Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με θέμα την καταγραφείσα καθυστέρηση στην υλοποίηση κατασκευής των νέων οδικών δικτύων Κορίνθου-Ρίου, Αντιρρίου-Ιωαννίνων και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου.
Ο κ. Κουρουμπλής υποστήριξε με ιδιαίτερη έμφαση ότι οι υποσχέσεις και οι διαπιστώσεις δεν γίνονται πλέον αποδεκτές από την κοινωνία της Δυτικής Ελλάδας ιδιαίτερα της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, διότι συνεχίζουν να βιώνουν την υπανάπτυξη και την ανεργία ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων. Επεσήμανε ότι για να επενδύσει κάποιος στην ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, πρέπει να του παρέχεται πλήρες και ασφαλές οδικό δίκτυο. Το Πλατυγυάλι ένα σύγχρονο λιμάνι της Μεσογείου με μεγάλη ελεύθερη βιομηχανική και εμπορική ζώνη, παραμένει καθηλωμένο λόγω έλλειψης πρόσβασης στα οδικά δίκτυα.
Το πολιτικό σύστημα είναι υπόλογο απέναντι στις ελπίδες των τοπικών κοινωνιών οι οποίες ακόμα και σήμερα βιώνουν την υπανάπτυξη και συνεχίζουν να θρηνούν θανατηφόρα ατυχήματα.
Εν συνεχεία ο βουλευτής απευθυνόμενος στον παριστάμενο Υπουργό, τον παρότρυνε να συγκρουστεί με το «τέρας» της γραφειοκρατίας, και με τις λογικές του, που καθυστερούν την πρόοδο των έργων (απαλλοτριώσεις, ζητήματα αρχαιολογίας και περιβαλλοντικοί όροι). Ενδεικτικά ανέφερε τις μακροχρόνιες καθυστερήσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας στην έκδοση αποφάσεων που αφορούν την ανάπτυξη.
Ζήτησε την άμεση παρέμβαση της Κυβέρνησης στην άρση των εμποδίων υλοποίησης των νέων οδικών δικτύων, δίνοντας τη δυνατότητα στους παραχωρησιούχους τόσο της Ιόνιας Οδού όσο και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου να προχωρήσουν άμεσα στην υλοποίηση των έργων.
Ο Υφυπουργός κ. Ιωάννης Μαγκριώτης, απεδέχθη ότι οι ελλείψεις στη Δυτική Ελλάδα σε δημόσιες υποδομές και ειδικότερα σε οδικές υποδομές είναι πάρα πολύ μεγάλες, συγκρινόμενη και με την υπόλοιπη χώρα. Ανέφερε ότι, η Πολιτεία ήδη από το 2000 έδωσε βάρος στις υποδομές της Δυτικής Ελλάδος. Μία προσπάθεια την οποία συνεχίζει και τώρα με πολύ έντονους ρυθμούς και με πρόσθετα έργα η Κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ., ειδικότερα σε θέματα οδικής ασφάλειας, στο περιφερειακό και επαρχιακό δίκτυο.
Εν συνεχεία δεσμεύτηκε ενώπιον του Κοινοβουλίου ότι η σημερινή Κυβέρνηση προχωρεί άμεσα στην απελευθέρωση τμημάτων του έργου, ξεπερνώντας τα όποια εμπόδια ώστε οι Εταιρείες να προχωρήσουν στην απρόσκοπτη υλοποίηση τους.
Κλείνοντας το λόγο του ο Υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι έως το τέλος του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί το συνολικό έργο των εν λόγω οδικών υποδομών.
Ο κ. Κουρουμπλής υποστήριξε με ιδιαίτερη έμφαση ότι οι υποσχέσεις και οι διαπιστώσεις δεν γίνονται πλέον αποδεκτές από την κοινωνία της Δυτικής Ελλάδας ιδιαίτερα της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, διότι συνεχίζουν να βιώνουν την υπανάπτυξη και την ανεργία ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων. Επεσήμανε ότι για να επενδύσει κάποιος στην ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, πρέπει να του παρέχεται πλήρες και ασφαλές οδικό δίκτυο. Το Πλατυγυάλι ένα σύγχρονο λιμάνι της Μεσογείου με μεγάλη ελεύθερη βιομηχανική και εμπορική ζώνη, παραμένει καθηλωμένο λόγω έλλειψης πρόσβασης στα οδικά δίκτυα.
Το πολιτικό σύστημα είναι υπόλογο απέναντι στις ελπίδες των τοπικών κοινωνιών οι οποίες ακόμα και σήμερα βιώνουν την υπανάπτυξη και συνεχίζουν να θρηνούν θανατηφόρα ατυχήματα.
Εν συνεχεία ο βουλευτής απευθυνόμενος στον παριστάμενο Υπουργό, τον παρότρυνε να συγκρουστεί με το «τέρας» της γραφειοκρατίας, και με τις λογικές του, που καθυστερούν την πρόοδο των έργων (απαλλοτριώσεις, ζητήματα αρχαιολογίας και περιβαλλοντικοί όροι). Ενδεικτικά ανέφερε τις μακροχρόνιες καθυστερήσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας στην έκδοση αποφάσεων που αφορούν την ανάπτυξη.
Ζήτησε την άμεση παρέμβαση της Κυβέρνησης στην άρση των εμποδίων υλοποίησης των νέων οδικών δικτύων, δίνοντας τη δυνατότητα στους παραχωρησιούχους τόσο της Ιόνιας Οδού όσο και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου να προχωρήσουν άμεσα στην υλοποίηση των έργων.
Ο Υφυπουργός κ. Ιωάννης Μαγκριώτης, απεδέχθη ότι οι ελλείψεις στη Δυτική Ελλάδα σε δημόσιες υποδομές και ειδικότερα σε οδικές υποδομές είναι πάρα πολύ μεγάλες, συγκρινόμενη και με την υπόλοιπη χώρα. Ανέφερε ότι, η Πολιτεία ήδη από το 2000 έδωσε βάρος στις υποδομές της Δυτικής Ελλάδος. Μία προσπάθεια την οποία συνεχίζει και τώρα με πολύ έντονους ρυθμούς και με πρόσθετα έργα η Κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ., ειδικότερα σε θέματα οδικής ασφάλειας, στο περιφερειακό και επαρχιακό δίκτυο.
Εν συνεχεία δεσμεύτηκε ενώπιον του Κοινοβουλίου ότι η σημερινή Κυβέρνηση προχωρεί άμεσα στην απελευθέρωση τμημάτων του έργου, ξεπερνώντας τα όποια εμπόδια ώστε οι Εταιρείες να προχωρήσουν στην απρόσκοπτη υλοποίηση τους.
Κλείνοντας το λόγο του ο Υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι έως το τέλος του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί το συνολικό έργο των εν λόγω οδικών υποδομών.