Νεκρανάσταση για τους παγωμένους αυτοκινητόδρομους. Σε
συνέντευξη τύπου ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κος Κωστής Χατζηδάκης
ανακοίνωσε την συμφωνία με τις εταιρείες παραχώρησης για την επανεκκίνηση των
έργων στους 4 οδικούς άξονες
Η ανακοίνωση δημιούργησε ανάμεικτα
συναισθήματα καθώς οι δρόμοι θα ξεκινήσουν και πάλι μερικώς «κουρεμένοι» καθώς
θα κατασκευαστεί το 80% του συνολικού μήκους και των 4 οδικών αξόνων......
Όπως είπε ο κ. Κ. Χατζηδάκης έχει ήδη αρχίσει το β΄
ημίχρονο δηλαδή διαπραγματεύσεις με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που
συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων. Σε κάποιους από τους οδικούς άξονες
μένουν "γκρίζα" σημεία, ενώ μέλη των κοινοπραξιών κατασκευής
αντιδρούν στις περικοπές του φυσικού αντικειμένου.
Σύμφωνα με πληροφορίες η "συμφωνία
κυρίων" ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους βασίζεται στα εξής
δεδομένα:
-Τα έξοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε
σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με
αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το ελληνικό δημόσιο.
-Οι εργολάβοι περιορίζουν τις διεκδικήσεις τους κατά
σχεδόν 50% δηλαδή στα 280 εκατ. ευρώ. Το τελικό ύψος των απαιτήσεων θα
διαμορφωθεί αφού υπάρξουν οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι
εργολάβοι όμως παραιτούνται όμως από την προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές
διαιτητικό δικαστήριο.
-Μετατίθεται για το μέλλον η κατασκευή του τμήματος
Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα καθώς και του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65
(μετά τα Τρίκαλα), όπως και του τμήματος από τη Σκάρφεια έως τον ανισόπεδο
κόμβο Ξυνιάδας του ίδιου άξονα. Στην ουσία θα κατασκευαστεί σε πρώτη φάση μόνο
το κομμάτι του άξονα κεντρικής Ελλάδας που διέρχεται από το Θεσσαλικό κάμπο.
Οι οδικοί άξονες που επανεκκινούνται είναι οι:
-Ολυμπία Οδός: (οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα)
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (οδικός άξονας Ράχες
Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας)
-Κεντρική Οδός Ε65 (οδικός άξονας
Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία και τμήμα ΠΑΘΕ Σκάρφεια –Ράχες)
-Ιόνια Οδός (οδικός άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα και τμήμα
ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας)
Με τη συμφωνία αυτή, όταν ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης, έχουμε πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία:
-Ενισχύεται η ανάπτυξη στη χώρα. Το ποσό που θα διατεθεί
για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, αντιστοιχεί με το 2% του Ακαθάριστου
Εθνικού Προϊόντος.
-Δημιουργούνται 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας μόνο
για την κατασκευή των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Δεν αναφέρομαι στις
θετικές συνέπειες που θα υπάρξουν σε όλη την ελληνική περιφέρεια και
σε άλλες επιχειρήσεις.
-Αναβαθμίζεται το οδικό δίκτυο της χώρας και η οδική
ασφάλεια και
-Τονώνεται το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου, ένας
κλάδος που κατ’ εξοχήν πλήττεται από την κρίση.
Πηγή:ypodomes.com με πληροφορίες από το euro2day.gr
Αντίδραση Κατσιφάρα για το "ψαλίδι" στην
Ολυμπία
Με αφορμή τις σημερινές ανακοινώσεις της
πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας έκανε την ακόλουθη
δήλωση:
«Ολυμπία Οδός χωρίς την Αρχαία Ολυμπία, το σύνολο της Ηλείας και της Αχαΐας,
δεν νοείται, ούτε είναι ποτέ δυνατόν να γίνει αποδεκτή. Η Περιφέρεια Δυτικής
Ελλάδας, με βάση και την απόφαση που πήρε το βράδυ της Τρίτης το Περιφερειακό
Συμβούλιο, αξιώνει άμεσα συνάντηση με τον Πρωθυπουργό. Μια συνάντηση που
αποκτά, πλέον, εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα μετά και την σημερινή αρνητική
εξέλιξη.
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, για πολλοστή φορά και προς πάσα κατεύθυνση, κάνει
σαφές ότι δεν πρόκειται να δεχθεί την παραμικρή συζήτηση γύρω από την περικοπή
του τεχνικού και φυσικού αντικειμένου των δυο μεγάλων οδικών αξόνων, της
Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού. Δεν πρόκειται να δεχθεί εκπτώσεις και
συμβιβασμούς.
Με την τύχη και το μέλλον της Δυτικής Ελλάδας δεν έχει δικαίωμα κανένας να
παίζει. Και όποιος δεν το κατανοεί αυτό θα μας βρει μετωπικά απέναντι του, με
κάθε τρόπο και κάθε μορφή αντίδρασης και κινητοποίησης».
Πηγή: http://www.agriniopress.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο