FaceBook

Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017

Λιγότερο από 48 ώρες για τη λειτουργία των 4 Αυτοκινητόδρομων



Μόλις 48 ώρες έμειναν για να ολοκληρωθεί η πρώτη περίοδος κατασκευής των αυτοκινητόδρομων και τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου 1η Απριλίου οι δρόμοι Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε65 (Δομοκός-Τρίκαλα) και το Ευαγγελισμός-Σκοτίνα του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου πρέπει να τεθούν σε λειτουργία.

 Η λειτουργική περίοδος των οδικών αξόνων είναι το πρώτο μεγάλο τεστ για την επιτυχημένη ή όχι περίοδο κατασκευής. Το Σάββατο οι δρόμοι πρέπει να είναι λειτουργικοί, δηλαδή να δώσουν στην κυκλοφορία το 90% του μήκους τους και να είναι πλήρεις.
Αυτό σημαίνει να υπάρχει σήμανση, διαγράμμιση και φυσικά να μην θυμίζουν εργοτάξιο. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα σε σχέση με τους συνδετήριους κόμβους, δηλαδή αν μαζί με τους άξονες τεθούν σε λειτουργία ή θα μείνουν προς ολοκλήρωση στην περίοδο Απριλίου-Αυγούστου.
Επίσης ένα δεύτερο ερώτημα, κυρίως για την Ιόνια Οδό και τον Ε65 (καθώς είναι σε νέα χάραξη και δεν υπάρχουν ήδη ΣΕΑ σε λειτουργία όπως σε Ολυμπία και Αιγαίου, είναι αν θα λειτουργήσουν τα ΣΕΑ (Σημεία Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) ή επίσης θα λειτουργήσουν σε δεύτερο στάδιο.
Τρίτο ερώτημα που παραμένει δύσκολο να απαντηθεί είναι πότε θα γίνουν τα εγκαίνια. Βέβαια δεν πρέπει να συγχέουμε την λειτουργία των δρόμων με το πότε θα γίνει η τελετή εγκαινίων στην οποία θα παραβρίσκεται ο Πρωθυπουργός της χώρας, Αλέξης Τσίπρας. Οι δρόμοι το Σάββατο πρέπει να λειτουργήσουν όμως οι “φιέστες” θα γίνουν ανάλογα με το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κρατήσουμε αυτή τη στιγμή είναι το “δράμα” της κατασκευή, των προβλημάτων, των ατελείωτων απαλλοτριώσεων και βέβαια των εργοταξίων έχει τελειώσει, έχει μείνει πίσω μας και σε λιγότερο από 48 ώρες θα μιλάμε για το δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδρομων που θα είναι γεγονός.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΡΕΞΗ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΥΡΗΤΑΝ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΙ ΕΚΛΕΙΝΑΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ
ΕΜΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΨΗΦΙΣΑΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣΗ.
ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΟΣΑ ΠΑΝΩΠΡΙΚΙΑ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΠΡΟΣ ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΕΙΑΔΑΣ
ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩΝΤΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ. ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΝ ΠΧ 5-6 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Καλογιάννης για Ιόνια Οδό: Απύθμενο θράσος, με μεγάλη καθυστέρηση δόθηκε ένα μικρό τμήμα
Τετάρτη, 28 Δεκέμβριος 2016 16:27 μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς Εκτύπωση E-mail
Καλογιάννης για Ιόνια Οδό: Απύθμενο θράσος, με μεγάλη καθυστέρηση δόθηκε ένα μικρό τμήμα
Με μία αιχμηρή ανακοίνωση παρεμβαίνει στο θέμα της Ιόνιας Οδού, ο Σταύρος Καλογιάννης, πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, καθώς μιλά για απύθμενο θράσος και αντιφατικές συμπεριφορές διαχρονικά στο έργο. Σας παρουσιάζουμε ολόκληρη τη δήλωση:

"Το θράσος της σημερινής Κυβέρνησης είναι απύθμενο. Δίνοντας χθες στην κυκλοφορία, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, ένα μικρό τμήμα της Ιόνιας οδού, την παράκαμψη Αμφιλοχίας, Υπουργοί έστησαν ολόκληρη θεατρική παράσταση και μάλιστα κακόγουστη.

Οι συμπολίτες μας δεν πρέπει να ξεχνούν ότι:
-Ο ΣΥΡΙΖΑ πολέμησε λυσσαλέα τις συμβάσεις παραχώρησης από τον αρχικό σχεδιασμό τους, την κύρωση των συμβάσεων τους στη Βουλή, το 2007 – 2008, επί Κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή και υπουργίας Γεωργίου Σουφλιά, την κατασκευή των έργων, μέχρι και την επανεκκίνησή τους, την άνοιξη του 2013 (μετά από δύο χρόνια πλήρους απραξίας) επί συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, όταν είχα την τιμή να χειρίζομαι το θέμα μαζί με τον Κωστή Χατζηδάκη.

-Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ δημιούργησαν και γιγάντωσαν το κίνημα «δεν πληρώνω», σηκώνοντας προκλητικά τις μπάρες στους σταθμούς διοδίων, χρεώνοντας το Ελληνικό Δημόσιο με αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, διακηρύσσοντας ότι θα τα καταργήσουν.

-Καταψήφισαν στη Βουλή, το 2013, τις τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης, ισχυριζόμενοι ότι, δήθεν, δεν εξασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον.

-Διακήρυσσαν επίσης, σε κάθε ευκαιρία, ότι αυτοί θα άλλαζαν αμέσως τις συμβάσεις παραχώρησης, ορισμένοι δε πιο φανατικοί, ότι θα τις καταργούσαν, ως ασύμφορες για το Δημόσιο!

Μόλις όμως ανέλαβαν την Κυβέρνηση, στις αρχές του 2015:
-Εγκατέλειψαν τα έργα, με αποτέλεσμα αυτά να βαλτώσουν, να απολυθεί προσωπικό και να κλείσουν εργοτάξια!

-Υποχρεώθηκαν στη συνέχεια, για να καλυφθούν τα νέα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων που έθεσε η ΕΕ, να καταβάλουν επιπλέον πριμ (bonus) στους παραχωρησιούχους!

-‘Όχι μόνο δεν κατήργησαν κανένα σταθμό διοδίων (που ήταν άλλωστε αδύνατο, καθώς από τα διόδια χρηματοδοτούνται τα έργα, απλώς ως αντιπολίτευση έλεγαν χονδροειδή ψέματα), αλλά αντίθετα τους αύξησαν, ενώ παράλληλα αυξάνεται και η τιμή των διοδίων. Αλλά ο Πρωθυπουργός, με περίσσιο θράσος, έταξε νέα κατάργηση των διοδίων το 2019!

-Πέρασαν δύο ολόκληρα χρόνια για να παραδώσουν ένα τμήμα της Ιόνιας οδού, διαψεύδοντας ακόμα και τις δικές τους σχετικές ανακοινώσεις, επιβεβαιώνοντας όμως ότι επί έναν ολόκληρο χρόνο, το 2015, είχαν εγκαταλείψει τα έργα στην τύχη τους!

-Κατά τα λοιπά, εφαρμόζουν τις συμβάσεις παραχώρησης (που ισχυρίζονταν ότι βλάπτουν το Δημόσιο) κατά γράμμα και εγκαινιάζουν έργα που έγιναν χάρη σε αυτές τις συμβάσεις!

Αρκετά κύριοι της Κυβέρνησης! Μπορεί να ξεγελάσατε πολλούς για μικρό διάστημα. Δεν μπορείτε όμως

Ανώνυμος είπε...

Αυτο τους ελεγαν οι δανειστες αυτο εκαναν οταν μας πηραν τα λιμανια, αεροδρομια τους εβαλαν τα 2 ποδια σε ενα παπουτσι να τελειωσουν

Ανώνυμος είπε...

Και τωρα ηλθαν οι αριστεροι να κοψουν εκας μισθους συνταξεις-αφορολογητο
ανοιξτε το λεξικο του μπαμπινιωτη να μαθετε τι σμαινη η λεξη ντροπη ντροπη
ουαι υμιν γραμματεις και φαρισαιοι υποκριται


Ανώνυμος είπε...

Οι συμβάσεις του 2007 και του 2012 είχαν αποτέλεσμα να ΜΗΝ γίνονται οι δρόμοι. Εξασφάλιζαν κέρδη και εισφορές στους εργολάβους άσχετα αν θα γίνουν οι δρόμοι. Έπαιρναν αποζημιώσεις επειδή καθυστερούσαν τα έργα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Γέφυρα. Η εταιρεία έπαιρνε αποζημίωση επειδή δεν γινόταν η Κόρινθου - Πατρών που ανήκει στους ίδιους.
Αν δεν εκβίαζε η ΕΕ με την επιστροφή των χρημάτων (που θα σήμαινε χρεωκοπία των σχημάτων) δρόμοι δεν θα γινόταν. Επίσης δεν ξέρω τι θα έκανε μια κυβέρνηση ΝΔ ΠΑΣΟΚ θα αναλάμβανε και αυτή την υποχρέωση για τους εργολάβους που τόσο προστάτευσαν. Οπότε ας μην ζητάνε και τα ρέστα. Οι προηγούμενοι πρέπει να κρύβονται όχι να το παίζουν τιμητές.