Τρίτη 3 Μαρτίου 2020

Θανάσης Καββαδάς: Η υποθαλάσσια σήραγγα καταλληλότερη λύση για την ζεύξη της Λευκάδας, σύμφωνα με Έκθεση του Υπουργείου Πολιτισμού

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λευκάδα, 2 Μαρτίου 2020 

Η υποθαλάσσια σήραγγα καταλληλότερη λύση για την ζεύξη σύμφωνα με Έκθεση του Υπουργείου Πολιτισμού

              Την υποθαλάσσια σήραγγα προκρίνει ως καταλληλότερη λύση για την ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων/Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης Αρχαιολογικών Ερευνών και Εργασιών στο πλαίσιο Μεγάλων Δημοσίων Έργων, της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού...........


        Στις 23/10/2019, η Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου είχε ζητήσει από το Υπουργείο Πολιτισμού να αποφανθεί επί δύο βασικών εναλλακτικών λύσεων στις οποίες είχε καταλήξει το Υπουργείο Υποδομών για την υλοποίηση της ζεύξης. 

 Οι δύο αυτές εναλλακτικές είναι: 
α)-ξεκινώντας από τον ισόπεδο κόμβο νότια του Κάστρου της Αγίας Μαύρας, με εργασίες επί του υφιστάμενου οδοστρώματος, στη συνέχεια διέρχεται από τις δυτικές όχθες της λιμνοθάλασσας Αυλαίμων, επί επιχώματος. Η υποθαλάσσια σήραγγα θα διασχίζει τον δίαυλο νοτιοανατολικά της Μαρίνας Λευκάδας και εξερχόμενη στο νησί θα καταλήξει στην οδό Φιλοσόφων μέσω νέου οδικού τμήματος.  
β)-κατασκευή νέου οδικού τμήματος στην ακαρνανική ακτή, που θα ξεκινά αμέσως νότια του Κάστρου Γρίβα και θα διέρχεται νότια των οικισμών Αγίας Βαρβάρας και Περατιάς. Η σύνδεση με το νησί της Λευκάδας θα επιτυγχάνεται μέσω γέφυρας μήκους 1.200 μέτρων η οποία χωροθετείται λίγω βορειότερα από τη θέση της αρχαίας γέφυρας, που πλέον δεν σώζεται. Εν συνεχεία, προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού τμήματος στην περιοχή Καλλιγονίου που θα απολήγει σε κυκλικό κόμβο συναντώντας την επαρχιακή οδό Λευκάδας – Νυδριού. 

      Στη σχετική Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης με ημερομηνία 26/2/2020, το αρμόδιο Τμήμα του Υπουργείου Πολιτισμού αποκλείει οριστικά τη δεύτερη λύση καθώς, όπως επισημαίνεται στο έγγραφο, η εφαρμογή της είναι προβληματική, διότι το χερσαίο τμήμα στην πλευρά της Λευκάδας εμπίπτει σε ζώνη Β προστασίας του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Λευκάδας (ΦΕΚ 822/Β/25.9.1995), ενώ ενδέχεται να υπάρχουν βυθισμένα σημαντικά ευρήματα λόγω της ύπαρξης της αρχαίας γέφυρας. 

          Το Υπουργείο Πολιτισμού θεωρεί πως σε αυτή τη λύση, η διάνοιξη νέου δρόμου εντός του πυρήνα της αρχαίας πόλης αφενός θα αλλοιώσει αισθητά το περιβάλλον του αρχαιολογικού χώρου, αφετέρου είναι βέβαιο ότι θα φέρει στην επιφάνεια πληθώρα αρχαιοτήτων. 
           Ως εκ τούτου η έκθεση προτείνει ως καταλληλότερη εναλλακτική λύση την υποθαλάσσια. Η πρόταση αυτή μάλιστα φέρει την έγκριση όλων των συναρμόδιων αρχαιολογικών υπηρεσιών και συγκεκριμένα της Εφορίας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας, της Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων, της Εφορίας Παλαιοανθρωπολογίας Σπηλαιολογίας και της Υπηρεσίας Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Νοτίου Ιονίου.

Σχετικά με την εξέλιξη ο Βουλευτής Ν.Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς δήλωσε:
«Έπειτα από τις αλλεπάλληλες συναντήσεις που είχα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλή, αλλά και χάρη στην διαρκή επικοινωνία που είχα με υπηρεσιακούς παράγοντες τόσο του Υπουργείου Υποδομών όσο και του Υπουργείου Πολιτισμού, είχα δηλώσει και δημόσια ότι η έκθεση του Υπουργείου Πολιτισμού πιθανότατα θα κατέληγε στην υποθαλάσσια ως την καταλληλότερη λύση για τη ζεύξη. Το προσεχές διάστημα, και ενόψει των τελευταίων εξελίξεων, θα επιδιώξω εκ νέου συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών κ. Καραμανλή, για το θέμα».



5 σχόλια:

  1. Η χειρότερη και ακριβότερη λύση που μπορούσε να δοθεί για τους επισκέπτες. Προς τι οι πανηγυρισμοί. Ένα αυτοκίνητο για να έρθει από την πλευρά της Ηπείρου θα θέλει 3€ στο Ακτιο και 3€ στην Περατια δηλ 3+3=6Χ2=12 €. Ωραία τα υπολογίζετε εκεί στην Αθήνα Νάσο.
    Η εναέρια λύση θα ηταν 60% φθηνότερη θα μπορούσε να γινει απο τις Δημόσιες Επενδύσεις κλπ και ΟΧΙ ΣΔΙΤ που θα κοστίσει 2,5 φορές περισσότερο.
    Επιπλέον θα κάνει πάνω απο 10 χρόνια να κατασκευαστεί όσο δηλ έκανε και το ΑΚΤΙΟ-ΠΡΕΒΕΖΑ.
    Φρούδες ελπίδες και έργα πουθενά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν καταλαβαίνω γιατί κόβεστε για την υποθαλάσσια. Ποιός σας συντονίζει;
    Το μόνο που θα εξυπηρετήσει είναι την μαρίνα Λευκάδας. Δεν θα εμποδίζονται τα κότερα να φτάνουν στη μαρίνα. Για αυτούς; Για το κρέτος που θα ξοδέψει αυτά τα ποσά; Για τους Λευκαδίτες που θα πληρώνουν το έμπα και το έβγα;
    Το καλάμι δεν κρατάει τέτοιο βάρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το καλύτερο κυρ Καβαδά είναι να προσπαθήσεις να λύσεις κανένα σημαντικό πρόβλημα της Λευκάδας όπως, τη δημιουργία χώρου για τα σκουπίδια σας. Βέβαια δε είναι εύκολο να πας στις ηνωμένες πολιτείες και να τους πείσεις για κάτι τέτοιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αυτο τ αποτελεσμα θελατε αυτο βγηκε απλα τα οραγματα... ο νασος εχει συμφερον κ αγωνια γι αυτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Λευκάδας με την υποθαλάσσια ζεύξη καταργείται. Ένα έργο πολυδάπανο και χρονοβόρο. Αφαιρεί παρά προσθέτει στη Λευκάδα. Αυτοί που θα πληρώσουν θα είναι οι κάτοικοι της νήσου και οι επισκέπτες από τη γύρω περιοχή για εμπορικούς , οικονομικούς, ιατρικούς λόγους κλπ. Φανταστείτε ένα σπίτι με 5 άτομα από τη Πλαγιά για παράδειγμα πόσο θα επιβαρυνθεί το χρόνο για τις σίγουρες μετακινήσεις τους στη Λευκάδα; O κάθε τουρίστας πόσες φορές το χρόνο θα έρθει; Aλλά και οι τουρίστες προτιμούν τη Λευκάδα γιατί έχει δωρεάν προσέγγιση μέσα σε μικρό χρόνο.
    Θεωρώ ότι μία σύγχρονη γέφυρα, στη θέση της υπάρχουσας , λύνει το πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο