Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022

Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό – Δημοπρατούνται την Τρίτη οι μελέτες

 


Την ερχόμενη Τρίτη 20/9, όπως αποκλειστικά πληροφορείται η εφημερίδα  «Συνείδηση», δημοπρατείται από το Υπουργείο Υποδομών το ένα μέρος του πακέτου των μελετών της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Πρόκειται για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για λογαριασμό τουΥπουργείου Υποδομών σχετικά με τη σύνταξη τοπογραφικού υποβάθρου, κτηματογράφησης και κτηματολογίου που απαιτούνται για την μελετητική ωρίμανση του έργου, μέχρι το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησής του.

Όπως έχει αναφέρει η «Σ» σε ρεπορτάζ της από τα τέλη Ιουνίου το Υπουργείο έχει δεσμεύσει συνολικά 420.000 ευρώ, προκειμένου να προσλάβει Τεχνικό Σύμβουλο, που θα υποβοηθήσει τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου στην ωρίμανση του έργου.

Το ποσό αυτό αφορά την εκπόνηση προμελέτης οδοποιίας, γεωλογικής μελέτης, μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς επίσης τη σύνταξη τοπογραφικού υποβάθρου, την κτηματογράφηση και το κτηματολόγιο του έργου.

Ο γρηγορότερος «δρόμος» του Τεχνικού Συμβούλου

Ο «δρόμος» που επέλεξε του Υπουργείο Υποδομών για να «τρέξει» το έργο είναι ο συντομότερος δυνατός καθώς ουσιαστικά πρόκειται για αναθέσεις των μελετών, που απλώς στο τέλος θα υπογραφούν από τις υπηρεσίες του Υπουργείου.

Αυτό σημαίνει πως αν το Υπουργείο επέλεγε να κάνει ένα κανονικό μελετητικό διαγωνισμό, θα έπρεπε κατ’ αρχήν να δεσμεύσει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό, ενδεχομένως της τάξης του 1,6 εκατ. ευρώ καθώς ως συνήθως οι προϋπολογισμοί των μελετών «πάνε» παραπάνω και δίνονται μεγάλες εκπτώσεις και φυσικά να περιμένει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Τώρα όμως ουσιαστικά με τη σύντομη διαδικασία της διαπραγμάτευσης το Υπουργείο θα έχει γρηγορότερα τον ανάδοχο των μελετών. Έτσι η επιλογή του «δρόμου» του Τεχνικού Συμβούλου δείχνει ότι το Υπουργείο είναι διατεθειμένο αυτή τη φορά να «τρέξει» στα σοβαρά την ωρίμανση της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Με τη πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου η ωρίμανση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα ή το αργότερο έως τα τέλη του 2023, ώστε το έργο να διεκδικήσει κονδύλια από τη νέα προγραμματική περίοδο για να μπορέσει να υλοποιηθεί.

Υπενθυμίζεται ότι η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό έχει ενταχθεί στο προγραμματισμό του Υπ. Υποδομών και έχει χαρακτηριστεί από το Μάρτιο του 2021 ως «Έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικό και Σημαντικό».

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου

Το μήκος του συνδετήριου δρόμου του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό είναι 13,3χλμ ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού, που εντάσσεται στη μελέτη, είναι 6,8χλμ. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 80 εκατ. ευρώ.

Στα έργα της οδικής σύνδεσης περιλαμβάνονται ένας ανισόπεδος κόμβος, πέντε κυκλικοί κόμβοι, τρεις άνω διαβάσεις, πέντε κάτω διαβάσεις, τέσσερις γέφυρες, 14 οχετοί, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και αποκατάσταση αρδευτικού δικτύου 14χλμ.

Για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού περιλαμβάνονται τέσσερις κυκλικοί κόμβοι, δυο γέφυρες, μια άνω διάβαση, δυο κάτω διαβάσεις, 4 οχετοί, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3χλμ.

Το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.

Εφημερίδα “Συνείδηση” – Δημήτρης Παπαδάκης

1 σχόλιο:

  1. Μία χαρά έχει δρόμο το Αγρίνιο.
    Δεν χρειάζεται άλλον.
    Πεταμένα λεφτά τού κράτους αν γίνει δρόμος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο