Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

Αγρίνιο – Καρπενήσι: Έρχεται νέα σύσκεψη από το Συντονιστικό εν μέσω προεκλογικού κλίματος


Νέα σύσκεψη φορέων και πολιτών πρόκειται να πραγματοποιήσει Συντονιστικό για το δρόμο «Αγρίνιο – Καρπενήσι» το επόμενο χρονικό διάστημα......

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την περσινή σύσκεψη το Συντονιστικό των κατοίκων της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας σκέπτεται να επανέλθει, με σκοπό να ασκηθεί στους αρμοδίους εντονότερη πίεση καθώς η εποχή που διανύουμε είναι και γίνεται ολοένα και πιο προεκλογική.

Τον περασμένο Οκτώβριο του Υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να χρηματοδοτήσει με 8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το σύνολο των μελετών για το διαγώνιο οδικό άξονα από το Αστακό και το Πλατυγιάλι μέχρι τη Λαμία, τμήμα του οποίου είναι και ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι. Ωστόσο οι άνθρωποι του Συντονιστικού περιμένουν απτά αποτελέσματα και τέτοια δεν έχουν δει έως σήμερα.

«Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει τίποτα πέρα από τα πρώτα χιλιόμετρα που κατασκευάζονται στην Καμαρούλα» δηλώνει στην εφημερίδα «Συνείδηση» το μέλος του Συντονιστικού από την περιοχή της Ευρυτανίας Γρηγόρης Φέρρας. Όπως εξηγεί δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση προς τους κατοίκους από τους αιρετούς εκπροσώπους και αυτοδιοικητικούς φορείς της περιοχής και για το λόγο αυτό το Συντονιστικό προσανατολίζεται σε νέα σύσκεψη.

«Δεν έχουμε δει κάτι για να πειστούμε, κάτι που να μας κάνει να πιστέψουμε ότι το έργο θα προχωρήσει. Τα περί μελετών τα ακούμε για χρόνια, αλλά εμείς ζητάμε υλοποίηση» ανέφερε ο Γ. Φέρρας σχολιάζοντας την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών για την χρηματοδότηση των μελετών και αναρωτήθηκε με νόημα «γιατί δεν προχωράει το έργο στο δεύτερο τμήμα από την Καμαρούλα μέχρι το 28οχλμ που υπάρχουν μελέτες;»

«Ο δρόμος πρέπει να γίνει, πρέπει να αρθεί η απομόνωση της περιοχής και περιμένουμε να δούμε συγκεκριμένα πράγματα για να πειστούμε. Γιατί με αυτό το μικρό τμήμα που κατασκευάζεται έξω από το Αγρίνιο, βλέπουμε ότι η Πολιτεία δεν ενδιαφέρεται για την περιοχή. Δεν γίνεται να χρειαζόμαστε 10 χρόνια για ένα δρόμο 10χλμ, δεν θα τελειώσουμε ούτε σε έναν αιώνα έτσι…» πρόσθεσε ακόμη.

Σε κάθε περίπτωση αξίζει να σημειωθεί ότι από τη στιγμή που το Υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να δεσμεύσει χρήματα για τις μελέτες του διαγώνιου άξονα, δεν θα προχωρήσει μια άλλη σκέψη όχι μόνο του Συντονιστικού, αλλά και αρκετών αυτοδιοικητικών παραγόντων της περιοχής, δηλαδή η υλοποίηση του άξονα με το σύστημα «μελέτη – κατασκευή».

Για παράδειγμα πρόσφατα εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με 261 εκατ. ευρώ του τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. Και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες για το έργο, το οποίο όμως προωθείται και βρήκε χρηματοδότηση με την πολιτική απόφαση ουσιαστικά να προχωρήσει με το σύστημα «μελέτη- κατασκευή», ένα σύστημα με το οποίο ο ανάδοχος και κατασκευαστής του έργου αναλαμβάνει και τις μελέτες του δρόμου, έτσι ώστε να υπάρχει και κίνητρο ώστε το έργο να ολοκληρωθεί όσον το δυνατόν γρηγορότερα ή, τέλος πάντων, χωρίς μεγάλες καθυστερήσεις που θα ρισκάρουν και την χρηματοδότησή του.

Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο