Λάβρος κατά του καρναβαλιού και των καρναβαλικών
εκδηλώσεων, είναι δύο κείμενα που ανάρτησε στη ιστοσελίδα του, ο Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου Κατούνας (http://agiosathanasioskatounas.blogspot.gr/).
Τα κείμενα μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Για μας τους Χριστιανούς και
την Εκκλησία οι καρναβαλιστικές εκδηλώσεις είναι έθιμο ειδωλολατρικό, είναι
συνέχεια των αρχαίων ειδωλολατρικών εκδηλώσεων. Είναι πομπές και έργα σατανικά.
Λατρεία του Σατανά. Να απέχουμε από παρόμοιες συγκεντρώσεις. Να οδηγούμε τα
παιδιά μόνο στον Χριστό και να τα φυλάξουμε μακρυά από τέτοιες παγίδες, πριν τα
θρηνήσουμε σαν θύματα»….
Αναλυτικά:
Καρναβαλισμός,
Νεοειδωλολατρία σήμερα
Του Αρχιμ. Π. Ιγνατίου Σταυρόπουλου
Σε αυτή λοιπόν την πνευματική περίοδο που καθορίστηκε
από την Εκκλησία και που ονομάζεται “Τριώδιο” αναμίχθηκαν δυστυχώς εκδηλώσεις,
έθιμα, θρησκευτικές ειδωλολατρικές τελετές, και δημιούργησαν ένα ενιαίο σύνολο,
γνωστό σήμερα σαν καρναβάλι.
Δεν έχουμε σκοπό στη στήλη αυτή να παρουσιάσουμε
αναλυτικά το κάθε τί που συμβαίνει στο κάθε καρναβάλι. Θυμίζουμε μόνο τα βασικά
στοιχεία που συνθέτουν την σημερινή του εικόνα, και που είναι..........
α) Λιτάνευση ομοιώματος αγάλματος πάνω σε άρμα, που
είναι και ο κυρίως ονομαζόμενος καρνάβαλος, τον οποίο συνήθως ακολουθούν και
άλλα άρματα. Στο σημείο αυτό παρατηρείται καθαρά η αποκρυφιστική και μάλιστα
σατανιστική επιρροή στις αναπαραστάσεις αγαλμάτων και στις διαφημιστικές
αφίσσες που δείχνουν π.χ. το κεφάλι άνδρα με κέρατα που συμβολίζουν τον Σατανά.
β) Μεταμφιέσεις κάθε είδους, στις οποίες
περιλαμβάνονται αντιστροφή φύλου (άνδρες μεταμφιέζονται σε γυναίκες και
αντίστροφα), προσποίηση ζώων, διακωμώδηση ιερών προσώπων, ιερών στολών και
συμβόλων.
γ) Ο έξαλλος χορός με χτυπήματα των ποδιών στη γη
και με ακανόνιστες κινήσεις μαγικών επιδράσεων και σαμανιστικών ειδωλολατρικών
τελετών.
δ) Πράξεις ακολασίας, βρισιές, πειράγματα, μεθύσι κ.ά.
Η συστηματική προβολή, κυρίως μέσα από την τηλεόραση,
των διαφόρων καρναβαλιστικών εκδηλώσεων που γίνονται ανά τον κόσμο, αλλά κυρίως
τα διάφορα προσωπικά οικονομικά συμφέροντα ορισμένων, ανοίγουν δυστυχώς την
όρεξη και σε επίδοξους νέους δημιουργούς καρναβαλιστικών έκδηλώσεων να ηγηθούν
τέτοιων προσπαθειών ακόμη και σε τόπους όπου ουδέποτε υπήρξαν.
Η παράδοση του καρναβαλιού είναι πολύ παλαιά.
Συνδέεται με τις ειδωλολατρικές εκδηλώσεις των Αρχαίων Ελλήνων προς τιμή του
θεού του κρασιού, του Διονύσου, του λεγομένου και Βάκχου. Αυτές οι τελετές που
είχαν έντονο ειδωλολατρικό θρησκευτικό χαρακτήρα, επέδρασαν και στη Δύση αλλά
και στην Ανατολή, στους Βυζαντινούς.
Είναι γεγονός ότι στην εποχή μας γίνονται προσπάθειες
να παρουσιασθεί ο Καρναβαλισμός με κάποια εκσυγχρονισμένη μορφή μέσα στις
αστικές κοινωνίες.
Πολλοί μάλιστα, για να πείσουν τους αφελείς, ομιλούν για
“πολιτιστικές” εκδηλώσεις ή για “ψυχαγωγία”, αναφερόμενοι στα παραπάνω
ακατονόμαστα, τα οποία βέβαια είναι μόνον το ξεκίνημα των “καρναβαλιστικών”
δηλαδή σατανιστικών εκδηλώσεων. Το τραγικό στην υπόθεση είναι ότι παρασύρονται
και μαθητές ακόμη του Δημοτικού και συμμετέχουν στην τελετή, για να μυηθούν από
μικροί στο πώς λατρεύεται ο “καρνάβαλος”. Η μεγαλύτερη κραιπάλη και διαφθορά
έρχεται μετά από το οργιαστικό ξεφάντωμα του καρναβάλου, όπου βέβαια πολλές
φορές έχουμε “διασκεδάσεις μετά πυροβολισμών με δυστυχήματα και φόνους”.
Για μας τους Χριστιανούς και την Εκκλησία οι
καρναβαλιστικές εκδηλώσεις είναι έθιμο ειδωλολατρικό, είναι συνέχεια των
αρχαίων ειδωλολατρικών εκδηλώσεων. Είναι πομπές και έργα σατανικά. Λατρεία του
Σατανά. Μάλιστα η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε παλαιότερη
εγκύκλιό της καλούσε όλους τους πιστούς να “εγκαταλείψουν αυτά τα σκοτεινά και
οργιώδη βακχικά σκιρτήματα…”.
Σχετικά μάλιστα με τις μεταμφιέσεις, ο ΞΒ’ Κανών της
ΣΤ’ Οικουμ. Συνόδου αναφέρει “…μηδένα άνδρα γυναικείαν στολήν ενδιδύσκεσθαι, ή
γυναίκα την ανδράσιν αρμόδιον. Αλλά μήτε προσωπεία κωμικά ή σατυρικά, ή τραγικά
υποδύσεσθαι”.
Δυστυχώς, σε παρόμοιες ειδωλολατρικές εκδηλώσεις,
έλαβε μαρτυρικό θάνατο ο Απόστολος Τιμόθεος, επίσκοπος Εφέσου, και μαθητής του
Απ. Παύλου, όταν προσπάθησε να διδάξη και να παρακινήση στο σταμάτημα των
αταξιών και οργίων.
Καλούμαστε ο καθένας προσωπικά, αλλά και όλοι οι
συλλογικοί φορείς, να κρατήσουμε σταθερά την Ορθόδοξη Παράδοσή μας, εναντίον
των νεο-ειδωλολατρικών καρναβαλιστικών τελετών. Να ενημερώνουμε όσους δεν
γνωρίζουν την αλήθεια. Να απέχουμε από παρόμοιες συγκεντρώσεις. Να οδηγούμε τα
παιδιά μόνο στον Χριστό και να τα φυλάξουμε μακρυά από τέτοιες παγίδες, πριν τα
θρηνήσουμε σαν θύματα.
πηγή: Ζωηφόρος
Ο Άγιος Τιμόθεος επίσκοπος Εφέσου ο οποίος μαρτύρησε από τους Καρναβαλιστές με φρικτά βασανιστήρια |
Οι ρίζες καρναβαλικών αθλιοτήτων
Του Λάμπρου Σκόντζου, Θεολόγου
Η περίοδος του Τριωδίου είναι από τους σημαντικότερους
εορτολογικούς σταθμούς του ενιαυτού. Είναι για τη ζωή της Εκκλησίας μας νοητό
στάδιο αγώνα, όπου παίρνει μέρος οντολογικά ο πιστός και ασκεί τις σωτήριες
αρετές και κυρίως τη μετάνοια προκειμένου να καθαρίσει από τους ρίπους της
αμαρτίας την όλη ψυχοσωματική του υπόσταση, ώστε να εορτάσει το υπέρτατο
γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου ως αναγεννημένος άνθρωπος. Κατά συνέπεια το
άγιο Τριώδιο έχει χαρακτήρα κατανυκτικό και πένθιμο, διότι απώτερο στόχο έχει
να δημιουργήσει στους πιστούς κατάσταση αυτοσυνειδησίας και να εγείρει πνεύμα
εγρήγορσης και επιστροφής στην αυθεντική θεοδημιούργητη ανθρώπινη φύση τους.
Όμως αλίμονο. Ο πολύς κόσμος όχι μόνο δεν θεωρεί την αγία αυτή περίοδο ως ευκαιρία αυτοσυνειδησίας και ασκήσεως, αλλά πράττει τα αντίθετα. Αναβιώνει συνήθειες πρωτόγονες του απώτερου ειδωλολατρικού παρελθόντος, όταν βίωνε η ανθρωπότητα την πιο φρικτή σκοτοδίνη της ιστορίας της, όταν τα κτηνώδη ένστικτα κυριαρχούσαν του λόγου και των αξιών, όταν η μοιρολατρία καθόριζε τυφλά την πορεία της ζωής, όταν η μαγεία και ο φόβος συντάραζαν τον ανθρώπινο ψυχισμό και δεν επέτρεπαν στον άνθρωπο να σκεφτεί λογικά. Πρόκειται για τα γνωστά καρναβαλικά δρώμενα, τα οποία κυριολεκτικά οιστρηλατούν αυτές τις ημέρες την πλειονότητα των ανθρώπων.
Έχει ενδιαφέρον να ανατρέξουμε στην ιστορία για να
δούμε τις ρίζες των καρναβαλικών εκδηλώσεων για να καταλάβουμε γιατί υπάρχει
σήμερα, στην εποχή της πλήρους πνευματικής συγχύσεως, τέτοια προβολή και
ανάπτυξη σε παγκοσμίως.
Η αρχή αυτών των δρώμενων χάνεται στο βάθος του ιστορικού παρελθόντος. Έχουν τις καταβολές τους στην ανάγκη του πρωτόγονου ανθρώπου να νικήσει τις τρομερές φοβίες του μπροστά στη φύση και να υπερπληρώσει τα νοητικά του κενά από την έλλειψη της ορθολογικής σκέψεως και ερμηνείας του κόσμου που τον περιέβαλε.
Η αρχή αυτών των δρώμενων χάνεται στο βάθος του ιστορικού παρελθόντος. Έχουν τις καταβολές τους στην ανάγκη του πρωτόγονου ανθρώπου να νικήσει τις τρομερές φοβίες του μπροστά στη φύση και να υπερπληρώσει τα νοητικά του κενά από την έλλειψη της ορθολογικής σκέψεως και ερμηνείας του κόσμου που τον περιέβαλε.
Τότε που δεν
υπήρχε σ’ αυτόν λογική εξήγηση για τον κόσμο και τα φυσικά φαινόμενα, αλλά
πίστευε ότι αυτός κυριαρχούνταν από αόρατες μαγικές δυνάμεις, οι οποίες
κανόνιζαν τη ζωή του ανάλογα με τις δικές τους διαθέσεις. Η πρωτόγονη αυτή
πίστη τον ανάγκασε να εφεύρει τρόπους να μεταβάλλει τη διάθεση αυτών των
δυνάμεων σύμφωνα με το συμφέρον του. Έπρεπε να καλοπιάσει αυτές τις δυνάμεις
για να σταθούν απέναντί του ευνοϊκές και καλόβουλες. Με πιο τρόπο; Με παράλογα
μαγικά δρώμενα, διότι στερούνταν ο ίδιος, όπως είπαμε, ορθού λόγου.
Πίστευε πως με το θόρυβο, τις ειδεχθείς προσωπίδες, τον ξέφρενο χορό και τις παράλογες πράξεις ήταν δυνατόν να φοβίσει τις κοσμικές δυνάμεις και να ξορκίσει το κακό, από τον ίδιο και το περιβάλλον του. Πίστευε ακόμα πως με διάφορες τελετές, με αποκορύφωμα αυτές που είχαν σχέση με τον αχαλίνωτο ερωτισμό, θα ξυπνούσε τις γονιμοποιές δυνάμεις της φύσεως προκειμένου για να δώσουν πλούσια σοδιά.
Οι ειδωλολατρικές θρησκείες όλων των λαών της αρχαιότητας ήταν πνιγμένες στον αποκρυφισμό, τη μαγεία και φυσικά τα παράλογα δρώμενα. Η απόλυτα ειδωλολατρική αρχαιοελληνική θρησκεία δεν αποτελούσε εξαίρεση, ιδιαίτερα στη λαϊκή της μορφή, η οποία συνέχιζε επακριβώς τον φετιχιστικό, τοτεμιστικό και ανιμιστικό χαρακτήρα των πρωτόγονων στοιχείων της θρησκείας των Πελασγών, Κάρων, Λελέγων και άλλων προελληνικών φυλών.. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα μαγικά και παράλογα αυτά δρώμενα εντάχτηκαν στη διονυσιακή οργιαστική λατρεία, η οποία είναι η μετεξέλιξη της λατρείας του φρυγικού θεού Σαβάζιου και η οποία εισήχθη στην Ελλάδα μέσω της Θράκης μετά τον 8ο π.Χ. αιώνα και επιβλήθηκε με φοβερές και ανείπωτες βιοπραγίες στον ελληνικό χώρο. Στη Θράκη εντάχτηκε η λατρεία του Σαβάζιου – Διόνυσου στην ορφική θρησκεία, διατηρώντας τον οργιαστικό ανατολικό χαρακτήρα και αναμειγνύοντας τα πανάρχαια μαγικά δρώμενα των προελλήνων, με τον δικό της πρωτογονισμό. Δεν είναι τυχαίος ο μύθος του ιδρυτή της ορφικής θρησκείας θράκα Ορφέα, ο οποίος κατασπαράχτηκε και φαγώθηκε από τις μανιασμένες λάτρισσες του Διονύσου, τις απαίσιες μαινάδες! Δεν είναι επίσης τυχαία τα φοβερά διονυσιακά δρώμενα με τον ανείπωτο εκστασιασμό, την ωμοφαγία και κάθε λογίς έκτροπα, που λάβαιναν χώρα στα διαβόητα «διονυσιακά μυστήρια».
Δεν είναι τέλος καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τη λαϊκή θρησκεία του διονυσιασμού την υποστήριξε και την καθιέρωσε η τυραννική δυναστεία των Πεισιστρατιδών στην Αθήνα τον 6ο π.Χ. αιώνα. Μέσω αυτής μπόρεσαν οι τύραννοι εκείνοι να επιβληθούν στις λαϊκές μάζες, στις οποίες κυριαρχούσε η δεισιδαιμονία και το παράλογο. Η «αιρετική» και απόβλητη από την «επίσημη» αρχαιοελληνική θρησκεία, λατρεία του Διονύσου ανήχθη σε κυρίαρχο θρησκευτικό σύστημα, παίρνοντας πάνδημο χαρακτήρα με τις μεγάλες διονυσιακές εορτές: «Λήναια», «Μικρά Διονύσια», «Μεγάλα Διονύσια» κλπ.
Οι δεισιδαίμονες και αμόρφωτες μάζες του λαού συμμετείχαν με πάθος σε αυτές τις μαγικές (στην ουσία) εορτές, διότι οι ιθύνοντες προνόησαν να προσδώσουν σε αυτές αφάνταστη ελευθερία ακόμη και στα πιο ταπεινά ορμέμφυτα των θρησκευτών. Οι αρχαίες πηγές μας διασώζουν καταπληκτικές λεπτομέρειες για τα δρώμενα στις διονυσιακές εορτές. Ο αχαλίνωτος ερωτισμός, χωρίς κανένα φραγμό και αναστολή, είχε αναχθεί ως η κύρια έκφανση και δρώμενο αυτών των εορτών. Οι ελεύθερες και ανείπωτες ερωτικές μείξεις ήταν το δέλεαρ που προσέλκυε τους θρησκευτές να μετέχουν στις εμετικές εορτές. Θλιβεροί άνθρωποι, οι οποίοι είχαν καταπιεσμένες στην ψυχή τους ανικανοποίητες ερωτικές έξεις, μπορούσαν να τις ικανοποιήσουν στο όνομα του Διόνυσου. Μοιχοί, πόρνοι, ομοφυλόφιλοι και κάθε λογίς ανώμαλοι, μπορούσαν να ικανοποιήσουν τα αισχρά πάθη τους «νόμιμα», εκτελώντας τα θρησκευτικά τους καθήκοντα! Οι αξίες της συζυγικής πίστης, της ερωτικής αφοσίωσης, της αγνής και άδολης έλξης των ετερόφιλων νέων, οι οποίοι ορκίζονται αιώνια πίστη μεταξύ τους, της αιδούς κλπ, δεν είχαν θέση στις διονυσιακές εορτές. Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι αναγκάζονταν με το ζόρι οι γυναίκες που ήταν κλεισμένες στους γυναικωνίτες να βγαίνουν στους θορυβώδεις δρόμους και να παίρνουν μέρος στις τελετές, υποκύπτοντας στις βρωμερές ορέξεις του κάθε θρησκευτή ανώμαλου και αισχρού άνδρα, ως δήθεν υποταγή στο θέλημα του Διόνυσου! Η σεξουαλική κακοποίησή της θεωρούνταν θρησκευτική πράξη λατρείας προς το «θεό»!
Οι βωμολοχίες, οι άσεμνες χειρονομίες, οι περιφορές των φαλλών, δηλαδή τεραστίων ομοιωμάτων του ανδρικού οργάνου, οι ξέφρενοι οργιαστικοί χοροί, η οινοποσία μέχρι και αυτού ακόμη του θανάτου, οι υστερικές κραυγές, οι ειδεχθείς μεταμφιέσεις, ο δαιμονικός θόρυβος και η εκκωφαντική μουσική, των αυλών και των τυμπάνων συνέθεταν ένα νοσηρό μυστικιστικό κλίμα, το οποίο ενείχε το μαγικό στοιχείο. Ήταν μια ανοικτή τεράστια μαγική τελετουργία για να ξορκιστούν οι κακές δαιμονικές δυνάμεις.
Αξίζει επίσης να αναφέρουμε την ιστορική πληροφορία, πως στους ύστερους χρόνους της αρχαιότητας, όταν ο αρχαίος κόσμος βρισκόταν σε τέλεια παρακμή, οι λάτρεις του Διονύσου, είχαν οργανωθεί σε ιδιότυπους θρησκευτικούς συλλόγους των «Βακχών» οι οποίοι τελούσαν τα περιβόητα όργια «Βακανάλια». Ο διαπρεπής μελετητής της αρχαίας Ελλάδος, αείμνηστος Γ. Καψάλης αναφέρει τα εξής σημαντικά γι’ αυτούς τους διαβόητους συλλόγους και τα όργιά τους: «Η επιμειξία των δύο φύλων (εν καιρώ νυκτός) εξέτρεπε την εορτήν εις σκηνάς κραιπάλης και παρά φύσιν όργια, δικαιολογούμενα υπό των μεμυημένων εκ της λατρείας του Διονύσου, όστις εθεωρείτο σύμβολον της αναπαραγωγής του ανθρώπου. Παρθένοι και νέοι διεφθείροντο κατ’ αυτά και εκορέννυντο εν αυτοίς παν είδος σαρκικών ορέξεων. Συν τω χρόνω δε το έγκλημα δεν περιορίζετο μόνον εις την τέλεσιν ανηθικοτήτων, αλλ’ έλαβε μεγάλας διαστάσεις, διότι κατά τα Βακανάλια εφιλοτεχνούντο ψευδομαρτυρίαι και επιορκίαι, εγίνοντο πλαστογραφίαι και ετοιμάζοντο πλασταί διαθήκαι. Ακόμη δε αι δηλητηριάσεις και αι δολοφονίαι εμελετώντο εις τα καταγώγια εκείνα. Και ηκούοντο μεν ενίοτε εις τα καταφύγια ταύτα της διαφθοράς αι φωναί και διαμαρτυρίαι των δι’ απάτης εισαχθέντων εκεί, των θυμάτων των δηλαδή, αλλ’ αύται κατεπνίγοντο από τας κραυγάς των βακχευόντων και τους κρότους των κυμβάλων και των τυμπάνων. Κατήντησεν τέλος η θρησκευτική εκείνη εορτή να έχει ως αρχήν την παραβίασιν παντός της θρησκείας και της πολιτείας νόμον.» (Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, τομ.ΣΤ΄,σελ.491)!
Όμως και μετά την κατάρρευση της αρχαίας θρησκείας η συνήθεια του διονυσιασμού παρέμεινε ζωντανή στις ψυχές πολλών ανθρώπων, τους οποίους δεν άγγιξε το ανέσπερο φως του Χριστού και η χριστιανική ψυχική ηρεμία. Άνθρωποι ακόλαστοι συνέχιζαν και συνεχίζουν να τιμούν το ψευτοθεό Βάκχο με τον ίδιο οργιαστικό και μαγικό τρόπο.
Σήμερα διαπιστώνουμε με λύπη μια τρομερή άνθιση του οργιαστικού διονυσιασμού. Τα σύγχρονα λεγόμενα καρναβάλια δεν διαφέρουν σε τίποτε από τις επαίσχυντες βακχικές εορτές της αρχαιότητας. Όποιος αμφιβάλει ας ρίξει μια ματιά στα δρώμενα του καρνάβαλου των πειναλέων της Βραζιλίας, ή των «δικών» μας φαλλικών δρώμενων του Τιρνάβου και θα πεισθεί πως ο μέθυσος θεός ατυχώς συνεχίζει να «ζει» και να κυριαρχεί στις ψυχές μυριάδων ανθρώπων! Εκτός από ιδιωτικούς συλλόγους και αυτό το επίσημο κράτος συμμετέχει γενναιόδωρα στη διοργάνωση των καρναβαλικών εκδηλώσεων, σπαταλώντας πακτωλούς χρημάτων από το υστέρημα του άγρια φορολογούμενου φτωχού Έλληνα πολίτη. Τοπικοί άρχοντες συναγωνίζονται μεταξύ τους ποιος θα διοργανώσει τον πιο εντυπωσιακό καρνάβαλο!
Το δυστύχημα είναι πως σε αυτές τις μαγικές, οργιαστικές και ανήθικες εκδηλώσεις παίρνουν μέρος και πολλοί χριστιανοί με ελαφριά τη συνείδηση, αγνοώντας προφανώς, ότι εκεί λατρεύονται με κάθε επισημότητα τα ανθρώπινα πάθη και θεοποιούνται τα κτηνώδη ένστικτα. Τα περί «ανάπαυλας χαράς» των ημερών των απόκρεω, είναι αστείες δικαιολογίες, διότι η χαρά είναι μια άκρως υποκειμενική ψυχική κατάσταση σε κάθε άνθρωπο.
Δε καταφερόμαστε εναντίον αυτών των εκδηλώσεων από καμιά παρότρυνση σεμνοτυφίας, αλλά από πραγματική γνώση των πρωτογόνων και μαγικών καρναβαλικών δρώμενων, τα οποία, πέρα από την επίπλαστη ευθυμία, ενέχουν στην ουσία τους το στοιχείο της τραγικότητας, της απαισιοδοξίας και τους αδιεξόδου του σύγχρονου ανθρώπου, ο οποίος έχει ανάγκη από μόνιμη έξοδο από την τραγικότητα της ζωής, και όχι από πρόσκαιρη «φυγή».
Εν κατακλείδι, η αγία περίοδος του Τριωδίου δεν είναι για μας τους πιστούς ευκαιρία για κραιπάλη και εφήμερους αισθησιασμούς, αλλά πρόκληση και προτροπή να ξαναβρούμε το χαμένο αυθεντικό εαυτό μας. Να συναισθανθούμε τη δίνη της τραγικότητάς μας εξαιτίας της αμαρτίας που πρυτανεύει στη ζωή μας και να πάρουμε τη μεγάλη απόφαση να αλλάξουμε πορεία στη βιωτή μας. Η ειλικρινής μετάνοιά μας και η οντολογική ένωσή μας με το Χριστό θα μας δώσουν ασύγκριτα μεγαλύτερη χαρά από εκείνη των εφήμερων καρναβαλικών αθλιοτήτων και θα πληρώσουν με μόνιμη ιλαρότητα και ουράνια αγαλλίαση τη σκοτισμένη ψυχή μας.
(Πηγή: "Αντιαιρετικόν
Εγκόλπιον")
Σκοταδισμός, φοβία, μεσαιωνισμός, μια λανθασμένη αντίληψη για το τι είναι χριστιανισμός, μια εξήγηση του φαινομένου της θρησκεία κατά το δοκούν;;; ό,τι και να πεις κανείς για τα νοσηρά μυαλά που κατοικούν σε απόκρυφα μέρη και δη σε ναούς ,κατά τα άλλα ιερούς ,με το αζημίωτο βέβαια, θα είναι λίγο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχικά τα "κέρατα" δε συμβολίζουν το σατανά, συμβολίζουν την πανάρχαια ελληνική θεότητα του τραγοπόδαρου θεού Πάνα..του θεού της γονιμότητας,της έκστασης,της καρποφορίας της φύσης,της αναπαραγωγής,του αέναου κύκλου της ζωής,κατ' άλλους τον Διόνυσο.Πριν με ευκολία αφορήσετε θρησκείες και ανθρώπινες συνειδήσεις ως ειδωλολατρικές θα πρέπει να αναρωτηθείτε ποια είναι εκείνα τα ερωτήματα και ποιες είναι εκείνες οι αναπαραστάσεις που οδηγούν στις θρησκείες.Ο ανθρωπος της αρχαίας Ελλάδας,ήταν άνθρωπος ελεύθερος που αγαπούσε βαθιά τόσο την ανθρώπινη ύπαρξη αυτό καθ εαυτό,με τα πάθη, τις αδυναμίες,την ερωτική διάθεση..ό,τι στην τελική σε κάνει άνθρωπο και παράλληλα αγαπούσε τη φύση ιδιαίτερα,τις εναλλάγες των εποχών....το αρχαίο καρναβάλι (τα αγριώνια ή τα αγράνια) ήταν ακριβώς αυτό η χαρά για το ξαναζωντάνεμα της φύσης,την άνοιξη, που συνοδευόταν με ανάλογη ανθρώπινη ερωτική διάθεση, μέθη, έκσταση..σκεφτείτε ίσως τι συμβολίζει το Χριστιανικό Πάσχα και γιατί είναι τοποθετημένο την άνοιξη.Πάσχα εξάλλου σημαίνει πέρασμα απ το σκοτάδι του χειμώνα στην άνοιξη,από τ0 θάνατο στην ζωή διαφορετικά...και είναι γιορτή που είναι επηρεασμένη ολοφάνερα απ τις αρχαίες γιορτές που προανάφερα.Δεν μπορεί η ελληνική σκοταδιστική εκκλησία και οι αμόρφωτοι που την απαρτίζουν να αγνοούν αυτά...Δε μπορούν στο όνομα μιας χριστιανικότητας συντηρητικής,φοβικής να τρομοκρατούν παιδιά και οικογένειες,σαν άλλοι υποκριτές και φαρισαίοι.Δε μπορεί η σημερινή Ελλάδα να κυριαρχείται από το φόβο και να αγνοιεί μια ολόκληρη παράδοση και έναν τρομακτικό ελληνικό πολιτισμό επειδή ο βυζαντινός εκκλησιαστικός προσανατολισμός διέλυσε ό,τι υπήρξε με το έτσι θέλω.Ο σύγχρονος άνθρωπος αν θέλει να αλλάξει τη ζωή του θα πρέπει να εντρυφήσει σε εκείνες τις αξίες του ελληνικού πολιτισμού..της οικουμενικότητας,της αλληλεγγύης,της φιλοξενίας,της δημοκρατίας, της θετίκης στάσης για τη ζωή την ίδια όπως είναι...χωρίς τις ενοχές ανυπόστατων αμαρτιών,χριστιανικών και εκκλησιαστικών κανόνων περί του ορθού,αφορισμών και κομπλεξισμών.Ο αρχαίος άνθρωπος ήταν ελέυθερος,αγαπούσε τον άνθρωπο αναξαρτήτου καταγωγής και τη φύση- ο σημερινός άνθρωπος είναι φοβισμένος,υπακούει σε κανόνες και λατρεύει πνεύματα που δε βλέπει ποτέ, ενώ φοβάται την τιμωρία τους.
υ.γ. 1)Ακαρνανία- κατά τα αρχαία χρόνια Κάρνεια Χώρα,πολλοί μελέτητες ψάχνουν να βρουν τη ρίζα της λέξης καρναβάλι και τη τοποθετούν στην περιοχή μας, ω τι έκπληξη...μπορεί ν είμαστε οι γεννήτορες του Καρναβαλιού ΦΕΥ αυτό ξεπερνάει και το προπατορικό αμάρτημα..να μας αφορήσουμε πάραυτα.
2) κατά μια εκδοχή στην περιοχή του Αγρινίου με τους αγρούς λάμβαναν χώρα πολλές γιορτές προς τιμήν του Διονυσου(μέθη, έρωτας,θυσίες,χοροί)...Αγρίνιο- Αγριώνια οι γιορτές και εδώ μπορεί να υπάρχει μια συγγένεια.
....και εσείς ψάχνεστε ακόμη με τα εξαπτέρυγα αλλού είναι η ουσία.
συμφωνω απολυτα μαζι σου . ακριβως πρεπει να διαχωρησει καποια στιγμη ο κοσμος την αξια του χριστου μας που ειρθε σαν τον μεγαλυτερο επαναστατη των εποχων να βοηθησει τον κοσμο να απαλαγει απο το συστημα αυτων που τον χρησημοποιουσε για δικο του οφελος και μιλησε απλα για αγαπη και αλληλεγγύη , μετα χρησιμοποιησαν το ονομα του , καποιοι μιας και ο χριστος ηταν η ιδια η αληθεια και το κανανε δογμα . φτιαξανε θρησκεία , που προσπαθει να κρατησει τον κοσμο , με φοβους , αφορισμους και τα τιαυτα . και σας ρωτω!!! πρεπει να πληρωνωνται οι ιερεις ? πρεπει να ειναι οι εκκλησιες μεσα στον πλουτο και το χρυσο ? τι συμβολιζει αυτο ? παντος οχι τον χριστο μας που πεθανε με ενα σχιζμενο παλιοκουρελο . ειμαι ορθοδοξος χριστιανος , αλλα καταλαβα οτι οσο μεγαλωνεις & ψαχνεσε βλεπεις πολλα , και αναρωτηεσε .. τελικα το ( πίστευε , και μη ερεύνα ) μηπως ειναι ( πιστευε και μη , ερευνα )? μηπως ενα κώμα κανει την διαφορα ? να παει ο κοσμος στο καρναβαλι να γλεντήσει . παντα με το παν μετρο αριστο στο μυαλο του . η ζωη ειναι πολυ μικρη χαρείτετη .ο χριστος ειναι σε ολους μεσα μας αρκει να τον ανακαλυψουμε δεν ειπε μην διασκεδαζεις , μιλησε για δικαιοσύνη , αγαπη , και αληθεια , και αλληλεγγύη προς τον συμπολιτη μας και οχι μονο.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις επικοινώνησα με τον παντοδύναμο.
Δεν έχει καμμία αντίρρηση για το καρναβάλι και εγκρίνει απολύτως όλα τα παραδοσιακά δρώμενα.
Ειναι λέει ψυχοθεραπευτικα, αποφορτίζουν τον άνθρωπο από την κούραση της καθημερινότητας και τις εντάσεις που δημιουργουν καυγάδες και μίση απ΄το τίποτε.
Οι άνθρωποι συμμετέχοντας σ΄αυτό το πνεύμα της "κοινότητας", γίονται καλύτεροι, πιό κοινωνικοί, πιό δημοκρατικοί, καλύτεροι χριστιανοί δηλαδή.
Απαγορευτικές εγκύκλιοι που επιδεικνύουν διάφοροι "εκπρόσωποι" και "αντ΄αυτου", ειναι λέει πλαστές πέρα για πέρα
Οσο για το αποκριάτικο άσμα που ερμηνεύει ο συντοπίτης μας Β. Κασούρας πιστεύει ότι είναι μεγάλο σουξέ...
Γενικώς εύχεται στο χωριό μας καλή αποκριά, καλή σαρακοστή και του χρόνου
Μπα! τι μας λες αγαπητέ ανώνυμε 10.01 έχεις τέτοια επικοινωνία με τον παντοδύναμο???
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ξαναεπικοινωνισε πάλι και πες του να διώξει την τρόικα, να επαναφέρει τους μισθούς μας, να μην χρωστάμε...
Ρώτα τον θεό τίποτα Ποιό ουσιαστικό και ας τους χορούς και τα καρναβάλια...
Από διασκέδαση Πάντος δόξα τω θεώ έχουμε, αφού υπάρχουν κάτι άτομα να γελάμε....!
Αγαπητέ Ανώνυμε 16 Μαρτίου 2013 - 12:01 μ.μ., από τη βλοσυρότητα του ύφους σου μάλλον θα είσαι αρχαιολάγνος. Με πολύ ενδιαφέρον θα άκουγα την εκδοχή σου για το τι είναι χριστιανισμός. Πάντως, κατά τους Πατέρες της Ορθόδοξης Ανατολικής του Χριστού Εκκλησίας ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, αλλά βίωμα. Αν διακρίνονται σ΄ αυτόν κάποια χαρακτηριστικά των θρησκειών είναι κατ΄ ανάγκη διότι, ο ανθρώπινος νους δεν έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει αυτή τη σχέση Θεού - Εκκλησίας γιατί είναι μία υπέρλογη πραγματικότητα. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να την αισθανθεί εμπειρικά, πλησιάζοντάς την μέσα από τις περιγραφικές εικόνες που της αποδίδουν οι Πατέρες της πίστης μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναφέρεις ότι πρέπει να εξετάσουμε ποια είναι τα ερωτήματα που οδηγούν τον άνθρωπο στην θρησκεία. Ο άνθρωπος πλάστηκε «καθ' ομοίωση» ο προορισμός του ανθρώπου και «κατ' εικόνα» τα πνευματικά προσόντα και θεία κεφάλαια για να πετύχει ο άνθρωπος τον προορισμό του. Ο μεταπτωτικός άνθρωπος χάνοντας αυτεξούσια την κοινωνία του με τον Θεό γνώρισε τον θάνατο. Από τότε ψάχνει να βρει ξανά τη Ζωή, τον Τριαδικό Θεό. Είναι απολύτως φυσική η αναζήτησή του αυτή γιατί δεν πλάστηκε για να γνωρίσει τον θάνατο, αλλά αυτός μπήκε στη ζωή του μετά την πτώση. Σχηματικά είναι όπως η ανάγκη του παιδιού να βρει τον χαμένο πατέρα του. Έτσι στην αναζήτησή του αυτή δημιουργεί τις θρησκείες.
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι οι αρχαίοι Έλληνες επιδίωκαν και υμνούσαν την αρετή, μάλιστα ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας το διαβεβαίωνε τους χριστιανούς, τον 4ο αιώνα στον λόγο του «Προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων». Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός αναφέρει: « Η αυθεντική Ελληνικότητα ενσαρκώνει στοιχεία υπαρτικά, που συνιστούν το θεμέλιο του παγκόσμιου πολιτισμού, κάθε κοινωνίας, που θέλει να λέγεται αληθινά ανθρώπινη, δηλαδή πολιτισμένη. Αυτά τα στοιχεία προσέλαβε ο Χριστιανισμός, αφού ο Χριστός δεν ΄΄ήλθε καταλύσαι, αλλά πληρώσε΄΄ (Ματθ.5,17), τα ενσωμάτωσε στη δική του ύπαρξη, μεταβάλλοντάς τα σε θεία ζωή…έστι από τον ΄΄ καλόν καγαθόν΄΄ ή ΄΄σοφόν΄΄ άνθρωπο της ελληνικής φιλοσοφίας ανέρχεται αν Χριστώ η Ελληνικότητα στον ΄΄άγιον άνθρωπο΄΄, τον κατά χάριν θεούμενο, που γίνεται δηλαδή κατά χάριν ότι ο Θεός είναι από τη φύση Του (άκτιστος, αθάνατος, αιώνιος) … το ουσιαστικό γνώριμα του Έλληνα Ορθοδόξου και κάθε Ορθοδόξου πιστού είναι η ζήτηση της Χάρης και η δυνατότητα ένωσης με την άκτιστη Θεία Χάρη». ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
ΣΥΝΕΧΕΙΑ...Αυτό που έμεινε έξω από την Ορθοδοξία είναι ο παγανιστικός (νόθος) ελληνισμός, ως πτώση αμαρτία. Για τον λόγο αυτό είμαστε αντίθετοι στα καρναβάλια και όχι από σκοταδισμό, κομπλεξισμό και όσα μας προσάπτεις. Δεν κινείται αγαπητέ η Ορθοδοξία σε ένα ηθικιστικό πλαίσιο και σε κανόνες. Δεν έχει ανάγκη από αυτά γιατί είναι Ζωή, «Εγώ ειμί η ανάστασις και η ζωή. Ο πιστεύων εις εμέ, καν αποθάνη, ζήσεται΄ και πας ο ζων και πιστεύων εις εμέ ου μη αποθάνη εις τον αιώνα» (Ιωάν.11:26). Έχουμε πλήρη επίγνωση ότι αμαρτία είναι η απόστασή μας από τον Θεό και γι αυτό με την Χάρη του παλεύουμε να Τον πλησιάσουμε. Η αμαρτία είναι οντολογικό ζήτημα και όχι τα ψυχολογικά προβλήματα και τα κόμπλεξ. Όλη η ύπαρξη και η διάνοια του ανθρώπου προσπαθεί να υποκαταστήσει την απόσταση του από Τον Θεό, δηλαδή την αμαρτία. Δεν καταδικάζει το ανθρώπινο σώμα, αντιθέτως το αγιάζει, το κάνει ναό Του Αγίου Πνεύματος και το τιμάει στον ύψιστο βαθμό με την Ενσάρκωση του Λόγου, το Χριστού μας. Ακόμα και τον έρωτα τον αγιάζει μέσα στον γάμο, αρκεί να διαβάσεις τις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, αλλά δες και την απεικόνιση της Σύλληψης της Υπεραγίας Θεοτόκου, που δείχνει τον ασπασμό των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης. Τις προγαμιαίες σχέσης, την ανωμαλία και τον εκφυλισμό του σώματος καταδικάζει. Αν αυτά τα λες συντηρητική και φοβική χριστιανικότητα θεωρώ ότι πρέπει να αναθεωρήσεις. Εκτός αν μπερδεύεις την παπική αίρεση των ενοχών, βασανιστηρίων και της Ιεράς Εξέτασης με την Ορθοδοξία των μαρτύρων και ομολογητών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος θα μου επιτρέψεις να σε χαρακτηρίσω ανιστόρητο και προκατειλημμένο, όταν αναφέρεις ότι ο βυζαντινός εκκλησιαστικός προσανατολισμός διέλυσε έναν τρομακτικό ελληνικό πολιτισμό. Ενημερωτικά σου αναφέρω ότι μέσω του Βυζαντίου και της Ορθοδοξίας σώθηκε ο κλασσικός πολιτισμός. Αν οι ορθόδοξοι μοναχοί στα μοναστήρια δεν αντέγραφαν και δεν διέσωζαν τα χειρόγραφα των αρχαίων, τον μοναδικό Αριστοτέλη που θα ήξερες σήμερα θα ήταν ο Ωνάσης, άντε και κανένας ξάδερφός σου. Ακόμα και κατά τη διάρκεια των σκοτεινών χρόνων του Βυζαντίου οι αρχαίοι συγγραφείς διδάσκονταν στα σχολεία. Ο αμερικανός ιστορικός Colin Wells γράφει: «… ο Όμηρος ήταν πάντοτε ο ποιητής για τους βυζαντινούς μαθητές και τα έργα του – οι απαρχές της δυτικής λογοτεχνίας – επιβίωσαν μέχρι σήμερα επειδή παρέμειναν ως η βυζαντινή σχολική ύλη. Το ίδιο ισχύει και για άλλους αρχαίους έλληνες συγγραφείς. Όπως τα οστά των δεινοσαύρων, έτσι και η αρχαία ελληνική γραμματεία διασώθηκε με την απολίθωση της». Μετά την πτώση της Αυτοκρατορίας, οι βυζαντινοί ήταν αυτοί που πήραν μαζί τους στην δύση τον κλασσικό θησαυρό. Επίσης, επειδή κάπου αναφέρεις για οικουμενικότητα θα ήθελα να σου θυμίσω, ότι οι νοσταλγοί αρχαιολάγνοι μας, επηρεασμένοι από τα «ιδεώδη του ευρωπαϊκού διαφωτισμού» (ο Θεός να τον κάνει), είναι αυτοί που έφεραν την ιδέα του εθνισμού και αυτόματα κατήργησαν τον κλασσικό και ορθόδοξο οικουμενισμό.
Καλή Σαρακοστή και καλό στάδιο.