Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Ιόνια Οδός: Θέμα ημερών η πλήρης διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας

Με μόλις 14 μήνες εργασίες και με εντυπωσιακούς ρυθμούς (καθόλου συνηθισμένους στη χώρα) σχεδόν ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας, στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού.
Το έργο της διάνοιξης ξεκίνησε πέρυσι τον Μάιο και ομολογουμένως ούτε οι πιο αισιόδοξοι δεν περίμεναν ότι θα φτάσουμε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα στην ολοκλήρωση......

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η πανηγυρική διάνοιξη της Σήραγγας θα γίνει στις 28 ή τις 29 Ιουνίου παρούσια πολιτικών, δημοσιογράφων και φυσικά στελεχών της εταιρείας και του Υπουργείου Υποδομών.
Η μήκους 2.884 μέτρων Σήραγγα αποτελεί ένα μεγάλο όνειρο για την Ιόνια Οδό καθώς αρχικά είχε αποφασιστεί η διέλευση από τον ορεινό όγκο της «Παλιοβούνας» ή Κλόκοβας περιμετρικά, διατηρώντας τη σημερινή χάραξη.
Το ενδεχόμενο αυτό ευτυχώς απετράπη και μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε πως το γεγονός πως έχουμε τελικά τη Σήραγγα Κλόκοβας οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στην προσφυγή στο ΣτΕ το 2009 του Ναυτικού Ομίλου Μεσολογγίου και πολιτών κατά της περιμετρικής χάραξης της Κλόκοβας.
Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που μία προσφυγή στο ΣτΕ όχι μόνο δεν έφερε προβλήματα στο έργο αλλά κυριολεκτικά το ευεργέτησε, μαζί και τους οδηγούς αλλά και την κατασκευάστρια εταιρεία, καθώς η κατασκευή της Σήραγγας έφερε επιβάρυνση του κόστους κατά 100εκ.ευρώ.
Αυτό γιατί στις αρχικές μελέτες όπως αναφέραμε και πιο πάνω δεν είχε συμπεριληφθεί η κατασκευή Σήραγγας.
Η Σήραγγα Κλόκοβας, με την ολοκλήρωση και λειτουργία της θα είναι μία από τις 10 μεγαλύτερες οδικές Σήραγγες στην Ελλάδα, η 2η μεγαλύτερη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (πίσω από τη Σήραγγα Παναγοπούλας) και η μεγαλύτερη στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Να σημειώσουμε πως με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών θα δοθούν 55εκ.ευρώ, στα πλαίσια της συμφωνίας του 2013, συνεχίζοντας την απρόσκοπτη ροή χρηματοδότησης. Ο Υπουργός Υποδομών από το βήμα Συνεδρίου στην Πάτρα, όπου παραβρέθηκε το ypodomes.com ανέφερε πως τον Μάρτιο θα έχουμε την παράδοση της λειτουργικής Ιόνιας Οδού.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
agriniopress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο