Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Μνημείο αθλιότητας η πεζογέφυρα του Ρίβιου!

 300.000 € δαπανώνται για ένα άχρηστο έργο. Ο Απ. Κοιμήσης ζήτησε τροποποίηση της μελέτης για την κατασκευή υπόγειας διάβασης και κόμβου, αλλά αγνοήθηκε
       Ένα έργο που δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει κανένα, κατασκευάζεται στην Ε.Ο. Αντιρρίου - Ιωαννίνων στο ύψος του Ρίβιου (Παπαδάτου Ξηρομέρου), στο πλαίσιο των έργων που γίνονται μέχρι τα Ιωάννινα, για την βελτίωση επικίνδυνων σημείων....

     Πρόκειται για μια εργολαβία 17 εκ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και έχει ως στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων σε σημεία που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα
     Αυτό το έργο περιλαμβάνει την δημιουργία παράδρομων σε κατοικημένες περιοχές, τη δημιουργία κόμβων και τη διαπλάτυνση κάποιων σημείων της Εθνικής Οδού.
     Στο αυτό εντάσσεται και η πεζογέφυρα στο Ρίβιο, η οποία υπολογίζεται ότι θα κοστίσει πάνω από 300.000 ευρώ, αλλά με τον τρόπο που μελετήθηκε και κατασκευάζεται δεν εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πεζών από την μια πλευρά του δρόμου στην άλλη, γιατί απλούστατα δεν πρόκειται να τη χρησιμοποιήσει κανείς.
       Ο αρχικός στόχος ήταν η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών στο σχολείο που βρίσκεται απέναντι από την κατοικημένη περιοχή, που ανάγκαζε τους μαθητές να διασχίζουν κάθετα το οδόστρωμα. 
       Η κατασκευή ξεκίνησε πριν από δυο χρόνια, όμως από τότε ως τώρα το μαθητικό δυναμικό μειώθηκε και το σχολείο σιγά - σιγά οδεύει προς κλείσιμο
      Με τόσα χρήματα πάντως θα μπορούσε να κατασκευαστεί ένα νέο σχολείο.  
     Στο μεταξύ στην πεζογέφυρα αυτή υπάρχει υποδομή για την διέλευση αναπήρων και κατασκευάζεται μια ράμπα, η οποία είναι σωστός λαβύρινθος, αφού για να μην παρουσιάζει μεγάλη κλίση δημιουργούνται πολλές στροφές και μεγάλο μήκος. Αυτό κάνει αδύνατη την ανάβαση και κατάβαση των αναπηρικών αμαξιδίων, γιατί τελικά δεν έχει αποφευχθεί η αρκετά μεγάλη κλίση. 
      Μέχρι στιγμής όσοι έχουν δει αυτό το έργο έχουν απορήσει με το σκεπτικό του μελετητή διότι δεν μοιάζει με τις γνωστές πεζογέφυρες που συναντούμε σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. 
     Τα χρήματα που δαπανώνται πάντως δεν πρόκειται να πιάσουν τόπο, την ίδια ώρα που θα μπορούσε να κατασκευαστεί μια πιο απλή πεζογέφυρα με ασανσέρ που δεν θα κόστιζε παραπάνω από 150-200 χιλιάδες ευρώ, ή να κατασκευαστεί υπόγεια διάβαση και κόμβος.  
      Ο δήμαρχος Αμφιλοχίας Απ. Κοιμήσης ο οποίος συμμετείχε στην επιτροπή αξιολόγησης χαρακτηρίζει το έργο «μνημείο αθλιότητας», που διέπειι την αισθητική και τον τρόπο λειτουργίας του σημερινού κράτους. Να σημειωθεί ότι ο ίδιος είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του στην επιτροπή και είχε προτείνει τροποποίηση της μελέτης πράγμα που αγνοήθηκε.
       Ακόμη η περιοχή είναι προστατευόμενη από τη συνθήκη Natura πράγμα που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το κατά ποσό εξασφαλίστηκαν αδειοδοτήσεις περιβαλλοντικών όρων για ένα τέτοιο κατασκεύασμα. 
     Ο κ. Κοιμήσης είχε αποστείλει έγγραφα στα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος, παίρνοντας την απάντηση ότι δεν μπορεί να τροποποιηθεί η μελέτη.  
     Έτσι από τη στιγμή που το ίδιο το υπουργείο Περιβάλλοντος δείχνει αδιαφορία, υπάρχει έδαφος για τέτοια αντιαισθητικά και κυρίως δαπανηρά έργα
    Μάλιστα και σε άλλα σημεία του έργου υπάρχουν παραλείψεις κυρίως σε υποδομές αποχέτευσης ομβρίων, με συνέπεια να παρατηρηθούν πλημμύρες και προβλήματα.
    Επίσης σε κάποια άλλα σημεία έχουν κατασκευαστεί ανισόπεδα κράσπεδα, που θα δημιουργήσουν κάποια στιγμή ατυχήματα. 
     Γι’ αυτό η απορία όλων είναι ποιος ενέκρινε μια τέτοια δαπάνη και ένα τέτοιο σχέδιο τη στιγμή που δεν υπάρχουν χρήματα για να αντικατασταθεί η άσφαλτος στο δρόμο που περνάει κάτω από αυτή τη γέφυρα, και όχι μόνο, που είναι γεμάτος λακκούβες, παρόλο που δέχεται ένα τεράστιο όγκο οχημάτων.

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ
Πηγή: Εφημερίδα «ΑΙΧΜΗ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο