Με τη βοήθεια ειδικών σαρωτών πινακίδων, αστυνομία και ΑΑΔΕ θα εντοπίζουν τα οχήματα που είναι ανασφάλιστα και είχαν τεθεί σε ακινησία...
Ψηφιακή παγίδα για ανασφάλιστα, ΚΤΕΟ, απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία το 90% είναι ανασφάλιστα. Τρακτέρ και μηχανήματα έργου το μεγάλο πρόβλημα στην Αιτωλοακαρνανία. Ο νόμος και οι δυσκολίες
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Το υπουργείο διαφήμιζε εδώ και μέρες τον ψηφιακό κλοιό γύρω από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που είχε ετοιμάσει η ΑΑΔΕ, με στόχο τον εντοπισμό όσων κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς ασφάλεια ή δίχως να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ή με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας.
Η πλατφόρμα μέσω της οποίας θα γίνονταν οι διασταυρώσεις στα οχήματα αναμένεται να ενεργοποιηθεί έως τις αρχές Σεπτεμβρίου ενώ το νομοσχέδιο που προβλέπει το νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και το νέο ποινολόγιο για τους παραβάτες αναμένεται να πάρει το δρόμο προς τη Βουλή τις επόμενες ημέρες.
Ειδικώς, όμως, σε ό, τι αφορά τα ΚΤΕΟ, το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούν οι υπηρεσίες να γνωρίζουν προς το παρόν πόσα ακριβώς είναι τα ακινητοποιημένα οχήματα, κάτι που αναμένεται να διασταυρωθεί ίσως από Σεπτέμβριο και μετά! Θυμίζουμε ότι με τις νέες διατάξεις καθιερωνόταν κλιμακωτά πρόστιμα για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
Το λογισμικό θα είναι έτοιμο να φορτωθεί στα tablet των εφοριακών και οι πρώτες «κρούσεις» θα γίνουν τον ερχόμενο Οκτώβριο. Όταν εντοπίζονται οχήματα δηλωμένα σε ακινησία, θα πρέπει να «πέφτουν» πρόστιμα της τάξης των 10.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής θα φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης.
Τα ηλεκτρονικά «μπλόκα» θα στηθούν σε σημεία-κλειδιά, όπου καταγράφεται η διέλευση χιλιάδων οχημάτων σε καθημερινή βάση. Ο έλεγχος θα διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ, με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή από Αττική Οδό και εθνικό δίκτυο.
Με τη βοήθεια ειδικών σαρωτών πινακίδων, αστυνομία και ΑΑΔΕ θα εντοπίζουν τα οχήματα που είναι ανασφάλιστα και είχαν τεθεί σε ακινησία. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα «βλέπουν» τους παράνομους μέσα από την αυτόματη διασταύρωση στοιχείων από τη Mega-βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί για τα Ι.Χ.. Τα δε πρόστιμα θα κόβονται και θα στέλνονται ψηφιακά με email και μέσω Taxis.
Το πρόστιμο για όσους εντοπιστούν να κυκλοφορούν οχήματα, τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία, ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ, και εφόσον ο παραβάτης εντοπιστεί εκ νέου εντός τριετίας να κινεί το όχημα που έχει θέσει σε ακινησία, το πρόστιμο τριπλασιάζεται και φθάνει στις 30.000 ευρώ. Το διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος και, σε περίπτωση συνιδιοκτητών, στον συνιδιοκτήτη που αρχικά υπέβαλε το αίτημα θέσης του οχήματος σε ακινησία.
Οι έλεγχοι θα διενεργούνται θεωρητικά σε εξάμηνη βάση από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.
Τι συμβαίνει στην περιοχή
Πηγές από τον χώρο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην Αιτωλοακαρνανία παρουσιάζουν όμως μια μάλλον πολύπλοκη και ζοφερή εικόνα, που ίσως δυσκολέψει πολύ τις προσπάθειες στην συγκεκριμένη κατεύθυνση. Έμπειρος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής από την περιοχή του Αγρινίου εξηγεί: «Τα οχήματα που είναι για κατασκευές έργου ή τα τρακτέρ είναι κατά 90% ανασφάλιστα! Και τα ασφαλισμένα είναι άσχημα ασφαλισμένα διότι συχνά οι πολίτες ζητούν από “αλεξιπτωτιστές” τα βασικά μόνο, το οποίο σημαίνει πως ασφαλίζουν το τρακτέρ χωρίς ρυμουλκό, ενώ δεν υπάρχει τρακτέρ χωρίς ρυμουλκό! Επίσης, στα μηχανάκια κάτω των 50 cc υπάρχει χάος, διότι η άδειά τους είναι διαφορετική από τον άλλων οχημάτων. Δεν έχει το μηχανολογικό τις άδειες στα τρακτέρ και δεν τις έχει ούτε στα μηχανήματα με αποτέλεσμα να μην ξέρει κανείς πόσα είναι και πόσα κινούνται. Αν δει κανείς, δε, την πινακίδα ενός τρακτέρ—που συχνά μπορεί να το δει σε έναν δρόμο να κινείται ή να προκαλεί ατύχημα- θα διαπιστώσει ότι πάνω σε ένα «χαρτόνι» είναι γραμμένος ένας αριθμός και μια μάρκα που ίσως να μην υπάρχει εδώ και χρόνια, ενώ το ΑΦΜ δεν αναγράφεται! Οπότε όσα λέγονται είναι πολύ αισιόδοξα σε μια χώρα με 500.000 ανασφάλιστα οχήματα που δεν ξέρουμε αν είναι και…900 χιλιάδες τελικά!»
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η μάστιγα στην Αιτωλοακαρνανία είναι τα χιλιάδες ανασφάλιστα αγροτικά οχήματα, συχνά οδηγούμενα από υπερήλικες τα οποία κινούνται στις επαρχιακές οδούς. «Το γνωστό πρόσχημα ότι δεν ασφαλίζουν το αμάξι τους διότι με αυτό πάνε μόνο στο χωράφι τους έχει αποδειχθεί μεγάλη κατάρα, αφού οι περιπτώσεις ατυχημάτων με τέτοια οχήματα είναι πάμπολλες. Δεν χρειάζεται να πούμε για τις… ειδικές κατηγορίες συμπολιτών μας ή για όσους δεν έχουν καν πινακίδες!», καταλήγει.
Τα πρόστιμα για ανασφάλιστα
Εννοείται ότι εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:
1. Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:
-500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης
- 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
-1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης.
2. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.
3. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.
4. Σε όσους εντοπιστούν να κυκλοφορούν οχήματα τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ και εφόσον ο παραβάτης εντοπιστεί εκ νέου εντός τριετίας να κινεί το όχημα που έχει θέσει σε ακινησία, το πρόστιμο τριπλασιάζεται και φθάνει στις 30.000 ευρώ. Το διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος και, σε περίπτωση συνιδιοκτητών, στον συνιδιοκτήτη που αρχικά υπέβαλε το αίτημα θέσης του οχήματος σε ακινησία.
Μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
Τα πρόστιμα για τέλη κυκλοφορίας
Το νομοσχέδιο προβλέπει νέο ποινολόγιο με κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων
Τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:
-25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής
-50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο.
-100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.
Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.
Γιάννης Συμψηρής - Εφημερίδα "Συνείδηση"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο