Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016

Σχέδιο παρεμβάσεων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας – Επιστολή Κατσιφάρα στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης

Ένα σχέδιο συγκεκριμένων παρεμβάσεων έργων συντήρησης και οδικής ασφάλειας κατέθεσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προς την κυβέρνηση, ζητώντας παράλληλα, χρηματοδότηση κυρίως για τις ζημιές που προκαλούνται εξαιτίας των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.......

Με επιστολή του προς τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Ιωάννη Δραγασάκη και τους Υπουργούς Οικονομίας και Ανάπτυξης Δήμο Παπαδημητρίου, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, καθώς και τον αναπλ. Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξανδρο Χαρίτση, ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας επισημαίνει τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων της Περιφέρειάς μας, που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο στο παλιό εθνικό δίκτυο.
Επιπλέον, αναφέρεται στην επικινδυνότητα του οδικού δικτύου και στα συνεχή και θανατηφόρα τροχαία που σημειώνονται στους δρόμους της Δυτικής Ελλάδας, ενώ τονίζει πως οι όποιες σοβαρές παρεμβάσεις έχουν γίνει από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας και δίνουν προσωρινές λύσεις, σταδιακά όμως χάνουν την αξία τους, ιδιαίτερα σε κόμβους, διασταυρώσεις και εξόδους εργοταξίων, όπου προστίθενται και τα βαρέα οχήματα των εργοταξίων, της Ολυμπίας Οδού και της ΕΡΓΟΣΕ, με την κατάσταση εκεί να είναι τραγική.
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καταθέτει ένα συγκεκριμένο σχέδιο παρεμβάσεων έργων συντήρησης και οδικής ασφάλειας και ζητά χρηματοδότηση, κυρίως, για τις ζημιές που προκαλούνται εξαιτίας των έργων που κατασκευάζονται.
Στο σχέδιο παρεμβάσεων εντάσσονται και οι τρεις ξεχασμένοι εθνικοί οδοί α)Πατρών – Πύργου – Καλό Νερό, β) Πατρών Τριπόλεως (111) και γ) Αγρίνιο – Θέρμο – Καρπενήσι.

Το σχέδιο
Αναλυτικότερα το σχέδιο συντήρησης και οδικής ασφάλειας που πρέπει να χρηματοδοτηθεί:
•           Αντίρριο - Μεσολόγγι – Αγρίνιο - Αμφιλοχία – Μενίδι: Οδικό δίκτυο 145 χιλ. που δέχεται όλο το κυκλοφοριακό φορτίο του δυτικού άξονα της χώρας. Χρειάζονται άμεσες τεχνικές παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας ύψους 7εκ. ευρώ.
•           Αμφιλοχία - Άκτιο - Λευκάδα: Οδικό δίκτυο 80 χιλ. δέχεται όλο το κυκλοφοριακό φορτίο από και προς Λευκάδα - Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα με την Ιόνια Οδό. Οι εργολαβίες κατασκευής της Αμβρακίας οδού, που εκτελούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι όλες σταματημένες και η επικινδυνότητα μεγάλη. Οι άμεσες τεχνικές παρεμβάσεις ανέρχονται στο ύψος των 6 εκ. ευρώ.
•           Αγρίνιο –Θέρμο-Καρπενήσι: Οδικό δίκτυο 60 χιλ. στα όρια της Αιτωλοακαρνανίας είναι το μοναδικό οδικό δίκτυο που ενώνει την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και παραμένει ασυντήρητο για 10ετίες. Οι τεχνικές παρεμβάσεις ανέρχονται στο ύψος των 5 εκ. ευρώ.
•           Πάτρα – Πύργος: Οδικό δίκτυο 100 χιλ. Είναι ο μοναδικός άξονας που εξυπηρετεί στο σύνολό του την Ηλεία, Κεφαλληνία και Ζάκυνθο. Έγινε μια σοβαρή παρέμβαση από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, αλλά δεν καλύφθηκαν όλα τα προβλήματα. Σήμερα και μέχρι να ξεκινήσουν οι διαδικασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου θα χρειαστούν για άμεσες παρεμβάσεις 7 εκ. ευρώ.
•           Πύργος – Καλό Νερό: Οδικό δίκτυο 43 χιλ. Απαιτεί άμεσα ένταξη σε Πρόγραμμα για συντήρηση και οδική ασφάλεια. Οι παρεμβάσεις ανέρχονται στο ύψος των 20 εκ. ευρώ.
•           Πατρών – Τριπόλεως: Οδικό δίκτυο 140 χιλ. Είναι ένα ξεχασμένο από το κεντρικό κράτος εθνικό οδικό δίκτυο που ενώνει τις δύο πρωτεύουσες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου με μεγάλη αναπτυξιακή σημασία. Πρόσφατα έγιναν σοβαρές παρεμβάσεις από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, αλλά παραμένουν ακόμη μεγάλες εκκρεμότητες, έχουν κατατεθεί τεχνικά δελτία στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένονται χρηματοδοτήσεις. Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία ύψους 7 εκ. ευρώ.
•           Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Τρίπολη: Οδικό δίκτυο 70 χιλ. Κρίσιμη οδική αρτηρία  αναπτυξιακά για την επισκεψιμότητα της Αρχαίας Ολυμπίας και σύνδεση με την ενδοχώρα της Πελοποννήσου. Η κατάσταση σήμερα είναι σε πολλά σημεία επικίνδυνη και χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις συντήρησης- βελτίωσης ύψους 6 εκ. ευρώ.
•           Πάτρα - Αίγιο – Αιγείρα: Οδικό δίκτυο 70χιλ. Έχει μετατραπεί σε βασικό δρόμο για χρήση από και προς την Αθήνα. Η μεγαλύτερη παρέμβαση που έγινε από τις Τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας έδωσε προσωρινή λύση, αλλά οι επιβαρύνσεις σε φορτία που γίνονται από τα βαριά μηχανήματα των εργοταξίων της Ολυμπίας Οδού και της ΕΡΓΟΣΕ έχουν φέρει νέα προβλήματα και χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις ύψους 8 εκ. ευρώ.
•           Κόμβοι Οδικής Ασφάλειας στις μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Πάτρα – Πύργος - Αγρίνιο: Την κύρια ευθύνη συντήρησης και κυκλοφοριακής διευκόλυνσης στις εισόδους των πόλεων την έχει η Περιφέρεια. Για το σύνολο των παρεμβάσεων χρειάζονται 8 εκ. ευρώ.

Χρειάζεται η έμπρακτη στήριξη του κράτους
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από το 2011 που ανέλαβε την αρμοδιότητα του Εθνικού Οδικού Δικτύου, όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης στην επιστολή του, σήκωσε όλο το βάρος συντήρησης από τους ελάχιστους πόρους του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων που της διατίθενται και στο περιορισμένο όριο πληρωμών που έχει.
«Κάναμε και θα κάνουμε στο ακέραιο το καθήκον μας, αλλά τα προβλήματα είναι μεγάλα λόγω των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των δύο μεγάλων Διευρωπαϊκών Δικτύων Ιόνιας οδού και του “τμήματος” της Ολυμπίας οδού (Κόρινθος –Πάτρα) και χρειαζόμαστε την έμπρακτη στήριξη του Κεντρικού Κράτους» σημειώνει ο κ. Κατσιφάρας.
Τα τεχνικά Δελτία για την έγκριση των έργων οδικής ασφάλειας βρίσκονται στη τελική φάση προετοιμασίας και θα υποβληθούν άμεσα  στα Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και Υποδομών και Μεταφορών. Άμεσα πρέπει να ξεκινήσουν οι εντάξεις έργων στο Π.Δ.Ε του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή εναλλακτικά στο Π.Δ.Ε της Περιφέρειας εκτός του ορίου πληρωμών της.

«Πρέπει να τρέξουμε»
Κλείνοντας την επιστολή του ο Απόστολος Κατσιφάρας τονίζει πως «έχουμε πλήρη επίγνωση των οικονομικών δυσκολιών που περνάει η πατρίδα μας και ο ελληνικό λαός, η κατάσταση όμως επιβάλλει συνεργασία – επαγρύπνηση - αλληλοβοήθεια και καλύτερη κατανομή των διαθέσιμων πόρων για να χρηματοδοτηθεί το παραπάνω προτεινόμενο σχέδιο παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας. Θέλω να τονίσω το αίσθημα δικαίου που πρέπει να διαπερνά την πολιτική και την ευθύνη διαχείρισης των Δημοσίων Υποθέσεων και πιστεύω αυτό υπηρετείτε κι εσείς με τον Πρωθυπουργό που το έχει θέσει ως κεντρικό αξιακό πρόταγμα οριζόντια σε όλες τις πολιτικές».

Και καταλήγει: «Είμαστε η μόνη Περιφέρεια στη χώρα που δεν έχουμε σύγχρονο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και αυτό είναι μια διαχρονική αδικία που βαρύνει όλες τις κυβερνήσεις. Πρέπει να τρέξουμε γρήγορα με σταδιακή ένταξη έργων από κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο». 

3 σχόλια:

  1. Ελατε κυριοι λιγο προς τον Αστακο να δειτε στροφες χωρις μπαρες λακουβες και να μιλησουμε για την ανυπαρκτη οδικη ασφαλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελατε κυριοι λιγο προς τον Αστακο να δειτε στροφες χωρις μπαρες λακουβες και να μιλησουμε για την ανυπαρκτη οδικη ασφαλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λάδι πολύ και τηγανίτα τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο