Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

52 έργα τέχνης του 17ου αιώνα που αναδεικνύουν το γυναικείο σώμα σε όλο του το μεγαλείο !

Πώς νιώθετε που περνάμε, κάθε φορά, την περίοδο του «bikini body» και όλων αυτών των άρθρων που λένε στις γυναίκες τι να τρώνε, τι να φοράνε, πόσο να γυμνάζονται και με τι να αλείφονται ώστε να είναι «έτοιμες για την παραλία»; Κανένα άγχος κορίτσια, απλά το ρολόι τρέχει, ο Ιούνιος σχεδόν τελειώνει και εκείνα τα κιλάκια ακόμα να φύγουν, πώς θα πάτε έτσι για μπάνιο, είστε σοβαρές;
Αν υπάρχει μία εποχή του χρόνου που οι γυναίκες παγκοσμίως δέχονται ανελέητο bullying, έμμεσα ή άμεσα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, αυτή είναι το καλοκαίρι. Οι γυναίκες έχουν μισή ντουζίνα βιομηχανίες να τους λένε πως είναι άσχημες/όχι αρκετά αδύνατες/ατελείς/ανεπαρκείς για να φορέσουν ό,τι θέλουν στην παραλία (ή και οπουδήποτε) με αποτέλεσμα, όσο συνειδητοποιημένη κι αν είσαι ως άτομο, όσο καλά κι αν είσαι με την εικόνα και τον εαυτό σου, φτάνεις στο σημείο να παίζεις το παιχνίδι τους. Ένα παιχνίδι που η ψυχολογία σου δεν βγαίνει ποτέ νικητής.
Κάπως έτσι μας ήρθε στο μυαλό η ιστορία της δυτικής τέχνης και όλες εκείνες οι φορές που θρυλικοί ζωγράφοι απεικόνισαν τη γυναίκα στα έργα τους με εκθειαστικό τρόπο και, ταυτόχρονα, χωρίς να κρίνουν το σώμα της με κανέναν τρόπο.
Από τις ζουμερές γυναίκες του Ruben μέχρι τα σκανδαλιστικά κοντινά του Courbet στους γυναικείους κόλπους, και από τις γυμνές χορεύτριες του Matisse μέχρι την κυρία που αυτοϊκανοποιείται, τα αρχεία των καλλιτεχνών αποκαλύπτουν μια αξιοσημείωτη ποικιλομορφία στα χαρακτηριστικά και την προσωπικότητα των γυναικών. Ρωμαλέες φιγούρες, γυμνό που δεν απολογείται, τριχοφυΐα είναι μερικά από τα στοιχεία των ιστορικών αυτών έργων που, δυστυχώς, δείχνουν πως η αντίληψη που υπήρχε για τις γυναίκες κατά την Μπαρόκ περίοδο του 17ου αιώνα, ήταν πολύ πιο υγιής από αυτή που έχουμε σήμερα.
pete
Peter Paul Rubens, "The Three Graces," 1635
Σημαντική προειδοποίηση: η πλειονότητα των παρακάτω εικόνων είναι έργα ζωγραφικής γυμνών, λευκών γυναικών που δημιουργήθηκαν από νεκρούς πλέον, λευκούς άντρες. Ακόμα όμως και με αυτό το μειονέκτημα στο μυαλό, εξακολουθούν να προσφέρουν πιο υγιή πρότυπα ομορφιάς από τη μέση διαφήμιση για ρούχα που βλέπουμε στα περιοδικά σήμερα, αποδεικνύοντας πως δεν υπάρχει ένας ιδανικός σωματότυπος εκεί έξω αλλά εκατομμύρια μοναδικοί και πανέμορφοι.
Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν, σας παρουσιάζουμε τις 52 φορές που η δυτική τέχνη παρέδωσε μαθήματα φεμινισμού. Γιατί αυτές οι 52 κυρίες.................
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Αν θεωρείτε ανήθικο το γυναικείο γυμνό στην τέχνη μην μπείτε ......
δεν νοιάζονται για θερμίδες, κυτταρίτιδα, παχάκια και ραγάδες. Περνούν τέλεια κάνοντας ό,τι νιώθουν, όπως θέλουν και όποτε θέλουν και είναι, απλά, εντυπωσιακές.
  • Gustave Courbet, "The Hammock," 1844
  • Gustave Courbet, "Nude Woman with a Dog," 1861
  • Gustave Courbet, "Woman with White Stockings," 1861
  • Jean Auguste Dominique Ingres, "Le Bain Turc," 1862
  • Jean Auguste Dominique Ingres, "Odalisque with Slave," 1842
  • Peter Paul Rubens, "Adam and Eve," 1628-1629
  • Peter Paul Rubens, "Venus at a Mirror," 1613-1614
  • Peter Paul Rubens, "Venus and Adonis," first half of 17th century
  • Peter Paul Rubens, "Venus, Mars and Cupid," early to mid-1630s
  • Peter Paul Rubens, "The Judgement of Paris," c.1606
  • Raphael, "Study for the Three Graces," 1518
  • Raphael, "Portrait de la Fornarina," 1518
  • Titian, "Venus and an Organist and a Little Dog," 1550
  • Titian, "Danae," 1545-1546
  • Titian, "Diana e Atteone," 1556-1559
  • Titian, "Violante," 1515
  • Gustave Courbet, "The Origin of the World," 1866
  • Paul Gauguin, "Study of a Nude," 1880
  • Édouard Manet, "Luncheon on the Grass," 1863
  • Edgar Degas, "Woman Combing Her Hair," 1885
  • Edgar Degas, "Kniende Frau," 1884
  • Edgar Degas, "After the Bath, Woman Drying Herself," c. 1884–1886,
  • © Lucian Freud. Image: Courtesy Lucian Freud Archive
    Lucian Freud, "Standing by the Rags," 1988-9
  • Egon Schiele, "Sitting Girl," 1917
  • William-Adolphe Bouguereau, "The Wave," 1896
  • William-Adolphe Bouguereau, "The Birth of Venus," 1879
  • William-Adolphe Bouguereau, "Bather," 1864
  • Gustave Courbet, "Femme Nue Couchée," 1862
  • Gustave Courbet, "Young Bather," 1866
  • William-Adolphe Bouguereau, "Les Deux Baigneuses," 1884
  • Sandro Botticelli, "The Birth of Venus," 1483-1485
  • Frederic Leighton, "The Fisherman and the Siren," 1856–1858
  • Frederic Leighton, "The Garden of the Hesperides," 1892
  • Frederic Leighton, "Flaming June," 1895
  • Frederic Leighton, "Cymon and Iphigenia," 1884
  • Evelyn De Morgan, "Ariadne in Naxos," 1877
  • John Everett Millais, "The Knight Errant," 1870
  • Artemisia Gentileschi, "Sleeping Venus," 1625-30
  • Artemisia Gentileschi, "Bathsheba," 17th century
  • Artemisia Gentileschi, "Lucretia," 1620
  • Artemisia Gentileschi, "Susanna and the Elders," 1610
  • François Boucher, "Ruhendes Mädchen," 1751
  • François Boucher, "Diana Leaving Her Bath," 1742
  • François Boucher, "Venus Consoling Love," 1751
  • François Boucher, "The Toilet of Venus," 1751
  • Jean Auguste Dominique Ingres, "Mme. Moitessier," 1856
  • Paul Cézanne, "The Bathers," 1898–1905
  • Gustav Klimt, "Der Beethovenfries," 1902
  • Henri Matisse, "Blue Nude," 1907
  • Henri Matisse, "La Danse," 1909
  • Gustav Klimt, "Masturbation," 1916
Το άρθρο βασίστηκε σε αυτή τη δημοσίευση της αμερικάνικης έκδοσης της Huffington Post.

 http://www.huffingtonpost.gr/

7 σχόλια:

  1. Δεν υπάρχει ανηθικότητα στη τέχνη ,υπάρχει ανηθικότητα στα ανθρώπινα μυαλά.

    Η θρησκεία "ενοχοποίησε" το σώμα και την ύλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. ….Το σώμα της είναι το εργαλείο μέσα από το οποίο βιώνει και επικοινωνεί με την
    τέχνη της την ανάγκη της γυναίκας για πολυπλοκότητα και όχι τη παγίωση σε έναν
    μόνο ρόλο…..

    …….Το σώμα δεν καθορίζει, δεν αποκλείει, δεν παγιδεύει το ίδιο μέσα στους
    Κοινωνικούς ρόλους που οι άνδρες και οι γυναίκες αναλαμβάνουν ή είναι
    προγραμματισμένοι να υποδυθούν.
    Παρόλα αυτά αν μπορέσουμε να αντιληφθούμε το σώμα ως φορέα γλώσσας,
    και δομικά να αναδιαρθρώσουμε το τι και πως αυτή η γλώσσα σημαίνει και
    σηματοδοτεί, τότε φυσική θα είναι πλέον η αναδιαπραγμάτευση των ρόλων άρα και
    το κέρδος τεράστιο όχι μόνο για τα δύο φύλα αλλά επίσης για την τέχνη, τις σχέσεις,
    την ίδια τη ζωή.
    Το διάβασα στην εργασία της Εύας Κατσαΐτη
    «Το γυναικείο σώμα
    ως παράσταση και ως κείμενο στην τέχνη και στη
    διαφήμιση».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "...Στην αρχαιότητα, το γυμνό ανθρώπινο κορμί, με πρωτεργάτες τους Έλληνες γλύπτες, εξυμνούνταν ξανά και ξανά δίνοντας στην ανθρωπότητα αναντικατάστατα έργα τέχνης, απαράμιλλης ομορφιάς και αισθητικής. Με την πάροδο του χρόνου, όμως, και με τον ολοένα και αυξανόμενο κοινωνικοθρησκευτικό συντηρητισμό, το γυμνό κορμί άρχισε να καλύπτεται ολοένα και περισσότερο, καταλήγοντας να θεωρείται ως η υπέρτατη αμαρτία, άξια σκληρότατης τιμωρίας, μέχρι και με θάνατο. Οι καλλιτέχνες, λοιπόν, αναγκασμένοι να υπακούσουν τις αυστηρές επιταγές της εποχής, έντυσαν τα γυμνά σημεία των ανθρώπων στα έργα τους και αθέμιτα καλωσόρισαν τον σκοτεινό Μεσαίωνα. Μέχρι τη στιγμή που δειλά δειλά εμφανίστηκε η Αναγέννηση για να πετάξει τα περιττά άμφια και να λατρέψει εκ νέου το πολυαγαπημένο καλλιτεχνικά, γυμνό ανθρώπινο κορμί". Το διάβασα στο : http://www.lavart.gr/bodyscapes-apo-ton-anton-belovodchenko/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο πάπας Φραγκίσκος, ο οποίος είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος, έδωσε την πρώτη του συνέντευξη μετά την εκλογή του στον Ευγένιο Σκαλφάρι, έναν Ιταλό δημοσιογράφο ο οποίος είναι δηλωμένος άθεος.

    Έδωσε ένα μήνυμα: ο αληθινός διάλογος δεν είναι να μιλάς με ανθρώπους που πιστεύουν το ίδιο με σένα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντός σας για θέματα τέχνης όπως φαίνεται απ΄τη μεγάλη επισκεψιμότητα σχετικών άρθρων, θα επανέλθουμε σύντομα με όμοια άρθρα.

    XIROMERONEWS
    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΤΕΧΝΗ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    ΠΡΩΤΟ ΣΕ ΟΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχοι πίνακες ! τους βλέπω και τους ξαναβλέπω, τους απολαμβάνω ! Προβληματίζομαι και σκέφτομαι πως είναι δυνατόν κάποιοι να σκανδαλίζονται βλέποντας αυτά τα αριστουργήματα της τέχνης. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχοι πίνακες,έργα ανεκτίμητης αξίας.Μπράβο που αναδεικνύετε αυτή τη μορφή τέχνης.Συνεχίστε έτσι,μέσα από την ομορφιά του πολιτισμού γενικότερα νικιέται κάθε τι αναχρονιστικό.Μόνο σκουριασμένα και άρρωστα μυαλά μπορούν να δουν κάτι άσχημο εδώ.Εγώ απόλαυσα κι αυτούς που μέχρι τώρα δεν είχα δει.Είδα την αποτύπωση της κάθε εποχής πάνω τους και άλλες παραμέτρους που εκφράζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο