Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010

Ερώτηση του Βουλευτή Σταμάτη Δημήτρη, με θέμα: Να πληρωθούν άμεσα οι εργαζόμενοι του ΚΔΑΠ-ΜΕΑ του Δήμου Αγρινίου.

Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρης Σταμάτης κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα να πληρωθούν άμεσα οι εργαζόμενοι του ΚΔΑΠ-ΜΕΑ του Δήμου Αγρινίου. Η επίκαιρη ερώτηση έχει ως εξής:
Προς: Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης
Θέμα:
Ποιοι οι λόγοι που παραμένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι του ΚΔΑΠ-ΜΕΑ του Δήμου Αγρινίου; Τι πρόκειται να γίνει;
Κύριε Υπουργέ,
Οι εργαζόμενοι του ΚΔΑΠ-ΜΕΑ του Δήμου Αγρινίου, που είναι μια εκπαιδευτική μονάδα που είναι επιφορτισμένη με την αγωγή και φροντίδα 100 περίπου παιδιών με Αναπηρία, παραμένουν εδώ και ένα χρόνο απλήρωτοι κάτι που τους οδήγησε σε επίσχεση εργασίας από τις 14/06/2010 με αιτήματα την εύρυθμη λειτουργία της μονάδας και την καταβολή 12 μισθών και πλέον.
Οι εργαζόμενοι αυτοί προσφέρουν εξειδικευμένες και υπεύθυνες υπηρεσίες με αφοσίωση, ευαισθησία και αυταπάρνηση πολλές φορές σ’ αυτή την ευπαθή κατηγορία των παιδιών κάτι που επίσης έχει αναγνωριστεί και πολλαπλώς επιβραβευθεί. Υπεύθυνη για τη λειτουργία της μονάδας είναι ο Δήμος Αγρινίου και η Αναπτυξιακή Εταιρεία Τριχωνίδα ΑΕ, ενώ ο φορέας χρηματοδότησης είναι ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας. Επειδή πρόκειται για μονάδα με κοινωνικό χαρακτήρα που προσφέρει τα μέγιστα σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη κοινωνική ομάδα
Ερωτάται:
-Ο Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης
1) Ποιοι οι λόγοι που παραμένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι του ΚΔΑΠ-ΜΕΑ του Δήμου Αγρινίου;
2) Πότε θα πληρωθούν; Θα υλοποιηθεί η σύμβαση που υπογράφτηκε μεταξύ της Τριχωνίδας ΑΕ και του Οργανισμού Εργατικής Εστίας για τα προγράμματα ΚΔΑΠμΑ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ του δήμου Αγρινίου;
3) Θα συνεχίσει ή όχι να λειτουργεί το πρόγραμμα και με ποιο καθεστώς;
Αθήνα, 07-07-2010

Λίμνη Οζερός: απαράμιλλη φυσική ομορφιά και σπάνιο φυσικό τοπίο συνθέτουν μια μοναδική εμπειρία για τον επισκέπτη.

Η λίμνη Οζερός, διοικητικά και γεωγραφικά ανήκει στον Δήμο Φυτειών και είναι μια από τις πέντε φυσικές λίμνες του Νομού Αιτωλοακαρνανίας.
Αποτελεί τόπο ψαρέματος για πολλούς ψαράδες της περιοχής και κάθε χρόνο ο Δήμος Φυτειών σε συνεργασία με τον αλιευτικό συνεταιρισμό Φυτειών εμπλουτίζει τη λίμνη με γόνο ψαριών.
Παραλίμνια, υπάρχει δρόμος και μονοπάτια που ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει μια βόλτα με πολλές εναλλαγές τοπίου.
Είναι ένας σημαντικός υγροβιότοπος και αποτελεί σημαντικό πέρασμα για διάφορα αποδημητικά πουλιά.
Το κύριο χαρακτηριστικό της λίμνης είναι οι καλαμιές και το Μοναστήρι του Λιγοβιτσίου που «αγκαλιάζει» θα λέγαμε την λίμνη.
ΦΩΤΟ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΛΤΟΓΙΑΝΝΗΣ

Χωρίς να υπάρξουν διαρροές, ψηφίστηκε το ασφαλιστικό νομοσχέδιο.

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής, στην ονομαστική ψηφοφορία, το ασφαλιστικό νομοσχέδιο χθες στη Βουλή. Ψήφισαν "ναι", πέρα από τους Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, η Ντόρα Μπακογιάννη και ο Κώστας Κιλτίδης. Δηλαδή, θετική ψήφο έδωσαν συνολικά 159 βουλευτές.
Από την άλλη, το καταψήφισαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και η Σοφία Σακοράφα. Ενώ, "Παρών" ψήφισαν ο Γιάννης Δημαράς και ο Βασίλης Οικονόμου.
Υ.Γ.: Πάντως ορισμένοι Βουλευτές δεν έπεισαν και δεν φάνηκε να αντιδρούν στην ουσία. Άλλα λέγανε και άλλα κάνουν!
Εν προκειμένω λοιπόν, από το ΠΑΣΟΚ το ψήφισαν όλοι οι Βουλευτές και αυτό είναι που μένει!
Τα υπόλοιπα είναι «άλλα λόγια για να αγαπιόμαστε»!

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Κυκλοφόρησε το 37ο τεύχος της εφημερίδας «Εν Μπαμπίνη» που εκδίδει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μπαμπίνης «Χριστόδουλος Παμπλέκης».

Στο νέο τεύχος, μπορείτε να διαβάσετε τις τελευταίες δραστηριότητες του Συλλόγου, όπως το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων το καλοκαίρι στην Μπαμπίνη που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το μοναδικό δρώμενο «Τραγικό Συμπόσιο» καθώς και το «Μπαμπίνη Γεύσης».
Διαβάστε ακόμη, για την εκδρομή του Συλλόγου στο Θέρμο, για την γιορτή του Αγίου Γεωργίου Πόρτας, την στήλη «ιχνηλάτης» την οποία επιμελείται ο Απόστολος Κομπλίτσης, το αφιέρωμα στην ποίηση του Άρη Μπιτσώρη, το «Εν Μπαμπίνη… πλανώμενοι…» του Αλέξανδρου Κυριαζή το οποίο αναφέρεται με επαινετικά λόγια στον Συγγραφέα Μπάμπη Τσελεπή, άρθρα όπως «ο αυτισμός βρίσκεται ανάμεσα μας» της Ελένης Δ. Τσακαλογιάννη, «η άναρχη δόμηση των σύγχρονων μεγαλουπόλεων» του Δημήτρη Γ. Ζαρκαδούλα καθώς επίσης και το «Ίτε παίδες Μπαμπίνης…» του Αλέξανδρου Χρ. Παλιούρα.
Μπορείτε επίσης να ενημερωθείτε για την διεξαγωγή των εκλογών του Συλλόγου τον Αύγουστο στο χωριό
Όσοι θέλουν να γραφούν συνδρομητές να επικοινωνήσουν με τον Πρόεδρο Σπύρο Μπενέκο, τηλ: 6974331877.
Μη ξεχνάτε ότι μπορείτε να διαβάζετε και ηλεκτρονικά όλα τα τεύχη της εφημερίδας σε αρχεία pdf στο site: http://www.xiromero.gr

ΠΟΙΗΣΗ: ΚΑΚΤΟΥ ΑΝΘΟΣ...

Του Τάσου Παντ. Δασκαλάκη

Σ` αρώματα αγκάθινα ο ανθός
Προσέλκυε των γύρων του το φως…
Αγκυλωτών γονέων του , το αίμα
Τραμπάλιζε φιλήδονα το βλέμμα
Και άστραφτε της βέργας του το στέμμα
Της αστραπής το βίγλισμα στα σκότη
Συντάραζε των βλέφαρων την κόγχη
Κι ο χαλασμός , κιλλίβαντα φακιόλι
Τ` ατσάλωνε στης μέρας την απόχη
Και ,καρτερούσε πάντοτε , στητό
Των αστεριών καθάριο ουρανό .
Παρείσακτος στον τόπο του
Δέσποζε με βιάση
Νοοτροπίες "γερακιών"
Αλλήθωρες των " άλλων".
Στόχους σφεντόνων ζύγιαζε
Φαρέτρες παρωθούσε
Σ` ανυστερόβουλες πτυχές
Τις ευωδιές σκορπούσε.

Το 2ο ετήσιο αντάμωμα του Συλλόγου Ποκιστιανών «Η Ποκίστα» το Σάββατο 10 Ιουλίου.

Στο προαύλιο του πολιούχου του χωριού μας Αγίου Νικολάου θα πραγματοποιηθεί το 2 ετήσιο αντάμωμα του Συλλόγου μας Σάββατο 10 Ιουλίου 2010 και ώρα 9 το βράδυ.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί
α. παρουσίαση-διάθεση του βιβλίου με την ιστορία του χωριού μας “ΠΟΚΙΣΤΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ
ΜΝΗΜΗΣ”
β. συμβολική αναγνώριση της προσφοράς δασκάλων στο χωριό μας και της προσφοράς του Θανάση Βαρσαμά στο δημοτικό τραγούδι
γ. δεξίωση των επισήμων και των συγχωριανών με τοπικά εδέσματα.
δ. διασκέδαση με χορό δωρεάν από τους καλλιτέχνες Θανάση Βαρσαμά στο δημοτικό τραγούδι, τον Άγγελο Σταθόπουλο στο κλαρίνο, την Ανθούλα Μόσχου στο λαϊκό τραγούδι και το Γιάννη Μόσχο στο μπουζούκι.


Τηλέφωνα επικοινωνίας
Ν. Μαυρέλης: 26910 26410 και 6978 467897
Γ. Αναγνωστόπουλος: 210 7624795 και 6977 505114.
το Δ.Σ του Συλλόγου

Θάνος Μωραΐτης: «Απαιτείται Ευρωπαϊκή προσέγγιση και κατάλληλη χρηματοδότηση στα ζητήματα της αειφορικής διαχείρισης και της προστασίας των δασών.»

Τις Ελληνικές θέσεις για την Πράσινη Βίβλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέπτυξε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Θ. Μωραΐτης, σε ομιλία του στην Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος και την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
Ο Υφυπουργός επεσήμανε ότι το ΥΠΕΚΑ στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου για τα Δάση, ζήτησε από διάφορους φορείς (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε., Πανεπιστήμια Δασολογίας / Περιβάλλοντος, Τ.Ε.Ι. Δασοπονίας, Δ/νσεις Δασών, την Ένωση Δασοκτημόνων Ελλάδος και τις Δ/νσεις της Γενικής Δ/νσης Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος ) να αποστείλουν τις απόψεις τους επί της Πράσινης Βίβλου που εξέδωσε την 1η Μαΐου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η οποία βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης στην ΕΕ.
Ο ίδιος υπενθύμισε ότι το Συμβούλιο Υπουργών της Ε.Ε. κατέληξε, στις 11 Ιουνίου του 2010, σε ένα Σχέδιο Συμπερασμάτων το οποίο:
1. Αναγνωρίζει ότι τα δάση παίζουν ζωτικό ρόλο στην περιβαλλοντική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξης της Ευρώπης.
2. Αναγνωρίζει επίσης ότι τα Ευρωπαϊκά δάση απειλούνται από βιοτικούς και αβιοτικούς παράγοντες.
3. Επισημαίνει την διασυνοριακή διάσταση των φαινομένων αυτών σε επίπεδο ΕΕ αλλά και σε ευρύτερη κλίμακα.
4. Τονίζει τη σημασία της αειφορικής διαχείρισης στην προστασία τους και την εκπλήρωση του πολυλειτουργικού ρόλου τους.
5. Κρίνει ότι θα πρέπει να γίνουν επιπλέον προσπάθειες για περαιτέρω συνεργασία και συντονισμό σε επίπεδο ΕΕ, στα πλαίσια της Δασικής Στρατηγικής της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Δράσης για τα Δάση.
6. Υπογραμμίζει τον σημαντικό ρόλο των δασών στον μετριασμό (mitigation) της κλιματικής αλλαγής και την προσαρμογή (adaptation).
7. Επαναλαμβάνει επίσης την ανάγκη για την βελτίωση των γνώσεων που αφορούν τα δάση και τις συγκρίσιμες πληροφορίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
8. Ενθαρρύνει την συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα δάση μέσω -μεταξύ άλλων- υπαρχόντων Ευρωπαϊκών Συστημάτων πληροφοριών.
9. Παροτρύνει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνεχίσει τις εργασίες (σχετικά με την Πράσινη Βίβλο) σε στενή συνεργασία με τα κράτη-μέλη, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της -συνεχιζόμενης- δημόσιας διαβούλευσης και τις απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων.
«Σε ότι αφορά στην Ελλάδα, η Υπουργός ΠΕΚΑ στο Συμβούλιο Υπουργών, αναφερόμενη στο θέμα των Δασών ξεκαθάρισε ότι για τη χώρα κυρίαρχο ζήτημα -μεταξύ άλλων- είναι και η αειφορική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, λαμβάνοντας υπόψη σε όλες τις πολιτικές και τις πρωτοβουλίες, τη διάσταση της βιοποικιλότητας, ενώ η διατήρηση και η αποκατάσταση της ισορροπίας των δασικών οικοσυστημάτων είναι καθοριστικής σημασίας», δήλωσε ο Θ. Μωραΐτης. Ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ εκτιμά, τέλος, ότι στο βαθμό που όταν καίγονται τα δάση, η κλιματική αλλαγή, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα «μετακομίζει» μαζί με όλα τα συμπτώματα σε υψηλότερα γεωγραφικά πλάτη, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να διευρυνθεί η λίστα των εταίρων που θα συμφωνήσουν ότι :
1. H Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές Επίπεδο για μια δεσμευτική συμφωνία για την Αειφορική Διαχείριση των Δασών.
2. Είναι ώριμες οι συνθήκες για τη δημιουργία ενός Κοινοτικού Κανονισμού για τη προστασία και την παρακολούθηση των Δασών.
3. Πρέπει να υπάρξει και να εξασφαλιστεί σταθερή χρηματοδότηση από ανεξάρτητο ταμείο- προορισμένο μόνο για τα Δάση- ώστε να εφαρμοστούν και οι πολιτικές.
4. Η βιοποικιλότητα δεν είναι μια θεματική που είναι αποκομμένη από τα Δάση, αντιθέτως πρέπει να υιοθετηθεί ως οριζόντια πολιτική στην Αειφορική Διαχείριση των Δασών.

«Τα Ελληνικά Δάση είναι εργαστήρι για τη μελέτη της βιοποικιλότητας και ως τέτοια τα αντιμετωπίζουμε κατά συνέπεια ενσωματώνουμε την οριζόντια οπτική της βιοποικιλότητας στη διαχείριση των Δασών, είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε συμμαχίες με άλλα κράτη μέλη στο πλαίσιο κοινών διεκδικήσεων. Το βασικό μας μέλημα και η επιδίωξη μας είναι η δημιουργία ενός Κανονισμού και η στήριξη των πολιτικών μέσα από κατάλληλη χρηματοδότηση. Χωρίς χρηματοδοτικά μέσα δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική εφαρμογή καμιάς πολιτικής.» σημείωσε ο κ. Μωραΐτης.

Στο Μπάρμπα-Πάνο στο Μύτικα, τρως το καλύτερο κανταΐφι του κόσμου.






Στο Μπάρμπα-Πάνο Γαλάτη στο Μύτικα η απόλαυση του γλυκού και του παγωτού είναι αυθεντική. Στα τραπεζάκια πάνω στο κύμα, με θέα το Ιόνιο, τρως το ωραιότερο κανταΐφι του κόσμου. Μιλάμε για τέλεια γλυκά και παγωτά που το σιρόπι φτάνει μέχρι την «καρδιά» σας! και κάνει τους πελάτες να ορκίζονται στο όνομά του Μπάρμπα-Πάνου. Δώστε ραντεβού με τους φίλους σας στη παραλία του Μύτικα και τα μοσχοβολιστά γλυκά του Μπάρμπα-Πάνου και οι μυρωδιές τους, θα σας τρελάνουν…

Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Εφημερίδα «ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ»: Διαμαρτυρία του Συλλόγου Κατουνιωτών για την επικείμενη κατάργηση του Αστυνομικού τμήματος Κατούνας.


Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα «ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ» την σθεναρή διαμαρτυρία του Συλλόγου Κατουνιωτών για την επικείμενη κατάργηση του Αστυνομικού τμήματος Κατούνας λόγω Καλλικράτη. Όλο και περισσότεροι κάτοικοι και φορείς (να τονίσουμε ότι και ο Σύλλογος Κωνωπινιωτών εξέδωσε χθες σφοδρότατη διαμαρτυρία), ανησυχούν για την ενδεχόμενη κατάργηση αφού, εκτός της έξαρσης των ληστειών, πυροβολισμών, διαρρήξεων και των παρανομιών που παρατηρούνται στις περιοχή τους, νιώθουν ανασφάλεια και φόβο, ο οποίος δικαιολογείται μετά και τα τελευταία συμβάντα.

ΞΗΡΟΜΕΡΟΝΕWS: Έντονα διαμαρτύρονται οι κάτοικοι και δίκαια ζητάνε να παραμείνει το αστυνομικό τμήμα στην Κατούνα, καθώς τα αυξημένα κρούσματα (Μακελειό στο εστιατόριο «Μπέσσας» στο Ρίβιο, Ληστεία στον ταχυδρόμο στον Αετό, διαρρήξεις καταστημάτων στην Τρύφου και στο Αρχοντοχώρι, πυροβολισμοί στη Κατούνα, κρούσματα αρχαιοκαπηλίας, κλοπές αιγοπροβάτων, κ.α.) που παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό έχουν γίνει πλέον σύνηθες φαινόμενο.
Τα πρόσφατα επεισόδια που έλαβαν χώρα στη περιφέρεια του Α.Τ. Κατούνας, προκάλεσαν μεγάλη αναστάτωση και ανησυχία και ζητάνε την ανάγκη ενίσχυσης (και όχι κατάργηση) της δύναμης του τμήματος, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η αύξηση της εγκληματικότητας και να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους.

Ερώτηση Βουλευτών του Κ.Κ.Ε για την Ιόνια Οδό-παράκαμψη του Αγρινίου (Κεφαλόβρυσου-Κουβαρά).

Εδώ και 14 μήνες και λίγο πριν τις Ευρωεκλογές με πανηγυρισμούς ο τότε υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ εγκαινίασε το τμήμα της Ιονίου Οδού και συγκεκριμένα την παράκαμψη του Αγρινίου (Κεφαλόβρυσου-Κουβαρά), παρότι το συγκεκριμένο τμήμα είχε σοβαρές ατέλειες με αποτέλεσμα να εγκυμονεί κινδύνους ακόμη και για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών, όπως αποδείχθηκε στην πορεία με μια σειρά τροχαίων ατυχημάτων.
Παρά τις τότε διαμαρτυρίες του ΚΚΕ, του λαϊκού κινήματος της περιοχής ο δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία αλλά μετά από μικρό χρονικό διάστημα άρχισαν να κλείνουν εναλλάξ ή και ταυτόχρονα τα ρεύματα κυκλοφορίας. Γεγονός που συμβαίνει και σήμερα. Κάνουν διάφορες εργασίες, αντικαθιστούν τα κιγκλιδώματα, στρώνουν ασφαλτοτάπητα κ.α, προκαλώντας την αγανάκτηση εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών, κατοίκων 7 νομών αλλά και μεγάλου μέρους της Ελλάδας ιδιαίτερα της Πελοποννήσου και τουριστών που μέσο της Εγνατίας ταξιδεύουν για τη Βόρεια Ελλάδα.
Όλα αυτά γίνονται με πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις που στηρίζουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα, τα κέρδη των πολυεθνικών σε βάρος του δημοσίου και των εργαζομένων γενικότερα. Είναι πολιτική της ΕΕ, των κομμάτων του κεφαλαίου που συμβάλλουν στο να θησαυρίζουν οι επιχειρηματίες, εκχωρώντας δικαιώματα, παραχω–ρώντας την λαϊκή περιουσία, φορτώνοντας με χαράτσια τα λαϊκά στρώματα μέσο διοδίων. Διπλοπληρώνουμε και για την κατασκευή και στη συνέχεια και για τη χρήση των δρόμων.
Για το ΚΚΕ οι δρόμοι είναι λαϊκή περιουσία, πρέπει να είναι στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι στην υπηρεσία για την κερδοφορία των κατασκευαστικών εταιρειών και του κεφαλαίου.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
• Είναι ολοκληρωμένο το συγκεκριμένο έργο;
• Έχει παραληφθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφοράς και Δικτύων;
• Ποιος πληρώνει τις ατέλειες;

Οι βουλευτές
Νίκος Μωραΐτης
Νίκος Καραθανασόπουλος
Άγγελος Τζέκης
Μπάμπης Χαραλάμπους

Ανδρέας Μακρυπίδης: «Άμεση αποκατάσταση των ζημιών στην πεδιάδα του Κάτω Αχελώου».

Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Ανδρέας Μακρυπίδης, με ερώτηση του προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κα. Κατερίνα Μπατζελή, ζητά να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή ροή νερού για τους αγρότες του Δήμου Οινιάδων από τις ζημιές που υπέστη ο πυθμένας της Διώρυγας Δ20 του Κάτω Αχελώου και να ενταχθεί άμεσα στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» έργο για την αποκατάσταση των βλαβών.
Συγκεκριμένα ο Βουλευτής στην ερώτηση του αναφέρει τα εξής: «Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι αγρότες του κάμπου του Δήμου Οινιάδων Αιτωλοακαρνανίας (Νεοχώρι - Κατοχή – Λεσίνι κ.λ.π.), μετά την μεγάλη ζημιά που υπέστη ο πυθμένας της Διώρυγας Δ20 του Κάτω Αχελώου, αφού σε αρκετά σημεία του υπήρξε καθίζηση και αποκόλληση με αποτέλεσμα η διαρροή του νερού να μην επιτρέπει την άρδευση 150.000 στρεμμάτων με καλλιέργειες εποχής (ρύζι, καλαμπόκι, μηδική, βαμβάκι, κηπευτικά) καθώς και ελιές.
Το συγκεκριμένο φαινόμενο έχει επαναληφθεί στο παρελθόν αφού τα παλαιά αρδευτικά δίκτυα της περιοχής της Πεδιάδας του Αχελώου παρουσιάζουν μεγάλες φθορές με αποτέλεσμα να απειλούνται συνεχώς οι αγρότες του νομού με έλλειψη νερού και να σπαταλούνται τεράστιες ποσότητες.
Αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την τοπική αγροτική οικονομία να αποκατασταθούν άμεσα οι ζημιές και να εξασφαλιστεί η ομαλή τροφοδοσία νερού στην περιοχή του Κάτω Αχελώου συνολικής έκτασης 150.000 στρεμμάτων. Το πρόγραμμα ανασυγκρότησης της Υπαίθρου «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης αποτελεί την ευκαιρία ώστε να κατασκευαστούν, να επεκταθούν και να συντηρηθούν τα αρδευτικά δίκτυα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας.»

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Εσωτερικών, για τις μετατάξεις υπαλλήλων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

Ανησυχία, σύγχυση και ανασφάλεια διακατέχει τους χιλιάδες υπαλλήλους των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων οι οποίοι καλούνται μέχρι τις 8 Ιουλίου να κάνουν αιτήσεις μετάταξης.
Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών (Εγκύκλιος 10, Α.Π. 33786/16.06.2010), σχετικά με τις διατάξεις του νόμου «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης», οι οποίες αφορούν σε μετατάξεις προσωπικού για τη στελέχωση των νέων βαθμίδων της διοίκησης της αυτοδιοίκησης, ορίζεται ότι «οι ενδιαφερόμενοι δύναται να υποβάλλουν αίτηση προς το Γενικό Γραμματέα της Κρατικής Περιφέρειας εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση του νόμου, έως 08.07.2010, με την οποία να αιτούνται τη μετάταξή τους στην Περιφέρεια της αντίστοιχης κατά τόπον αρμοδιότητας».
Επιπλέον, τονίζεται στην εγκύκλιο ότι οι προβλεπόμενες μετατάξεις έχουν στόχο την άμεση στελέχωση των υπηρεσιών που θα κληθούν να ασκήσουν τις σύμφωνα με τον νόμο απονεμόμενες σ’ αυτές αρμοδιότητες. Παρόλα αυτά, μέχρι και σήμερα δεν έχουν δημιουργηθεί – συσταθεί αυτοί οι οργανισμοί στους νέους Δήμους και στις Περιφέρειες!
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου «Καλλικράτης» στη Βουλή ως Κοινοβουλευτική Ομάδα είχαμε τονίσει ότι είναι εντελώς αντιδημοκρατικό και αντεργατικό να καλούνται οι υπάλληλοι να κάνουν αιτήσεις μετάταξης χωρίς να έχουν δημιουργηθεί οι σχετικοί οργανισμοί στους Δήμους και στις Περιφέρειες.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός
1) Θα ανακαλέσετε άμεσα την εγκύκλιο αυτή, με την οποία μέχρι τις 8 Ιουλίου υποχρεώνετε τους υπαλλήλους χωρίς να έχουν δημιουργηθεί οι οργανισμοί στους νέους Δήμους και στις Περιφέρειες να κάνουν αιτήσεις εθελοντικών μετατάξεων;
2) Θα δώσετε έστω και τώρα ένα μεταβατικό χρόνο κατά τη διάρκεια του οποίου θα δημιουργηθούν οι οργανισμοί στους νέους Δήμους και στις Περιφέρειες, ώστε να γνωρίζει ο κάθε υπάλληλος πού, αν επιθυμεί, θα κάνει αίτηση εθελοντικής μετάταξής του;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Βασίλης Μουλόπουλος
Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου
Μιχάλης Κριτσωτάκης

Υπεγράφη τελικά η προγραμματική σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών του Γυμνασίου Γαβαλούς που είχαν προκληθεί λόγω σεισμών.

Υπεγράφη σήμερα (Τρίτη 6 Ιουλίου 2010), στα γραφεία του ΟΣΚ Α.Ε. στην Αθήνα, από τον νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας Θύμιο Σώκο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων Α.Ε. κ. Ηρακλή Δρούλια, η Προγραμματική Σύμβαση για την κατασκευή του έργου: «Αποκατάσταση ζημιών από σεισμούς στο διδακτήριο του Γυμνασίου Γαβαλούς».
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται στο ποσό των 1.172.000 €.
Οι παρεμβάσεις θα γίνουν στο υπάρχον διώροφο διατηρητέο κτήριο συνολικού εμβαδού 950 τετραγωνικών μέτρων.
Στις νέες υποδομές περιλαμβάνονται κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας για μαθητές με ειδικές ανάγκες, ενώ θα γίνει πλήρης ανακατασκευή των αρχιτεκτονικών και μηχανολογικών έργων.
Μετά την αποπεράτωση των εργασιών ενίσχυσης και αναβάθμισης του κτηρίου, θα αποδοθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα δέκα μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας και δύο μικρές για κάλυψη εργαστηριακών αναγκών.

Έκτατη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Απανταχού Παλαιοπυργιωτών, την Κυριακή 11 Ιουλίου.

Ο Σύλλογος των Απανταχού Παλαιοπυργιωτών θα πραγματοποιήσει Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Κυριακή 11 Ιουλίου 2010 και ώρα 10 π.μ. στην αίθουσα του Συλλόγου στον Παλαιόπυργο.
Θέμα της συνέλευσης θα είναι ο επαναπροσδιορισμός των στόχων και των θέσεων του Συλλόγου, η αναμόρφωση κάποιων άρθρων του καταστατικού κ.λ.π.
Η παρουσία όλων των Παλαιοπυργιωτών που αγαπούν το Χωριό είναι απαραίτητη. Να γίνει ένα νέο ξεκίνημα υλοποιώντας ένα ζωντανό και δραστήριο Σύλλογο με ενεργά μέλη όλους τους Παλαιοπυργιώτες.
Είναι άλλωστε το μοναδικό συλλογικό όργανο που εξυπηρετεί αποκλειστικά τα συμφέροντα του Χωριού.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου

Δίκτυο για τη Δημόσια Συγκοινωνία «ΕΠΙΒΑΤΗΣ»: Μπορείτε να φανταστείτε την Ελλάδα χωρίς σιδηρόδρομο;

Ολοκληρώνοντας το έγκλημα απαξίωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση με τους τότε αρμόδιους υπουργούς Χατζηδάκη και προπαντός Στυλιανίδη, η σημερινή κυβέρνηση μέσω του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Δ. Ρέππα, ετοιμάζεται να ακρωτηριάσει το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και να αφήσει την Ελλάδα πρακτικά μονάχα με τον σιδηροδρομικό άξονα Κιάτο - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Σύνορα, συν κάτι από Προαστιακό Αθήνας (το τμήμα Κιάτο - Πάτρα, προς δόξαν των εργοταξίων της Ολυμπίας Οδού που με βάση τον Νόμο για τις Παραχωρήσεις των Αυτοκινητοδρόμων, εκτοπίζουν την ΕΡΓΟΣΕ και εγκαθίστανται αυτά στην απαλλοτριωμένη ζώνη της, αλλα και λόγω των παράλογων αξιώσεων για εκτεταμένες υπογειοποιήσεις ή και πλήρη αλλαγή χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, από πλευράς κάποιων παροδίων της νέας γραμμής στα παράλια της Αχαΐας, είναι ζήτημα αν θα εχει αποπερατωθεί ως το 2020)..
Η υπόλοιπη χώρα, προς δόξαν της αποκέντρωσης και της περιφερειακής «πράσινης» (υπ-)ανάπτυξης, δεν χρειάζεται την πολυτέλεια «σιδηρόδρομος» κατά την πολιτική ηγεσία της χώρας μας, μέλους της ΕΕ κατά τα άλλα.
Ας δούμε όμως εν τάχει τι συμβαίνει στις άλλες χώρες της ΕΕ σ’αυτόν τον τομέα:
- η μέση πληρότητα των αμαξοστοιχιών στην Γερμανία δεν ξεπερνάει το 30%, και μόνο στα δρομολόγια των υπερταχειών ICE βρίσκεται λίγο πάνω από το 50%. Εδώ ο κ. Ρέππας μας είπε ότι δρομολόγια με πληρότητες κάτω του 50% θα καταργηθούν (Σ.Σ. και σ’ αυτό όμως είπε ψέματα, όπως θα δούμε, αφού καταργούν και δρομολόγια με πληρότητες 60-80%). Με την ίδια λογική, το 80% των σιδηροδρομικών γραμμών και δρομολογίων στην Γερμανία και άλλες χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης πρέπει να καταργηθεί.
- εάν η Ελλάδα ήθελε να έχει την ίδια αναλογία πληθυσμού με σιδηροδρομική κάλυψη που έχουν οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης, θα έπρεπε να έχει 5.000 χλμ. σιδηροδρόμων. Όμως αυτή την στιγμή έχει μόλις 2.500 χλμ. και η κυβέρνηση με το Σχέδιο Ανασυγκρότησης (διάβαζε Αφανισμού) των ελληνικών σιδηροδρόμων, που προωθεί, θέλει να αφήσει ανοιχτά μόλις 800 χλμ.
- σε όλη την πολιτισμένη Δυτική Ευρώπη που θέλουμε να ανήκουμε, το ποσοστό των εσόδων των σιδηροδρομικών εταιρειών λειτουργίας που προέρχεται από επιδοτήσεις του Κεντρικού Κράτους ή και της Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης φτάνει και ξεπερνάει αρκετές φορές το 60% του συνόλου των εσόδων. Εδώ η ελληνική Πολιτεία αρνείται επί σειράν ετών να επιδοτήσει τις κοινωνικές παρεχόμενες σιδηροδρομικές υπηρεσίες (άγονες γραμμές, φθηνό εισιτήριο, εκπτώσεις για λόγους κοινωνικής μεταφοράς, κάλυψη των οικονομιών που προσφέρει ο σιδηρόδρομος στην εθνική οικονομία λόγω μικρότερου εξωτερικού κόστους μεταφοράς δηλ. λιγότερων ατυχημάτων, μικρότερων περιβαλλοντικών επιπτώσεων κλπ).
Αντίθετα, όλα αυτά τα χρόνια, ανάγκαζε τον ΟΣΕ να δανείζεται με υψηλότατα επιτόκια, τόσο για την κάλυψη των ανωτέρω, όσο και για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης και εκσυγχρονισμού της υποδομής του, σε αντίθεση με ότι έκανε για τα άλλα μεταφορικά μέσα, που και επιδοτήσεις αγόνων γραμμών τους δίνει και τις δαπάνες της υποδομής τους καλύπτει, χωρίς την αναλογη επιβάρυνση του προυπολογισμού των αντίστοιχων εταιρειών παροχής συγκοινωνιακών υπηρεσιών (αεροπορικών, οδικών, ακτοπλοικών). Και όλα αυτά, μολονότι η Οικονομική Συμφωνία Κράτους - ΟΣΕ προβλέπει ρητά την κρατική χρηματοδότηση αυτών των δαπανών και οι Κοινοτικές Οδηγίες προβλέπουν την επιδότηση «αγόνων γραμμών», εθνικής και κοινωνικής περιφερειακής σημασίας, ως Υπηρεσίες Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ).

Γιατί λοιπόν τα αποκρύπτει όλα αυτά ο Υπουργός ; Γιατί, συνεχίζοντας την πολιτική των προκατόχων του, παραπλανά την κοινή γνώμη (και το ΔΝΤ;) λέγοντας ότι ο ΟΣΕ είναι η προβληματικότερη ΔΕΚΟ στην Ευρώπη, με συσσωρευμένο έλλειμα 10 δις; Όταν γνωρίζει πολύ καλά ότι το 85% αυτού του ελλείματος οφείλεται σ’αυτόν τον αδιέξοδο δανεισμό (αντί της οφειλόμενης κρατικής οικονομικής συνδρομής) και στα υψηλότατα τοκοχρεωλύσια που γεννάει; Αλλά και όταν γνωρίζει ότι και μέγα μέρος του υπολοίπου χρέους, οφείλεται στην εσκεμμένη κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση που άσκησαν όλα αυτά τα χρόνια οι κυβερνήσεις που πέρασαν, σε αγαστή συνεργασία με μερίδα συνδικαλιστών, κομματικών εγκαθέτων και οργανωμένων συντεχνιών, που ασέλγησαν από κοινού στον ελληνικό σιδηρόδρομο ; Ποιος ευθύνεται για μίζες, σκάνδαλα, μη έγκαιρη αποπεράτωση των έργων εκσυγχρονισμού, υπέρογκο μοναδιαίο λειτουργικό κόστος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βάλτωμα των οργανωτικών και αναδιαρθρωτικών αλλαγών που είχε ανάγκη ο Ομιλος ΟΣΕ για να ανασάνει λειτουργικά και οικονομικά; Ποιος ευθύνεται που τελειωμό δεν έχουν τα κρίσιμα έργα εκσυγχρονισμού στην περιοχή Αθηνών ή η χρονίζουσα μη αποπεράτωση της ηλεκτροκίνησης, η μετατροπή του δικτύου σε ξέφραγο αμπέλι κλεφτών του υλικού της ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης (με συνέπεια να μην μπορούν να λειτουργήσουν), βανδάλων που ασχημονούν με ψευτογκράφιτι (και όχι μόνο) πάνω στις επιβατάμαξες και αυτοκινητάμαξες που είναι πανάκριβη περιουσία του ελληνικού λαού, λαθρεπιβατών που ταξιδεύουν τζάμπα στον Προαστιακό και όχι μόνο κ.ο.κ.
Προβληματικός λοιπόν είναι ο ΟΣΕ κύριε Υπουργέ, γιατί εσείς, η ελληνική Πολιτεία, είστε διαχρονικά ανάξιοι να προστατέψετε την περιουσία του ελληνικού λαού και να εγγυηθείτε την λειτουργία μιάς υγιούς και ανταγωνιστικής σιδηροδρομικής μεταφορικής επιχείρησης, που να παρέχει υψηλές μεταφορικές υπηρεσίες σε ολόκληρη την χώρα, από την Καλαμάτα μέχρι τον Εβρο. Εκεί που ο Χαρίλαος Τρικούπης και η Οθωμανική Αυτοκρατορία, ανέπτυξαν πριν 120 χρόνια με ανεπαρκέστατα μέσα ένα ευρύτατο για την εποχή τους σιδηροδρομικό δίκτυο, που εσείς οι σύγχρονοι έλληνες πολιτικοί, σταθήκατε ανάξιοι να επεκτείνετε, αλλά και να εκσυγχρονίσετε έστω, όπως αποδεικνύεται από τα πενιχρά μέχρι σήμερα αποτελέσματα μετά από 20 χρόνια έργων εκσυγχρονισμού. Στο ίδιο διάστημα οι Ισπανοί και οι Τούρκοι ολοκληρωσαν νέες γραμμές υψηλών ταχυτήτων, για να μην αναφερθούμε σε άλλες χώρες.
Σε κάθε περίπτωση το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ καταγγέλει την επιχειρούμενη πολιτική ακρωτηριασμού του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και υποβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών του και δηλώνει ότι είναι στο πλευρό των ελλήνων πολιτών και των τοπικών κοινωνιών της Περιφέρειας, που ζητούν σύγχρονες και χρηστικές σιδηροδρομικές και λοιπές συγκοινωνιακές υπηρεσίες, όπως απολαμβάνουν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι.
Εάν τελικά η κυβέρνηση προβεί σε κατάργηση μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου, και μάλιστα εκείνου που πρόσφατα ανακαινίστηκε με κοινοτικά κονδύλια, θα καταγγείλουμε το γεγονός στα αρμόδια όργανα της ΕΕ μέσω της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Επιβατών, της οποίας είμαστε μέλος, ενώ επιφυλασσόμαστε και για ένδικα μέσα προστασίας των συμφερόντων των ελλήνων επιβατών, στο βαθμό που παραβιάζεται η εύρυθμη λειτουργία και το υγιές καθεστώς ανταγωνισμού της αγοράς επιβατικών μεταφορών.
Ζητάμε από την κυβέρνηση την ύστατη αυτή ώρα να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην καταργήσει πολύτιμους στρατηγικούς και οικολογικούς-συγκοινωνιακούς πόρους εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής (όπως ακριβώς η επίλυση του προβλήματος της Ολυμπιακής δεν οδήγησε σε καταργήσεις περιφερειακών αεροδρομίων και πτήσεων).
Να διορθώσει τα κακώς κείμενα στον Όμιλο ΟΣΕ χωρίς να τιμωρήσει αυτούς που είναι οι μόνοι που δεν φταίνε, δηλ. τους έλληνες πολίτες-επιβάτες, στερώντας τους το αγαθό μιάς σωστά σχεδιασμένης σύγχρονης σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, που κατά ένα σημαντικό ποσοστό της δικαιούται να είναι επιδοτούμενη. Να σεβαστεί την περιουσία του ελληνικού λαού και τις πρόσφατες επενδύσεις που έγιναν σε υποδομή και τροχαίο υλικό, να μην κλείσει ούτε μέτρο από το δίκτυο και να προβεί στην ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, μη υποκύπτοντας στις πιέσεις του λόμπυ των κατασκευαστών-παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων και άλλων αντιδραστικών κύκλων που δεν θέλουν την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, που είναι μέσο μαζικής μεταφοράς με πολύτιμες ιδιότητες και επιδόσεις, όταν οργανωθεί και λειτουργήσει σωστά, όπως μας δείχνει η ευρωπαική εμπειρία. Ζητάμε ακόμα να ανοίξει επιτέλους η εκμετάλλευση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και σε άλλες εταιρείες εκμετάλλευσης, που ενδεχομένως θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τμήμα του δικτύου με καλύτερους όρους (οικονομικούς και λειτουργικούς).
Τέλος απαιτούμε η αρμοδιότητα καθορισμού δρομολογίων, τιμολογίων και επιδότησης και ελέγχου των σιδηροδρομικών και λεωφορειακών συγκοινωνιών σε τοπική, αστική-προαστιακή και περιφερειακή κλίμακα, να μεταφερθεί από τους φορείς του Κεντρικού Κράτους, στις αιρετές πλέον περιφερειακές αρχές (Περιφέρειες) που θεσπίζει το Σχέδιο Καλλικράτης, με παράλληλη μεταφορά των κατάλληλων οικονομικών πόρων και δημιουργία ανάλογων επιτελικών οργάνων συγκοινωνιακού σχεδιασμού και ελέγχου, ώστε ο σχεδιασμός της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης να ΜΗΝ γίνεται από άσχετους γραφειοκράτες και συνδικαλιστές στην Αθήνα, αλλά από φορείς αποκεντρωμένους και πιο κοντά στον έλληνα πολίτη της Περιφέρειας και τις ανάγκες του.
Κύριοι, της κυβέρνησης ετοιμάζεστε να κάνετε ένα εγκληματικό λάθος από αμέλεια ασχετοσύνη και αλαζονεία. Κανένα ΔΝΤ δεν σας είπε να κόψετε γραμμές των τραίνων, αυτό που σας είπε ,και αρνείστε να το ακούσετε, είναι «περιορίστε τα έξοδα και το σπάταλο κράτος».

Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου: 1ο Βραβείο στο Καραμούζειο Γυμνάσιο Αστακού.

Το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αγρινίου Στέλιος Τσιτσιμελής και η Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιτωλ/νίας, απέμεινε το 1ο βραβείο στη Θεατρική ομάδα του Καραμούζειου Γυμνάσιου Αστακού για τη πρόσφατη διάκριση της στο 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ θεάτρου, που πραγματοποιήθηκε από 13 έως 25 Απριλίου στο Δημοτικό θέατρο Αγρινίου.

Το Καραμούζειο Γυμνάσιο Αστακού όλα αυτά τα χρόνια πιστό στις δημιουργικές δραστηριότητες.
Η θεατρική ομάδα του Καραμούζειου Γυμνάσιου Αστακού έκανε την εμφάνιση της το 1999 στα πολιτιστικά δρώμενα του Αστακού, αλλά και στης ευρύτερης περιοχής από κάποιους εκπ/κούς που είχαν ζήλο και μεράκι. Πίστευαν ότι το σχολικό θέατρο μορφώνει, προβληματίζει, καλλιεργεί συνειδήσεις, διαμορφώνει ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Είναι το ύψιστο μάθημα προσωπικής ελευθερίας για τα παιδιά μας και σαν εκπ/κοί πιστεύουμε ότι το σχολείο πρέπει πέρα από τη μετάδοση γνώσεων, να καθοδηγεί τους μαθητές σε δημιουργικές δραστηριότητες. Συμπληρώνονται φέτος 11 χρόνια διαρκούς παρουσίας και ευδόκιμης δράσης της θεατρικής ομάδας του σχολείο μας. Όλο αυτό διάστημα δεκάδες μαθητές γνώρισαν σπουδαία θεατρικά έργα, έδωσαν διέξοδο στην δημιουργική τους διάθεση, διακρίθηκαν αλλά πρωτίστως οικοδόμησαν ευαίσθητους χαραχτήρες, μέσα από μια κορυφαία έκφραση του πολιτ
ισμού, όπως είναι η θεατρική τέχνη. Φέτος είχαμε την χαρά να δούμε δυο παραστάσεις αυτής της λαμπρής ομάδας. Στις 25 και 26 Ιουνίου «η μικρή μας πόλη» του θόρντον Ουάιλντερ και μια εβδομάδα αργότερα «Τη σπασμένη στάμνα» του Ερρίκου φον Κλάιστ.
Η σχολική κοινότητα, έτσι όπως εκφράζετε από τον διευθυντή του Καραμούζειου γυμνασίου Αστακού κ. Γιάννη Μπουραντά, τον υπεύθυνο της διδασκαλίας παράστασης σκηνικής καθοδήγησης και μουσικής επιμέλειας κ. Λάμπρο Πιτσούλια, τους εκπαιδευτικούς κ. Κωνσταντίνα Βάλαρη, κ. Ζαφείρη Νιφόρο και τους μαθητές, δικαιούνται εκτίμησης και έπαινο, γιατί δημιουργεί την θαλπωρή που χρειάζονται οι ψυχές των παιδιών.
Σήμερα μπορούμε να πούμε ανεπιφύλακτα ότι νιώθουμε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι που σαν σχολειό προσπαθήσαμε και προσπαθούμε ν οδηγήσουμε τα παιδιά μας στη σωστή κατεύθυνση. Πάνω απ όλα όμως αισθανόμαστε περήφανοι για τα παιδιά της θεατρικής μας ομάδας τα οποία, σε εποχές κρίσης όχι μόνο οικονομικής αλλά και κρίσης αξιών μας δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Σε εποχές που η διαφθορά έχει υποκαταστήσει βάναυσα την δημοκρατία και τους θεσμούς, οι καθαρόαιμοι αυτοί ερασιτέχνες που κρατάνε αναμμένη την φλόγα της ουτοπίας, μας θυμίζουν πως υπάρχει ποίηση, ζωή, αγάπη, πως υπάρχει ελπίδα. Χωρίς αυτά τα παιδιά πιστεύω ότι θα ήμαστε πιο φτωχοί, πιο ανασφαλής, πιο ανίσχυροι. Γι αυτό τους οφείλουμε την αγάπη μας, την στήριξη μας, τον σεβασμό μας. Πρέπει να τα βοηθάμε και να τα εμπιστευόμαστε. Μόνο έτσι μπορούμε να ελπίζουμε για ένα καλύτερο κόσμο.
ο Διευθυντής
Γιάννης Μπουραντάς
Επί σκηνής…
Λίγα λόγια για τα έργα
«Η μικρή μας πόλη»
Το έργο αναφέρεται σε μια Αμερικανική κωμόπολη στις αρχές του 20 αιώνα όπου οι χαρές και οι λύπες, όπως το σχολείο, οι φιλίες, ο έρωτας ο γάμος αλλά και ο θάνατος δίνονται ποιοτικά με λεπτό χιούμορ και πολλή ευαισθησία. Μια αίσθηση πίκρας για τις στιγμές που περνούν και χάνονται συγγραφέας μας λέει όταν γεννιέται ένα παιδί, είναι μια προσπάθεια της φύσης να δημιουργήσει ένα τέλειο ανθρώπινο πλάσμα. Αυτή η καθημερινή ανθρώπινη ζωή η τόσο όμορφη αλλά και τόσο τραγική, αφού στον κύκλο της πορείας της έχει να συναντήσει οριακούς σταθμούς (Γέννηση Έρωτας Θάνατος ), καθορίζει την πλεύση του έργου και στιγματίζει την ταυτότητά του.
«Η σπασμένη στάμνα»
Αφορμή για τη δημιουργία αυτού του έργου υπήρξε ένα φιλικό στοίχημα ανάμεσα στον συγγραφέα και τους δύο φίλους του. Κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης των τριών φίλων στο δωμάτιο του ενός, η προσοχή συγκεντρώθηκε σε μια χαλκογραφία, που ήταν κρεμασμένη στον τοίχο και παρουσίαζε ένα συνωστισμό ανθρώπων μπροστά στη δικαστική έδρα ενώ αφορμή της δικαστικής διαμάχης έμοιαζε να είναι ένα σπασμένο κανάτι. Οι τρεις φίλοι συμφώνησαν να γράψουν ο καθένας τους τη δική του εκδοχή της ιστορίας που παρουσίαζε η χαλκογραφία κι έτσι πρόεκυψε η κωμωδία του Κλάιστ «η σπασμένη στάμνα» το έργο κυκλοφόρησε το 1811. Ένα έργο που διατηρεί και σήμερα όλη τη δροσιά της κωμωδίας με τους ολοκληρωμένους τύπους, την οξύτητα της παρατήρησης, τη λιτότητα του διαλόγου και το ανάλαφρο χιούμορ. Διδασκαλία παρουσίασης-Σκηνική καθοδήγηση-Μουσική επιμέλεια: Λάμπρος Πιτσούλιας Φιλόλογος
Σχέδιο-κατασκευή σκηνικου: Βάσια Τέγα
Κουστούμια: Αρετή Γριτσίπη
Οργάνωση παραγωγής: Γιάννης Μπουραντάς
Δ/ντής του Γυμνασίου Αστακού

Υ.Γ.: Άλλη μια σημαντική διάκριση για το Καραμούζειο Γυμνάσιο Αστακού, που αποδεικνύει περίτρανα την σωστή και ουσιαστική θεατρική διδασκαλία που επιτελούν μαθητές και καθηγητές.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και μαθήτριες, στους καθηγητές και καθηγήτριες καθώς και σε όλους τους συντελεστές.

Θάνος Μωραΐτης: «Η Δυτική Ελλάδα, από κομπάρσος της ανάπτυξης, γίνεται πρωταγωνιστής».

Την ικανοποίηση του για τα αποτελέσματα της περιοδείας που πραγματοποίησε στην Αιτωλ/νία την Παρασκευή 2 Ιουλίου, ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, εξέφρασε σε δηλώσεις του ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Θάνος Μωραΐτης.
Ο κ. Μωραΐτης, συνόδευσε τον Υφυπουργό στα μεγάλα έργα υποδομής που κατασκευάζονται και ειδικότερα στο εργοτάξιο της σύνδεσης του Ακτίου – Αμβρακίας στη Βόνιτσα, στο φράγμα των Αχυρών, στην διώρυγα Αμβρακίας, την αναδιαρρύθμιση της Ε.Ο. στο Αγρίνιο και την σήραγγα του Αγίου Ηλία, ενώ συμμετείχε στις συσκέψεις που έγιναν στα δημαρχεία Ανακτορίου και Αγρινίου και στο διοικητήριο της Ν/Α Αιτωλ/νίας στο Μεσολόγγι.
Στο δημαρχείο της Βόνιτσας, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην σημασία του έργου της σύνδεσης του Ακτίου με την Αμβρακία. «Σε μια δύσκολη συγκυρία για την χώρα, η κυβέρνηση ακολουθεί τον δρόμο της ανάπτυξης. Επιλέγουμε αυτόν τον δρόμο και η Δυτική Ελλάδα, είναι η πρώτη προτεραιότητα σε αυτόν τον σχεδιασμό» τόνισε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος.
Αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης που έγινε στο διοικητήριο της Ν/Α Αιτωλ/νίας, ο Θάνος Μωραΐτης, σε δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ εξέφρασε την ικανοποίηση του για τις ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών: «Όποιος βρέθηκε σήμερα σε αυτήν την περιοδεία συμπεραίνει πως πράγματι ο νομός μας αλλάζει σελίδα. Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η Δυτική Ελλάδα, γιατί είναι εκείνη η περιοχή που τα προηγούμενα χρόνια ήταν ένας κομπάρσος στην ανάπτυξη της χώρας. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κάνει την Δυτική Ελλάδα πρωταγωνιστή. Θέλουμε να αλλάξουμε τις τύχες του νομού και θα το κάνουμε, γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα εργαστήκαμε, συζητήσαμε και σχεδιάσαμε με σοβαρότητα αυτήν την νέα πορεία. Έχουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και με τις υποδομές που δημιουργούνται, ο νομός θα γνωρίσει καλύτερες μέρες.» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μωραΐτης, που αναφέρθηκε επίσης στην συμβολή του ΥΠΕΚΑ στην υλοποίηση αυτών των παρεμβάσεων: «Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, βρίσκεται δίπλα σε όλα αυτά τα έργα και προσπαθούμε να λύνουμε προβλήματα που παρουσιάζονται και όχι να δημιουργούμε καινούργια. Αυτός είναι ο στόχος μας και συμμετέχουμε κι εμείς ως Υπουργείο σε αυτήν την μεγάλη προσπάθεια, το σχέδιο για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και την αλλαγή της ζωής των πολιτών της.»

Γραπτή παρέμβαση του Συλλόγου Κωνωπινιωτών Ξηρομέρου, προς τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας, για την μελλούμενη κατάργηση του Α.Τ. Κατούνας.

Κύριε Αρχηγέ,
Με αφορμή δημοσιεύματα στον τύπο αλλά και σε αναρτήσεις ιστοσελίδων και μπλοκ του διαδικτύου, που προοιωνίζετε αναδιάρθρωση των Αστυνομικών Υπηρεσιών στα πρότυπα του Αυτοδιοικητικού σχεδίου «Καλλικράτης» και στην Ελληνική Αστυνομία, με καταργήσεις και συγχωνεύσεις Αστυνομικών Υπηρεσιών και Τμημάτων, θέλουμε να σας εκφράσουμε με την επιστολή μας αυτή, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των μελών και συνδημοτών μας, για την μελλούμενη κατάργηση του Α.Τ.Κατούνας Ξηρομέρου.
Κύριε Αρχηγέ, το Α.Τ. Κατούνας με έδρα την ομώνυμη κωμόπολη, αστυνομεύει ένα νευραλγικό κομμάτι της ενδοχώρας του Ξηρομέρου, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά εγκληματικότητας και με ιστορία ιδρύσεως 10ετιών, που αποτελούσε μέχρι πρότινος, την έδρα υπαγωγής των προσφάτως καταργηθέντων, με ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΑΣ, Αστυνομικών Σταθμών Φυτειών και Αρχοντοχωρίου.
Πιστεύοντας ότι η κατάργηση του Α.Τ Κατούνας όχι μόνο δεν θα επιλύσει αλλά αντιθέτως θα πολλαπλασιάσει προβλήματα αυξάνοντας την εγκληματικότητα, κάνουμε έκκληση όπως ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ την διατήρησή του και την περαιτέρω ενίσχυσή του με αστυνομικό προσωπικό και τεχνικά μέσα, για την καλύτερη αστυνόμευση της περιοχής μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Με τιμή

Ερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κ.K.Ε. Προς την Υπουργό Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, για την προστασία του Αμβρακικού κόλπου.

Για μια ακόμη φορά το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας, με την ψήφο των παρατάξεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, στο βωμό υπεράσπισης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των καυσίμων, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, και την σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου Αμφιλοχίας έκανε δεκτό το αίτημα της ΕΚΟ ΕΛΔΑ ΑΕΒΕ για νέες εγκαταστάσεις και εκσυγχρονισμό των παλιών και για εγκαταστάσεις επεξεργασίας υγρών αποβλήτων ακόμη και εντός του γιαλού.
Φαίνεται η υποκρισία διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων που παρότι χαρακτηρίζουν τον Αμβρακικό εθνικό πάρκο, προστατευόμενη περιοχή από την συνθήκη Ραμσάρ, ο Αμβρακικός παραμένει ξέφραγο αμπέλι στις ορέξεις των επιχειρήσεων καυσίμων, των τραπεζικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ιχθυοκαλλιεργειών, της επιχείρησης ΤΕΦΑΣ Α.Ε. που έχει προβεί σε τσιμεντοποίηση του πιο στενού στομίου του Αμβρακικού στη θέση Μπούκα. Εκεί όπου επικοινωνούν και ανανεώνονται τα νερά με το Ιόνιο πέλαγος.
Πριν λίγες μέρες συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας στις ακτές του Αμβρακικού για το σχέδιο «ΑΝΑΣΑ» για να “σώσουν” τον κόλπο. Αλλά ο περιφερειάρχης, νομάρχες, δήμαρχοι και βουλευτές δεν έβγαλαν ανάσα γι αυτά τα τεράστια προβλήματα.
Το ΚΚΕ είναι αντίθετο σ’ αυτά τα σχέδια και καλεί τους κατοίκους των τριών νομών Άρτας, Πρέβεζας, Αιτ/νιας να κάνουν δική τους υπόθεση την προστασία του Αμβρακικού και του περιβάλλοντος συνολικά. Να παλέψουν να γίνουν τα λιμάνια και οι θάλασσες λαϊκή περιουσία και όχι πηγή κερδοφορίας του κεφαλαίου.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα θα παρθούν ώστε:
• Να απομακρυνθούν άμεσα οι δεξαμενές από τον Αμβρακικό κόλπο.
• Να μη γίνει καμία νέα εγκατάσταση , ούτε εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων.
• Να ανοίξει άμεσα το στόμιο στη Μπούκα όπου υπάρχει παρέμβαση τσιμεντοποίησης μέσα στη θάλασσα.
Οι βουλευτές
Νίκος Μωραΐτης
Νίκος Καραθανασόπουλος
Μπάμπης Χαραλάμπους

Απολογισμός Πεπραγμένων για τον Δήμο Φυτειών. Πρόσκληση της Δημοτικής Αρχής.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΦΥΤΕΙΩΝ

Ταχ. Δ/νση : Φυτείες
Ταχ. Κωδ. : 30009
Τηλέφωνο : 26463-60300
Fax : 26460-22696
Email : dfyteion@1538.syzefxis.gov.gr
Email Γραφείου τύπου:dhmosfitiwn@yahoo.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σας προσκαλούμε στον « Απολογισμό πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής »
(άρθρο 217 Ν. 3463/2006 Κώδικας Δήμων & Κοινοτήτων) που θα γίνει στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Φυτειών στις 12/07/2010 ημέρα Δευτέρα & ώρα 20.00 μ.μ.
ΦΥΤΕΙΕΣ 5/7/2010

Αναβάλλεται η προγραμματισμένη επίσκεψη της Αλέκας Παπαρήγα στην Αιτωλοακαρνανία.

Η Ν.Ε. Αιτ/νιας του ΚΚΕ ενημερώνει ότι η προγραμματισμένη για τις 8 Ιούλη επίσκεψη της Γ.Γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα στο νομό δεν θα πραγματοποιηθεί.
Λόγω της ονομαστικής ψηφοφορίας που θα πραγματοποιηθεί στη βουλή τη μέρα εκείνη για το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό.
Αναβάλλονται οι προγραμματισμένες επισκέψεις και συναντήσεις της Γ.Γ. με τους εργαζόμενους στο Πλατυγιάλι Αστακού και στο νοσοκομείο Αγρινίου, η συνέντευξη τύπου και η κεντρική ομιλία στην πλατεία Δημοκρατίας.
Η Ν.Ε. ΑΙΤΝ/ΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ