Από την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινά και στην Αιτωλοακαρνανία η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές του Λυκείου, με το βάρος να πέφτει στους μαθητές της Γ’ Λυκείου που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις. Η Αιτωλοακαρνανία είναι από τους τελευταίους νομούς
που εντάσσονται στο «σύστημα» των εικονικών τάξεων και αυτό γιατί αρχικά είχε δοθεί προτεραιότητα στην Αχαΐα και την Ηλεία καθώς εκεί τα σχολεία είχαν σταματήσει τη λειτουργία τους λόγω του κορονοϊού νωρίτερα.
Μάλιστα προχθες τα στελέχη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας είχαν τηλεδιάσκεψη με τους αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου από την ερχόμενη να είναι όλα έτοιμα και να ξεκινήσουν οι εικονικές τάξεις.
Στο πρόγραμμα αυτό, σύμφωνα με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, Χρήστο Καζαντζή, θα συμμετάσχουν όλα τα Λύκεια της Αιτωλοακαρνανίας (34 δημόσια και δύο ιδιωτικά), ενώ ήδη τις προηγούμενες ημέρες καταγράφτηκε έντονο ενδιαφέρον και μεγάλη προθυμία από περίπου 450 εκπαιδευτικούς στην Αιτωλοακαρνανία, που είναι θετικοί σε αυτό το εγχείρημα. Ήδη στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία έχει δημιουργηθεί μια ομάδα από το αρμόδιο Τμήμα Πληροφορικής, προκειμένου να υποστηρίξει τα σχολεία σε οποιοδήποτε πρόβλημα τεχνικής φύσης ή άλλο ανακύψει, ενώ αντίστοιχα σε κάθε Λύκειο, ο διευθυντής του σχολείου και ένας εκπαιδευτικός ορισμένος για αυτό το σκοπό, θα είναι έτοιμοι να συνδράμουν τους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν για πρώτη φορά να διδάξουν από το σπίτι τους. Έτσι θα υπάρξει μέριμνα, ώστε αν κάποιος εκπαιδευτικός αντιμετωπίζει οποιοδήποτε πρόβλημα με τον εξοπλισμό που διαθέτει στο σπίτι του, να χρησιμοποιήσει τις υποδομές του σχολείου (πάντα στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων για την εξάπλωση του κορονοϊού).
Οι περισσότεροι πάντως παράγοντες της εκπαίδευσης εκτιμούν ότι αυτό που τώρα γίνεται υπό τις έκτακτες συνθήκες που επιβάλλει ο κορονοϊός και η εξάπλωσή του μπορεί να γίνει παρακαταθήκη για το μέλλον και η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση να αποτελέσει βασική μέθοδο διδασκαλίας σε ορισμένες περιπτώσεις, εφ’ όσον βέβαια επιλυθούν διάφορα προβλήματα αναφορικά με τις υποδομές και τον τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων.
Η πλατφόρμα
Για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, θα χρησιμοποιηθεί μία πλατφόρμα, την οποία χρησιμοποιούν καθημερινά ένα εκατομμύριο μαθητές στην Ιταλία. Η πλατφόρμα αυτή είναι εύκολα προσβάσιμη και διαχειρίσιμη για τους εκπαιδευτικούς και ακόμα πιο εύκολη για τους μαθητές, οι οποίοι δεν χρειάζεται να εγκαταστήσουν πολλά προγράμματα, αφού μπορούν να μπουν στην εικονική τάξη, αποδεχόμενοι μία πρόσκληση μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Σχετικά με τις οδηγίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί για την εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία, αξίζει να σημειωθεί ότι ο διευθυντής του σχολείου συντάσσει ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο γνωστοποιεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στους εκπαιδευτικούς και αυτοί με την σειρά τους καλούν σε συγκεκριμένες ώρες τους μαθητές να μπουν στην εικονική τάξη και να αξιοποιήσουν το μάθημά τους, με βάση πάντα το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Όσον αφορά στους μαθητές, αυτοί μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα, από το κινητό τους τηλέφωνο, από το φορητό ή το σταθερό ηλεκτρονικό υπολογιστή, δηλαδή από οποιαδήποτε συσκευή, ενώ σε περίπτωση που δεν έχουν μία από τις παραπάνω συσκευές, η πλατφόρμα υποστηρίζει και την τηλεφωνική επικοινωνία.
Σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην εικονική τάξη, με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας οι εκπαιδευτικοί δεν προχωρούν την διδακτική ύλη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ούτε παίρνουν απουσίες από τους μαθητές, αλλά ο ρόλος τους είναι καθαρά ρόλος επαφής με τα παιδιά από άποψη και ψυχολογικής υποστήριξης, ώστε να αισθανθούν ότι δεν είναι εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι το βάρος πέφτει στη λογική της αξιοποίησης των ήδη διδαχθέντων, στην εμβάθυνσή τους, στη λύση αποριών κτλ.
Τηλεκπαίδευση με δύο μεθόδους
Η διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά:
- Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.
- Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο).
Η εφαρμογή θα κρίνει πολλά
Η εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και η επιτυχία που θα έχει το εγχείρημα θα κρίνει πολλά για την εξέλιξη της φετινής σχολικής χρονιάς, που είναι μάλλον η πλέον ιδιαίτερη των τελευταίων δεκαετιών. Και αυτό γιατί, μπορεί να μην έχει ανακοινωθεί ακόμη επισήμως, αλλά τα σχολεία δεν φαίνεται πως θα ανοίξουν μετά την 25η Μαρτίου, καθώς ο κορονοϊός βρίσκεται σε έξαρση στη χώρα και αναμένεται να ληφθούν επιπλέον μέτρα και έτσι η επιτυχία του εγχειρήματος εκτιμάται ότι θα κρίνει τις αποφάσεις για τυχόν παράταση του σχολικού έτους, μείωση της διδακτέας ύλης κτλ.
Στα λύκεια θα εφαρμοστεί η λεγόμενη «σύγχρονη εκπαίδευση» με τους μαθητές να παρακολουθούν ταυτόχρονα μέσω διαδικτύου το μάθημα από τον εκάστοτε καθηγητή, ενώ στα δημοτικά θα εφαρμοστεί κυρίως η «ασύγχρονη εκπαίδευση». Δηλαδή, ο δάσκαλος θα έρχεται σε επικοινωνία με τον κηδεμόνα του μαθητή μέσω τηλεφώνου ή e-mail και θα μπορεί να αποστέλλει τη διδακτική ύλη ή ακόμη και να του αναθέτει ασκήσεις. Ορισμένες αντικειμενικές δυσκολίες θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένων, αφού ίσως μικρή μερίδα μαθητών να μην διαθέτει πρόσβαση στο διαδίκτυο ή ορισμένοι γονείς να μην διαθέτουν e-mail, όμως το Υπουργείο και οι υπηρεσιακοί παράγοντες της εκπαίδευσης εξετάζουν κάθε πιθανό τρόπο, προκειμένου να παρακαμφθούν τέτοια προβλήματα.
Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα Συνείδηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο