Έως 35% η αύξηση στα ελαστικά και έρχεται νέο «καπέλο» 10%, όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία τονίζει πως «με τα «λινά» αλλάζουν ελαστικά». «Στροφή» σε φθηνά, μη επώνυμα, καινούργια ελαστικά ή ακόμη και σε μεταχειρισμένα.
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Άλλη μια δυσάρεστη έκπληξη έρχεται για τους οδηγούς που θα δουν μετά τη βενζίνη, να έχουν «απογειωθεί» και οι τιμές των ελαστικά των αυτοκινήτων. Οι τιμές των ελαστικών τον τελευταίο χρόνιο τουλάχιστον έχουν αυξηθεί κατά 30% με 35%, ενώ από τον επόμενο μήνα αναμένεται επιπλέον «καπέλο» της τάξεως του 10%!
Οι οδηγοί, εμβρόντητοι, παρακολουθούν το ράλι στην αγορά των ελαστικών, ενώ οι έμποροι από την άλλη περιμένουν οι διαφαινόμενες ελλείψεις στην αγορά να υποχρεώσουν τους οδηγούς να πληρώσουν τα λάστιχα σε τιμές, που μέχρι πριν λίγο καιρό θα φάνταζαν αδιανόητες.
Η αγορά βρίσκεται στο έλεος της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, καθώς τουλάχιστον δύο παράγοντες «τινάζουν» τον προγραμματισμό των παγκόσμιων αγορών στον αέρα. Πρώτον, πολλοί κατασκευαστές είχαν παραγωγικές μονάδες στη Ρωσία και τώρα τις μεταφέρουν αναγκαστικά λόγω των κυρώσεων και δεύτερον, ίσως και βασικότερο, στη Ρωσία παράγεται το 33% της αιθάλης που είναι το σταθεροποιητικό χημικό που δίνει το μαύρο χρώμα στα ελαστικά!
Η όλη κατάσταση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί έχει στρέψει τους καταναλωτές σε άλλες «κατευθύνσεις» και φαίνεται συνεχώς ότι κερδίζει έδαφος το φθηνό καινούργιο ελαστικό, όπως και το μεταχειρισμένο, με τα ελαστικά των «επώνυμων» εταιριών να έχουν «παγώσει» τελείως στην αγορά!
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην τοπική αγορά. Στην περιοχή του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας πλέον τα λάστιχα από εταιρείες «φίρμες» να είναι στα αζήτητα και πλέον είναι περιζήτητα τα φθηνά ελαστικά, τα οποία είχε «αποβάλει» από την τοπική αγορά ελαστικών από μόνος του ο καταναλωτής!
Παράλληλα ένα άλλο πρόβλημα είναι οι μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν στην ελληνική και όχι μόνο αγορά, τόσο σε μεταχειρισμένα ελαστικά, όσο και σε καινούργια, είτε φθηνά, είτε ακριβά. Η κατάστασή αυτή και κυρίως τα έξοδα που συνεχώς οι καταναλωτές βλέπουν τα αυξάνονται, χωρίς πλέον να είναι εύκολα διαχειρίσιμα, οδηγούν αρκετούς να συνεχίζουν να «φοράνε» στα αυτοκίνητά τους άκρως επικίνδυνα ελαστικά, τα οποία αν δεν φτάσουν σε σημείο να λιώσουν τελείως, δεν μπαίνουν στη διαδικασία να τα αλλάξουν!
Αποτυπώνοντας καλύτερα την αγορά του Αγρινίου επαγγελματίες του κλάδου μίλησαν στην «Σ» κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς τα ελαστικά που βλέπουν καθημερινά στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αιτωλοακαρνανίας είναι σε τραγική κατάσταση.
Ο Σπύρος Μπουρλής ανέφερε:
«οι ελλείψεις ελαστικών στην αγορά είναι πάρα πολλές και ειδικά από την έναρξη του πολέμου και έπειτα το πρόβλημα διογκώθηκε. Το βασικότερο συστατικό για την κατασκευή των ελαστικών παράγεται σε μεγάλο ποσοστό στη Ρωσία με αποτέλεσμα να επηρεάσει σε κάθε επίπεδο τον κλάδο, καθώς η παραγωγή μειώθηκε και αυξήθηκε η τιμή των ελαστικών.
Η αύξηση του κόστους στα καύσιμα και στην ενέργεια «πυροδότησαν» περισσότερο την κατάσταση, με αποτέλεσμα οι τιμές τον τελευταίο χρόνο να έχουν αυξηθεί κατά 30% με 35% και αυτό δεν θα σταματήσει εδώ. Μας ανακοίνωσαν οι εταιρείες πως από τον Οκτώβριο και έπειτα θα αυξηθούν επιπλέον οι τιμές των ελαστικών κατά 10%.
Στον αντίποδα, ο κόσμος θέλει να βάλει στο αυτοκίνητό του ελαστικά, τα οποία είναι το νούμερο ένα ως προς την ασφάλεια, αλλά δεν μπορεί. Ελλείψεις υπάρχουν σε όλους τους τομείς και σε πάρα πολλές διαστάσεις ελαστικών, ακόμη και στα μεταχειρισμένα ελαστικά όπου εκεί δεν υπάρχουν καλά λάστιχα, με αποτέλεσμα όλοι μας να «φτάνουμε» τα λάστιχα «στα όριά τους» ως προς την χρήση.
Στην περιοχή μας δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση στα μεταχειρισμένα ελαστικά, αλλά ο κόσμος στρέφεται στα καινούργια και φθηνά ελαστικά. Στο παρελθόν λ.χ. τα κινέζικα ελαστικά είχαν εξαφανιστεί από την τοπική αγορά, καθώς δεν τα επέλεγε ο κόσμος, ενώ τώρα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Το φθηνό καινούργιο ελαστικό παίρνει πλέον μεγάλο μερίδια της αγοράς.
Επίσης να αναφέρουμε πως δεν έχει «εξαφανιστεί» ο κόσμος που θα επιλέξει πολύ καλά ελαστικά για το αυτοκίνητό του, αλλά ο κανόνας είναι η εύρεση οικονομικής λύσης για λάστιχα. Ξεκίνησαν να ρωτάνε για μεταχειρισμένα λάστιχα και στην περιοχή μας, αλλά δεν είναι τόσο πολύ διαδεδομένο, όπως σε άλλες περιοχές της χώρας.
Τα λάστιχα που «φοράνε» πάρα πολλά αυτοκίνητα στην περιοχή μας, αλλά και πανελλαδικά, είναι άκρως επικίνδυνα. Αν δηλαδή υποθέσουμε πως αλλάζουμε σε μια μέρα 80 λάστιχα, τα 70 είναι αμέσως για πέταγμα και δεν είναι καν σε κατάσταση για την ανακύκλωση.
Το επόμενο εξάμηνο θα είναι πολύ δύσκολο. Τα χρήματα που δεν υπάρχουν μάλιστα θα καταναλωθούν στην ενέργεια και τα αυτοκίνητα θα «γράφουν» λιγότερα χιλιόμετρα απ’ ότι «έγραφαν» το προηγούμενο διάστημα, συνεπώς αφού θα λιγοστέψουν τα χιλιόμετρα θα μειωθεί και η αλλαγή των ελαστικών. Τα δύσκολα είναι μπροστά μας».
Ο Άγγελος Ζώης τόνισε:
«ο κόσμος έχει στραφεί στα μεταχειρισμένα λάστιχα και στα φθηνά καινούργια ως μια οικονομική λύση, γιατί αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες του και τις υποχρεώσεις του. Η αναζήτηση μεταχειρισμένων ελαστικών έχει ξεκινήσει από το 2010 και έπειτα, αλλά τα τελευταία δύο περίπου χρόνια αυξήθηκε ιδιαίτερα, όπως αυξήθηκε και η ζήτηση σε καινούργια οικονομικά ελαστικά.
Οι επώνυμες μάρκες ελαστικών έπαψαν πλέον να είναι τόσο περιζήτητες, όσο ήταν στο παρελθόν λόγω της κατάστασης που επικρατεί με την οικονομική και ενεργειακή κρίση, δεν «κινούνται» δηλαδή πολύ τα ελαστικά των πολύ γνωστών εταιριών.
Αυτό που θέτει σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, είτε αναφερόμαστε στον οδηγό είτε σε κάποιον άλλο, είναι ότι πάρα πολλά αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της περιοχής μας είναι ότι η κατάσταση των ελαστικών που «φοράνε» είναι τουλάχιστον τραγική.
Αν δεν βγουν τα «λινά» και τα σύρματα των ελαστικών δεν τα αλλάζουν, όχι γιατί δεν θέλουν, αλλά γιατί δεν μπορούν, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Οι προτεραιότητες πλέον είναι άλλες και όχι τα ελαστικά του αυτοκινήτου που είναι το βασικότερο για την ασφάλεια.
Από τον Μάρτιο και έπειτα λόγω της αύξησης των καυσίμων, αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία, η αγορά έχει πέσει πάρα πολύ και κυρίως τώρα το καλοκαίρι. Όσοι έχουν βάλει στο πρόγραμμα να αλλάξουν τα λάστιχα του αυτοκινήτου τους το αφήνουν για τον επόμενο μήνα και έπειτα.
Παράλληλα υπάρχει τρομερή έλλειψη ελαστικών στην αγορά, τοπικά και πανελλαδικά και αυτό αλλάζει συχνά όλα τα δεδομένα. Η τιμή των μεταχειρισμένων ελαστικών ξεκινάει από 80 ευρώ και μπορεί να φτάσει και τα 200 ανάλογα το αυτοκίνητο και τις διαστάσεις από τα λάστιχα που «φοράει».
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο καταναλωτής αναζητά να καλύψει την ανάγκη του με ό,τι φθηνότερο και καλύτερο συνάμα μπορεί, καθώς οι ελλείψεις, όπως προαναφέραμε είναι πάρα πολύ μεγάλες, τόσο σε μεταχειρισμένα, όσο και σε καινούργια ελαστικά, φθηνά και ακριβά.
Οι τρομερές ελλείψεις ξεκίνησαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Τα εργοστάσια προμηθεύονταν από την Ρωσία διάφορα υλικά, ενώ πολλές εταιρείες είχαν «στήσει» την παραγωγή τους εκεί και τώρα λόγω των κυρώσεων αναγκάζονται να μεταφερθούν σε άλλες χώρες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανάγκες που πλέον έχουν διογκωθεί και δεν μπορούν εύκολα να καλυφθούν.
Το βασικότερο ζήτημα για την ελληνική αγορά είναι πότε θα έρθουν στη χώρα τα ελαστικά που έχει ανάγκη ο πελάτης και σε τι ποσότητα. Αν υπάρχουν διαθέσιμα στις αποθήκες των εταιριών στην Ελλάδα, τότε είναι εύκολο να φτάσουν γρήγορα σε εμάς και να τα τοποθετήσουμε στο αυτοκίνητο του πελάτη μας, όμως τις περισσότερες φορές δεν είναι άμεσα διαθέσιμα στην ελληνική αγορά».
Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”
Ελάτε όχι μιζέρια θα πάρετε επίδομα της βαλβίδες σε κάθε ελαγη ελαστικών
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάμε γερά ΝΔ ξανά