«Σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους
αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h, επισημαίνουν οι συγκοινωνιολόγοι
και προσθέτουν ότι αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των
αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην
όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την οποία συχνά δεν
ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού.
Οπως εξηγούν, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής
ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140
km/h, σε 14 κράτη είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις
καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.
Η προτεινόμενη δυνατότητα αύξησης των ορίων ταχύτητας στους
αυτοκινητόδρομους αποτελεί μία πρωτότυπη και σαφώς επιστημονικά αδόκιμη
πρόταση, ενάντια σε κάθε λογική οδικής ασφάλειας, τονίζουν και
υπογραμμίζουν ότι η αλλαγή αυτή δίνει ξεκάθαρα ένα πολύ λανθασμένο
μήνυμα στους οδηγούς ότι οι υψηλές ταχύτητες δεν αποτελούν απαραίτητα
πρόβλημα (ακόμη και εάν η αρχική πρόθεση είναι να αφορά μικρό μέρος του
οδικού δικτύου).
«Η ταχύτητα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας
πρόκλησης οδικών ατυχημάτων σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία. Παρόλα αυτά,
στο προτεινόμενο Νομοσχέδιο όχι μόνο δεν συγκαταλέγεται στις σοβαρές
παραβάσεις, στις οποίες δεν θα εφαρμοστεί η (πολύ σωστή) μείωση των
προστίμων αλλά επιπλέον η επικίνδυνη συμπεριφορά "πριμοδοτείται" με τη
δυνατότητα αύξησης των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους» τονίζει ο
Σύλλογος.
Οι κρατούσες θεωρίες υποστηρίζουν ότι όταν η μέση
ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων
αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο.
Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης
ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων.
Κατά συνέπεια, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων προτείνει να μην γίνει καμία αλλαγή στα υφιστάμενα ανώτατα όρια ταχύτητας.
Αντίθετα
είναι απαραίτητο να εκπονηθούν συστηματικά επιμέρους μελέτες στο σύνολο
του οδικού δικτύου της χώρας για το αποδεκτό όριο ταχύτητας με βάση τα
σημερινά χαρακτηριστικά των οδών και της κυκλοφορίας.
Παράλληλα
αναφέρουν πως, ορισμένες από τις αλλαγές στα πρόστιμα αλλά και στις
διοικητικές ποινές (αφαίρεση διπλώματος, κλπ) ειδικά εκείνες που αφορούν
στις πολύ επικίνδυνες παραβάσεις θεωρούνται υπερβολικές με αποτέλεσμα
να καθίσταται σχεδόν αδύνατη η επιβολή τους από την Τροχαία.
https://www.dikaiologitika.gr
KAΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΟΡΙΑ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΙΟΣ ΦΩΣΤΗΡΑΣ ΟΙ ΦΩΣΤΗΡΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΙΝΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ
ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ ΣΕ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ
ΚΑΛΑ ΤΣΙΠΑ ΜΥΑΛΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ
ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΟΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΑΝΕ ΤΕΤΟΙΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
ΗΔΗ ΤΩΡΑ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΠΑΝΕ ΜΕ 150 ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΦΘΑΣΟΥΜΕ ΣΤΑ 1`80 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΕΞΥΠΝΑΚΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΡΙΑ?
ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥ
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΘΑ ΤΟΝ ΜΑΘΟΥΜΕ
ΤΕΤΟΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΘΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ?
ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ
ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΒΟΝΙΤΣΑ
Το όριο 150 στην αριστερή λωρίδα δεν είναι μεγάλο. Οι Ελληνικοί δρόμοι έχουν αλλά παράδοξα,πολύ ποιο επικίνδυνα. Όπως π.χ το ίδιο όριο (130) και στις δύο ή τρεις λωρίδες. Επίσης το προσπέρασμα από δεξιά ή η οδήγηση στην ΛΕΑ είναι πολύ ποιο επικίνδυνα και με χαμηλά πρόστιμα. Επιπλέον δεν γίνονται βεβαιώσεις για τέτοιες παραβάσεις.
ΔιαγραφήΤέλος μεγάλα πρόστιμα για εκ των πραγμάτων παραβιάσεις δεν φέρνουν αποτέλεσμα.