Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014

Σε Fraport- Όμιλο Κοπελούζου 14 αεροδρόμια της χώρας (και του Ακτίου)

       Με 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα αποτελεί την μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση από την αρχή της ύφεσης

    Η κοινοπραξία  Fraport AG - Slentel Ltd ή αλλιώς στην κοινοπραξία του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου ανακηρύχτηκε στον διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέος επενδυτής για 14 περιφερειακά αεροδρόμια. 
   Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ το απόγευμα της Τρίτης, η κοινοπραξία του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου κατέθεσε "προσφορά που ανήλθε σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ.ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό"...........



   Όπως αναφέρει το Ταμείο, "κατά τη διάρκεια της σημερινής (Τρίτη) κοινής συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) - METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. - ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β). 
     Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά"
      H FRAPORT AG- SLENTEL προσέφεραν για την Ομάδα Α 609 εκατ.ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ.ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ.ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την Ομάδα Β αντίστοιχα.
        "Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου €1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος" αναφέρεται.
     Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλη "η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας".
    "Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας" δήλωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Πασχάλης Μπουχώρης.

Ποια αεροδρόμια αφορά
Η παραχώρηση η οποία είναι για 40 χρόνια περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου. Συνολικά τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρέτησαν το 2013 περίπου 19,1 εκατομμύρια επιβάτες.
       Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport AG δρ Στέφαν Σούλτε εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτήν την τελευταία νέα επέκταση του διεθνούς χαρτοφυλακίου της εταιρείας: "Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια προσθέτουν άλλη μία επένδυση στον τομέα των αεροδρομίων με δυναμικές προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης. Η επιλογή της Fraport αναδεικνύει τη θέση μας ως κορυφαίος παγκόσμιος διαχειριστής στον τομέα των αερολιμένων. Η εκτεταμένη τεχνογνωσία μας έχει αποκτηθεί κατά τη διάρκεια πολλών δεκαετιών και θα συμβάλει στην επέκταση και ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων".
     Από την πλευρά του ο ιδρυτής και πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου κ. Δημήτρης Κοπελούζος ανέφερε: "Ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων δημιουργεί αξιόπιστες υπηρεσίες, μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις, αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ενίσχυση της τοπικής και εθνικής ανταγωνιστικότητας και οικονομίας, καθώς και νέες θέσεις εργασίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε αεροδρόμια αντάξια των προσδοκιών και των απαιτήσεων του ελληνικού λαού και των ξένων επισκεπτών".


Δεν υπάρχουν σχόλια: