδώ είμαστε στην χειρότερη περίπτωση που από τη μία το Κράτος δείχνει χλιαρή επιθυμία να προχωρήσει και η τοπική αυτοδιοίκηση υπερβολική αντίδραση σε κάτι που οπουδήποτε στην Ευρώπη θα είχε λυθεί εντός μηνών. Τα μηνύματα προς το παρόν είναι απαισιόδοξα.
Ένα από τα πιο μπερδεμένα, δύσκολα, κακότροπα έργα το συναντάμε στην περίπτωση της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-Λιμένας Πάτρας. Χαμένες δεκαετίες με προτάσεις επί προτάσεων, “ηρωικές” αντιστάσεις του Δήμου χωρίς κάποιος να καταλαβαίνει τι ακριβώς επιδιώκει και μία πόλη σε εθελουσία ομηρεία. Εδώ είμαστε στην χειρότερη περίπτωση που από τη μία το Κράτος δείχνει χλιαρή επιθυμία να προχωρήσει και η τοπική αυτοδιοίκηση υπερβολική αντίδραση σε κάτι που οπουδήποτε στην Ευρώπη θα είχε λυθεί εντός μηνών. Τα μηνύματα προς το παρόν είναι απαισιόδοξα.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ
Ναι. Εδώ έχουμε επίσης ένα έργο που έχει εξαγγελθεί τόσες φορές από το 2003 που κάποιος θα πίστευε ότι τουλάχιστον θα είχε μελετητική ωριμότητα αλλά “σκαλώνει” στη χρηματοδότηση. Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα έργο με πολλή χαμηλή ωριμότητα που ακόμα αναζητά κονδύλια για να μπορέσει κάποια στιγμή να αναζητήσει χρηματοδότηση. Σε παρόντα χρόνο είναι έργο που δεν βλέπει φως υλοποίησης σύντομα.
Ναι. Εδώ έχουμε επίσης ένα έργο που έχει εξαγγελθεί τόσες φορές από το 2003 που κάποιος θα πίστευε ότι τουλάχιστον θα είχε μελετητική ωριμότητα αλλά “σκαλώνει” στη χρηματοδότηση. Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα έργο με πολλή χαμηλή ωριμότητα που ακόμα αναζητά κονδύλια για να μπορέσει κάποια στιγμή να αναζητήσει χρηματοδότηση. Σε παρόντα χρόνο είναι έργο που δεν βλέπει φως υλοποίησης σύντομα.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Το τι προτάσεις έχουν βγει στον αέρα για τις περίφημες επεκτάσεις δε λέγεται. Σήραγγες από τη βόρεια πλευρά του Υμηττού, από τη νότια, που πάνε στη Λ.Βουλιαγμένης. Επεκτάσεις προς Λαύριο, προς Ραφήνα, της Λ.Κύμης, της Περιφ.Αιγάλεω και άλλες πολλές. Τώρα ξανά γίνεται μία προσπάθεια να μαζευτούν οι νέες οδικές ανάγκες της Αθήνας που όμως δεν φαίνεται να συνδυάζονται για ακόμα μία φορά με μέσα σταθερής τροχιάς. Όσον αφορά δε ένα επικείμενο διαγωνισμό; Είμαστε μακριά ακόμα.
Το τι προτάσεις έχουν βγει στον αέρα για τις περίφημες επεκτάσεις δε λέγεται. Σήραγγες από τη βόρεια πλευρά του Υμηττού, από τη νότια, που πάνε στη Λ.Βουλιαγμένης. Επεκτάσεις προς Λαύριο, προς Ραφήνα, της Λ.Κύμης, της Περιφ.Αιγάλεω και άλλες πολλές. Τώρα ξανά γίνεται μία προσπάθεια να μαζευτούν οι νέες οδικές ανάγκες της Αθήνας που όμως δεν φαίνεται να συνδυάζονται για ακόμα μία φορά με μέσα σταθερής τροχιάς. Όσον αφορά δε ένα επικείμενο διαγωνισμό; Είμαστε μακριά ακόμα.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο