Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

Γιατί η ρωσική αλυσίδα MERE έχει μια ευκαιρία να πετύχει στην Ελλάδα


      Ένα στα τέσσερα προϊόντα που αγοράζουν σήμερα οι καταναλωτές βρίσκονται σε προσφορά (πηγή εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης), με 6 στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι πάντοτε αναζητούν προσφορές. Λογικό αφού για 1 στα 2 νοικοκυριά (ποσοστό 49,4%) η κύρια πηγή εισοδήματος είναι η σύνταξη, (πηγή: ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ).
Κατάσταση η οποία δεν αναμένεται να αλλάξει το προσεχές διάστημα. Αντιθέτως όσο βαθαίνει η οικονομική κρίση, που προκλήθηκε από την πανδημία, θα μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημά και θα αυξάνει η ανεργία -σύμφωνα με τη Eurostat το ποσοστό της ανεργίας τον Μάιο ήταν 17% από 15,7% τον Απρίλιο και στους νέους κάτω των 25 ετών άγγιξε το 37,5%.
Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, αποτελεί άλλωστε τη βασική πρόκληση για το εγχώριο λιανεμπόριο το οποίο ωστόσο από τις αρχές της χρονιάς έως και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου εμφάνισε ανάπτυξη 9,4% η οποία μεταφράζεται σε πρόσθετο τζίρο άνω των 550 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.
Σε αυτό συνέβαλε το lockdown -τα σούπερ μάρκετ παρέμειναν ανοικτά- και το γεγονός ότι και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων το εγχώριο λιανεμπόριο εκτός τροφίμων συνεχίζει να μετρά σημαντικές απώλειες.
Αυτά είναι τα δεδομένα που διαμορφώνονται αυτή τη στιγμή στην εγχώρια αγορά την οποία βολιδοσκοπεί η ρωσική αλυσίδα τροφίμων MERE, που δραστηριοποιείται σε 10 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ρουμανία, το Καζακστάν, η Λευκορωσία κ.ά.
Μέχρι στιγμής πάντως η οποία ενημέρωση για τα σχέδια της στην Ελλάδα περιορίζεται σε μια ιστοσελίδα (https://mere.gr) μέσω της οποίας έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για την ενοικίαση ακινήτων σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος με πληθυσμό πάνω από 25.000 κατοίκων και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές αλλά και για την εξεύρεση προσωπικού (αν και προς το παρόν δεν δέχεται άλλα email για αιτήσεις εργασίας). Το Capital.gr επιχείρησε να επικοινωνήσει με εκπροσώπους της αλυσίδας αλλά μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές αυτό δεν κατέστη δυνατόν.
Η αλυσίδα προβάλλει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τις χαμηλές της τιμές, 20% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς για τα συμβατικά προϊόντα και 50% για τα πανεθνικά brands όπως υποστηρίζει, τις οποίες επιτυγχάνει μέσω της άμεσης συνεργασίας με τους παραγωγούς και της αυστηρής πολιτικής διαχείρισης κόστους, όπως λέει.
Στο διεθνές της site, πάντως αναφέρει πως οι χαμηλές τιμές επιτυγχάνονται με τη μείωση του κόστους συσκευασίας, αλλά και με τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει ο προμηθευτής. Ο προμηθευτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να πάρει πίσω το 100% των μη πωληθέντων προϊόντων και να παραδίδει ο ίδιος ή τρίτος τα προϊόντα σε κάθε κατάστημα με δικά του έξοδα.
Οπότε εκτός από το αν και πόσοι καταναλωτές θα επισκεφθούν τα καταστήματα της MERE όποτε έρθει στην Ελλάδα, εξίσου κομβικό για τη λειτουργία της είναι πόσοι και ποιοι προμηθευτές θα βάλουν τα προϊόντα στα ράφια της.
Ήδη η Ρωσική αλυσίδα έχει συνεργασία με Έλληνες παραγωγούς και προϊόντα τους πωλούνται στα καταστήματα της στο εξωτερικό. Άρα έχει μια μαγιά. Την ίδια στιγμή αρκετοί Έλληνες παραγωγοί δεν έχουν πρόσβαση στα mainstream σούπερ μάρκετ και θα επιθυμούσαν να αποκτήσουν θέση στα ράφια κάποιας αλυσίδας.
Επίσης δελεαστικοί είναι οι όροι πληρωμών, εβδομαδιαίως για τα προϊόντα που πωλούνται και εκκαθάριση στον μήνα. Σήμερα στο οργανωμένο λιανεμπόριο οι προμηθευτές πληρώνονται στις 120 και ημέρες εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
Μια αλυσίδα για να αντέξει τον ανταγωνισμό και να δελεάσει τους καταναλωτές θα πρέπει να βάλει στα ράφια της και γνωστά brands. Αυτό θα κριθεί από τους όρους που θα θέσουν τα τελευταία. Βέβαια πάντα υπάρχει η δυνατότητα των παράλληλων εισαγωγών, μια πρακτική που ακολουθούν περιφερειακές αλυσίδες.
Το τι θα γίνει και αν θα έρθει και με πόσα καταστήματα η MERE στην Ελλάδα μένει να φανεί στην πράξη. Για την ιστορία πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στο παρελθόν αλυσίδες όπως η Aldi, η Dia, η Plus κ.α. πέταξαν "λευκή πετσέτα”. Βέβαια τότε ήταν άλλες εποχές.
Αλεξάνδρα Γκίτση
πηγή: capital.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο