Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018

«Ξηλωθείτε»: Hλεκτρονικά διόδια στον δρόμο ΑΚΤΙΟ– ΑΜΒΡΑΚΙΑ

                 Προχωρά ο διεθνής διαγωνισμός για την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού-δορυφορικού συστήματος διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με αφαλείς πηγές του ypodomes.com τις επόμενες μέρες, ολοκληρώνεται η πρώτη φάση της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και σύντομα θα περάσουμε στη Β`φάση της κατάθεσης τεχνικών και οικονομικών προσφορών.
        Να σημειώσουμε ότι η κατάθεση του ενδιαφέροντος πραγματοποιήθηκε στις 4 Απριλίου 2018 με τον τίτλο «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση»...........



      Στο ηλεκτρονικό διαγωνισμό μετέχουν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων καθώς επίσης και ελληνικές εταιρείες οι οποίες, μέσω αυτής της σύμπραξης, θα αποκτήσουν εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων.
1.Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade (Ιταλία)
2.Μυτιληναίος-Nusz (Ουγγαρία)
3Τερνα – Vinci – Kapsch Traffic Com (Γερμανία)
4.ΟΤΕ- T-Systems International GmbH, (που είναι επίσης θυγατρική του ομίλου Deutsche Telekom)
5.STRABAG- SkyToll (Σλοβενία)

           Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία είναι πως η Εγνατία Οδός δεν εξαιρείται από το σχεδιασμό για τα ηλεκτρονικά διόδια και πως θα εφαρμοστεί και εκεί παρά το γεγονός της κατασκευής των παραδοσιακών σταθμών διοδίων αυτή την εποχή.
        Επίσης αναμένεται η αναλογική χρέωση θα καλύψει όλους τους αυτοκινητόδρομους, ακόμα και αυτούς που δεν έχουν παραχωρηθεί, με κυριότερους τους άξονες Πάτρα-Πύργος που οδεύουν προς έναρξη της κατασκευής και Άκτιο-Αμβρακία που πρόσφατα προκηρύχθηκε η εργολαβία-σκούπα που θα ολοκληρώσει τα έργα μέχρι το 2020. Τα έσοδα από αυτά τα διόδια θα καταλήγουν στον «κουμπαρά» της εταιρείας που θα διαχειρίζεται τα έσοδα (η εταιρεία οδικών τελών) από όλους τους δρόμους με σκοπό να χρηματοδοτείται η συντήρηση τους.
          Όπως είχε αναφέρει σε παλαιότερο δελτίο τύπου σχετικά με την εφαρμογή των νέων ηλεκτρονικών διοδίων το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Συστήματος για την αναλογική χρέωση διοδίων τελών σε κάθε αυτοκινητόδρομο της ελληνικής επικράτειας πλεονεκτεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο σύστημα χρέωσης καθόσον εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη αποκλειστικά με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο αφενός την προσαρμογή προς την ισχύουσα σχετική κοινοτική νομοθεσία και αφετέρου τη μέγιστη δυνατή κοινωνική αποδοχή της.
          Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.

      Να θυμίσουμε πως το νεο σύστημα επιβολής διοδίων χωρίζεται στα δύο ήτοι:
1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit-OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading-ANPR).
           Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
        Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Νίκος Καραγιιάννης – ypodomes.com
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ 
http://sinidisi.gr/

9 σχόλια:

  1. Απο το να χανεις αθωες ψυχες και να γεμιζουν τα κοιμητηρια καλυτερα δρομοι με ασφαλεια και ας εχουν διοδια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ ΒΟΝΙΤΣΑ20 Ιουλίου 2018 στις 4:00 μ.μ.

    NIKO ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΝΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ
    ΚΑΛΑ ΚΑΝΩ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
    ΦΙΛΙΚΟΤΑΤΑ
    ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα δασκαλε. Η Αμβρακία Οδος, όπως και όλοι οι αυτοκινητόδρομοι δεν ενδείκνυται για τοπικές μετακινήσεις. Θα ελευθερώσουν το τοπικό δίκτυο και θα γινει πιο ασφαλή. Αν και με το χάλι που έχει ο δρόμος Αμφιλοχία - Βονιτσα, μόνο τρακτέρ και πρόβατα θα περνάνε... Τέλος πάντων, οι διεκδικήσεις μας πρέπει να ειναι για τοπικο δικτυο. Αυτό θα χρησιμοποιούμε 360 μέρες τον χρόνο. Τις μέρες που θα κάνουμε ταξίδια θα μπαίνουμε στους αυτοκινητόδρομους..

      Διαγραφή
  3. 2 ευρώ διόδια,3 ευρώ η γέφυρα,3 ευρώ η βενζίνη,σύνολο 8,+8 η επιστροφή ίσον 16 ευρώ!!! Μόνο οι πλούσιοι θα πηγαίνουν Πρέβεζα.
    -Vonitsanos-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διακονιαριδες,γυφταιοι,ταλιροφονιαδες,σπαγκοραμενοι,τσιφουτιδες βονιτσανοι.τα χωρια που αραδιαζουν πανω κατω στη βονιτσα δεν εχουν εξοδα???εεεε???μονο εσεις????τωρα με το νεο δρομο οι--χωριατες--θα την κανουν για αλλες περιοχες για καφε και ψωνια,αγρινιο-πρεβεζα-και πιο μακρια αμα λαχει..δεν τα κλαινε τα λεφτα!!,ετσι για ξεβρωμισετε απο αυτους.ουχα.χαχαχα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οποιος θελει παει απο διοδια αλιως θα πηγαινει οπως παει εως τωρα. Δεν σε υποχρεωνει κανενας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. προς 7.40
    φιλε, πρεπει να κουβαλας πολλα κομπλεξ πανω σου...χαλάρωσε λιγο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και θα μας παρακολουθούν που πάμε και θα μας τα παίρνουν . Ωρέ , θα κάτσω σπίτι με ψησταριά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ενα μεγαλο μπραβο στο Δασκαλο για τον αγωνα που κανει και να που εφερε αποτελεσμα . Μερικοι θελουν να πηγαινουν με τον αραμπα γιαυτο γκρινιαζουν!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο