Στις καινοτομίες της νέας σχολικής χρονιάς (με βάση το νέο νόμο 4823/2021) σε περίοπτη θέση αναφέρονται η «μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών» (στην οποία προβλέπεται για παράδειγμα η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή),
Παράλληλα, ιδιαίτερα την τελευταία περίοδο, με το άνοιγμα των σχολείων η Υπουργός Παιδείας, κλείνοντας σε όλες τις πτώσεις τη λέξη αναβάθμιση, επαναλάμβανε μονότονα ότι «οδηγούμε την Παιδεία σε ένα αναβαθμισμένο σήμερα και ένα ακόμη καλύτερο αύριο» και ότι «βγάζουμε εξουσίες από πάνω μας για να δώσουμε αρμοδιότητες στα σχολεία».
Για να δούμε, όμως, στην πράξη, με ένα πρόσφατο παράδειγμα, τι εννοεί το υπουργείο Παιδείας όταν λέει "αυτονομία της σχολικής μονάδας" και ότι «βγάζουμε εξουσίες από πάνω μας για να δώσουμε αρμοδιότητες στα σχολεία».
Να πάμε στην Πρέβεζα όπου πρόσφατα κοινοποιήθηκε η διενέργεια ΕΔΕ σε βάρος του εκπαιδευτικού Δημητρακόπουλου Νίκου, Διευθυντή του 1ου Γενικού Λυκείου Πρέβεζας, επειδή, παρά τις συνεχείς πιέσεις από την πλευρά της διοίκησης, σεβάστηκε την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου του στο θέμα της ανάθεσης των μαθημάτων στην αρχή του σχολικού έτους.
Είναι φανερό ότι η στάση του διευθυντή δεν είναι «αρεστή» στη διοίκηση καθώς αντιβαίνει:
Στο πρότυπο «διευθυντής-αφεντικό-μάνατζερ» του αποφασίζομεν και διατάσσομεν.
Στην προσπάθεια πλήρους αδρανοποίησης του συλλόγου διδασκόντων.
Στην εμπέδωση της κουλτούρας του υποταγμένου (από την πλευρά του συλλόγου διδασκόντων) στο διευθυντικό δικαίωμα.
Στην ισοπέδωση του κλίματος διαλόγου και δημοκρατίας που καλλιεργούμε και προσπαθούμε να διαφυλάξουμε στα σχολεία μας.
Ναι είναι αλήθεια, ότι με το νέο νόμο 4823/2021 το ΥΠΑΙΘ αφαιρεί κάθε ουσιαστικό ρόλο από τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων και επιχειρεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε απλά εκτελεστικά όργανα των άνωθεν εντολών, χωρίς ουσιαστικά δικαιώματα στο σχολείο. Και βέβαια, την ίδια στιγμή, μοντάρει το ρόλο του διευθυντή – δερβέναγα, με υπερεξουσίες, αξιολογητή και πειθαρχικό προϊστάμενο, έναν διευθυντή - επιθεωρητή της δεκαετίας του ΄60 και παράλληλα manager, που προσομοιάζει στον ιδιοκτήτη - διευθυντή ιδιωτικής επιχείρησης.
Ποιο ήταν το αμάρτημα του Διευθυντή του 1ου Γενικού Λυκείου Πρέβεζας, που οδήγησε σε ένορκη διοικητικη εξέταση (ΕΔΕ) σε βάρος του από τον ΔΔΕ Πρέβεζας; Προφανώς ότι ο Διευθυντής του 1ου Γενικού Λυκείου Πρέβεζας σε εναρμονιζόταν με το νέο πνεύμα (Διότι δε συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις)
Ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, αρνήθηκε επανειλημμένως να λάβει υπόψη του τα παιδαγωγικά κριτήρια με βάση τα οποία αιτιολογημένα ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου Γενικού Λυκείου προέβη στην ανάθεση των μαθημάτων. Δε δίστασε κατά τη διάρκεια παράστασης διαμαρτυρίας του Δ.Σ. του σωματείου της ΕΛΜΕ Πρέβεζας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων να σπείρει απειλές για ΕΔΕ «ζωγραφίζοντας» τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό χωρίς να τον κατονομάζει. Δε δίστασε να συνεχίσει τις ίδιες απειλές ακόμη και μπροστά στο δεκαπενταμελές των μαθητών του 1ου ΓΕΛ, όταν οι τελευταίοι θέλησαν να του καταθέσουν τα αιτήματά τους. Στο επίμονο αίτημα του συλλόγου και της διεύθυνσης του 1ου Γενικού Λυκείου να καλυφθούν άμεσα οι κενές ώρες των μαθημάτων, δήλωνε ξανά και ξανά ότι η «λύση» ήταν η αγνόηση της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων (κι ας μην έλυνε ούτε αυτή το ζήτημα).
Τα παραπάνω καταγγέλλει η Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση Καθηγητών Πρέβεζας
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Πρόσφατα κοινοποιήθηκε η διενέργεια ΕΔΕ σε βάρος του συναδέλφου Δημητρακόπουλου Νίκου, Διευθυντή του 1ου Γενικού Λυκείου Πρέβεζας, επειδή, παρά τις συνεχείς πιέσεις από την πλευρά της διοίκησης, σεβάστηκε την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου του στο θέμα της ανάθεσης των μαθημάτων στην αρχή του σχολικού έτους.
Καμία και κανένας δεν πρέπει να μένει μόνος/μόνη στην αναμέτρησή του/της με την αυταρχική συμπεριφορά της διοίκησης· ειδικά όταν αυτή, ως το μακρύ χέρι της κυβέρνησης και του Υπουργείου, λειτουργεί τιμωρητικά απέναντι σε συναδέλφους που συνεχίζουν να ανταποκρίνονται με θάρρος, αξιοπρέπεια και ανιδιοτέλεια στην ουσία του λειτουργήματός μας.
Αντιλαμβανόμαστε ότι η στάση του συναδέλφου διευθυντή δεν είναι «αρεστή» στη διοίκηση καθώς αντιβαίνει: Στο πρότυπο «διευθυντής-αφεντικό-μάνατζερ» του αποφασίζομεν και διατάσσομεν. Στην προσπάθεια πλήρους αδρανοποίησης του συλλόγου διδασκόντων. Στην εμπέδωση της κουλτούρας του υποταγμένου (από την πλευρά του συλλόγου διδασκόντων) στο διευθυντικό δικαίωμα. Στην ισοπέδωση του κλίματος διαλόγου και δημοκρατίας που καλλιεργούμε και προσπαθούμε να διαφυλάξουμε στα σχολεία μας.
Επίσης, αντιλαμβανόμαστε ότι η έναρξη της συγκεκριμένης ΕΔΕ είναι αποτέλεσμα της αλληλοδιαπλοκής μίας σειράς (μεγάλων και μικρών) αιτιών στο φόντο της συνεχούς επίθεσης που δέχεται το δημόσιο δωρεάν σχολείο από την κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας. Στο βαθιά τοξικό περιβάλλον για τα εργασιακά, μορφωτικά και δημοκρατικά μας δικαιώματά που αυτοί διαμορφώνουν (με δικαστικές αποφάσεις που βγάζουν παράνομους τους αγώνες μας, με εκβιαστικές εγκυκλίους και «προθεσμίες» να λειτουργούν ασφυκτικά θέτοντας τελεσίγραφα υλοποίησης εντολών, με τους διευθυντές στο ρόλο του επιτηρητή που κουνώντας μας το δάχτυλο με αυστηρότητα θα μας υπενθυμίζει ότι πρέπει να «συμμορφωθούμε προς τας υποδείξεις»), είναι ολοφάνερο ότι η συναδελφική, παιδαγωγικώς ορθή και δημοκρατική στάση του συναδέλφου Δημητρακόπουλου Νίκου μόνο οχλήσεις και πονοκεφάλους μπορεί να προκαλέσει στον προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας.
Όλο το προηγούμενο διάστημα ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, αρνήθηκε επανειλημμένως να λάβει υπόψη του τα παιδαγωγικά κριτήρια με βάση τα οποία αιτιολογημένα ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου Γενικού Λυκείου προέβη στην ανάθεση των μαθημάτων. Δε δίστασε κατά τη διάρκεια παράστασης διαμαρτυρίας του Δ.Σ. του σωματείου της ΕΛΜΕ Πρέβεζας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων να σπείρει απειλές για ΕΔΕ «ζωγραφίζοντας» τον συγκεκριμένο συνάδελφο χωρίς να τον κατονομάζει. Δε δίστασε να συνεχίσει τις ίδιες απειλές ακόμη και μπροστά στο δεκαπενταμελές των μαθητών του 1ου ΓΕΛ, όταν οι τελευταίοι θέλησαν να του καταθέσουν τα αιτήματά τους. Στο επίμονο αίτημα του συλλόγου και της διεύθυνσης του 1ου Γενικού Λυκείου να καλυφθούν άμεσα οι κενές ώρες των μαθημάτων, δήλωνε ξανά και ξανά ότι η «λύση» ήταν η αγνόηση της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων (κι ας μην έλυνε ούτε αυτή το ζήτημα).
Ο Προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας διάλεξε την εύκολη για τον ίδιο οδό· προσωποποίησε ένα πρόβλημα το οποίο ουσιαστικά δημιουργεί το Υπουργείο και ο ίδιος και τώρα προχωρά στην ανάθεση Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης κατά του συναδέλφου Δημητρακόπουλου Νίκου. Στοχοποιώντας τον επιχειρεί να δώσει ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/συναδέλφισσες διευθυντές/διευθύντριες όσον αφορά τι τους περιμένει στην περίπτωση που επιλέξουν να ταχθούν στο πλευρό του συλλόγου τους.
Παράλληλα, η διενέργεια της ΕΔΕ κατά του συναδέλφου αφορά τον κάθε ένα και την κάθε μία από όλους εμάς. Εναρμονίζεται πλήρως με το κλίμα τρομοκρατίας που επιδιώκεται να παγιωθεί στα σχολεία στο πλαίσιο του νόμου 4823/2021. Στρέφεται ευθέως κατά της δημοκρατικής λειτουργίας των συλλόγων προσπαθώντας να μας δείξει με ποιον «τρόπο» πρέπει αυτοί να λειτουργούν από εδώ και πέρα στη «νέα» αξιολογημένη σχολική μονάδα!
Είναι ανάγκη όλοι οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες να απαιτήσουμε την άμεση παύση της διαδικασίας δίωξης του συναδέλφου Δημητρακόπουλου Νίκου.
Ως Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση καθηγητών Πρέβεζας στηρίζουμε αναφανδόν τον συνάδελφο και καλούμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ να πάρει τις όποιες πρωτοβουλίες απαιτούνται προκειμένου να σταθεί στο πλευρό του, να καταγγείλει δημόσια και ανοιχτά την απαράδεκτη προσπάθεια δίωξής του, να πάρει τώρα απόφαση για μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στον Προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, να ενημερώσει σχετικά όλη τη σχολική κοινότητα (συλλόγους γονέων, μαθητικές κοινότητες) και την Ομοσπονδία.
(Η διοίκηση θέλει να μας παρουσιάσει την περίπτωση του συναδέλφου Δημητρακόπουλου Νίκου ως «παράδειγμα προς αποφυγή»· ουσιαστικά, όμως, φοβάται πως η στάση του μπορεί να γίνει «παράδειγμα προς μίμηση» και τότε;).
Χρήστος Κάτσικας
πηγή: alfavita.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο