Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ για Αμβρακία οδός: Το γεφύρι της Άρτας!

ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΘΑΝΑΣΗ  ΚΑΒΒΑΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ για Αμβρακία οδός: Το γεφύρι της Άρτας!

  «Δεν έχει τελειωμό το σήριαλ της κατασκευής της Αμβρακίας οδού. Από το 2010, όταν πρωτοξεκίνησε το έργο που θα συνέδεε το Άκτιο με την Ιονία οδό, παρακάμπτοντας την Αμφιλοχία και αποδίδοντας σε χρήση έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο 48 χιλιομέτρων τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις δεν λένε να τελειώσουν.
         Το τελευταίο παράδειγμα, εκεί που όλοι πίστεψαν τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού ότι το έργο είχε μπει στις ράγες της ολοκλήρωσης, πριν λίγες μέρες όταν το ΣΤΕ έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής έναρξης των εργασιών από τη δεύτερη μειοδότρια εταιρία................



    Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει νέα πολύμηνη καθυστέρηση και αν η προσφεύγουσα εταιρεία δικαιωθεί σημαίνει ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν το λιγότερο σε ένα χρόνο. 
       Δυστυχώς αγκυλώσεις, εμμονές και τουλάχιστον περίεργη ανάπτυξη επιχειρηματολογίας από την πλευρά του υπουργείου μας οδήγησαν στη νέα αναβολή. 

       Είχα επισημάνει εξαρχής ότι η επανέναρξη των εργασιών θα έπρεπε να επιδιωχθεί από την πλευρά του Υπουργείου έπειτα από συνεννόηση με τις τότε αναδόχους εταιρίες και μάλιστα να εφαρμοστεί η πρόβλεψη του νόμου για «υποκαταστάτη» στην 4η εργολαβία που σχετίζεται με την παράκαμψη Αμφιλοχίας. Έτσι δεν θα πηγαίναμε σε νέο διαγωνισμό και δεν θα είχαμε νέες καθυστερήσεις. Οι φόβοι μας βγήκαν αληθινοί. Τώρα άρχισε νέος κύκλος δικαστικών διενέξεων και το μέλλον του έργου είναι και πάλι ασαφές.
          Μάλιστα το Υπουργείο παραδέχτηκε σε απάντηση ερώτησής μου, που είχα καταθέσει στις 20/12/2017 ότι δεν υπάρχει κάποια μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους για την εργολαβία «σκούπα» συγκριτικά με τη λύση που είχα προτείνει, ή όποια άλλη λύση θα μπορούσε να βρεθεί. 
      Στην ίδια απάντηση το υπουργείο ανέφερε χαρακτηριστικά πως «..έχει βάλλει ως στόχο την ολοκλήρωσή του σε προτεραιότητα και σε περίπτωση που επιλεγεί η λύση της εργολαβίας «σκούπας», έχει θέσει ως χρόνο ολοκλήρωσής του με αποκλειστική ημερομηνία περαίωσης το 1ο εξάμηνο του 2019». Κάτι τέτοιο είναι φυσικά αδύνατο να συμβεί μετά τις τελευταίες εξελίξεις.

       Επίσης δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό το ποσό που πρέπει να επιστραφεί στο ελληνικό Δημόσιο από τις εταιρείες που διέλυσαν τις προηγούμενες εργολαβίες. Σημειώνεται ότι έως τη διάλυση αυτών των εργολαβιών το έργο της 4ης εργολαβίας (παράκαμψη Αμφιλοχίας) είχε ολοκληρωθεί, στο σύνολό του κατά περίπου 60%. 

        Με όλα αυτά οι κάτοικοι της Λευκάδας, της  Πρέβεζας, της Αιτωλοακαρνανίας και όλων των γύρω περιοχών αλλά και οι διερχόμενοι επισκέπτες θα εξακολουθήσουν για πολύ καιρό ακόμα να χρησιμοποιούν ένα παλαιό και επικίνδυνο δρόμο στον οποίο συχνά συμβαίνουν ατυχήματα και θανατηφόρα δυστυχήματα. 
       Παράλληλα, υπάρχει ο κίνδυνος, αν ο χρόνος που θα χρειαστεί για να απεμπλακεί ο διαγωνισμός από τις δικαστικές περιπέτειες είναι μεγάλος, να στενέψουν και τα περιθώρια για τη χρηματοδότηση από τρέχον ΕΣΠΑ, το οποίο καλύπτει το έργο μέχρι τα τέλη του 2022. Τότε θα πρόκειται πραγματικά για καταστροφή!

          Δεν θέλω με όσα προανέφερα να γίνω «μάντης» κακών, αλλά η μέχρι τώρα διαχείριση από τη μεριά του Υπουργείου και του Υπουργού δεν προοιωνίζεται καλή. Γιατί ακόμη και τα 15 χιλιόμετρα που είναι έτοιμα να παραδοθούν (από το Άκτιο μέχρι τη Βόνιτσα) αναμένουν να βρεθεί «ελεύθερος χρόνος» για τον κύριο Υπουργό, για να κάνει τα εγκαίνια! 

      Εγκαίνια που θα γίνουν σε ένα «μισό» έργο μόνο για προεκλογικούς σκοπούς. 

Έως τότε θα συνεχίσουμε να θρηνούμε θύματα….»


6 σχόλια:

  1. MΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
    53 ΜΗΝΕΣ ΑΠΑΡΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΠΛΕΞΙΜΟ
    ΚΑΙ ΤΟ ΤΟ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΟΥ ΗΘΟΥΣ ΚΛΑΙ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ 15 ΧΙΛΙΚΟΜΕΤΡΑ
    ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΑΚΤΙΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ ΑΠΟ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
    ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΟΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ
    Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΙΝΑΙ ΛΕΞΗ ΑΓΝΩΣΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. για πιο κόμμα λες περιμένεις διαφώτιση
    από τη Ν.Δ,το Συριζα,το Κιναλ,Ένωση κέντρων,Δημαρ,
    για να καταλάβουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχως που υπαρχει και ο βουλευτης Λευκαδας και ασχολειται με το θεμα. Για το συμφερον του νησιου του βεβαια και καλά κάνει. Ας τα βλεπουν οι δικοι μας που τα έχουν αφήσει στο ελεος του Θεου. Το ενα έτοιμο εργο, ποτε θα αποφασισει να το εγκαινιασει ο Υπουργος, οσο το δυνατον πιο κοντα στις εκλογες βέβαια, με την ελπιδα να εχει αντικρυσμα στις καλπες, λες και ο κοσμος ειναι χαζος δεν καταλαβαινει το παιχνιδι που παιζεται. Το αλλο εργο, οποτε γινει, λες και δεν ειναι αρκετος ο αριθμος των ηδη νεκρων απο τροχαια στον βομβαρδισμενο δρομο Αμφιλοχιας, Βονιτσας, Λευκάδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πήγα προχθές Αμφιλοχία...δεν θυμάμαι να έχω ξαναπεράσει με τόσο ξηλωμένο το δρόμο...έχετε καταλάβει την κατάσταση που επικρατεί; Αφού η κυβέρνηση είναι στην κοσμάρα της και στα όπια της έχει κινηθεί ο ρημάδης ο Περιφερειάρχης ο Κατσιφάρας με τον Λύτρα να πάνε στο υπουργείο να πουν εντάξει παίξτε εσείς με τα συμφέροντα για τον δρόμο...δώστε άμεσα χρήματα για την ολική αποκατάσταση ασφαλτοτάπητα! τουλάχιστον αυτό!Άλλα ξέχασα κατεβαίνει με την στήριξη της κυβέρνησης!Διπλωματία έχει ο Κατσιφάρας εσύ κάτοικε των περιοχών αυτών θα επιδείξεις διπλωματία στην κάλπη;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μέχρι να φτιαχτεί αυτός ο δύσμοιρος δρόμος και να αποφευχθούν και άλλα τροχαία ατυχήματα, μία λύση μπορεί να είναι η εντονότερη παρουσία της τροχαίας ανά 10-20 km κατά μήκος του δρόμου, ώστε να ελέγχεται καλύτερα η κίνηση με τις ανάλογες επιτρεπτές και ασφαλέστερες ταχύτητες των αυτοκινήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο