Με σημαία την κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, οι Γαλλικές επενδύσεις στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών στην Ελλάδα είναι σημαντικές.
Αν μετρήσουμε την τελευταία εικοσαετία, σε πόσα έργα έχουν συμμετάσχει και σε πόσα από αυτά έχουν τελικά επενδύσει θα δούμε, ότι αυτή η χώρα είναι από τους σταθερούς, ξένους επενδυτές της Ελλάδας.....
Σε επίπεδο κατασκευών η VINCI έχει σταθερή παρουσία σχεδόν σε όλα τα μεγάλα έργα της χώρας. Όπως αναφέραμε είναι η κατασκευάστρια και παραχωρησιούχος της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, ενός από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά επιτεύγματα όλων των εποχών για τη χώρα, ενώνοντας την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα.
Η Γαλλική εταιρεία επένδυσε περίπου 500εκατ.ευρώ για να την κατασκευάσει, παραδίδοντας την μάλιστα 4 μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Η VINCI ήταν παρούσα στους διαγωνισμούς όλων των μεγάλων έργων των αυτοκινητόδρομων, συμμετέχοντας τελικά στην Ολυμπία Οδό. Ο CEO της εταιρείας είναι ο Έλληνας, Παναγιώτης Παπανικόλας, ένθερμος υποστηρικτής των Γαλλικών επενδύσεων.
Η Γαλλική εταιρεία και σήμερα, συνεχίζει την έντονη παρουσία της καθώς ενδιαφέρθηκε μέχρι την τελευταία στιγμή για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι (που τελικά κέρδισε η ΤΕΡΝΑ), ενώ συμμετέχει στους δύο μεγάλους διαγωνισμούς για τη Γραμμή 4 του Μετρό και την β.
Σε επίπεδο υποδομών-μεταφορών έχουμε επίσης την Γαλλική πολυεθνική Alstom, όπου έχει εξίσου μεγάλη δραστηριότητα, καθώς έχει συμμετάσχει σε όλα τα μεγάλα έργα Μετρό στην Αθήνα, έχει μάλιστα παραδόσει τους συρμούς πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3 ενώ σήμερα συμμετέχει στους διαγωνισμούς για την Γραμμή 4 του Μετρό, την προμήθεια 25 Τραμ. Σε επίπεδο έργων αυτή την εποχή είναι στην κοινοπραξία που κατασκευάζει την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας στον Πειραιά, ενώ συμμετέχει σε δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, στο Θριάσιο Πεδίο και τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Τέλος, έχει συμμετοχή στο μεγάλο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων. Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας είναι ο επίσης Έλληνας Σταύρος Βλάχος,όπου με την εμπειρία του καθοδηγεί με επιτυχία την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα.
Σημαντική παρουσία στην χώρα έχει και η Γαλλική εταιρεία Suez η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της διαχείρισης νερού και λυμάτων. Η εταιρεία συμμετέχει με ποσοστό 5,5 στην ΕΥΑΘ εδώ και χρόνια ενώ έχει συνεργαστεί επί μακρόν με τον Ελληνικό όμιλο Ελλάκτωρ. Σήμερα προετοιμάζετια στρατηγική συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ με τη Γαλλική εταιρεία να αναλαμβάνει πιθανόν το ρόλο του τεχνικού συμβούλου με σκοπό να τρέξουν έργα που αγγίζουν το 1 δισ.ευρώ.
Στα πιο πρόσφατα, έχουμε την κάθοδο της CMA-CGM για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου συμμετέχει στην κοινοπραξία που επικράτησε για το 67% των μετοχών και θα είναι ένας από τους σημαντικούς αντιπάλους της COSCO στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από/προς την Ευρώπη.
Ο πιο κλασσικός Γαλλικός επενδυτικός όμιλος με παρουσία σχεδόν 20 χρόνια στην Ελλάδα είναι η Lafarge στον τομέα της βιομηχανίας τσιμέντου όπου λειτουργεί τη μεγαλύτερη μονάδα στην Ελλάδα, με σημαντική παρουσία σε όλα τα μεγάλα έργα.
Άλλες Γαλλικές εταιρείες στον χώρο των υποδομών και μεταφορών είναι οι: Geodis, Thales, ENGIE, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την TOTAL η οποία συμμετέχει σε διαγωνισμούς για τις έρευνες υδρογονανθράκων σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
agriniopress
τι να γινεται αραγε ?? απο την μια αποδεχοντε πλεων ανοιχτα οτι το προγραμμα λιτοτητας ηταν λαθος στην ελλαδα (ανεξαρτητα αν καταστραφηκαμε ) , απο την αλλη ,τοσο καιρο γιατι δεν εκαναν επενδύσεις να σωθούμε ?? αληθεια ... η εξαγωγη υδρογονανθρακων ποτε αρχιζει στην χωρα ??
ΑπάντησηΔιαγραφή