Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

ΠΟΙΗΣΗ: "ΟΙ ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΙ ΚΑΙ Η ΑΠΕΡΓΙΑ" του Χριστόφορου Τριάντη

ΠΟΙΗΜΑ
ΟΙ ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΙ ΚΑΙ Η ΑΠΕΡΓΙΑ
Του Χριστόφορου Τριάντη*  

Κάποτε οι Μάρτυρες ήταν στους δρόμους
μαζί με τους εργάτες
Τώρα οι λέξεις άφησαν τις πόλεις από πλήξη κι αηδία
Οι μικροαστοί είναι οι πρωταγωνιστές της  ιστορίας
Μοχθούν τα κεκτημένα για να σώσουν
Φωνάζοντας σαν τους ξοφλημένους θιασάρχες    
Λεφτά, λεφτά, λεφτά …

Χάνουν λεφτά με τις  απεργίες
Η εργασία είναι ιερή
Την κέρδισαν αξίως και δικαίως
Αλλά να η κρίση τούς κάνει και ολίγον επιφυλακτικούς
Τα πράγματά τους σφιχτά κρατούν
μήπως και τα κλέψουν οι φτωχοί....



Οι μικροαστοί δεν απεργούν
Συμμετέχουν στον πατριωτισμό
Τα σχολεία ανοιχτά πρέπει να ‘ναι
κι οι υπηρεσίες
Για τον λαό και την πατρίδα ρε αδελφέ
Είναι και η κυβέρνηση  λαϊκή
Λίγο δεν είναι, μα πολύ
της δικαιοσύνης  οι πολιτικοί να κυβερνούν τον τόπο

Γι’ αυτό οι μικρομεσαίοι –πάντα-
τους εαυτούς τους προτιμάνε  
κι όχι τους αγώνες   
Τους μάθανε οι δημογέροντες  
κι οι υψηλές αξίες τους 
να χλευάζουν τους  αγώνες   
Λοιπόν, το σύνθημά τους
το λένε καθημερινά   
και με αυτό -είναι βέβαιο - θα περάσουν στην αθανασία  
«Λεφτά, λεφτά, λεφτά… ρε αδελφέ…»

*Ο Χριστόφορος Τριάντης υπηρετεί στη δημόσια εκπαίδευση από το 1998. Είναι  από τη Μαχαιρά  Ξηρομέρου.

6 σχόλια:

  1. Χριστοφορε !
    Μηπως εισαι Μαρξιστης ! και δεν το εχεις αντιληφθει ?
    Διοτι ο Μαρξ ! μιλησε για ταξεις μεσα στην κοινωνια !
    και να μην καταφευγεις σε ευκολους ποιητικους μονολογους !
    Οσο για το ονομα μου , δεν εχει σημασια , μετραει η ουσια και οχι η ονοματολογια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οταν ώς έννοια δεχόμαστε και γράφουμε ποιήματα για τήν μίκρο-αστική τάξη
    άρα , υφίστανται καί μεσσαία τάξη καί μέγαλο-αστική τάξη
    Συνεπώς δεχόμαστε την κοινωνιολογική ανάλυση του Μάρξ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μικροαστοι και αλλαγή δεν πανε μαζί. Δεν φωνάζουν και δεν νοιάζονται για την δικαιοσύνη και την ισονομια. Δεν νοιάζονται γενικά για την δημοκρατία. Νοιάζονται για τα προνόμια τους. Για αυτά φωνάζουν και τα αναγουν σε λαϊκό δικαίωμα η εθνικό καθήκον ανάλογα την περίοδο.

    Και μάλλον επειδή κατά βάθος είμαστε όλοι μικροαστοι δεν αλλάζει κάτι πάρα την φτωχοποιηση και την αδικία που υφίσταται ο λαός.

    Χουσος Κώστας
    Θυριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν ξέρεις τι λες αγαπητέ
    Οι προνομιούχες συντεχνίες κατεβαίνουν στους δρόμους για τη διατήρηση των "κεκτημένων" προνομίων σε βαρος του κοινωνικού συνόλου, πέραν των δυνατοτήτων της κοινωνίας, ζητώντας κι άλλα κι άλλα, λεφτά , κι άλλα, κι άλλα ... μα δεν θα χορτάσουνε ποτέ ? Ποτέ! γιατί εσωτερικά είναι κενοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κ. Χουσιο Κωστα , δεν νοιαζονται οι εργαζομενοι των 500 και 1000 ευρω
    για τα ανεργα παιδια τους και ολα τα παιδια της κοινωνιας.
    τι πρωτοτυπες θεωριες ειναι αυτες ?
    να ενοχοποιουμε την μικρομεσαια ταξη μιας κοινωνιας !
    τους εργαζομενους και επαγγελματιες ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το αν θα είσαι αστός, μικροαστός ή απλά συμμαχός του λαού ειναι στάση ζωής.
    Αν νοιάζεσαι για την ανεργία, την ανέχεια κ.λ.π των υπολοίπων ανθρώπων αλλά και την δική σου δεν είσαι μικροαστός.

    Η κοινωνική στάση σου δεν έχει να κάνει με τι λεφτά βγάζεις.
    Ο Μαρίνος Αντύπας πχ γιος τσιφλικά ήταν αλλα ταυτιστηκέ με τους κολίγους και τους αγρότες γενικότερα.

    Τώρα, αν κάποιος έχει την θεσούλα του και οχυρώνεται γύρω απο αυτή και τα προνομιά του, τότε είναι ενας μικροαστός (και πιθανώς δεν νοιάζεται για την ανεργεία των άλλων).

    Χούσος Κώστας
    Θύριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο