Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022

Γιώργος Καραγιάννης: Τα 10 έργα που αλλάζουν τη Δυτική Ελλάδα


Στο τρίπτυχο που εξασφαλίζει το μεγάλο οικονομικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό αποτύπωμα των έργων εκσυγχρονισμού των υποδομών, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Regional Growth Conference 2022, στην Πάτρα, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία σε 10 έργα που αλλάζουν την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα........

Ειδικότερα, για τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος», ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το έργο που είχε βαλτώσει για χρόνια σήμερα έχει και πάλι ενεργά εργοτάξια.

«Τα πρώτα 56χλμ. από τον Πύργο θα παραδοθούν σε 36 μήνες και τέσσερις μήνες μετά το έργο θα παραδοθεί στο σύνολό του. Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν» ξεκαθάρισε.

Παράλληλα, «τρέχει» και το έργο οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα άξονα με προϋπολογισμό 30 εκατ.€, που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023 με στόχο, όπως επισήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών «να σταματήσουν επιτέλους να χάνονται άνθρωποι σε αυτόν το δρόμο-καρμανιόλα, έως ότου ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος».

Ακόμα ένα μεγάλο οδικό έργο που θα υλοποιηθεί στην Πελοπόννησο είναι ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ που προχωρά μέσω ΣΔΙΤ. Το έργο έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και αναμένεται να στηθούν εργοτάξια μέσα στο 2022.

«Στη Δυτική Ελλάδα υλοποιούμε έργα ζωτικής σημασίας που ζητούσαν για χρόνια οι πολίτες» τόνισε ο κ. Καραγιάννης προσθέτοντας ότι «το Άκτιο – Αμβρακία, ένα έργο προϋπολογισμού 150 εκ ευρώ, θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, ενώ σχεδιάζουμε να παραδώσουμε το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας στα τέλη του καλοκαιριού».

Εξίσου σημαντική είναι και η οδική σύνδεση της Λευκάδας με το Άκτιο και τον Δυτικό Άξονα, με προϋπολογισμό 48 εκατομμύρια € που θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2023.

– Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα και η Διώρυγα της Κορίνθου

Σημαντικό βάρος δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου όπου εκτυλίσσεται ένα συνεκτικό πρόγραμμα έργων.

«Προχωράμε συντονισμένα και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη η περιοχή» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Ολοκληρώνουμε τις εργασίες και τους διαγωνισμούς στα τμήματα Κιάτο – Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη – Ρίο με συνολικό προϋπολογισμό 565 εκατομμύρια €, δημοπρατήσαμε το μεγάλο έργο από το Ρίο ως το λιμάνι της Πάτρας με το μεγάλο κομμάτι της υπογειοποίησης εντός του αστικού ιστού της πόλης με προϋπολογισμό 470 εκατομμύρια και προχωράμε στην αναβάθμιση της γραμμής από τη Κάτω Αχαγιά ως το Πύργο που το τρένο δεν φτάνει σήμερα».

Κλείνοντας με τα έργα της Δυτικής Ελλάδας, ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε αναφορά σε ένα σημαντικό κτηριακό έργο, στην «ενεργειακή αναβάθμιση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών».

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε: «Προχωράμε στην αναβάθμιση της ενεργειακής κλάσης του κτηρίου, μετατρέποντάς το σε ένα κτήριο με χαμηλή ενεργειακή απόδοση ενώ παράλληλα αναβαθμίζουμε τις συνθήκες για ασθενείς και νοσηλευτικό προσωπικό σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο λόγω και της πανδημίας».

– Το τρίπτυχο υλοποίησης του μεγάλου πλάνου για τις υποδομές

Ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στις τρεις βασικές αρχές που αποτέλεσαν οδηγό για την εφαρμογή του φιλόδοξου όσο και ρεαλιστικού πλάνου έργων των 13 δις ευρώ, το οποίο προχωρά ταχύτατα, όπως αποδεικνύει και το γεγονός ότι έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα περίπου 8 δις. ευρώ.

Παράλληλα, υπογράμμισε: «Το οικονομικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα των έργων είναι τεράστιο. Υπάρχει σαφές κοινωνικό αποτύπωμα με τις 200.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας την επόμενη τριετία, αλλά και οικονομικό αφού περισσότερα από 100 επαγγέλματα συνδέονται άμεσα με τον κατασκευαστικό τομέα και τα έργα αυτά».

Όμως, αυτό που, κατά τον Υφυπουργό Υποδομών, έχει τη μεγαλύτερη σημασία όλων, «είναι πόσο θα αλλάξει η ζωή του κάθε πολίτη από το κάθε έργο».

– Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου και μεταρρυθμίσεις

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών στις μεταρρυθμίσεις που έχουν συντελεστεί και που «χωρίς αυτές τίποτα από όσα προανέφερα δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν».

Όπως είπε: «Αλλάξαμε τον 4412, επιλύοντας προβλήματα ετών και διευκολύνοντας τη ζωή όλων μας. Ξεκινήσαμε μια μεγάλη συμφωνία πλαίσιο για παροχή υποστήριξης από εξειδικευμένους συμβούλους στις υπηρεσίες του Υπουργείου μας. Θεσμοθετήσαμε τη διαδικασία υποβολής Πρότυπων Προτάσεων από τον Ιδιωτικό τομέα.

Συστήσαμε το Παρατηρητήριο Τιμών και Προδιαγραφών με μεγάλη συμμετοχή του Ιδιωτικού Τομέα, που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στα έργα, δημόσια και ιδιωτικά, κάτι που η αγορά ζητούσε για δεκαετίες και η κρίση της Ουκρανίας ανέδειξε την αξία του».

Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα ότι «τα έργα θέλουν συναίνεση και συνέχεια. Τα λάθη των προηγούμενων δεκαετιών δεν θα μας επιτραπούν ξανά. Τα έργα είναι μία επένδυση στις επόμενες γενιές. Είναι ο μόνος τρόπος για να πάει η χώρα μπροστά».

ypodomes.com

sinidisi

3 σχόλια:

  1. Μήπως ο αξιότιμος δήμαρχος κος Τριανταφυλλάκης μπορεί να μας ενημερώσει τι συνέβη τελικά και για μια ακόμη φορά τα έργα που αφορούν την σύνδεση της Ιονίας Οδού με το Πλατυγιάλι και ο δρόμος που συνδέει τον Αστακό με το Πλατυγιάλι έμειναν εκτός προγραμματισμού παρά τις κατά καιρούς δηλώσεις του περί ύπαρξης μελετών στο υπουργείο και ωρίμανσης των έργων; Καλές, δεν λέω, οι διανοίξεις δρόμων στην Βελά, στο Μαραθιά και στο Ασπρογυάλι αλλά αυτά αφορούν τα μπάνια όχι τιποτα σπουδαίο, η προσπάθεια και η φιλοδοξία της δημοτικής αρχής θα πρέπει να είναι επίμονος και αποτελεσματική στα μείζονα όχι στην πρόσκαιρη εικόνα της στιγμής. Δήμαρχε πάλι χάσαμε όπως λέει και το ανέκδοτο. Ποιός ξέρει όμως μπορεί την επόμενη φορά να είμαστε στο κατάλογο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 6:00 αν έβαζες τα γυαλάκια σου και διάβαζες τα νέα ο δήμαρχος της καρδιάς μας έχει ενημερώσει ότι είναι στο τελικό στάδιο οι μελέτες για την ωρίμανση του έργου γεγονός που επιβεβαιώνουν οι κυβερνητικοί βουλευτές . Προφανώς απο άγνοια ή σκοπιμότητα δεν λες για τις μελέτες οι οποίες είναι προϋπόθεση για οποιοδήποτε έργο . Πόσο σε τσούζει ο Τριανταφυλλάκης ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο 6:00 ΞΕΧΝΑΕΙ ΟΤΙ Ο ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΗΣ ΕΛΥΣΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ,ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΤΟΥΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ,ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ ,ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΣ ΒΛΕΠΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΡΩΝΟΥΝ ΣΤΗ ΒΕΛΑ ,ΤΟ ΑΣΠΡΟΓΥΑΛΙ ,ΤΟ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΙ,ΤΑ ΒΛΥΖΙΑΝΑ,ΤΟ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ,ΤΟ ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙ,ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΜΑΝΙΝΑ ,ΤΟΝ ΒΑΡΝΑΚΑ ,ΤΗΝ ΚΑΝΔΗΛΑ ,ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ ,ΤΗ ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΑ ,ΤΟ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΒΟΥΝΙ,ΤΗ ΜΑΧΑΙΡΑ , ΤΙΣ ΦΥΤΕΙΕΣ ,ΤΗ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΡΩΝΕΙ ΓΙΑΤΙ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ . ΘΑ ΤΟΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΟΝ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΗ ,ΟΠΟΤΕ ΟΤΙ ΑΠΟΡΙΑ ΕΧΕΙΣ ΡΩΤΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο