Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Γ. Βαρεμένος: Ποιο, επιτέλους, το χρονοδιάγραμμα για τον οδικό άξονα Αμβρακίας - Ακτίου;

           Την καθυστέρηση των έργων κατασκευής του οδικού άξονα Αμβρακίας - Ακτίου φέρνει και πάλι στη Βουλή ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοϊδη, τον οποίο και καλεί να απαντήσει ποιο, επιτέλους, είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ενός έργου που έπρεπε να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία από τον Μάρτιο του 2013.
     Ο Γιώργος Βαρεμένος υπενθυμίζει ότι την 1η Αυγούστου 2013 συζητήθηκε στη Βουλή επίκαιρη ερώτησή του με θέμα την «Επείγουσα ανάγκη επιβολής της νομιμότητας στο έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Αμβρακίας - Ακτίου, επανεκκίνησης των εργασιών και προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων».    Στη διάρκεια της συζήτησης, ο υπουργός αναγνώρισε το βάσιμο της κριτικής που ο βουλευτής είχε ασκήσει για την εξέλιξη του έργου, δήλωσε ότι η παράταση της προθεσμίας για την ολοκλήρωσή του που είχε ζητήσει ο εργολήπτης «θα είναι η τελευταία» και δεσμεύθηκε να γνωστοποιήσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ώστε, όπως χαρακτηριστικά είπε, «να μπορείτε να με ελέγξετε αν αυτό δεν τηρηθεί»...........



      Πράγματι, συνεχίζει ο βουλευτής, στις 21 Αυγούστου 2013 έλαβα επιστολή του κ. υπουργού που έκανε γνωστό τον «εκτιμώμενο χρόνο περαίωσης» των 4 τμημάτων στα οποία εκτελείται το συγκεκριμένο έργο, «Κατασκευή οδικής σύνδεσης περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου», και συγκεκριμένα: 
  Για το τμήμα από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 22+400, 30.06.2015. Για το τμήμα από 22+400 έως Χ.Θ. 26+900, 16.07.2014. Για το τμήμα από Χ.Θ. 26+900 έως Χ.Θ. 35+000, 08.03.2015. Και για το τμήμα από Χ.Θ. 35+000 έως Χ.Θ. 48+497, 31.12.2014.

       Ωστόσο, παρατηρεί, στους 13 μήνες που ακολούθησαν, η εξέλιξη του έργου δεν ήταν αυτή που προέβλεπε η υπουργική δέσμευση. Οι εργασίες στα εργοτάξια διεκόπησαν για μεγάλα διαστήματα, οι εργαζόμενοι δεν εισέπρατταν τις δεδουλευμένες αποδοχές τους, αλλαγές σημειώθηκαν στα κοινοπρακτικά σχήματα και, σήμερα, είναι πλέον βέβαιο ότι το χρονοδιάγραμμα για το οποίο είχε δεσμευθεί ο υπουργός, δεν πρόκειται να τηρηθεί: Η ημερομηνία περάτωσης του δεύτερου τμήματος (16.07.2014), αν και επρόκειτο για παράταση που ο ίδιος ο εργολήπτης είχε ζητήσει, έχει ήδη παρέλθει, για την περάτωση του τέταρτου τμήματος δόθηκε πρόσφατα από το υπουργείο παράταση ενός ακόμη χρόνου, έως την 31η.12.2015, ενώ σχετικά δημοσιεύματα εμφανίζουν, πλέον, ως ελπίδα του υπουργείου την ολοκλήρωση του έργου έως το τέλος του 2015.

Και ο Γιώργος Βαρεμένος καταλήγει στην ερώτησή του:
-Επειδή, σύμφωνα με την αρχική συμβατική υποχρέωση των αναδόχων, ο αυτοκινητόδρομος  Αμβρακίας - Ακτίου έπρεπε να βρίσκεται ήδη σε λειτουργία από τον Μάρτιο 2013,
-Επειδή, και παρά την εμφατική δέσμευση του κ. υπουργού, ούτε το προ έτους χρονοδιάγραμμα τηρείται, κανένα τμήμα του έργου δεν έχει ακόμη παραδοθεί και νέες παρατάσεις δίνονται στους αναδόχους, 
-Επειδή πρόκειται για έργο πολύτιμο όχι μόνο για την Αιτωλοακαρνανία αλλά γενικότερα για τη δυτική Ελλάδα, που θα μειώσει αισθητά την χρονοαπόσταση μεταξύ της Αθήνας και των πόλεων της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας,
-Επειδή, τέλος, οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στην πρόοδο και την περάτωση του έργου έχουν ως συνέπεια, εκτός όλων των άλλων, και οικονομικό κόστος,

Ερωτάται ο κ. υπουργός:
1. Υπάρχει, έστω τώρα, ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της κατασκευής του οδικού άξονα Αμβρακίας - Ακτίου; Αν ναι, με ποιον τρόπο δεσμεύεται ότι αυτή τη φορά θα τηρηθεί;
2. Θεωρεί ότι υπάρχουν ευθύνες για την καθυστέρηση τουλάχιστον δυόμισι ετών στην περάτωση του συγκεκριμένου έργου; Αν ναι, ποιους πιστεύει ότι αυτές βαρύνουν και με ποιον τρόπο θα τους αποδοθούν; 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο