Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021

Καλά κρατεί το “ηλεκτρονικό ψάρεμα” και στο Αγρίνιο – Τι να μην κάνετε για να μην κάνουν “φτερά” τα χρήματά σας


Αλλεπάλληλες προσπάθειες να “ψαρέψουν” ανυποψίαστους πολίτες και να αδειάσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς κάνουν επιτήδειοι που ποντάρουν είτε στην έλλειψη ενημέρωσης είτε στην αφέλεια μας.....

Το μήνυμα που ακολουθεί έλαβε στο ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο κάτοικος του Αγρινίου και με το οποίο η υποτιθέμενη Τράπεζα την ενημέρωνε για αναστολή των συναλλαγών που γίνονται μέσω πιστωτικής κάρτας. Στο πλαίσιο αναβάθμισης του Συστήματος το “ενημερωτικό” μήνυμα την καλούσε να ακολουθήσει κάποια βήματα για να ενεργοποιήσει τις “διαδικτυακές” δυνατότητες.



Η ίδια αφενός διέθετε μόνο χρεωστική κάρτα αλλά τύγχανε πελάτης της εν λόγω Τράπεζας. Υποψιάστηκε τα κίνητρα του αποστολέα και τηλεφώνησε στο Κέντρο Εξυπηρέτησης. Επιβεβαιώθηκε η αρχική της υποψία και προώθησε το μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος πληρέστερη γνώση των “στοιχείων” του αποστολέα.

Η απάντηση που έλαβε από τη Τράπεζα έχει ενδιαφέρον υπό την έννοια ότι παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για τους παραλήπτες αντίστοιχων επικίνδυνων μηνυμάτων.

Γι’ αυτό και την παραθέτουμε ολόκληρη:

“Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το μήνυμα που λάβατε είναι πλαστό, δεν απεστάλη από την Τράπεζά μας και έχει σκοπό την υποκλοπή προσωπικών δεδομένων. Η αρμόδια υπηρεσία ασφαλείας της Τράπεζας έχει ενημερωθεί για το εν λόγω περιστατικό.

Γενικότερα, τα συγκεκριμένα μηνύματα αποστέλλονται μαζικά από κακόβουλους τρίτους και ζητούν από τυχαίους χρήστες του διαδικτύου να καταχωρήσουν προσωπικά δεδομένα (κωδικούς, αριθμούς καρτών, προσωπικά στοιχεία) παραπέμποντάς τους (μέσω link) σε ιστοσελίδες φαινομενικά ίδιες με της Τράπεζάς μας (ή άλλων οργανισμών). Για την υποκλοπή ζητούνται κωδικοί, που δεν προβλέπονται κατά τη συνήθη ροή.

Σας υπενθυμίζουμε πως η Τράπεζα δεν θα σας ζητήσει σε καμία περίπτωση επιβεβαίωση στοιχείων με εισαγωγή ηλεκτρονικού κλειδαρίθμου (i-code), πέραν αυτής που προβλέπεται στο τέλος κάθε εγχρήματης συναλλαγής σας ή στην αλλαγή του κωδικού σας.

Σχετικά με την ασφαλή επικοινωνία της Τράπεζας μέσω email, παρακαλούμε ενημερωθείτε από το https://www.nbg.gr/el/transaction-security/safe-communication-via-email​

Γενικά:

● Μην απαντάτε σε e-mail που σας ζητούν προσωπικά σας στοιχεία. Διαγράψτε τα αμέσως. Σε περίπτωση που έχετε ήδη απαντήσει σε τέτοιου είδους μήνυμα και έχετε συμπληρώσει στοιχεία σας, επικοινωνήστε άμεσα με την 24ωρη τηλεφωνική υπηρεσία της Τράπεζας (Help Desk) στo τηλέφωνo: +30 210 48 48 48 4 και μη χρησιμοποιήσετε το Internet Banking της Τράπεζας πριν έλθετε σε επικοινωνία με τα παραπάνω τηλέφωνα.

● Αν παρατηρήσετε κατά την είσοδό σας ή κατά τη διενέργεια συναλλαγών ο,τιδήποτε διαφορετικό από την μέχρι σήμερα λειτουργικότητα, να διακόψετε τη σύνδεσή σας με “Αποσύνδεση” και να καλέσετε στο 210 4848484

● Συνιστούμε να υπάρχει στον υπολογιστή σας ένα ενημερωμένο λογισμικό προστασίας από ιούς (antivirus), το οποίο μπορεί να προστατεύσει από ιούς ή λογισμικά υποκλοπής (spyware).

● Σε περίπτωση «μόλυνσης» του υπολογιστή σας από ιό, μετά τον καθαρισμό του, να αλλάξετε το μυστικό κωδικό σας.

● Να χρησιμοποιείτε σύγχρονο πρόγραμμα πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Browser) ενημερωμένο με την τελευταία ενημέρωση ασφάλειας που έχει εκδώσει η κατασκευάστρια εταιρεία.

● Να χρησιμοποιείτε την τελευταία και ενημερωμένη έκδοση της Java.

● Στην περίπτωση που λάβετε εκ νέου παρόμοιο μήνυμα, παρακαλούμε να μας το προωθήσετε.

Επίσης, σας αναφέρουμε το ακόλουθο link προκειμένου να ενημερωθείτε για όλες τις περιπτώσεις προσπάθειας υποκλοπής στοιχείων http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang=%27..%27&perform=view&id=98582&Itemid=2539&lang

Σας διαβεβαιώνουμε ότι η Τράπεζα φροντίζει διαρκώς για την ασφάλεια τόσο των συστημάτων της, όσο και των Υπηρεσιών που προσφέρει.

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία”.

sinidisi.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο