Ο «ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» στο Συνέδριο για τον Προσκυνηματικό και Εναλλακτικό τουρισμό,
ΠΡΟΤΕΙΝΕ:
·ΔIΚΤΥΟ ΠΕΖΟΠΟΡΙΚΩΝ – ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ.
·ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.
·ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ & ΛΙΤΟΥ ΒΙΟΥ.
·BIENALE ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ.
·ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΨΑΛΤΙΚΗΣ – ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.
Η Αστική Μη
Κερδοσκοπική Εταιρία (Α.Μ.Κ.Ε.) «ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» συμμετείχε στο Συνέδριο για
τον Προσκυνηματικό και Εναλλακτικό
Τουρισμό με τίτλο «ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΜΑΤΑ της
πίστης της φύσης και της ιστορίας» που έλαβε χώρα στις 5 και 6 Ιουλίου στη
λίμνη Τριχωνίδα και το οποίο διοργάνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Αιτωλοακαρνανίας υπό
την Αιγίδα του ΕΟΤ. ·ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.
·ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ & ΛΙΤΟΥ ΒΙΟΥ.
·BIENALE ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ.
·ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΨΑΛΤΙΚΗΣ – ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.
Στο Συνέδριο τον «ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΟΣΜΟ» εκπροσώπησε με εισήγησή του ο επιστημονικός συνεργάτης της εταιρίας μας κ. Χρήστος Φαλλιέρος, Πολιτικός Μηχανικός, Προϊστάμενος της Πολεοδομίας Πατρών και ιδρυτικό μέλος της Α.Μ.Κ.Ε. «ΑΤΡΑΠΟΣ»
Το θέμα της εισήγησης του κ. Χρήστου Φαλιέρου ήταν: «Θρησκευτικός διαδραστικός τουρισμός στα Προσκυνηματικά μονοπάτια της Αιτωλίας»
Η ομιλία του είχε στόχο να παρουσιάσει τη συμβολή της ανάπτυξης του πεζοπορικού τουρισμού στον Θρησκευτικό και Προσκυνηματικό τουρισμό και αντίστροφα.
Άλλωστε από την Αρχαιότητα και το Μεσαίωνα από τους πρώτους «τουρίστες» υπήρξαν οι πεζοπόροι – περιηγητές που μετακινούνταν μαζικά για θρησκευτικούς και Προσκυνηματικούς λόγους.
Παράδειγμα μιας τέτοιας εφαρμογής στην Ευρώπη αποτελούν οι πεζοπορικές διαδρομές προς το μοναστήρι του Αγίου Ιακώβου στη βορειοδυτική Ισπανία γνωστό ως Santiago de Compostela.
Στην εισήγηση παρουσιάστηκαν δίκτυα πεζοπορικών διαδρομών που έχουν σχεδιαστεί και εκτελούνται, αλλά πολύ περισσότερο δυνατότητες ανάπτυξης πεζοπορικών διαδρομών στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας που συνδυάζονται ή μπορούν συνδυαστούν με επισκέψεις σε θρησκευτικούς ή λατρευτικούς τόπους και αντίστοιχα μνημεία. Παλιές ιστορικές ή νεότερες μονές, βυζαντινούς ή νεότερους ναούς, ξωκλήσια και παλιές σκήτες μοναχών. Φυσικά όλα αυτά συνδυάζονται με άλλα σημεία ενδιαφέροντος όπως φυσικά και αξιόλογα σημεία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, αρχαιολογικούς χώρους ,σύνολα (οικισμοί και χωριά) ή σημεία (νερόμυλοι, γεφύρια) αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος.
· ΔΙΚΤΥΑ ΠΕΖΟΠΟΡΙΚΩΝ -Προσκυνηματικών μονοπατιών
1) Μονοπάτια των Προσκυνητών προς τη μονή Προυσού.
Πρόκειται για τρεις διαδρομές που ακολουθούσαν οι προσκυνητές από την Αιτωλοακαρνανία προς το μοναστήρι του Προυσού.
Η πρώτη ξεκινά από τον Πλάτανο της Ναυπακτίας και ακολουθεί τη διαδρομή προς τα χωριά Περίστα, Πέρκο, ποταμό Εύηνο, Κόνισκα, Αμπέλια, Αμβρακιά και καταλήγει στο το μοναστήρι του Προυσού.
Η δεύτερη ξεκινά από το χωριό Μέγα Δένδρο, τη γενέτειρα του Κοσμά του Αιτωλού προς τα χωριά Αετόπετρα και Δρυμώνας και ενώνεται με την προηγούμενη. Συνδυάζεται δε με την Μονή Αγίας Παρασκευής κοντά στο χωριό Μάνδρα. Με τη διαδρομή αυτή επιτυγχάνεται η σύνδεση της γενέτειρας του Κοσμά του Αιτωλού με τη μονή Προυσού.
Η τρίτη αφορά τη διαδρομή από το χωριό Στριγανιά κοντά στο Κάτω Λαμπίρι προς το ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής στο σημερινό δρόμο Αγρινίου – Καρπενησίου. Η διαδρομή αυτή θα μπορούσε να συμπληρωθεί προς τα νότια από τα χωριά της λίμνης Τριχωνίδας και προς τα βόρεια προς τη Μονή Προυσού.
2) Μονοπάτι των Εξοδιτών του Μεσολογγίου.
Πρόκειται για μια ιστορική διαδρομή που μπορεί να αποτελέσει τη σημαντικότερη και σπουδαιότερη πεζοπορική διαδρομή της Αιτωλοακαρνανίας και ενόψει μάλιστα των εορτασμών των 200 χρόνων το 2026 από την Έξοδο του Μεσολογγίου η δημιουργία της θα πρέπει να αποτελέσει ένα στοίχημα για την περιοχή.
Η διαδρομή που ακολουθεί είναι: Μεσολόγγι, Μονή Αγίου Συμεών, Αράκυνθος, Καρίτσα, μακρινού, Κουρμέκι, Ανάληψη, Γέφυρα Αρτοτίβας, Πλάτανος, Χόμορη, Αμπελακιώτισσα, Άνω Χώρα.
3) Δίκτυο πεζοπορικών και ορειβατικών διαδρομών στο όρος Βαράσοβα.
Τα ιερό ή το Άγιο όρος της Αιτωλοακαρνανίας που κατά τη βυζαντινή εποχή υπήρξε τόπος ασκητισμού και μοναχισμού.
4)Πεζοπορικές διαδρομές στο όρος Αράκυνθος.
Παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες δημιουργίας ενός δικτύου πεζοπορικών διαδρομών στο Αράκυνθο, από την αρχαία Καλυδώνα μέχρι το φαράγγι της Κλεισούρας και τη μονή Αγίας Ελεούσας. Συνδυάζεται με διαδρομές από τη μονή του Αγίου Συμεών, τον Άγιο Γεώργιο Χούνιστας, το χωριό Καρίτσα, την αρχαία Πλευρώνα και το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου Κρεμαστού.
5) Διαδρομή του Αγίου Νικολάου.
Πρόκειται για συνδυασμό των δύο παραπάνω με την ένωση της παλαιάς μονή του Αγίου Νικολάου στη Βαράσοβα με τον Άγιο Νικόλαο τον Κρεμαστό.
6) Πεζοπορικές διαδρομές λίμνης Τριχωνίδας
7) Δίκτυο πεζοπορικών και ορειβατικών διαδρομών στο Παναιτωλικό όρος.
Η εισήγηση ολοκληρώθηκε με τη επεξήγηση της έννοιας του «θρησκευτικού διαδραστικού τουρισμού» και τη διατύπωση μιας πρότασης εφαρμογής της.
«Θρησκευτικός διαδραστικός τουρισμός» σημαίνει μεγαλύτερη διασύνδεση και επαφή των επισκεπτών και ειδικά των πεζοπόρων και περιηγητών με την μοναστηριακή ζωή και διαβίωση και την ενεργή συμμετοχή τους σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και εκδηλώσεις. όπως η φιλοξενία με διανυκτέρευση, η γαστρονομία, η αγιογραφία, η υφαντική κ.α.
Προκειμένου τα προτεινόμενα Προσκυνηματικά μονοπάτια να γίνουν αναγνωρίσιμα και ελκυστικά για τους επισκέπτες Ειδικότερα προτάθηκε:
· ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ - ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΙΤΟΥ ΒΙΟΥ
Θα είναι μια εμβληματική γιορτή με διάρκεια μια εβδομάδα πριν το 15Αύγουστο σε διαδρομή που θα επιλεγεί. Θα είναι, μια γιορτή θρησκευτικού πολιτισμού με θεματικό αντικείμενο τη μοναστηριακή γαστρονομία με τα προϊόντα του Μοναστηριού και της περιοχής και ειδικότερα αυτά που έχουν μια τοπικότητα και μοναδικότητα. Μέλη της λέσχης Αρχημαγείρων καθώς και μοναχοί και μοναχές θα μπορούν να μαγειρεύουν και οι επισκέπτες να γεύονται το «ταπεινό», λιτό και αυθεντικό φαγητό των μοναχών και τα λοιπά εδέσματα, να συμμετέχουν στην παρασκευή τους και να μαθαίνουν και υπό την έννοια αυτή το Φεστιβάλ αυτό θα έχει ένα εκπαιδευτικό – διαδραστικό χαρακτήρα.
· BIENALE ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ και μέσω αυτής προσέγγιση στην εικαστική βυζαντινή παράδοση.
· ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΨΑΛΤΙΚΗΣ – ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ με την προβολή των παραδοσιακών και αυθεντικών βυζαντινών ύμνων με καταξιωμένους ερμηνευτές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο