Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

ΣΥΡΙΖΑ: Εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή της Ιόνιας οδού


Το δυτικό τμήμα της χώρας, υστερεί σε ανάπτυξη σημαντικά έναντι του ανατολικού. Την τελευταία δεκαετία άρχισε η υλοποίηση υποδομών  και στο δυτικό τμήμα, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις οικονομικής ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η δημιουργία της Ιόνιας οδού.



Η Ιόνια οδός αποτελεί για την Αιτωλοακαρνανία και την  Ήπειρο έργο σημαντικό, όσο είναι η Εγνατία για τη Μακεδονία και τη Θράκη. Είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο γι αυτές τις περιοχές, που με την επέκτασή της από τα Ιωάννινα προς Κακκαβιά θα γίνει μελλοντικά τμήμα του υπό προώθηση Βαλκανικού  Άξονα.
Με την ολοκλήρωση του έργου, θα συνδέεται  η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με τα Ιωάννινα σε τρεις ώρες και θα αξιοποιηθεί η ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας, το λιμάνι στο Πλατυγιάλι και το αεροδρόμιου Ακτίου, καθώς και όλες οι παραθαλάσσιες δυτικές περιοχές.
Όμως σοβαρές καθυστερήσεις έχουν παρατηρηθεί στα έργα, που συνοψίζονται στα εξής:
         Οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων καθυστερούν λόγω εμπλοκής Υπουργείων αλλά και ιδιωτικών συμφερόντων.
         Προβλήματα υπάρχουν στην έγκριση και οριστικοποίηση των μελετών, και στις αδειοδοτήσεις για λατομεία εργοτάξια κ.λ.π.
         Καθυστερήσεις και προβλήματα υπάρχουν επίσης στις τροποποιήσεις των μελετών για εναλλακτική  χάραξη σε συγκεκριμένες θέσεις.
         Σημαντικές καθυστερήσεις  επίσης από τον παραχωρησιούχο για την ολοκλήρωση και παράδοση των μελετών.
         Προβλήματα εντοπίζονται στα δίκτυα κοινής ωφελείας, και ειδικά  της ΔΕΗ, το κόστος μεταφοράς των οποίων αρνείται να αναλάβει η εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι η μεταφορά των δικτύων που βρίσκονται στην υπό χάραξη οδική αρτηρία δεν εμπίπτει στις συμβατικές της υποχρεώσεις.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να έχουν σταματήσει οι εργασίες στα εργοτάξια και να απομακρύνεται δραματικά το ενδεχόμενο ολοκλήρωσης και παράδοσης της Ιόνιας οδού στους πολίτες.
Τα ερωτήματα που τίθενται, βασίζονται σε πρόσφατο ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, της 1-3-2011.

Ερωτάται  ο κ. Υπουργός
1.    Θα παραμείνουν σε πλήρη λειτουργία και θα αναπτυχθούν περαιτέρω όλα τα εργοτάξια του έργου;
2.    Θα υποχρεωθεί η ΔΕΗ να μεταφέρει γρήγορα τα δίκτυά της που επηρεάζουν την πρόοδο των εργασιών;
3.    Θα προχωρήσετε σε επίσπευση των διαδικασιών  ολοκλήρωσης  των διαδικασιών απαλλοτριώσεων;
4.    Θα ενεργοποιήσετε  την ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία με ειδική απόφαση του αρμόδιου Εφετείου επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων για τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται;
5.    Με δεδομένη την αναγκαιότητα τροποποίησης  της σχετικής μελέτης , θα προχωρήσετε  στην επιλογή κατασκευής  σήραγγας στη θέση «Κλόκοβα» για λόγους περιβαλλοντικούς και τεχνικούς;
6.    Θα προχωρήσουν παράλληλα και οι εργασίες  κατασκευής όλων των συνοδών έργων (συνδετήριοι άξονες) της Ιόνιας οδού;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο