Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Πέτρινη βρύση στη Ρίγανη, αφιερωμένη στη μνήμη του ορειβάτη Χρήστου Μπαρούχα

Οι Ριγανιώτες τιμώντας τη θυσία του Χρήστου Μπαρούχα, έστησαν μια πέτρινη βρύση στο κέντρο του χωριού, ακριβώς δίπλα στην εκκλησία, αφιερωμένη στη μνήμη του. Ο Χρήστος Μπαρούχας ήταν ένα από τους κορυφαίους Έλληνες ορειβάτες με κορυφαίες επιχειρησιακές, εκπαιδευτικές, και οργανωτικές δυνατότητες. Όμως στις 7 Οκτωβρίου 2003 πέθανε από πνευμονικό οίδημα κατά τη διάρκεια της κατάβασης του από την κορυφή των Ιμαλαΐων, που βρίσκεται σε ύψος 8.201 μέτρων. Ο ίδιος μαζί με άλλους Έλληνες ορειβάτες, κατάφεραν να ανεβούν σε μία από τις κορυφές των Ιμαλαΐων, αλλά εκείνος δεν άντεξε. Έχασε τις αισθήσεις του κατά τη διάρκεια της κατάβασης και παρά τις πρώτες βοήθειες που του παρέσχον, έχασε τη ζωή του.

O Ισοκράτης και η Δημοκρατία

του Μπάμπη Τσελεπή

Έλεγε λοιπόν, κλαίγοντας ο Ισοκράτης (436-338 π.χ):
“Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.”

Ισοκράτης
Ο ρήτορας, πολιτικός και φιλόσοφος Ισοκράτης (436-338 π.χ.) υπήρξε γόνος πλούσιας οικογένειας. Είχε την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και μαθήτευσε σε αρκετούς σοφιστές ανάμεσά τους και στον Σωκράτη. Η οικογένειά του πτώχευσε στην διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου και ο Ισοκράτης αντιμετώπισε πρόβλημα διαβίωσης.
Όταν η οικογένεια του έχασε την περιουσία της ο Ισοκράτης άρχισε να εργάζεται ως λογογράφος. Έγινε δημοφιλής όταν ίδρυσε την δικιά του σχολή στην οποία μαθήτευσαν σημαντικές προσωπικότητες της εποχής. Αντίθετα με άλλες σχολές ο Ισοκράτης ενδιαφερόταν πάντα για τα πολιτικά πράγματα. Ο Ισοκράτης υπήρξε υποστηρικτής της δημοκρατίας και ονειρευόταν την ένωση του ελληνισμού
Στην ρήση του γενικεύει τον ορισμό του Έλληνα χαρακτηρίζοντας “Έλληνες όσους μετέχουν της Ελληνικής παιδείας” δηλ. όσους ασπάζονται τα ελληνικά γράμματα έστω και ως δεύτερη γλώσσα.
Όταν το 338 π.χ. ο Μακεδονικός στρατός μετά την μάχη της Χαιρώνειας κατέλαβε την Αθήνα και ο Ελληνικός κόσμος απώλεσε την ελευθερία του, ο Ισοκράτης έπαθε κατάθλιψη και αυτοκτόνησε από πείνα (απεργία πείνας) σε ηλικία 98 ετών, αρνούμενος να σιτιστεί.

Νέος Υφυπουργός Υγείας ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Μάριος Σαλμάς

Ο Μάριος Σαλμάς, βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, γιατρός (Χειρούργος-ορθοπεδικός) στον επάγγελμα, από τη νέα γενιά στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, ανέλαβε τη θέση του υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Έτσι μετά από πολύ καιρό ο νομός Αιτωλοακαρνανίας εκπροσωπείται ξανά στην κυβέρνηση. Οι Αιτωλοακαρνάνες αναμένουν πλέον δυναμικότερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των θεμάτων του τόπου τους, με την τοποθέτηση του Σαλμά στο νέο κυβερνητικό σχήμα.

Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

Ξεκίνησε η Λαχειοφόρος Αγορά της Ομοσπονδίας Ξηρομεριτών (Ο.Π.ΣΥ.Ξ). Κληρώνει αυτοκίνητο.

Λαχειοφόρο αγορά, πραγματοποιεί η Ομοσπονδία Πολιτιστικών συλλόγων Ξηρομέρου (Ο.Π.ΣΥ.Ξ) για τη στήριξη των πολιτιστικών δραστηριοτήτων της. Θα κληρωθεί ένα αυτοκίνητο, μάρκας HYNDAI j. Η τιμή του λαχνού είναι 5 ευρώ. Το αυτοκίνητο θα κερδίσει ο τυχερός που τα 4 τελευταία ψηφία του λαχνού του, θα συμπίπτουν με τα 4 τελευταία ψηφία του πρώτου λαχνού του λαϊκού λαχείου που θα κληρωθεί την Τρίτη 16 Ιούνη 2009.
Η Ομοσπονδία Πολιτιστικών συλλόγων Ξηρομέρου (Ο.Π.ΣΥ.Ξ) κάνει έκκληση σε όλους τούς Ξηρομερίτες και τούς φίλους της να ενισχύσουν όσο μπορούν περισσότερο τη λαχειοφόρο αγορά για να συγκεντρωθεί το απαραίτητο ποσόν που χρειάζεται για να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες της, να ενισχύσει τον αγώνα της για τον τόπο μας και να δυναμώσει τη πολιτιστική της δράση. Μπορείτε να προμηθευτείτε μπλοκ και λαχνούς από τα γραφεία της ΟΠΣΥΞ, Πατησίων 5, 104 31 Αθήνα, τηλ. 210-52 32 676, είτε από τον Πρόεδρο Στεργίου Δημήτρη, τηλ: 6972660909

Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009

Δυο επικίνδυνα σημεία στον κεντρικό δρόμο της Χρυσοβίτσας

Δύο επικίνδυνα σημεία, παγίδες, υπάρχουν στον κεντρικό δρόμο που περνάει μέσα από τη Χρυσοβίτσα. Δυο σημεία που είναι κίνδυνος-θάνατος για τα διερχόμενα αυτοκίνητα και θα πρέπει η Δημοτική αρχή να προβεί σε επιδιορθώσεις με τοιχία αντιστήριξης, ώστε να μην έχουμε στο μέλλον νέα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.
Συγκεκριμένα το πρώτο σημείο βρίσκεται αμέσως μετά τη Γύρα στ’ αριστερά μας, όπως μπαίνουμε στο χωριό, εκεί που ο δρόμος εφάπτεται με την ιδιοκτησία του Χρήστου Επαμ. Μούρκα.
Το δεύτερο σημείο είναι στο κέντρο του χωριού στ’ αριστερά μας, λίγο πριν φθάσουμε στην πλατεία εκεί, όπου ο δρόμος εφάπτεται με ιδιοκτησία του Δημ. Κ. Μελεούνη.
Η κατασκευή των τοιχίων αντιστήριξης έχει επείγοντα χαρακτήρα όχι αποκλειστικά για να προλάβουμε νέα ατυχήματα αλλά και για να μην διακοπεί η επικοινωνία των κατοίκων με τ’ αστικά κέντρα (Αστακός, Αγρίνιο) και με τις καλλιέργειές τους στον κάμπο. Ο δρόμος αυτός για να γίνει κανονικός χρειάζεται διαπλάτυνση ενός μέτρου, τουλάχιστον και για να αποφευχθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, που χρειάζεται μεγάλη γραφειοκρατία καλό θα είναι να επιδιωχθεί η γραπτή παραχώρηση από τους ιδιοκτήτες της απαιτούμενης έκτασης με την καταβολή της ανάλογης αποζημίωσης.
Ο Σύνδεσμος Χρυσοβιτσάνων “Τα Κόροντα” είχε ενημερώσει με επιστολή του στις 14/10/2004 τον τότε Δήμαρχο κ. Πυθαγόρα Σαμαρά για το πρόβλημα. Ελπίζουμε η παρούσα δημοτική αρχή να μην το αμελήσει κι άλλο αλλά να προγραμματίσει την κατασκευή των έργων ώστε να μη θρηνήσουμε και νέα θύματα.
ΤΟ Δ.Σ.ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΑΝΩΝ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ "ΤΑ ΚΟΡΟΝΤΑ".
ΠΑΤΗΣΙΩΝ 5, 10431 ΑΘΗΝΑ.
Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ: www.takoronta.ucoz.com και το Εmail.sx_takoronta@yahoo.gr

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2009

Γιορτή Τσιγαρίδας στις Φυτείες







Την διάσωση, ανάδειξη και αξιοποίηση της πλούσιας πολιτιστικής παράδοσης, της περιοχής του Ξηρομέρου, είχε σαν στόχο η γιορτή τσιγαρίδας, που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία των Φυτειών, την επομένη των Χριστουγέννων, την Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2008, από τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Το Ακαρνανικό Φως» σε συνεργασία με το Δήμο Φυτειών.
Παρά την βροχή που έριχνε από το πρωί και το τσουχτερό κρύο που επικρατούσε πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, για 4η συνεχή χρονιά, η γιορτή τσιγαρίδας και οι μυρωδιές από την νοστιμότατες και φρέσκιες τσιγαρίδες γέμισαν όλο το χωριό και οι καλεσμένοι απόλαυσαν άφθονες τσιγαρίδες οι οποίες συνοδεύονταν από καλό σπιτικό κρασί. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν τις περίφημες τσιγαρίδες, μαγειρεμένες σε παραδοσιακά καζάνια από εθελοντές μαγείρους, παιδιά του συλλόγου, που κρατούν την παράδοση και εφαρμόζουν πιστά τη συνταγή των προγόνων μας.
Οι τσιγαρίδες ξεροψημένες και ευωδιαστές είναι από τα πιο αγαπητά εδέσματα των Χριστουγέννων για τους Ξηρομερίτες. Τραγανές εξωτερικά και ζουμερές τρυφερές εσωτερικά, αποτελούσαν τον τέλειο μεζέ για το τραπέζι. Είναι κομμάτια χοιρινό λίπος με κρέας. Το χοιρινό λίπος κόβεται σε κομμάτια και βράζει σε μεγάλα καζάνια μέχρι να λιώσει. Αφού αφαιρεθεί το ρευστό λίπος μένουν ροδοκόκκινα κομμάτια κρέας με λίπος. Αυτές είναι οι ελκυστικές και γευστικές τσιγαρίδες.

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΣΤΗΝ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ ΚΑΙ Η ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΟΠΩΝ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ

του Νίκου Μπαράκου

Ακούγοντας και διαβάζοντας για την γεωμετρία των αρχαίων τόπων στην χώρα μας, από ονομαστούς ερευνητές όπως ο Θ. Μανιάς, ο Μαρκάτος κ.α. αναρωτήθηκα, αν το ίδιο συμβαίνει και με τους αρχαίους τόπους στην Αιτωλοακαρνανία.
Ήταν ένα ερώτημα για μένα πριν πέντε ή έξι χρόνια, που με οδήγησε στην έρευνά μου αυτή όταν … παρατήρησα στον χάρτη του νομού μας, ότι η κορυφή στα όρη του Βάλτου σημειώνεται με την ονομασία «Πυραμίδα». Από εδώ και πέρα τα ερωτήματα έρχονταν το ένα πίσω από το άλλο με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια κουραστική έρευνα που συνεχίζεται μέχρι σήμερα και μάλιστα με τα πλέον σύγχρονα μέσα μέτρησης που είναι τα ηλεκτρονικά G.P.S. με τα οποία μπορεί κανείς να μετρά αποστάσεις μέσω δορυφόρων. Το αναφέρω αυτό γιατί, μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι όλη αυτή η προσπάθεια δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία «άσκηση επί χάρτου» από ένα φανατισμένο λάτρη της Αιτωλοακαρνανίας και της αρχαίας Ελλάδας, που δίδαξε στην ανθρωπότητα όλες τις επιστήμες, για να φτάσουμε στο σήμερα όπου οι επιστήμονες του κόσμου διαπιστώνουν ότι, ούτε οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θα μπορούν να λειτουργήσουν στο άμεσο μέλλον, χωρίς την απόλυτη γνώση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας.
Πήρα λοιπόν ένα χάρτη της Αιτωλοακαρνανίας εκδόσεως Π. Μοσχονά, συντεταγμένο και τυπωμένο με στοιχεία της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού με κλίμακα 1:250000 όπου ένα εκατοστό επί χάρτου είναι ίσο προς 2,5 χιλιόμετρα.

Η Κορυφή «Πυραμίδα» στο Βάλτο
Βόρεια του χωριού ΠΑΤΙΟΠΟΥΛΟ στην επαρχία Βάλτου σημειώνεται στον χάρτη η ονομασία της κορυφής με την λέξη «ΠΥΡΑΜΙΔΑ». Παρόμοια ονομασία κορυφής βουνού, υπάρχει και στο όρος ΓΚΙΩΝΑ στην κεντρική Στερεά Ελλάδα. Ρωτήθηκε η Γ.Υ.Σ. για το πώς ονομάστηκε η κορυφή αυτή ΠΥΡΑΜΙΔΑ στα βουνά του Βάλτου. Και η απάντηση: «Ονομάστηκε από παράδοση». Δηλαδή δεν ήταν μια μυτερή πυραμιδοειδής κορυφή που μοιάζει σαν πυραμίδα, αλλά η ονομασία ήταν από παλιά μεταφερμένη από στόμα σε στόμα και έτσι έμεινε με την ονομασία «ΠΥΡΑΜΙΔΑ».
Είναι γεγονός ότι, στην Ελλάδα υπάρχουν παρόμοια κτίσματα όπως στο Λιγουριό Κορινθίας, στα Χανιά στην Κρήτη, στην Μάνη, στον Όλυμπο και αλλού. Τι ρόλο έπαιζαν στην ζωή των Ελλήνων προγόνων; Ήταν ιερά, τύποι και σημεία λατρείας, σημεία επικοινωνίας, σημεία κατάδειξης του ουρανού; Αστρονομικοί σταθμοί; Όμως πυραμίδες υπάρχουν και αλλού με πιο γνωστές τις πυραμίδες της Αιγύπτου και λιγότερο γνωστές στην Γαλλία, την Αγγλία, την Βραζιλία, την Κίνα και εδώ σημειώνουμε το παράξενο. Εκεί που βρίσκονται οι πυραμίδες της Κίνας η περιοχή και οι κάτοικοι ονομάζονται «Γιου-να» και ας μην ξεχνάμε. Γιουνάν ονομάζουν οι Τούρκοι τους Έλληνες και Γιουνανιστάν την Ελλάδα και την λέξη ΙΩΝΑΣ και την Ιωνία στην αλησμόνητη Μικρά Ασία.

Γεωγραφικές Συντεταγμένες και ακριβείς αποστάσεις
Αν λοιπόν η κορυφή στα βουνά του Βάλτου ήταν πυραμίδα, σύμφωνα με τα δεδομένα, έπρεπε να είναι σε κάποιες Γεωγραφικές Συντεταγμένες, όπως συμβαίνει με όλες τις πυραμίδες.
Μετρήθηκαν λοιπόν οι αποστάσεις:
ΠΥΡΑΜΙΔΑ-ΑΚΤΙΟ: απόσταση 23,5 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 52.875 μέτρα.
ΑΚΤΙΟ-ΑΣΤΑΚΟΣ: απόσταση 23,5 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 52.875 μέτρα.
Έτσι σχηματίζεται ένα ισοσκελές τρίγωνο ΠΥΡΑΜΙΔΑ-ΑΚΤΙΟ-ΑΣΤΑΚΟΣ.
Επίσης μετρήθηκαν οι αποστάσεις.
ΑΣΤΑΚΟΣ-ΠΥΡΑΜΙΔΑ: απόσταση 30 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 67.500 μέτρα.
ΠΥΡΑΜΙΔΑ-ΘΕΡΜΟ: και πάλι η απόσταση 30 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 67.500 μέτρα. Δηλαδή δύο ισοσκελή τρίγωνα με κοινή πλευρά την γραμμή ΑΣΤΑΚΟΣ- ΠΥΡΑΜΙΔΑ.
Σύμπτωση! Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος. Ίσως! Όμως μετρήθηκαν και άλλες αποστάσεις όχι με βάση την πυραμίδα αλλά με άλλες αρχαίες πολιτείες και ιερά όπως:
ΜΕΔΕΩΝ (ΚΑΤΟΥΝΑ)-ΕΧΙΝΟΣ (κοντά στο Λουτράκι): απόσταση 4,5 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 11.250 μέτρα.
ΜΕΔΕΩΝ-ΔΗΡΙΕΙΣ (Σκουρτού): 4,5 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 11.250 μέτρα.
ΑΝΑΚΤΟΡΙΟ-ΘΥΡΡΕΙΟ: 4,5 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 11.250 μέτρα και ακόμα: ΜΕΔΕΩΝ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ (Ανατολικά του χωριού Πρόδρομος): 9 εκατοστά ή σε ευθεία γραμμή 22.500 μέτρα δηλαδή απόσταση διπλάσια των ΜΕΔΕΩΝ-ΕΧΙΝΟΣ, ΜΕΔΕΩΝ-ΔΗΡΙΕΙΣ-ΑΝΑΚΤΟΡΙΟ-ΘΥΡΡΕΙΟ.
Εδώ η περιέργεια μεγάλωσε περισσότερο. Οι μετρήσεις πολλαπλασιάστηκαν με εντυπωσιακά στοιχεία που θα δημοσιευτούν στην συνέχεια για να αποδείξουμε πως η Αιτωλοακαρνανία δεν ήταν ένας τυχαίος και απόμακρος τόπος και ότι το Ξηρόμερο ειδικά διαδραμάτισε ένα σοβαρό ρόλο στην ζωή της κλασσικής Ελλάδας με εντυπωσιακές αναλογίες αποστάσεων των αρχαίων πόλεων μεταξύ τους. Οι αποστάσεις αυτές θα συνδεθούν στην συνέχεια με πόλεις εκτός Ξηρομέρου και της Αιτωλοακαρνανίας και ο κάθε αναγνώστης ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
Δεν κτίζεται πόλις ή ιερό εάν ο νόμος δεν το ορίζει ή «άλλως μαντείον τι πυθόχρηστον» γράφει ο Αριστοτέλης. Από την γωνιά αυτή συνεχίζουμε την έρευνα παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει και που κάνουν ακόμα και την προσέγγιση σ’ έναν αρχαιολογικό χώρο αποτρεπτική, αφού κανείς πρέπει να σκαρφαλώσει σε πλαγιές και βράχια, αφού δεν υπάρχει ούτε ένας τυπικός χωματόδρομος που να οδηγεί τον επισκέπτη κοντά τους.
Συνεχίζεται…
(Πηγή: Εφημερίδα Κατούνα, φύλλο 25)

O φιλόσοφος Αριστοτέλης μιλάει για τον ένα Θεό

O φιλόσοφος Αριστοτέλης μιλάει για τον ένα Θεό
του Μπάμπη Τσελεπή*
«Ακάματος φύσις Θεού γεννήσεται ουκ έχουσα αρχήν. Εξ αυτού δε ο πανσθενής ουσιούται Λόγος», «Ακατάβλητος φύσις Θεού θα γεννηθεί που δεν έχει αρχήν. Από αυτόν λοιπόν αποκτά ουσία ο παντοδύναμος Λόγος».
Ο Αριστοτέλης θεωρείται το πολυμαθέστατο πνεύμα όλων των αιώνων. Στις γνώσεις του περικλείεται κάθε επιστήμη και ανθρώπινη σοφία. Φυσική, μετεωρολογία, αστρονομία, ανθρωπολογία, φιλοσοφία, λογική, μεταφυσική ήσαν περιοχές της επιστήμης με τις οποίες ασχολήθηκε ο Αριστοτέλης.
Μολονότι έζησε 400 χρόνια προτού να έρθει ο Χριστός στον κόσμο, εν τούτοις πίστευε στο θεό, κυβερνήτη και δημιουργό του κόσμου. Ιδού η σειρά των σκέψεών του: Στον κόσμο παρατηρούμε παντού την κίνηση και τη μεταβολή. Κάθε κίνηση έχει άλλη κίνηση ως αιτία. Προχωρώντας έτσι προς τα πίσω, φθάνουμε στην αρχική κίνηση. Αυτή όμως δεν μπορεί να υπόκειται σε κίνηση έξωθεν και σε μεταβολή. Άρα πρέπει να δεχθούμε μία αρχήν ακίνητον και αναλλοίωτον. Την αρχή αυτή την ονόμασε ο Αριστοτέλης «πρώτο κινούν». Και τούτο είναι το «κινούν ακίνητον», δηλαδή ο Θεός, ο οποίος είναι η αιώνια και αμετακίνητος αρχή.
Πρόδρομος τού Χριστιανισμού
Ο Αριστοτέλης και άλλοι φιλόσοφοι μίλησαν για έναν θεό, αιώνιο, δημιουργό και κυβερνήτη του Σύμπαντος κόσμου. Οι φιλόσοφοι αυτοί θεωρούνται και είναι οι πρόδρομοι και διδάσκαλοι τού χριστιανισμού.
Ο βασικός λόγος που η Ορθοδοξία και το Βυζάντιο τίμησαν τον Αριστοτέλη, τοποθετώντας εικόνες του στους πρόναους των ιερών ναών, ήταν η αναγωγή της σκέψης του φιλοσόφου προς ένα πρωταρχικό αίτιο κίνησης των σωμάτων του κόσμου, ενός σώματος ως πρώτου αιτίου. Του ενός Θεού.
Πρώτος που αναγνώρισε το βάθος, τον πλούτο και τη μεγάλη αξία και αποστολή που έχει για ολόκληρο τον κόσμο η φιλοσοφία και ο πλούτος της γλώσσας των προγόνων μας, υπήρξε ο Ιησούς Χριστός.
Όταν τον πληροφόρησαν οι μαθητές του ότι τον ζητούν Έλληνες αναφώνησε ευχαριστημένος «ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθεί ο υιός τού άνθρωπου» (Ιωάν.12, 20-23), εννοώντας βέβαια την αναγνώριση και την αξία που θα ’δινε στη διδασκαλία του η ελληνική φιλοσοφία και η πλούσια ελληνική γλώσσα. Αφού όταν αργότερα θ’ αποστείλει τους μαθητές του στα πέρατα της γης για να κηρύξουν και μαθητεύσουν «πάντα τα έθνη», είχε φροντίσει από πριν να ομιλείται η ελληνική γλώσσα σε ολόκληρο τον τότε γνωστό κόσμο με τον Έλληνα Μακεδόνα Μεγάλο Αλέξανδρο και ακόμη επέτρεψε να γραφεί η διδασκαλία του στην ιερή πλέον γλώσσα των ελλήνων, τη γλώσσα μας.
Οι Έλληνες εκλεκτός λαός του θεού
Εδώ να επισημάνουμε και την πληροφορία τού καθηγητή Ε. Πρόκου όταν το 1974, ως επίτιμος καθηγητής Πανεπιστημίου είχε μπεί στις βιβλιοθήκες του Βατικανού ιστοριοδιφώντας, ανακάλυψε Χειρόγραφο του Ευσέβιου του Παμφίλου (Επισκόπου Καισαρείας, 265 μ.Χ.), αναφερόμενο στο ανωτέρω εδάφιο του Ευαγγελιστού Ιωάννου, όπου στο γνωστό «ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθεί ο υιός τού ανθρώπου», υπήρχε και συνέχεια του κειμένου, η οποία ανεφέρετο στη δόξα της Ελλάδος ως εκλεκτής, θείας προελεύσεως χώρας και η οποία για λόγους ευνόητους έχει απαλειφθεί από τα Ευαγγέλια.
Παραθέτουμε το κείμενο όπως το μετέφερε ο καθηγητής Ε. Πρόκος: «Ησαν δέ τινές Ελληνες εκ τών αναβαινόντων ίνα προσκυνήσωσιν εν τή εορτή. Ούτοι ούν προσήλθον Φιλίππω τώ από Βηθσαϊδά τής Γαλιλαίας, καί ηρώτων αυτόν λέγοντες: Κύριε, θέλομεν τόν Ιησούν ιδείν. Ερχεται Φίλιππος καί λέγει τώ Ανδρέα, καί πάλιν Ανδρέας καί Φίλιππος λέγουσι τώ Ιησού. Ο δέ Ιησούς απεκρίνατο αυτοίς λέγων: «Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο υιός τού ανθρώπου. Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογεννεί, φυτόν Ουράνιον καί βλάστημα Θείον ηκριβωμένον. Λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην»
Ελήληθεν η ώρα ίνα δοξασθεί ο Υιός του Ανθρώπου = Ήρθε η ώρα να δοξαστεί ο Υιός του Ανθρώπου. Ελλάς γαρ μόνη αληθώς ανθρωπογεννεί = Η Ελλάς είναι η μόνη που πραγματικά γεννάει, δημιουργεί ανθρώπους. Φυτόν ουράνιον = Διότι είναι φυτό που ήρθε από τον ουρανό. και βλάστημα θείον ηκριβωμένον = και βλάστησε στη γη ως θεϊκό πανάκριβο δώρο. Λογισμόν αποτίκτουσα = η οποία εάν αποκτήσει τον (γήινο) συλλογισμό. Οικειούμενην επιστήμην = Τότε οικειοποιείται ολόκληρη την επιστήμη.
«Ελήλυθεν η ώρα, ίνα δοξασθεί ο υιός του ανθρώπου»: Η χαρά αυτή την οποία αισθάνθηκε και εξεδήλωσε ο Θεάνθρωπος, όταν οι Έλληνες τον επεσκέφθησαν είναι η μεγαλύτερη αναγνώριση του ελληνισμού για την ανύψωση της ανθρωπότητος και αποτελεί χαιρετισμό προς τους Έλληνες ως προδρόμους και συνεχιστές της χριστιανικής αληθείας. Το νόημα των λόγων του Κυρίου είναι ότι από την στιγμή κατά την οποία έγινε η πρώτη ελληνική επίσκεψη προς τον Ιησού Χριστό, αρχίζει η δόξα του Κυρίου στο κόσμο. Τα στοιχεία τα οποία το Ελληνικό έθνος εκαλείτο από τον Θεό, να προσφέρει στο Χριστιανισμό ήταν: η σοφία των αρχαίων Ελλήνων, η αξιοθαύμαστος ηθική των Ελλήνων φιλοσόφων και η γλώσσα μας. Ο ελληνισμός, διαδοθείς ευρύτατα από τις κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου υπήρξε, ο παιδαγωγός της ανθρωπότητας, ο φωτοδότης του πολιτισμού στο κόσμο. Για όλα αυτά που προαναφέραμε δύναται το Ελληνικό Έθνος να χαρακτηρισθεί ως «έθνος άγιον, γένος εκλεκτόν».
(* Το παραπάνω κείμενο αποτελεί απόσπασμα της διάλεξης: «Περί Αριστοτέλη» και εκφωνήθηκε στις 11/12/2008, στις Αστυνομικές Ακαδημίες).