Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

Έκδοση λιμενικής διάταξης για το σοβαρό θέμα του κινδύνου από τα απόνερα μεγάλων θαλαμηγών, που διέρχονται από το στενό Καλάμου Λευκάδας – Μύτικας Αιτ/νίας.

 

Στις 2 Σεπτεμβρίου ενημερωθήκαμε από τον Δήμο Ξηρομέρου, για την έγκριση του αιτήματος του, για το σοβαρό θέμα του κινδύνου από τα απόνερα μεγάλων θαλαμηγών, που διέρχονται από το στενό Καλάμου Λευκάδας - Μύτικας Αιτ/νίας (δείτε εδώ).....
Σήμερα σας ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε η σχετική λιμενική διάταξη για το στενό Μύτικα - Καλάμου, με απόφαση του Λιμενάρχη Λευκάδας κ. Παναγιώτη Λεονταράκη (Πλωτάρχης Λ.Σ), της οποίας η ισχύ ξεκινά από την ημέρα δημοσίευσης σε ΦΕΚ, η οποία θα γίνει εντός λίγων ημερών.
Ένα μεγάλο πρόβλημα για τον οικισμό του Μύτικα, που επί πολλά χρόνια και καλοκαίρια, αναστάτωνε την ζωή κατοίκων και επισκεπτών και δημιουργούσε θέματα ασφάλειας για ανθρώπους και περιουσίες, μέχρι κινδύνους απώλειας ανθρώπινης ζωής, έλαβε τέλος.

Ακολουθεί η λιμενική διάταξη:
 
Προϋποθέσεις εκτέλεσης πλόων των πλοίων που διαπλέουν τη θαλάσσια περιοχή, στο στενό μεταξύ Καλάμου Λευκάδας και Μύτικα Αιτ/νίας.

Ο ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

Έχοντας υπόψη:
α) Το άρθρο 141 του Ν.Δ 187/1973(ΦΕΚ Α΄261/73) "περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου"
β) Τα άρθρα 295 και 296 του Γ.Κ.Λ. Λευκάδας (ΦΕΚ 459 Β΄/1978)
γ) Το αρ. πρωτ.: 10633 από 13-08-2024 έγγραφο Δήμου Ξηρομέρου Νομού Αιτωλοακαρνανίας.
δ) Την ανάγκη αντιμετώπισης των κινδύνων (ανθρώπινης ζωής και περιουσίας)που δημιουργούνται από τον υψηλό κυματισμό που προκαλείται λόγω της ταχείας διέλευσης των πλοίων, στον παραθαλάσσιο οικισμό του Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ

1. Οι πλοίαρχοι/κυβερνήτες των Ε/Γ-Τ/Ρ-Α/Ψ-Τ/Χ πλοίων/σκαφών ένα (01) ν.μ. πριν την είσοδο τους στη θαλάσσια περιοχή που ορίζεται εσωτερικά των κάτωθι νοητών γραμμών: α) Φανάρι άκρα "Καμηλαύκας" Αιτωλοακαρνανίας με άκρα "Τράχηλος" νήσου Καλάμου Λευκάδας και β) Άκρα "Ασπρογυάλι" νήσου Καλάμου Λευκάδας και την ακτή της Αιτωλοακαρνανίας πίσω από τις βραχονησίδες "κουρούνες" (χαμηλοί βράχοι) στον παράλληλο πλάτους 38ο 39, 06 Β οφείλουν να μεριμνούν για την σταδιακή μείωση της ταχύτητας των υπό την διακυβέρνηση τους πλοίων/σκαφών, ούτως ώστε κατά την είσοδο τους στην ανωτέρω θαλάσσια περιοχή να πλέουν με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη των δεκατεσσάρων (14) κόμβων. Όταν τα πλοία/σκάφη προσεγγίζουν την ακτή του οικισμού του Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας σε απόσταση μικρότερη των πεντακοσίων (500) μέτρων, η ταχύτητα τους δεν θα υπερβαίνει τους εννέα (09) κόμβους.
2. Με γνώμονα πάντα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, καθώς και την αποφυγή οιουδήποτε ναυτικού ατυχήματος και προκειμένου εξασφαλισθεί από πλευράς των πλοιάρχων/ κυβερνητών η πιστή τήρηση των προαναφερόμενων, επισημαίνεται ότι η ταχύτητα, των διαπλέοντων αμφότερων κατευθύνσεων, πλοίων δύναται να καταγράφεται από την Υπηρεσία μας με ηλεκτρονικά μέσα (Ραντάρ - αυτόματο σύστημα αναγνώρισης - AIS).
3. Τα προαναφερθέντα μέτρα κρίνεται ότι πρόκειται να συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του δημιουργούμενου υψηλού κυματισμού από τα απόνερα των διερχόμενων πλοίων/σκαφών, το οποία μπορεί να προκαλέσουν σημαντικές υλικές ζημιές στα ελλιμενισμένα στους προβλήτες και στο Λιμάνι του Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας σκάφη, στις παρακείμενες παράκτιες επιχειρήσεις, καθώς επίσης να κινδυνέψουν οι λουόμενοι στις παρακείμενες παραλίες.
4. Η Υπηρεσία μας ανεξάρτητα από τις τυχόν συντρέχουσες αστικές, ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες κατά την ισχύουσα νομοθεσία, θα επιβάλει στους παραβάτες τις προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 296 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Λευκάδας (ΦΕΚ 459 Β΄/1978).
5. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
6. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Λιμενάρχης
Πλωτάρχης Λ.Σ.

ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗΣ Παναγιώτης
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Ι Αποδέκτες για ενέργεια
1. Διαχειρίστριες εταιρείες Επαγγελματικών Τ/Ρ σκαφών περιοχής μας.
2. Μαρίνα Λευκάδας-Μαρίνα Μεγανησίου-Μαρίνα Βουνάκι.
3. Εταιρείες εκμίσθωσης Θ.Μ.Α. περιοχής μας.
4. Πλοίαρχους Ε/Γ – Δ/Ρ σκαφών περιοχής (μέσω των πλοιοκτητών τους)

ΙΙ Αποδέκτες για κοινοποίηση
1. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./ΔΑΝ (υ.τ.α.)
2. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./ΔΛΑ Β΄ (υ.τ.α.)
3. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./3η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ. (υ.τ.α.)
4. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./Α΄ Λ/Τ ΝΥΔΡΙΟΥ (υ.τ.ε.)
5. ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ.
6. ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

mytikaspress

5 σχόλια:

  1. Θα περνάμε έξω από τον Κάλαμο-Μυτίκα και θα αφήνουμε τα λεφτά μας αλλού.Εσείς θα χάσετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν υπάρχουν τα όρια ταχύτητας γενικά για όλες τις περιοχές, και έπρεπε να γίνει νέα διάταξη?
    Επίσης ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα με τα σκάφη είναι που αγκυροβολουν κοντά στην ακτή και παίρνουν σβάρνα κ ό,τι σημαδούρα υπάρχει....κίνδυνος για τους λουομενους δεν υπάρχει σε αυτό?
    Πάλι μεμονωμένα έπραξε η δημοτική αρχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έβγαλαν διάταξη με την οποία απαγορεύεται να πλέουν με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη των (14) κόμβων όταν τα πλοία/σκάφη προσεγγίζουν την ακτή του οικισμού του Μύτικα σε απόσταση μικρότερη των πεντακοσίων (500) μέτρων, η ταχύτητα τους δεν θα υπερβαίνει τους εννέα (09) κόμβους. Συνήθως ο περιορισμός επιβάλλεται σε απόσταση η οποία υπολογίζεται σε μίλια και όχι σε μέτρα και ιδιαίτερα επιβάλλεται σε απόσταση ενός μιλίου όχι 500 μέτρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μπραβο στη δημοτικη αρχη που ασχοληθηκε και ελυσε ενα θεμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 9:18 θα μας λείψετε πολύ ξέρεις.....ρε ουστ από δω τράβα πάρε κάνα κανό να σε δει ο Θεός, καημένε νεοελληνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο