Ομιλία του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κώστα Καραγκούνη Γραμματέα της Βουλής και Αναπληρωτή Υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δικαιοσύνης της Νέας Δημοκρατίας στο συζητούμενο πολυνομοσχέδιο «Επείγουσες Ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015».....
Συζητούμε ένα νομοσχέδιο που στην ουσία του προσπαθεί να διευθετήσει αστοχίες και αδυναμίες της διετίας που πέρασε, να συμμαζέψει κάποιες από τις πολλές εσφαλμένες επιλογές της Κυβέρνησης Παπανδρέου καταδεικνύοντας βεβαίως για άλλη μια φορά τον τρόπο που η συγκεκριμένη Κυβέρνηση άσκησε την πολιτική της.
Μια πολιτική καταστροφική χωρίς όραμα και πυξίδα, πολιτική ασκηθείσα στο πόδι που κάθε φορά επειδή ακριβώς δεν έβγαιναν οι αριθμοί ερχόντουσαν να αναιρέσουν συμφωνίες να επιβάλλουν νέα μέτρα και νέους φόρους. Μπαίνω στον πειρασμό μάλιστα ακούγοντας νωρίς το απόγευμα τον υπουργό οικονομικών που για ακόμη μια φορά επανέλαβε το πόσο δυσχερής είναι η θέση της Ελλάδος και πόσο κρίσιμες είναι οι διαπραγματεύσεις που γίνονται να κάνω το εξής σχόλιο.
Η δυσχερής αυτή θέση στην οποία πράγματι βρισκόμαστε δεν ήρθε από μόνη της, η διαπραγματευτική αδυναμία της χώρας δεν δημιουργήθηκε επίσης από μόνη της.
Η ΝΔ από την πρώτη στιγμή διεφώνησε μ΄αυτήν την πολιτική η οποία μας έφερε στο χείλος της καταστροφής, και η οποία απειλεί δυστυχώς να μας στείλει σήμερα 50 χρόνια πίσω και να καταστήσει την Ελλάδα και πάλι ψωροκώσταινα, αυτό δηλαδή για το οποίο μόχθησαν χρόνια οι πολίτες αυτής της χώρας να μη ξανασυμβεί. Αυτό ήταν το χρέος που ανέλαβε η ΝΔ όταν πρωτοιδρύθηκε ώστε να μην ξαναζήσουμε τέτοιες καταστάσεις.
Να μην ξαναζήσουμε την ανέχεια και τη φτώχεια, την ανασφάλεια και την αστάθεια, το περιθώριο και την απομόνωση. Γι αυτό και εξασφαλίσαμε τότε την είσοδο της χώρας στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Χρέος μας σήμερα είναι να αποτρέψουμε την χρεωκοπία της χώρας και την έξοδό μας από την καρδιά της Ευρώπης, που θα σημάνουν εθνική καταστροφή.
Δική μας ευθύνη είναι να περισώσουμε ό,τι ακόμα έχει απομείνει όρθιο στην οικονομία και στην κοινωνία αυτής της χώρας. Θα μείνει, φυσικά, η ζημιά που έκαναν οι επί διετία κυβερνώντες στην πραγματική οικονομία και την κοινωνική συνοχή.
Επιτρέψτε μου όμως Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι να επιστρέψω στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο και να ασχοληθώ με το άρθρο 6 που αφορά τις δικηγορικές εταιρείες. Το άρθρο αυτό και ο τρόπος με τον οποίο προσετέθη στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου αποδεικνύει για ακόμη μια φορά αυτό που είπα νωρίτερα το πόσο πρόχειρη και απροετοίμαστη υπήρξε η Κυβέρνηση του Πασοκ από την πρώτη στιγμή που διαπραγματεύτηκε το μνημόνιο και τις επιταγές του. Διότι πολλές από τις ρυθμίσεις που υπέγραψε και που αφορούν χιλιάδες επαγγελματίες και επιστήμονες έγιναν άκριτα κάτω από την πίεση των δικών τους αδιεξόδων, χωρίς μπούσουλα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τη νομική πραγματικότητα και χωρίς να συζητηθούν με την κοινωνία και την επιστημονική κοινότητα.
Στη λογική λοιπόν των εκτάκτων συνθηκών και αναγκών καταστρατηγούνται θεσμοί και ιδιότητες που θα έπρεπε να διαφυλάτονται από μια ευνομούμενη πολιτεία.
Διότι Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι στην προκειμένη περίπτωση θα πρέπει να γίνει κατανοητό πρώτα απ όλα ότι οι δικηγόροι δεν είναι ούτε έμποροι ούτε απλοί πάροχοι νομικών υπηρεσιών αλλά δημόσιοι λειτουργοί και ισότιμοι συμμέτοχοι στην απονομή της Δικαιοσύνης. Με την προτεινόμενη διάταξη που αφορά τις δικηγορικές εταιρείες τροποποιείται το υφιστάμενο καθεστώς πρίν συμπληρωθεί ούτε ένα έτος από τη ψήφιση του Ν. 3919/2011. Ενός νόμου που ρύθμισε τα των εταιριών και είχε ως βασικό του μέλημα έτσι όπως τελικά διετυπώθη να αποτρέψει τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων μέσα από τις επονομαζόμενες εταιρείες χταπόδια και βεβαίως να διασφαλίσει την πρόσβαση των πολιτών σε Δικαστήριο και σε δίκαιη δίκη.
Τι άλλαξε μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα και πόσο μεγάλη ανάγκη υπήρξε ώστε να ξανατροποποιηθεί η εν λόγω διάταξη και μάλιστα αρχικώς με πράξη νομοθετικού περιεχομένου και τώρα με την σχετική διάταξη του άρθρου 6;
Γιατί τέτοια σπουδή και βεβαίως ποιος ο αντίλογος του Υπουργού στην επιταγή αυτή που από πουθενά δεν προκύπτει ότι είναι επιταγή της Τροικας. Η’ τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν ήταν. Γιατί ούτε στο μνημόνιο αναφέρεται πουθενά ούτε βεβαίως και στην τελευταία επικαιροποίηση.
Για ποιο λόγο επεβλήθη και ποια ήταν η αντίστασή μας στην επιταγή αυτή; Για το λόγο αυτό η ΝΔ ζήτησε περεταίρω εξηγήσεις και πειστικές απαντήσεις από τον Υπουργό.
Γιατί καθισταται σαφές ότι οι προτεινόμενες διατάξεις άπτονται αποκλειστικά της εσωτερικής οργανώσεως του δικηγορικού λειτουργήματος στην Ελλάδα, αφού δεν διαθέτουν κανένα στοιχείο σύνδεσης με κάποια από τις καταστάσεις που εμπίπτουν στο δίκαιο της Ενωσης, οι δε ισχύουσες διατάξεις του Ν. 3919 / 2011 είναι απόλυτα συμβατές με το άρθρο 49 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαικής Ένωσης και την οδηγία 2006/123/ΕΚ.
Πιστεύω επίσης ακράδαντα ότι οι εν λόγω ρυθμίσεις όχι μόνο δεν επιτυγχάνουν τη διευκόλυνση της ελεύθερης εγκατάστασης των δικηγόρων και την άρση περιορισμών στην παροχή υπηρεσιών αλλά αντίθετα θα δημιουργήσουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή προσκόμματα στην ελεύθερη εγκατάσταση, μονοπωλιακές καταστάσεις με τελικό θύμα τον πολίτη.
Άλλωστε στις ίδιες ακριβώς διαπιστώσεις που μόλις σας παρέθεσα κατέληξε το ίδιο το Υπουργείο Δικαιοσύνης σε απάντηση της από 20.07.2011 επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία των δικηγορικών εταιρειών στην Ελλάδα.
Αξίζει επίσης να αναφέρω κάποια σημεία πρόσφατης κοινής επιστολής των Προέδρων του Συμβουλίου των Δικηγορικών Συλλόγων Ευρώπης και του Αμερικανικού Δικηγορικού Συλλόγου προς την Κα Λαγκάρντ που έχει τη δική της αξία και σημασία. Στην επιστολή αυτή αφού κάνει λόγο για τις εξελίξεις που έλαβαν χώρα σε Ελλάδα Ιρλανδία και Πορτογαλία αναφέρεται ότι οι τρέχουσες εξελίξεις και οι προτεινόμενες αλλαγές δεν συνάδουν με τις βασικές αρχές του νομικού επαγγέλματος.
Συνεχίζει λέγοντας τα εξής: Η εμπειρία σας ως συνεταίρου μια πολυεθνικής δικηγορικής εταιρίας αναμφίβολα έδωσε σημαντικά μαθήματα σχετικά με την ανάγκη προστασίας της σχέσης δικηγόρου-πελάτη κατά της εισβολής του κράτους και για την προφύλαξη της ανεξαρτησίας της απόφασης του δικηγόρου να προστατέψει δικαιώματα και ελευθερίες των πιο αφανών πελατών και σκοπών. Σας πιέζουμε να μεταφέρετε τις ανησυχίες μας στους αρμοδίους του ΔΝΤ και εν γένει στην Τρόικα, ώστε να ληφθούν υπόψη περαιτέρω διαπραγματεύσεις με τις σχετιζόμενες χώρες.
Οι ίδιοι λοιπόν οι ευρωπαικοί δικηγορικοί σύλλογοι εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους γιατί και μεις να μην κάνουμε το ίδιο αποσύροντας την εν λόγω διάταξη αφού άλλωστε θα έχουμε τη δυνατότητα να επανέλθουμε σύντομα σε αυτή. Όπως είναι γνωστό, έχει ήδη συσταθεί στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή για την αναμόρφωση του Κώδικα Δικηγόρων, συμπεριλαμβανομένου και του ζητήματος των Δικηγορικών Εταιρειών όπου και θα καταστεί δυνατόν μετά από διαβούλευση να γίνουν οι όποιες τροποποιήσεις της ήδη ισχύουσας νομοθεσίας για το θέμα αυτό.
Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ σε σχετική τροπολογία που κατέθεσα από κοινού με συναδέλφους του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Αριστεράς και για την οποία θα λάβετε γνώση αύριο. Η εν λόγω τροπολογία αφορά την απόδοση συντάξεως η οποία κακώς διεκόπη προς 19 καλλιτέχνες – λογοτέχνες.
Προς αποκατάσταση της προφανούς αυτής αδικίας και διακριτικής άνευ αποχρώντος λόγου μεταχειρίσεως ομοίων περιπτώσεων, προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 11 του άρθρου 2 του ν. 3620/2007 ώστε να επεκτείνεται η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου στις κανονισθείσες συντάξεις βάσει των διατάξεων του άρθρου 1 του ν. 3075/02.
Καλώ τον αρμόδιο Υπουργό να κάνει δεκτή την τροπολογία και τους συναδέλφους να την υπερψηφίσουν προς αποκατάσταση και εκπλήρωση του ηθικού περισσότερο και όχι τόσο του οικονομικού χρέους προς αυτές τις προσωπικότητες του πνεύματος.
Σας ευχαριστώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο