Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

Μέσω ΚΤΕΟ τέλος στα γυρισμένα χιλιόμετρα και τα κοντέρ «μαϊμού»

Φρένο στην πρακτική των «πειραγμένων» χιλιομέτρων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Μεταφορών με εγκύκλιο για τον ανακαθορισμό της διαδικασίας τεχνικών ελέγχων και κυρίως του Μηχανογραφικού Συστήματος των ιδιωτικών ΚΤΕΟ που βρίσκεται ήδη υπό επεξεργασία και θα καθορίζει μεταξύ άλλων την υποχρεωτικότητα τήρησης αλλά και σύγκρισης αρχείου με τα διανυθέντα χιλιόμετρα κάθε οχήματος.

Το ιστορικό των χιλιομέτρων μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία κάθε τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος» θα αποστέλλονται άμεσα στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί θα είναι προσβάσιμη στον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος.
Επίσης ορίζεται ότι σε όλες τις στατιστικές καταστάσεις θα εμφανίζονται τα ποσοστά των επιτυχών και ανεπιτυχών ελέγχων ενός ΚΤΕΟ σε σχέση με το σύνολο των ελεγχθέντων οχημάτων.
Συγκεκριμένα, βάσει του σχεδίου που εξετάζεται, η ένδειξη μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήματος σε κάθε τεχνικό έλεγχο (αρχικός, περιοδικός ή επανέλεγχος) πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τις ενδείξεις των προηγούμενων τεχνικών ελέγχων και η σύγκριση των ενδείξεων θα γίνεται αυτόματα από το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία αντλούνται από τη βάση δεδομένων του υπουργείου χωρίς να εμφανίζονται στην οθόνη του χειριστή σε κανένα στάδιο του ελέγχου.
Σε περίπτωση διαπίστωσης ανακολουθίας των ενδείξεων σε σχέση με τη μέτρηση του προηγούμενου ή παλαιότερου ελέγχου, το σύστημα θα εκτυπώνει όλες τις ενδείξεις στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.
Εάν αιτιολογημένα δεν είναι εφικτή η επικοινωνία με το σύστημα του υπουργείου αλλά εντοπίζεται ανακολουθία των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, το Ι.ΚΤΕΟ θα είναι υποχρεωμένο να ενημερώσει εγγράφως με συστημένη επιστολή τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Προκειμένου να μπορεί και ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος κάθε οχήματος να γνωρίζει τα ακριβή στοιχεία για τα διανυθέντα χιλιόμετρα, δημιουργείται στο υπουργείο Μεταφορών σχετικό μηχανογραφικό σύστημα. Οι κάτοχοι των οχημάτων θα μπορούν με τη χρήση της κατάλληλης εφαρμογής μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου, να ζητήσουν τη χορήγηση σε ηλεκτρονική μορφή ενημερωτικού σημειώματος, στο οποίο θα αποτυπώνονται όλες οι σχετικές ενδείξεις από το σύνολο των ελέγχων του οχήματος. Αρχική πρόσβαση στην εφαρμογή θα έχουν οι πιστοποιημένοι χρήστες του TAXISnet.
Το ζήτημα με τους «πειραγμένους» χιλιομετρητές αποτελεί την αιτία πολλών καταγγελιών και στο Συνήγορο του Πολίτη κυρίως σε ο,τι αφορά σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από το εξωτερικό αλλά και σε οχήματα που αλλάζουν χέρια.
Σύμφωνα μάλιστα με παλαιότερα στοιχεία που είχε παρουσιάσει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, πολλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εκτελωνίζονταν από το εξωτερικό εμφανίζονταν να έχουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα από όσα είχαν πραγματικά διανύσει προκειμένου να συρρικνώνονται τα τέλη ταξινόμησής, ενώ στη συνέχεια το κοντέρ τους ξαναγύριζε σε λιγότερα χιλιόμετρα ώστε να αυξάνεται η τιμή πώλησης.
Μεγάλο ζήτημα παραμένει, πάντως, η επιστροφή των ιδιοκτητών ΙΧ στα ΚΤΕΟ καθώς φέτος η κάμψη των ελέγχων αγγίζει περίπου το 15%, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας αποδίδοντάς την στη μη ολοκλήρωση η διασύνδεσης των ηλεκτρονικών συστημάτων.
Πηγή: Έθνος

1 σχόλιο:

  1. ναι αυτο μας μαρανε .. ενα αυτοκινητο αν κυκλοφορει στο κεντρο της αθηνα συνεχεια , και εχει ας πουμε 50.000 km και ενα αλλο που κανει δρομολογια στην εθνικη οδο με 80.000 km , ποιο εχει περισσοτερες φθορες ?? περα απο κει αν ο αλλος εχει αλαξει μοτερ , και το κοντερ γραφει περισσοτερα km απο τον παλιο κινητηρα τι γινεται ?? αλχημείες ολα αυτα και διχως κανενα αποτελεσμα . ενα οχημα διχνει απο μονο του την χρηση που ειχε .. δεν θελει χιλιομετρα . ετσι δεν προφυλασετε ο καταναλωτης και παλι . δωρο αδωρο . βαλτε υποχρεωτικη ολικη εγγυηση 6 μηνων σε ολα τα μεταχηρισμενα να σου πω εγω πως γινεται η δουλεια και πως προφυλασεται ο καταναλωτής ... παλι και παλι γραφιοκρατια διχως κανενα αποτελεσμα .το προβλημα τελικα ειναι να προφυλαξουμε τον καταναλωτη γενικα .. η να φρεναρουμε τους κολπατζιδες εισαγωγεις αυτ?των ? γιατι τα αυτοκινητα απ εξω δεν εχουν βιβλιο συντηρησης ?? δεν φαίνονται εκει ολα ?? ποιος τα ελέγχει αυτα ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο