Ενα βήμα πίσω στο θέμα της αύξησης του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ.
στους αυτοκινητοδρόμους έκανε η κυβέρνηση, μετά τις αντιδράσεις.
Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Χρήστος Σπίρτζης το όριο ταχύτητας θα παραμείνει ως έχει, στα 130χλμ./ώρα.
«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας
έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα
μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.
Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας είναι ο
σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων. Όπως ανέφεραν σε
κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους
αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h. Αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν
τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο
ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την
οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού. Επιπλέον, σε
δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη
(Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 km/h, σε 14 κράτη
είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες
επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.
Οι συγκοινωνιολόγοι παράθεσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία για να
δείξουν τα μειονεκτήματα της ρύθμισης. Όπως υποστήριξαν «όταν η μέση
ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων
αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο.
Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης
ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων».
aftodioikisi.gr
Τελικα καποιοι ειναι αρρωστοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή