Ο αυταρχισμός του ΥΠΑΙΘΑ με τον ανέξοδο λαϊκισμό οδηγούν σε παραίτηση αγωνιστές του Κλάδου
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε., από την πρώτη στιγμή, έδειξε το
πολιτικοσυνδικαλιστικό του στίγμα και τη σαφή του στάση στο θέμα της αντιεκπαιδευτικής
και αντιεπιστημονικής αξιολόγησης, καταθέτοντας και στηρίζοντας με όλα τα
πρόσφορα μέσα (απεργία αποχή, στάσεις εργασίας, ενιαία κείμενα, παραστάσεις
διαμαρτυρίας, απεργίες, κλπ) την αποτροπή της υλοποίησής της. Η στάση μας στο ΔΣ της ΔΟΕ κράτησε ζωντανή
τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, μέχρι και σήμερα, σε αντίθεση με τη στάση
άλλων συνδικαλιστικών χώρων, που εφαρμόζουν μια τακτική ατέρμονου βερμπαλισμού
και ανέξοδου λαϊκισμού.
Η ανάλυσή μας -πολιτικά και
συνδικαλιστικά- έχει επιβεβαιωθεί από την ίδια την πραγματικότητα, όσο κι αν
κάποιοι προσπαθούν να κρύψουν τι συμβαίνει γύρω μας. Γειωμένοι στις τοπικές
κοινωνίες, πανελλαδικά, έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης που βιώνουν οι
εκπαιδευτικοί και της συγκυρίας στην οποία βρισκόμαστε. Τόσο η πολιτική
κατάσταση όσο και η εμμονή ορισμένων συνδικαλιστικών δυνάμεων σε τελματωμένες
στρατηγικές, μάς οδηγούν σε αδιέξοδο. Τα έχουμε επισημάνει με δημόσιες ανακοινώσεις
και αναλύσεις μας και έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις που στοχεύουν
στη συνέχιση του αγώνα και στην αποδόμηση της επιχειρούμενης αξιολόγησης. Ωστόσο
οι προτάσεις μας δε λαμβάνουν πλειοψηφία στο ΔΣ της ΔΟΕ με αποκλειστική ευθύνη
των υπόλοιπων συνδικαλιστικών παρατάξεων.
Δυστυχώς, σήμερα, οι φόβοι μας
(είχαμε επισημάνει το ενδεχόμενο το ΥΠΑΙΘΑ να μην αναγνωρίσει, μετά την
τελευταία δικαστική απόφαση, το δικαίωμά μας να επαναπροκηρύξουμε την απεργία-αποχή),
για ενεργοποίηση των διατάξεων του άρθρου 56 του 4823/21, επιβεβαιώνονται. Μετά την απαράδεκτη εγκύκλιο Κατσαρού για
καρατομήσεις διευθυντών/ντριών σχολείων ξεκίνησε η διαδικασία, με μέλος της
παράταξής μας, που δίνει τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Το
ΥΠΑΙΘΑ, δηλαδή, προχωρά-υιοθετώντας σκληρή γραμμή- σε εφαρμογή των ποινών
απέναντι σε όσους αντιστέκονται.
Μέσα σε αυτό το διαμορφούμενο τοπίο, ο πρώτος διευθυντής
σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές, εγγράφως από τον Διευθυντή
Π.Ε Εκπαίδευσης Λασιθίου, είναι το μέλος της παράταξής μας, πρώην πρόεδρος του
ΣΕΠΕ Ιεράπετρας, Γ. Πασπαράκης. Ένας
διευθυντής που για χρόνια έχει αποδείξει τι σημαίνει δημοκρατική διοίκηση
σχολείου και συνδικαλιστική δεοντολογία. Ο σύντροφός μας αναγκάστηκε σε
παραίτηση από τη θέση του διευθυντή σχολείου, δείχνοντας πως πάνω απ’ όλα είναι
η ηθική μας συνέπεια και η δεοντολογία των συνδικαλιστικών στελεχών. Με
προσωπικό κόστος ο σ. Γ. Πασπαράκης αποφάσισε να παραιτηθεί για να μην
προχωρήσει σε αξιολόγηση των συναδέλφων του.
Το ερώτημα που τίθεται στις παρατάξεις εκείνες που
επιδιώκουν να φανούν δήθεν αγωνιστικές,
ενώ κατ’ ουσία λειτουργούν δημαγωγικά και λαϊκίστικα, χωρίς κανένα κόστος για
τα στελέχη τους, είναι ότι η προστατευτική ασπίδα του Κλάδου στις/στους
δημοκρατικές/ούς και προοδευτικές/ούς διευθύντριες/ντές είναι η καθαίρεση ή η
παραίτηση; Θα χαρίσουμε στην Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ, τα στελέχη εκπαίδευσης
που δίνουν τον αγώνα τους ενάντια στον αυταρχισμό και την αντιεκπαιδευτική
πολιτική;
Ως παράταξη δεν είπαμε ποτέ ψέματα
στους συναδέλφους/ισσές μας, δεν κρύψαμε ποτέ την αλήθεια, θέσαμε τα δεδομένα
και αφήσαμε να αποφανθούν οι ίδιοι για το πώς πρέπει να προχωρήσουμε. Παρότι η
απόφαση του Κλάδου μιλά για απεργία-αποχή, ένα μεγάλο τμήμα των δημοκρατικών
και προοδευτικών διευθυντών/ντριών δεν μπορεί να ακολουθήσει ένα επισφαλές
εργαλείο, μιας και τίθεται μπροστά στο δίλημμα αν θα παραμείνουν διευθυντές ή
εάν θα παραδώσουν τις θέσεις τους σε πρόθυμα νέα στελέχη-manager που θα υλοποιήσουν πιστά τις κατευθύνσεις του ΥΠΑΙΘΑ.
Μπροστά σ’ αυτό το ενδεχόμενο πρώτοι
απαντήσαμε, με μια αναλυτική και ξεκάθαρη ανακοίνωση υπεράσπισης των
διευθυντών/ντριών μας, και με το βλέμμα στραμμένο στο να δοθεί διέξοδο στο
αδιέξοδο που διαφαίνεται. Κάποιοι μίλησαν για απεργιακό δικαίωμα δίχως να προτείνουν
καμία λύση κι άλλοι δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τα δημοκρατικά μας στελέχη,
ενώ έσπευσαν να βγάλουν μόνο μια γενικόλογη καταγγελία της Κυβέρνησης λες και
με αυτό τον τρόπο δίνουν λύση…
Ο σύντροφός μας που σήμερα
παραιτείται, γνωρίζει ότι αυτό δεν αποτελεί λύση στο κεντρικό πολιτικό ζήτημα
της αξιολόγησης των νόμων. Θέλουμε να είναι το τελευταίο θύμα αυτής της αυταρχικής
πολιτικής και οφείλουν όλες οι παρατάξεις της ΔΟΕ να πάρουν ξεκάθαρη θέση για
όλα τα δημοκρατικά στελέχη εκπαίδευσης.
Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε., ζητάμε ενιαία και συντεταγμένη στάση με ευθύνη της ΔΟΕ. Καλούμε τις
άλλες παρατάξεις να μην κρύβονται πίσω από συνθήματα και ανέξοδες –μέχρι χθες-
στρατηγικές αδιεξόδου αλλά να βάλουν μπροστά το συμφέρον του Κλάδου κι όχι τα
μικροπαραταξιακά τους παιχνίδια. Συνεχίζουμε μαζικά και συντεταγμένα μέχρι
την οριστική νίκη, μέσω της αναγκαίας πολιτικής αλλαγής, και με ένα συνεκτικό
σχέδιο ανάπτυξης και ενίσχυσης του δημόσιου σχολείου. Καμία άλλη “Ιφιγένεια”
στο δρόμο προς τη νίκη του αγώνα!!! Ας ελπίσουμε να είναι ο Γ. Πασπαράκης η
τελευταία περίπτωση δημοκρατικού διευθυντή που ωθείται σε παραίτηση!!!
Αυτόνομο
ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών,
Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Ψήφισμα Στήριξης στη συνδικαλιστικά
ηθική και δεοντολογική στάση
του συναδέλφου διευθυντή, Γιάννη
Πασπαράκη
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Βονιτσας στηρίζει τη θαρραλέα πράξη και συνδικαλιστικά ηθική και δεοντολογική στάση του συναδέλφου διευθυντή, Γιάννη Πασπαράκη, στο Δημοτικό Σχολείο Φέρμων της Ιεράπετρας, του νομού Λασιθίου, που ενάντια στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘΑ επέλεξε την παραίτηση από τη θέση ευθύνης.
Ο συνάδελφος διευθυντής, απέναντι στην ενεργοποίηση των διατάξεων του άρθρου 56 του 4823/21 και στην έγγραφη προειδοποίηση, από τον Διευθυντή Π.Ε. Ν. Λασιθίου για καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές, διάλεξε με βάση το δημοκρατικό, αγωνιστικό και αξιακό του σύστημα να παραιτηθεί από στέλεχος εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε με τον πιο εμφατικό τρόπο την αυταρχική και εκδικητική πολιτική της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του ΥΠΑΙΘΑ, που στραγγαλίζουν το δημοκρατικό δικαίωμα στον απεργιακό αγώνα, που διαλύουν το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο και που ενεργοποιούν τις τιμωριτικές διατάξεις τις αντιεκπαιδευτικής-αντιεπιστημονικής αξιολόγησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο