Αγανάκτηση προκαλεί η απαράδεκτη κατάσταση που
επικρατεί εδώ και δεκαετίες στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο του Νομού
Αιτωλοακαρνανίας.
Κάτοικοι και επισκέπτες αναγκάζονται να κινούνται σε δρόμους
κακής κατασκευής, χωρίς τον απαραίτητο φωτισμό, χωρίς σήμανση και με
εμφανέστατα τα σημάδια της φθοράς του χρόνου, αφού οι -όποιες, σπάνιες- παρεμβάσεις
αρκούνται σε «μπαλώματα» και όχι σε ουσιαστικές διορθώσεις και συντήρηση.
Εδώ και δύο χρόνια, πλέον, κοινοβουλευτικής θητείας, η Βουλευτής Αιτωλ/νίας της
Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα, στηλιτεύει
την χρόνια εγκατάλειψη των υποδομών του Νομού και με επανειλημμένες κι επίμονες
παρεμβάσεις ζητά να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική βελτίωση των
μεταφορών.
Ο μεγαλύτερος νομός της χώρας, εδώ
και χρόνια, πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο. Με βάση τα στοιχεία που
δημοσιεύει κάθε χρόνο η Ελληνική Αστυνομία και η Στατιστική Υπηρεσία, τα
περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα λαμβάνουν χώρα στο επαρχιακό -κι όχι εθνικό- δίκτυο
της χώρας, με την Αιτωλ/νία να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους νομούς με το
χειρότερο οδικό δίκτυο και τα περισσότερα ατυχήματα.
Με νέα παρέμβασή της
προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η κ. Φούντα μεταφέρει τις
εκκλήσεις των κατοίκων του νομού για αναβάθμιση των υποδομών και κάνει αναφορά στα
πιο επικίνδυνα σημεία του δικτύου, ζητώντας όχι μόνο να ληφθούν όλα τα
απαραίτητα μέτρα αποκατάστασης, αλλά και να εκπονηθεί ένας συνολικός σχεδιασμός
για τη συντήρηση και ανακατασκευή του οδικού δικτύου.
Εθνικό δίκτυο – 365 χλμ: Τα μεγαλύτερα
προβλήματα εντοπίζονται στα εξής σημεία
-Αντίρριο – Άρτα:
150 χλμ δικτύου, που αποτελούν κομβικό σημείο
για την πρόσβαση στην Ήπειρο και τα βορειοδυτικά νησιά του Ιονίου. Εξαίρεση
αποτελεί το μοναδικό ευρωπαϊκών προδιαγραφών
τμήμα δρόμου του Νομού, το Κεφαλόβρυσο–Κουβαράς, τμήμα της Ιονίας που
έχει δοθεί από το 2009 σε κυκλοφορία
-Αγρίνιο – Θέρμο:
Κάκιστο οδόστρωμα, μικρό πλάτος δρόμου, με
συνεχείς στροφές και πολλά σημεία μειωμένης ορατότητας, ενώ μεγάλο τμήμα του
δρόμου διέρχεται από ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές των Δήμων Θεστιέων, Παραβόλας και Θέρμου.
-Αμφιλοχία προς Άκτιο
και Λευκάδα:
εμπορικός και τουριστικός δρόμος, με κάκιστο
οδόστρωμα και ιδιαίτερη κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες
-Αγρίνιο – Καρπενήσι:
110 χλμ, που απαιτούν περισσότερες από τρεις
ώρες για να διανυθούν. Το πλάτος του δρόμου, σε αρκετά από αυτά τα χλμ, δεν
ξεπερνά τα 4 μέτρα. Σε κάποια σημεία το οδόστρωμα είναι κυριολεκτικά κομμένο
στην μέση λόγω κατολισθήσεων
-Κόμβος Συκιάς έως
κόμβο Στράτου:
το τμήμα αυτό μάλιστα διέρχεται από το
πολεοδομικό συγκρότημα του Αγρινίου, δηλαδή από περιοχή υψηλής κίνησης
Επαρχιακό δίκτυο - 2.500 χλμ: Απαιτείται άμεση παρέμβαση στα εξής σημεία:'
-Επαρχιακός δρόμος
Αγρίνιο – Αραποκέφαλα – Προυσσός - Ψηλός Σταυρός έως Πλάτανο Ναυπακτίας
-Επαρχιακός δρόμος
Αγ.Δημήτριος
Αστακού έως Χρυσοβίτσα
-Επαρχιακός δρόμος
Εμπεσός-Περδικάκι
Να σημειωθεί ότι για την τελευταία διαδρομή
έχουν γίνει δυσμενέστατες αναφορές και στον διεθνή τύπο, καθώς τμήμα της
χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους του κόσμου.
Το εθνικό
δίκτυο του Νομού, άρα, είναι μόνο κατ’ επίφαση εθνικό, με τα έργα της Ιονίας
Οδού να προχωρούν αλλά να έχουν καθυστερήσει
χαρακτηριστικά -και τις υπηρεσίες να μην κάνουν τις απαραίτητες για την
ασφάλεια των πολιτών διορθωτικές κινήσεις “εν αναμονή” της-, ενώ το επαρχιακό δίκτυο μοιάζει
εγκαταλελειμμένο, παρά το γεγονός ότι κινούνται καθημερινά χιλιάδες πολίτες με
κίνδυνο πραγματικά της ζωής τους.
Όπως προκύπτει
από τα παραπάνω, απαιτείται η άμεση εκπόνηση ενός συνολικού σχεδιασμού των
υποδομών που χρήζουν κατασκευής ή ανακατασκευής στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Με βάση
μία επικαιροποιημένη οικονομοτεχνική μελέτη, πρέπει να εντοπιστούν –και πέρα
από τις περιοχές που ήδη υπεδείχθησαν – τα σημεία εκείνα του οδικού δικτύου της
Αιτωλοακαρνανίας που χρήζουν παρέμβασης.
Τέλος, ως
πολιτεία, οφείλουμε να απαντήσουμε στους πολίτες, με διαφάνεια και ειλικρίνεια.
Να
δημοσιευθεί αναλυτικός πίνακας με τα κονδύλια (συνολικά από Ευρωπαϊκά
Προγράμματα, Π.Δ.Ε., κτλ) που έχουν διατεθεί συνολικά για την συντήρηση και
ανακατασκευή του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου στην Περιφέρεια Δυτικής
Ελλάδας κατά την τελευταία αυτοδιοικητική περίοδο, ώστε να γνωρίζουμε πόσα από
αυτά απορροφήθηκαν σε κάθε νομό και δη στην Αιτωλοακαρνανία, και κυρίως σε ποια
έργα, στοχευμένα.
Είναι
πραγματικά ανεπίτρεπτο, εν έτει 2014, να υπάρχουν ακόμα δρόμοι επισφαλείς για
την σωματική ακεραιότητα των πολιτών. Ταυτόχρονα, είναι ανεπίτρεπτο για τους
κατοίκους της Αιτωλ/νίας να βιώνουν για δεκαετίες πλέον τα αποτελέσματα της
εγκατάλειψης των υποδομών από τους αρμόδιους Υπουργούς.
Πρέπει να
δουλέψουμε όλοι εντατικά, ώστε να αποκατασταθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών
στους ελληνικούς δρόμους, όχι με ευχολόγια, αλλά με έργα και όραμα.
συν σε αυτα σταματησε και το τμημα του νεου δρομου απο δρυμο εως ακτιο,για το θεμα αυτο ξερει κανεις κατι?
ΑπάντησηΔιαγραφήη κ Φούντα ανακάλυψε την Αμερική !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήη εγκαταλειψη χαρακτηριζει ολη την Ελλαδα κυρια Φουντα στον καιρο τον μνημονιων,τι να τους κανουμε τους δρομους αλλωστε;παραδινουμε πινακιδες αβερτα,σε λιγο γαιδουρια θα καβαλαμε αν δεν βαλετε και σε αυτα φορο Σαμαριου.Μας σκωτωσατε και τωρα μας μοιριολογατε.
ΑπάντησηΔιαγραφή