Υπουργεία, ΤΑΙΠΕΔ και Εγνατία Οδός Α.Ε.,
βρήκαν τρόπο, μετά από μήνες εσωτερικών διαφορών και αντιπαραθέσεων, να
«σπρώξουν» την κατασκευή σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, άρα και τις
διαδικασίες για την παραχώρηση του οδικού άξονα που έχουν καθυστερήσει,
αν και αποτελούν μνημονιακή απαίτηση, σύμφωνα με δημοσίευμα της
voria.gr.
Η λύση στην οποία κατέληξαν, αφού το ΥΠΟΙΚ ενέκρινε τελικά τη διάθεση 40 εκατ ευρώ από το υπουργείο Υποδομών, για την κατασκευή των 24 ανεκτέλεστων σταθμών διοδίων, είναι να βγούν αυτοί οι σταθμοί σε διαγωνισμό «πακέτο» με το έργο συντήρησης του αυτοκινητόδρομου.
Υπενθυμίζεται ότι για να προχωρήσει ο διαγωνισμός παραχώρησης του άξονα της Εγνατίας και των καθέτων, θα πρέπει να προχωρήσει η κατασκευή και λειτουργία των σταθμών διοδίων, μετωπικών και πλευρικών, έργο που έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος.
Σημειώνεται, επίσης, ότι οι περισσότεροι
από αυτούς τους 24 σταθμούς, δεν έχουν μελετηθεί και πιο συγκεκριμένα,
δεν έχουν μελετηθεί οι μετωπικοί σε Αρδάνιο και Σιάτιστα ( σ.σ. είχαν
γίνει αλλαγές στις χωροθετήσεις) ενώ για τους πλευρικούς μόνο οι
περιβαλλοντικές μελέτες έγιναν και στάλθηκαν μάλιστα στο ΤΑΙΠΕΔ.
Ήταν το θέμα της μελετητικής ανωριμότητας όπως και της εξεύρεσης κονδυλίων για την κατασκευή τους αφού η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν έχει τα απαιτούμενα κεφάλαια.
Ήταν το θέμα της μελετητικής ανωριμότητας όπως και της εξεύρεσης κονδυλίων για την κατασκευή τους αφού η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν έχει τα απαιτούμενα κεφάλαια.
Πίσω όμως από αυτά είναι το ζήτημα του
συστήματος αναλογικών διοδίων που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και
θέλει πανελλαδικά να εφαρμοστεί, εντός του 2018, ο υπουργός κ. Σπίρτζης.
Εν τέλει στο βασικό εμπόδιο της μελετητικής ανωριμότητας, δίνεται λύση με το «διαγωνισμό πακέτο» που θα περιλαμβάνει το δικαίωμα της προαίρεσης ώστε έτσι να ικανοποιηθεί, στη διάρκεια της διετούς σύμβασης για τη συντήρηση για τον αυτοκινητόδρομο, η απαίτηση για ολοκλήρωση των μελετών για τους σταθμούς διοδίων.
Διαγωνισμός «δύο σε ένα»
Συνεπώς, οι υπόλοιποι σταθμοί διοδίων, με προϋπολογισμό κατασκευής 40 εκατ. σε χωριστό κωδικό, θα δημοπρατηθούν μαζί με το έργο της συντήρησης του οδικού άξονα για τη διετία Μάρτιος 2018- Μάρτιος 2020, που έχει προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ. Δημοπρατούνται λοιπόν οι σταθμοί διοδίων en bloc, με μελετημένους πλήρως μόνο τους μετωπικούς σταθμούς σε Στρυμονικό και Καβάλα, ενώ στο χρόνο υλοποίησης της σύμβασης θα πρέπει να μελετηθούν και να κατασκευαστούν και οι υπόλοιποι.
Συνεπώς, οι υπόλοιποι σταθμοί διοδίων, με προϋπολογισμό κατασκευής 40 εκατ. σε χωριστό κωδικό, θα δημοπρατηθούν μαζί με το έργο της συντήρησης του οδικού άξονα για τη διετία Μάρτιος 2018- Μάρτιος 2020, που έχει προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ. Δημοπρατούνται λοιπόν οι σταθμοί διοδίων en bloc, με μελετημένους πλήρως μόνο τους μετωπικούς σταθμούς σε Στρυμονικό και Καβάλα, ενώ στο χρόνο υλοποίησης της σύμβασης θα πρέπει να μελετηθούν και να κατασκευαστούν και οι υπόλοιποι.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι τους 20
πλευρικούς τους υπολογίζουν 43, γιατί ξεχωρίζουν τους σταθμούς στις
εισόδους, από τις εξόδους, στους οδικούς κόμβους του άξονα.
Πηγές της Εγνατίας Οδού Α.Ε. τόνισαν στη Voria.gr, ότι ο λόγος που επιλέχθηκε ο παραπάνω τρόπος, δεν ήταν οι πιθανές κινητοποιήσεις από πλευράς εργαζομένων της Εταιρείας που αντιτίθενται στην κατασκευή και άλλων σταθμών διοδίων, αφού πλέον οι διαγωνισμοί γίνονται ηλεκτρονικά.
Πηγές της Εγνατίας Οδού Α.Ε. τόνισαν στη Voria.gr, ότι ο λόγος που επιλέχθηκε ο παραπάνω τρόπος, δεν ήταν οι πιθανές κινητοποιήσεις από πλευράς εργαζομένων της Εταιρείας που αντιτίθενται στην κατασκευή και άλλων σταθμών διοδίων, αφού πλέον οι διαγωνισμοί γίνονται ηλεκτρονικά.
Ο διαγωνισμός «πακέτο», για συντήρηση και σταθμούς διοδίων, θα βγει στον αέρα μόλις ελεγχθούν τα τεύχη από το αρμόδιο Υπουργείο αλλά και δοθεί το πράσινο φως και από το ΤΑΙΠΕΔ.
Να σημειωθεί πως ήδη από τους υπολειπόμενους μετωπικούς άρχισε, με ανάδοχο την ‘Άκτωρ’, να κατασκευάζεται ο σταθμός στο ύψους του Ωραιοκάστρου, ενώ έχει συμβασιοποιηθεί κι αρχίζει να κατασκευάζεται και ο σταθμός στην Ασπροβάλτα, με εργολάβο την ίδια εταιρεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο