Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Διαπίστωση αδυναμίας εκτέλεσης υπηρεσιών του άρθρου 61 παρ. 1 και 2 του Ν. 3979/2011. Το διαπιστώσαμε και γνώμη δεν αλλάζουμε;

    Σε διαπίστωση αδυναμίας εκτέλεσης υπηρεσιών του άρθρου 61 παρ. 1 και 2 του Ν. 3979/2011 έχει προχωρήσει για το έτος 2016 με σχετική του απόφαση τόσο ο Δήμος Ξηρομέρου, όσο και τα δύο Νομικά του Πρόσωπα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και το Περιβάλλον Αθλητισμός Παιδεία και Κοινωνική Πρόνοια (εκκρεμεί η απόφαση για την Τετάρτη 6.4). Μάλιστα η αιτιολογία είναι η έλλειψη κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού και επαρκούς αριθμού μόνιμου προσωπικού καθαριότητας.
       Για όσους δεν γνωρίζουν οι συγκεκριμένες υπηρεσίες αφορούν υπηρεσίες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων........


     Μάλιστα στην σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου οι υπηρεσίες τις οποίες αδυνατεί να εκτελέσει ο Δήμος συγκεκριμενοποιήθηκαν και είναι: καθαρισμών κοινοχρήστων χώρων, νεκροταφείων, ρεμάτων, αλσυλλίων, δασυλλίων, αντιπυρικών ζωνών, φρεατίων και σχαρών όμβριων υδάτων, δημοτικών κτιρίων, δημοτικής και αγροτικής οδοποιίας, καθαρισμός δεξαμενών, συντήρηση αντλιοστασίων και χλωριωτών, αποφράξεις δικτύων όμβριων, μεταφορές φερτών υλικών που προέρχονται από θεομηνίες.

     Εμείς το ερώτημα που θέτουμε και το θέσαμε και πέρυσι είναι, αυτή η δήλωση αδυναμίας θα ισχύει και για την χρονική περίοδο που παρότι πιθανόν θα έχουμε προσλάβει υπαλλήλους καθαριότητας με οκτάμηνη σύμβαση (τα πεντάμηνα γίνανε οκτάμηνα πλέον);
       Θυμίζουμε ότι πέρυσι την περίοδο που διαθέταμε 25 εργαζόμενους πεντάμηνης σύμβασης στην καθαριότητα, ο Δήμος και τα Νομικά του Πρόσωπα διέθεσαν χιλιάδες ευρώ για καθαρισμό κοινόχρηστων χώρων (δείτε εδώ), χωρίς κανείς να εξηγήσει, να απολογηθεί και να ντρέπεται γι αυτό. Φέτος άραγε θα έχουμε πάλι το ίδια;
     Στις 10.12.2015 στην συνεδρίαση Επιτροπής Διαβούλευσης, της οποίας είμαι μέλος, έθεσα σχετικά με την καθαριότητα το εξής ερώτημα στο κ. Δήμαρχο, παρουσία των άλλων παριστάμενων μελών της Επιτροπής Διαβούλευσης (πάνω από 20):

Ερώτηση: «Γιατί κύριε Δήμαρχε το Καλοκαίρι ενώ διαθέταμε 25 εργαζόμενους με πεντάμηνη σύμβαση στην καθαριότητα, δώσαμε απ' ευθείας αναθέσεις χιλιάδων ευρώ για υπηρεσίες καθαριότητας; Γιατί; Εγώ στο Αγρίνιο που ζω και εργάζομαι βλέπω τους συγκεκριμένους εργαζόμενους να είναι έξω και να καθαρίζουν. Στην γειτονιά μας στην Φιλλελήνων, εκεί μένετε και εσείς, κάθε ημέρα περνά εργαζόμενος πεντάμηνης σύμβασης και καθαρίζει. Στον Μύτικα τον Αύγουστο βρωμίσαμε. Το πληροφορηθήκατε αυτό από κανέναν; Δεν δικαιούταν ο Μύτικας 2 - 3 εργαζόμενους πεντάμηνης σύμβασης για τον Αύγουστο, ώστε να μην βρωμίσουμε και γίνουμε ρεζίλι στους επισκέπτες»;

   Η απάντηση που πήρα με τα λόγια όχι ακριβώς, αλλά με το πνεύμα όπως το γράφω: «Νομίζετε κύριε Σούλα ότι είναι εύκολο να βγάλουμε έξω τους εργαζόμενους; Μία ημέρα ήρθα στο Δημαρχείο και ήταν όλοι στοιβαγμένοι στα γραφεία. Δεν είχαμε που να τους βάλουμε».
   Ρωτάω, «απορώ με την απάντηση σας, και ποιος ευθύνεται γι αυτό κ. Δήμαρχε»;
  Απάντηση: «Τι εγώ φταίω και γι αυτό; Ο Δήμαρχος φταίει γι όλα κ. Σούλα; Δεν φταίει για όλα ο Δήμαρχος».
  Ρωτάω, «ε ποιος φταίει; Εσείς είστε Προϊστάμενος στο Δήμο».
      Η στιχομυθία γι αυτό το θέμα σταμάτησε εδώ κοιτάζοντας ο ένας τον άλλο.
    Για το άλλο κομμάτι της ερώτησης μου, η απάντηση που πήρα ήταν:
«Πράγματι παραδέχομαι ότι είχαμε κάποια προβλήματα στην καθαριότητα, δεν τα πήγαμε και πολύ καλά, ήταν το πρώτο μας Καλοκαίρι, τα πληροφορήθηκα και του χρόνου να είστε σίγουρος ότι θα είμαστε πολύ καλύτερα. Όμως να ξέρετε κ. Σούλα εγώ σαν Δήμαρχος έχω εκχωρήσει συγκεκριμένες αρμοδιότητες στους Αντιδημάρχους και στους Προέδρους. Δεν μπορώ εγώ να κάνω τα πάντα. Για την Αλυζία και τον Μύτικα λοιπόν υπάρχει αρμόδιος Αντιδήμαρχος ο κ. Μουρκούσης και αρμόδια Πρόεδρος η κα Βέρρη και εκεί θα έπρεπε να απευθύνεστε».

      Σας τα γράφουμε αναλυτικά για να καταλάβετε και εσείς τι συμβαίνει σε αυτόν το ταλαίπωρο Δήμο, όπου ο δημότης που τολμά να παραπονεθεί ή να αναφέρει κάποιο πρόβλημα του, ζει το από τον Άννα στον Καϊάφα.
    Προσωπικά εμείς αυτό που αναφέρθηκε από τον κ. Δήμαρχο για τους εργαζόμενους δεν το δεχόμαστε. Άμα ο Δήμος δεν έχει κάνει προεργασία και είναι ανοργάνωτος, πως θα αξιοποιήσει τους εποχιακούς εργαζομένους στην καθαριότητα;
     Λογικό είναι οι άνθρωποι άμα δεν τους κατευθύνεις και δεν τους δώσεις συγκεκριμένες εντολές να βρίσκονται χωρίς αντικείμενο. Είναι λοιπόν καθαρά ευθύνη του Δήμου.

      Ελπίζουμε λοιπόν την καλοκαιρινή περίοδο που έρχεται, αν πάρουμε πάλι εποχικούς υπαλλήλους στην καθαριότητα, να μην δούμε πάλι τα ίδια φαινόμενα, δηλαδή απ' ευθείας αναθέσεις χιλιάδων ευρώ, τα χωριά να βρωμάνε, οι εργαζόμενοι να κάθονται χωρίς αντικείμενο στα γραφεία του Δημαρχείου με αποκλειστική ευθύνη του Δήμου και να τους κατηγορούμε κιόλας από πάνω.
   Εννοείται όλα τα παραπάνω δεν απαλλάσσουν και του απλούς δημότες από τις δικές τους ευθύνες για το θέμα της καθαριότητας. Όσο και να προσπαθήσει και να μεριμνήσει ο Δήμος, αν εμείς οι ίδιοι δεν αλλάξουμε συμπεριφορά και νοοτροπία, η κατάσταση δύσκολα θα βελτιωθεί.
      Αυτό όμως είναι άλλο θέμα από αυτό που εμείς θίγουμε σε αυτή την ανάρτηση, που είναι η κατασπατάληση των χρημάτων του Δήμου για υπηρεσίες καθαριότητας, μέσω απ' ευθείας αναθέσεων σε εξωτερικούς συνεργάτες, την περίοδο που διαθέτουμε εποχικούς εργαζόμενους στην καθαριότητα.

mytikaspress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο