Σάββατο 4 Ιουνίου 2022

Υδατοδρόμιο στην Αμφιλοχία: Γιατί μπορεί να είναι το «μεγάλο χαρτί» της πόλης

 


Γιατί μπορεί να είναι το «μεγάλο χαρτί» της πόλης το υδατοδρόμιο στην Αμφιλοχία σύμφωνα με την εφημερίδα “Συνείδηση”. Τι λέει ο δήμαρχος Γ. Κατσούλας.......

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Δίχως αμφιβολία είναι εξαιρετικά σημαντική η πρόοδος που έχει σημειωθεί στις υποθέσεις των υδατοδρομίων της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου και μάλιστα το σπουδαιότερο στοιχείο αυτής της προόδου είναι ότι αντιμετωπίζονται ως ένα ενιαίο σύμπλεγμα που θα αλληλοσυμπληρώνονται.

Πράγμα το οποίο βοηθά στην βιωσιμότητα την πτήσεων των υδροπλάνων στις περιοχές αυτές και θα προσφέρει διαρκές επενδυτικό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

Πριν από δύο εβδομάδες περίπου το υδατοδρόμιο της Αμφιλοχίας έλαβε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία του εντός του καταφυγίου τουριστικών σκαφών με το όφελος για την πόλη και την περιοχή να είναι προφανές.

Αλλά και αντίστοιχη περιβαλλοντική έγκριση έλαβε και το υδατοδρόμιο που δημιουργείται στη Λίμνη Παμβώτιδα, στα Ιωάννινα, όπου εδώ το όφελος είναι… παράπλευρο διότι ανοίγει τον δρόμο για μια νομολογία, που θα επιτρέπει στη λίμνη Τριχωνίδα να παρουσιάσει τον δικό της φάκελο και να πάρει έγκριση.

Για την Αμφιλοχία τα πράγματα δεν είναι εντελώς ανέφελα διότι η διαδικασία, δυστυχώς, είναι δαιδαλώδης και την τρέχει η ενδιαφερόμενη Hellenic Seaplanes, όπως εξηγεί στην «Σ» ο δήμαρχος Αμφιλοχίας Γιώργος Κατσούλας. «Δεν μπορούμε να ξέρουμε τη ταχύτητα των διαδικασιών, αυτό που ξέρουμε είναι ότι εμείς είμαστε έτοιμοι, δεν έχουμε καν τις αντιρρήσεις που μπορεί να υπάρχουν σε άλλε περιοχές.



Ο Γιώργος Κατσούλας
Τα υδροπλάνα σε εμάς θα φιλοξενούνται στο καταφύγιο τουριστικών σκαφών και θα πηγαίνουν εκεί σαν βάρκες αφού προσθαλασσωθούν περίπου δύο χιλιόμετρα ανοιχτά της ακτής. Και το πιο σημαντικό είναι ότι η Αμφιλοχία με το υδατοδρόμιο θα βγει οριστικά από την απομόνωση που της επέβαλε, κατά κάποιο τρόπο, η χάραξη του νέου δρόμου καθώς θα είναι ο κεντρικός σταθμός της διασύνδεσης του Ιονίου με τα υδροπλάνα», επισημαίνει ο κ. Κατσούλας.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; «Ότι οι πιλότοι θα διαμένουν στην Αμφιλοχία, θα γίνει εδώ κέντρο επιχειρήσεων, θα υπάρχει ανεφοδιασμός για όλο το Ιόνιο με όλα τα οφέλη που συνεπάγονται όλα αυτά. Και παράλληλα, αν και μεταφέρουν τα υδροπλάνα μικρό αριθμό επιβατών, θα έρχεται ένας πολύ ποιοτικός τουρισμός που θα ζητά και την περιπέτεια της περιήγησης στους μοναδικούς οικότοπους της περιοχής, αφήνοντας εισόδημα στην πόλη», τονίζει ο δήμαρχος Αμφιλοχίας.

Αυτό στο οποίο δεν μπορεί πάντως να απαντήσει ο κ. Κατσούλας είναι τι θα γίνει με την μάχη που φαίνεται να μαίνεται π.χ. στην Ζάκυνθο για την εκμετάλλευση του εκεί υδατοδρομίου κι αν αυτή θα καθυστερήσει τις διαδικασίες.

Εκεί οι εταιρίες Hellenic Seaplanes Α.Ε. και Ελληνικά Υδατοδρόμια IKE βρίσκονται ήδη στην αναμονή ανοίγματος των προσφορών τους που κατέθεσαν στο Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου κατόπιν της ανακοίνωσης του διαγωνισμού που προκήρυξε το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου, με αρ. απόφασης Φ.35/620/5.5.22, με πρωτοβουλία του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Αναστάσιου Πλέσσα.

Η Ζάκυνθος είναι ο πρώτος προορισμός των Επτανήσων που πήρε πρωτοβουλία ύστερα και από την ψήφιση το 2020 του νέου νόμου 4663 περί ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων και αναμένονται Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι.

Παράλληλα η Hellenic Seaplanes ολοκλήρωσε τον τεχνικό φάκελο και τη μελέτη περιβαλλοντικών όρων για το υδατοδρόμιο της Κυλλήνης που πήραν επίσης έγκριση κι αναμένεται η έκδοση της άδειας ίδρυσης του έργου.

Η Περιφέρεια Ιονίων επί μια πενταετία πριν το 2019 ήταν μάλλον εχθρική προς αυτή την επενδυτική δράση αλλά τώρα φαίνεται να έχουν αλλάξει τα πράγματα. Οπότε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πρέπει να είναι σε ετοιμότητα παρακολουθώντας και πως θα εξελιχθεί η διαδικασία στο Ιόνιο.

Γιάννης Συμψηρής – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο