Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Σχολικός αποκλεισμός σε παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

 
Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας από τους βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργο Βαρεμένο και Μαρία Τριανταφύλλου αν προτίθεται να προβεί αμέσως στον διορισμό δασκάλου Ειδικής Αγωγής στο σχολείο της Βόνιτσας και, αντίστοιχα, στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου Παλαίρου.

Το δελτίο τύπου που εκδόθηκε αναφέρει:
Την άμεση τοποθέτηση δασκάλων στο Ειδικό Σχολείο Βόνιτσας και στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου Παλαίρου, ζητούν με ερώτησή τους προς τον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος και Μαρία Τριανταφύλλου. Και οι δύο μονάδες παραμένουν κλειστές -η πρώτη από την αρχή του σχολικού έτους και η δεύτερη για τρίτη συνεχή χρονιά- λόγω έλλειψης δασκάλων ειδικής αγωγής, αποκλείοντας από την εκπαιδευτική διαδικασία δεκάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι δύο βουλευτές υπενθυμίζουν ότι, σύμφωνα με τη σχετική έκθεση του αρμόδιου Ευρωπαϊκού Οργανισμού, ο αριθμός των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Ελλάδα έχει αυξηθεί από το 2010 έως σήμερα κατά 20%. Ωστόσο, επισημαίνουν, τα ειδικά σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις ειδικευμένου προσωπικού και μέσων ή και οδηγούνται στο κλείσιμο.

Είναι η περίπτωση του Ειδικού Σχολείου Βόνιτσας Αιτωλοακαρνανίας, στο οποίο υπάρχει μεν βοηθητικό προσωπικό, δεν έχει όμως τοποθετηθεί δάσκαλος, με αποτέλεσμα να παραμένει κλειστό από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Κάποια από τα παιδιά αναγκάστηκαν, έτσι, να μετακινηθούν σε όμορο σχολείο, προσθέτοντας στις οικογένειές τους ένα δυσβάστακτο, στις συνθήκες της κρίσης, βάρος, και άλλα, που οι οικογένειές τους δεν είχαν ούτε αυτή τη δυνατότητα, να παραμείνουν εκτός σχολείου.
Προκειμένου να καλύψει το κενό αυτό, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποσπάσει τον δάσκαλο που υπηρετεί στο Τμήμα Ένταξης του σχολικού συγκροτήματος Βόνιτσας όπου στηρίζει 5 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η απόφαση αυτή, που έρχεται λίγους μήνες πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς και ενώ το πρόγραμμα του Τμήματος Ένταξης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με σημαντικά θετικά αποτελέσματα, έχει προκαλέσει τις εύλογες διαμαρτυρίες του Συλλόγου Δάσκαλων και Νηπιαγωγών της Βόνιτσας, των γονέων και της τοπικής κοινωνίας, καθώς καταδικάζει σε υπολειτουργία και τις δύο εκπαιδευτικές δομές.
Η περίπτωση του Τμήματος Ένταξης του σχολείου της Παλαίρου είναι ακόμη χειρότερη, καθώς αυτό δεν λειτουργεί καθόλου από πρόπερσι, αφήνοντας εκτός σχολείου 11 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διαγνωσμένες από το ΚΕΔΥ.
Και οι δύο βουλευτές καταλήγουν στην ερώτησή τους:
Επειδή η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι, σύμφωνα με τον νόμο 3699/2008, υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν, και πρέπει, επομένως, να στελεχώνεται με δαπάνες του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς,
Επειδή αποτελεί βαρβαρότητα, παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να οδηγούνται στον σχολικό αποκλεισμό και, προοπτικά, στον κοινωνικό «Καιάδα»,
Επειδή η χώρα μας δεσμεύεται και υποχρεούται ως συμβαλλόμενο κράτος να εφαρμόζει τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών,
Επειδή, τέλος, σε πολλές περιοχές της χώρας οι σχολικές δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι ανεπαρκείς ή και ανύπαρκτες, όπως στη Βόνιτσα και την Πάλαιρο,
Ερωτάται ο υπουργός Παιδείας αν προτίθεται να προβεί αμέσως στον διορισμό δασκάλου Ειδικής Αγωγής στο σχολείο της Βόνιτσας και, αντίστοιχα, στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου Παλαίρου.

1 σχόλιο:

  1. Η ίδια ακριβώς κατάσταση επικρατεί και στον Αστακό. Έντεκα μαθητές περιμένουν βοήθεια για το Τμήμα Ένταξης, το οποίο παραμένει αστελέχωτο για δεύτερη συνεχή χρονιά. Ο βασικός λόγος είναι ότι οι ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας, κατά την α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών τον Οκτώβρη (οι μόνιμοι μας κοστίζουν, βλέπετε) ξέχασαν (!!!) την Αιτωλοακαρνανία, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λειτουργήσουν ούτε τα Ειδικά Σχολεία, στα οποία φοιτούν ΑμεΑ, ούτε τα Τμήμα Ένταξης, στα οποία φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Ενώ οι υποσχέσεις αποκατάστασης της αδικίας κατά την β΄ φάση πρόσληψης (Νοέμβριος) μοιράζονταν αφειδώς, προσελήφθη τελικά ένας μόνο εκπαιδευτικός.
    Η γενική απαξίωση της Παιδείας συνεχίζεται. Φιρμάνια πηγαίνουν κι έρχονται συνεχώς για μετακινήσεις δασκάλων στη μέση της σχολικής χρονιάς, όταν συνενώνονται τμήματα και κανείς δεν ξέρει τι να κάνει με τις ώρες των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές συχνά μπερδεύονται με το πήγαινε-έλα και δεν ξέρουν ποιος τους διδάσκει τι. Οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν να διδάσκουν Β΄ Δημοτικού και τελειώνουν τη χρονιά με ΣΤ'. Οι αναπληρωτές παραιτούνται επειδή κανείς δεν έρχεται από την άκρη της Ελλάδας στην Αιτωλοακαρνανία για 600 ευρώ, όταν ξέρει ότι τα μισά θα πάνε στο νοίκι και ο ίδιος θα πρέπει να μετακινείται σε 2-3 σχολεία την εβδομάδα. Μαθητές αλλάζουν δάσκαλο 4-5 φορές μέσα στη σχολική χρονιά. Τα πάντα ελεγχονται ηλεκτρονικά: τα στοιχεία των μαθητών, η εργασία των γονέων τους, οι απουσίες τους, ο ΑΜΚΑ τους, οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, τα τμ κάθε αίθουσας.
    Θα το σημειώσω για πολλοστή φορά τόσο σε αυτό το ιστολόγιο, όσο και σε άλλα: οι εκπαιδευτικοί είναι η εύκολη λεία, προκειμένου να στρέφονται οι επαγγελματικές ομάδες η μία απέναντι στην άλλη, και να αλληλοσπαραρχθούν οι κοινωνικές τάξεις μεταξύ τους. Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι πάγια εδώ και δεκαετίες. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, έγκαιρός προγραμματισμός των μετακινήσεων του προσωπικού, στελέχωση με προσωπικό και του τελευταίου σχολείου στη χώρα. Την κοινωνία την θέλουμε κοντά μας, δίπλα μας, μαζί μας. Όχι απέναντι (από την τηλεόραση και την παραπληροφόρηση).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο