Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες στις υπό κατασκευή εθνικές οδούς, με τις κοινοπραξίες κατασκευής να καταβάλλουν αγώνα δρόμου ώστε οι άξονες να έχουν αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του 2015.
Πώς εξελίσσονται τα έργα στους πέντε αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης;
Στην Ιόνια Οδό, που αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ της γέφυρας του Αντιρρίου και του κόμβου της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα, η συνολική πρόοδος των εργασιών ξεπερνά το 36%, ενώ έχουν αναπτυχθεί εργοτάξια στον Εύηνο (0 χλμ.- 76,7 χλμ.), στον ανισόπεδο κόμβο Αμβρακίας (76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.) στις περιοχές Γέφυρας Μενιδίου και Σύκουλα. Στο 96 χλμ στην περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος, ενώ εργοτάξια έχουν αναπτυχθεί στην Φιλιππιάδα (145,7 χλμ.– 170 χλμ) και στο Επισκοπικό (170 χλμ.- 190 χλμ)............
Η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωθεί τέλη Δεκεμβρίου 2015 με μόνη εξαίρεση την ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Κλόκοβας, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2016.
Στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που εκτείνεται από τον ημικόμβο με ΠΑΘΕ έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), η πρόοδος διαμορφώνεται στο 33,7%. Στην πρώτη αυτή φάση των έργων, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, έχουν αναπτυχθεί εργοτάξια στην Ανάβρα (60 χλμ), στην Καρδίτσα (80 χλμ) και στον Πηνειό (104 χλμ).
Στη δεύτερη φάση (0 χλμ. έως 32ο χλμ. δηλαδή από την περιοχή Λαμίας και 110χλμ. έως 175 χλμ., δηλαδή Τρίκαλα – Καλαμπάκα- Εγνατία) η πρόοδος είναι της τάξης του 15% και περιλαμβάνει εργοτάξια σε Λαμία (10 χλμ), Καλαμπάκα (130 χλμ).
Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί) ολοκληρώθηκε, πρόσφατα, η διάνοιξη της τρίτης σήραγγας, εξέλιξη που φέρνει πιο κοντά την αποπεράτωση των τριών αμφίδρομων σηράγγων συνολικού μήκους 25 χλμ του έργου. Ουσιαστικά, όταν ολοκληρωθούν και δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις αυτές σήραγγες μήκους η περιοχή Ευαγγελισμός στη Λάρισα μέχρι τη Σκοτίνα Πιερίας θα είναι κατά 30 λεπτά πιο σύντομη. Συνολικά ο άξονας Μαλιακός-Κλειδί έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό άνω του 80%.
Ο Μορέας (Αθήνα-Καλαμάτα) έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό 90%, με το ποσοστό που υπολείπεται να αφορά την Περιφερειακή οδό Καλαμάτας και τμήμα του κομματιού Λεύκτρο – Σπάρτη. Η διαδρομή, πλέον, από την Αθήνα μέχρι την Καλαμάτα διαρκεί περίπου δύο ώρες, ενώ το χρηματοδοτικό κενό, που υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, δεν αφορά την κατασκευή του έργου, αλλά μόνο την περίοδο παραχώρησης.
Στην Ολυμπία Οδό οι εργασίες διαπλάτυνσης, ασφαλτόστρωσης, γεφυροποιίας και κατασκευής νέων τμημάτων ή σηράγγων εκτείνονται κατά μήκος του τμήματος Αρχαία Κόρινθος-Ζευγολατιό, του ανισόπεδου κόμβου Ζευγολατιού, του Ξυλοκάστρου και του Καμαρίου. Υλοποιούνται μεταξύ άλλων, οι σήραγγες Πλατάνου, Παναγοπούλας, Δερβενίου τα ημιστέγαστρα Τεμένης, Πλατάνου και Δερβενίου.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο