Η Χριστιανική Δημοκρατία εξέδωσε την ακόλουθη
ανακοίνωση με αφορμή τις τηλεφωνικές υποκλοπές και τη δήλωση Μητσοτάκη για την
παρακολούθηση του τηλεφώνου του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Νίκου Ανδρουλάκη:
1. Στην τηλεοπτική του δήλωση της 8.8.2022, η οποία συμπίπτει με την επέτειο του διαγγέλματος παραίτησης του Αμερικανού Προέδρου Νίξον το 1974 για εμπλοκή του σε σκάνδαλο υποκλοπών (το γνωστό Watergate), ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στην παρακολούθηση του τηλεφώνου του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη, υποστήριξε ότι αυτή έγινε νόμιμα, αφού εγκρίθηκε από τον αρμόδιο εισαγγελέα, αλλά με δεδομένη την ιδιότητά του ως πολιτικού προσώπου, ήταν λάθος και δεν θα την είχε επιτρέψει, εάν την γνώριζε. Απέδωσε την απομάκρυνση του επικεφαλής της ΕΥΠ κ. Κοντολέοντος στον «ελλιπή χειρισμό» εκ μέρους του λόγω της πολιτικής ιδιότητας του κ. Ανδρουλάκη και αυτή του γραμματέα του γραφείου του και ανεψιού του κ. Δημητριάδη στην ανάληψη της «αντικειμενικής πολιτικής ευθύνης».
2. Η απόφαση για την παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη λήφθηκε από την ΕΥΠ πριν από ένα χρόνο περίπου. Έντεχνα προβλήθηκε με διαρροές που διαψεύστηκαν, ότι η παρακολούθηση έγινε με αίτημα ξένων μυστικών υπηρεσιών και συνδυάστηκε με τη συμμετοχή του σε επιτροπή της Ευρωβουλής για τις σχέσεις ΕΕ – Κίνας. Επισημαίνουμε το γεγονός ότι το χρονικό διάστημα της παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη συμπίπτει με εξελίξεις εσωτερικού ελληνικού ενδιαφέροντος στις οποίες έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο ο κ. Ανδρουλάκης. Ξεκίνησε από το χρόνο που τέθηκε θέμα αλλαγής ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και διακόπηκε λίγο μετά την εκ μέρους του ανάληψη της προεδρίας του κόμματος.
3. Ωστόσο, στη συνέχεια επιχειρήθηκε εκ νέου παγίδευση του τηλεφώνου του, με το κακόβουλο λογισμικό Predator, όπως αποκαλύφθηκε από προχωρημένη τεχνολογία προστασίας απορρήτου επικοινωνιών προς εξυπηρέτηση των ευρωβουλευτών στο Στρασβούργο.
4. Στο μήνυμά του της 8.8.2022, ο κ. Μητσοτάκης δέχτηκε ότι υφίσταται «αντικειμενική πολιτική ευθύνη» την οποία ανέλαβε παραιτούμενος ο γενικός γραμματέας του γραφείου του [και ανεψιός του] κ. Δημητριάδης. Ωστόσο, ο κ. Δημητριάδης, όπως και ο επικεφαλής της ΕΥΠ κ. Κοντολέων που παραιτήθηκαν δεν είναι πολιτικά πρόσωπα με δημοκρατική νομιμοποίηση, αλλά διορισμένα από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Κατά συνέπεια, ακόμα και να το ήθελαν, δεν είναι σε θέση να αναλάβουν καμμιάς μορφής πολιτική ευθύνη. Με βάση όσα παραδέχτηκε στο ίδιο του το μήνυμα, ο κ. Μητσοτάκης ως το πολιτικό πρόσωπο που εποπτεύει απευθείας την ΕΥΠ, είναι εκείνος που όφειλε να είχε παραιτηθεί, αναλαμβάνοντάς την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη», αντί του διορισμένου από τον ίδιο ανεψιού του, ακόμα και αν γινόταν πιστευτός ο ισχυρισμός του ότι δεν γνώριζε τίποτα.
5. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να δημοσιοποιηθεί ο λόγος για τον οποίο διατάχθηκε η παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη.
6. Το Σύνταγμα με το άρθρο 19 κατοχυρώνει το απόρρητο των επικοινωνιών ως ατομικό δικαίωμα του κάθε πολίτη και ανέχεται άρση του κατ’ εξαίρεση για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για τη διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων, αυστηρά με τις διαδικασίες που ο νόμος ορίζει. Στην περίπτωση βουλευτών και ευρωβουλευτών, το άρθρο 61 παρ. 3 του Συντάγματος προστατεύει το βουλευτικό απόρρητο, με πρόσθετο στόχο, πέρα από την προστασία ενός ατομικού δικαιώματος, να κατοχυρωθεί η λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Κατά συνέπεια, η παραβίαση του απορρήτου του κ. Ανδρουλάκη, ακόμα και αν έγινε με την έγκριση του αρμόδιου εισαγγελέα, είναι πράξη αξιόποινη για την οποία πρέπει οι εμπλεκόμενοι να παραπεμφθούν στη δικαιοσύνη. Προκειμένου να μην χρησιμοποιείται η ΕΥΠ με στόχο τους πολιτικούς αντιπάλους των κυβερνήσεων.
7. Ο κ. Μητσοτάκης δεν είπε τίποτα για την απόπειρα παγίδευσης του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη με το κακόβουλο λογισμικό Predator αμέσως μετά τη λήξη της άρσης του απορρήτου. Ένα λογισμικό που δεν περιλαμβάνεται στις επιτρεπόμενες «επισυνδέσεις», που γίνονται σε συνεργασία με τους παρόχους της τηλεφωνίας και μόνο για τις συνομιλίες. Το Predator, εάν ο χρήστης του τηλεφώνου ανοίξει το παραπλανητικό αρχείο που αποστέλλεται διαδικτυακά, παγιδεύει το σύνολο του τηλεφώνου, την κάμερα και το μικρόφωνο και παρακολουθεί το σύνολο της προσωπικής ζωής. Είναι ευνόητο ότι η γνώση της προσωπικής ζωής ενός πολιτικού προσώπου, και ιδιαίτερα (τυχόν) σκανδαλώδη ολισθήματά του, μπορούν να τον καταστήσουν εκβιάσιμο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την σωστή κατεύθυνση της πολιτικής ζωής του τόπου.
8. Η υπόθεση των παρακολουθήσεων και υποκλοπών στην Ελλάδα είναι παλιά και συστηματοποιήθηκε τη μετεμφυλιακή περίοδο και την περίοδο της δικτατορίας, όταν οι πολίτες ήταν φακελωμένοι και επισήμως απαιτείτο πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων ακόμα και από ιερείς. Επί σημερινής κυβέρνησης θέμα υποκλοπών είχε εγερθεί πολύ νωρίτερα, με την υπόθεση του δημοσιογράφου Θανάση Κουκάκη (Reporters United) τον οποίο παρακολουθούσε η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών το καλοκαίρι του 2020. Η άρση απορρήτου στο τηλέφωνό του διακόπηκε στις 12 Αυγούστου 2020, την ίδια μέρα που ο δημοσιογράφος απευθύνθηκε στην ΑΔΑΕ για να καταγγείλει την παρακολούθηση. Όπως και στην περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη, το κινητό του δημοσιογράφου, μολύνθηκε στη συνέχεια με το λογισμικό Predator. Το θέμα υποβαθμίστηκε από τα ΜΜΕ…
9. Επίσης, και ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού, Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, είχε αναθέσει σε ζηλωτικό μέλος της «μεγάλης φιλελεύθερης παράταξης», τον Χρήστο Μαυρίκη, να κάνει παρακολουθήσεις, του προέδρου του τότε ΠΑΣΟΚ (που ήταν αξιωματική αντιπολίτευση) Ανδρέα Παπανδρέου, την περίοδο 1990-1993. Τελικός σκοπός του Μητσοτάκη ήταν, όπως ομολόγησε ο κ. Μαυρίκης, να υποκλέψει ιδέες από το προεκλογικό πρόγραμμα και να βγει ο ίδιος να τις ανακοινώσει αντί του αείμνηστου Παπανδρέου.
10. Αυτό που είναι καινούργιο στις μέρες μας, είναι η εξελιγμένη τεχνολογία, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη υποχρεωτικότητα των ηλεκτρονικών συναλλαγών και το ηλεκτρονικό φακέλωμα. Έτσι, όχι μόνον η ΕΥΠ, αλλά και οι ξένες μυστικές υπηρεσίες και κάθε άλλος ενδιαφερόμενος, έχουν πρόσβαση σε πλήθος προσωπικών στοιχείων των πολιτών χωρίς καμμία διαδικαστική διατύπωση. Χαρακτηριστικές είναι οι αποκαλύψεις του Έντουαρντ Σνόουντεν και άλλων θαρραλέων ανθρώπων, που είχαν τη δύναμη να αναδείξουν τις τεράστιες διαστάσεις που έχει λάβει στις ΗΠΑ η ανεξέλεγκτη παραβίαση του απορρήτου των πολιτών από τις μυστικές υπηρεσίες της χώρας.
11. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών, οι εισαγγελικές διατάξεις άρσης απορρήτου για λόγους Εθνικής Ασφάλειας το 2005 ήταν μόλις 55. Το 2009 έφτασαν τος 1.061, για να διπλασιαστούν την επόμενη χρονιά που συμπίπτει με την επιβολή των μνημονίων σε 2.281. Το 2014 έφτασαν τις 3780. Το 2015, έτος ανάληψης της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ, έφτασαν τις 4.871, για να εκτιναχθούν στις 11.680 το 2019, που παρέλαβε η ΝΔ υπό τον κ. Μητσοτάκη. Επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, ανήλθαν σε 13.751 το 2020 και 15.475 το 2021. Σημειώνεται ότι κάθε διάταξη μπορεί να αφορά περισσότερα από ένα πρόσωπα. Η εξέλιξη αυτή μαρτυρεί ότι η Ελλάδα εξελίσσεται ραγδαία σε αστυνομικό κράτος.
12. Δυστυχώς είναι βέβαιο ότι οι νομότυπες διατάξεις είναι η κορυφή του παγόβουνου και στην Ελλάδα. Η ευκολία με την οποία διέρρευσε ότι το τηλέφωνο του κ. Ανδρουλάκη παρακολουθείτο με αίτημα ξένων μυστικών υπηρεσιών σε συνδυασμό με την προθυμία του κ. Μητσοτάκη να είναι αρεστός στους δυτικούς «συμμάχους» μας και ιδίως στους Αμερικανούς, θέτει ερωτηματικά κατά πόσο θα εύρισκε τη δύναμη να αντισταθεί σε «αιτήματα» των μυστικών τους υπηρεσιών εις βάρος Ελλήνων πολιτών. Και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όμως, και ειδικά το 2015, όχι μόνον πολλαπλασιάστηκαν οι παρακολουθήσεις μέσω της ΕΥΠ, αλλά και οι πρώην υπουργοί Παναγιώτης Λαφαζάνης και Γιάννης Βαρουφάκης είχαν παλαιότερα καταγγείλει ότι παρακολουθούνταν τα τηλέφωνα τους.
Αθήνα 11.8.2022. Από το Γραφείο Τύπου της ΧΔ
ΓΙΑΥΤΟ ΤΣΑΚΟΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΠΛΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΥΤΑΛΑ ΔΙΟΧΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΙΚΗ ΓΙΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΜΑΥΡΟ ΣΤΗς ΚΑΛΠΕς ΚΑΙ ΟΠΟΣ ΕΛΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΤΖΙΜΑΚΟς ΠΑΝΟΥΣΗς ΟΛΥ ΝΥΧΤΑ ΨΥΦΟΔΕΛΤΙΑ ΣΤΑΥΡΟΝΑ ΚΑΙ ΟΛΥ ΝΥΧΤΑ ΚΑΥΛΟΝΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή