ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Γράφει ο Θεόδωρος Μυλωνάς
Μετά το δημοσίευμα του συμπολίτη μας Κώστα Καρκανιά στον τοπικό τύπο σχετικά με τα λάθη και παραλήψεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή της μελέτης του νέου έργου της ανάπλασης της οδού Ναυπάκτου- Παπαδιαμαντοπούλου και των τριών κυκλικών κόμβων, που προβλέπονται, έχει να προσθέσει και ο γράφων τις δικές του απόψεις.
Είναι τεράστιο λάθος, στον προβλεπόμενο κυκλικό κόμβο του Νοσοκομείου, να κλίνει με τοιχίο ο δρόμος Ν. Μπελογιάννη στο ύψος του Νοσοκομείου.
Είναι ο πιο φαρδύς δρόμος της πόλης, με πλάτος 12 μέτρα από κράσπεδο σε κράσπεδο. Ίσως όταν κατασκευαζόταν ο δρόμος, ο μελετητής-νομοθέτης του έργου να είχε τη σκέψη, ότι θα αποτελέσει μελλοντικά την ανατολική έξοδο της πόλης, άλλο που αποκόπηκε από τον κύριο ιστό της πόλης με ευθύνη των τότε Δημοτικών αρχών. Σημειωτέον ότι συμπίπτει ο δρόμος αυτός με την πορεία των εξοδιτών του 1826. Ανήκει σε περιοχή, με ένα ανεξάρτητο ρυμοτομικό σχέδιο, όπως και άλλες 5 ( Ανατολικά Αλίπεδα, Λιμάνι, Πλώσταινα, Μεσόκαμπος, Καλλονή). Χαρακτηρίζεται η πόλη μας, πόλη με 6 περιφερειακούς «δορυφόρους», χωρίς σχεδιασμένη και εγκεκριμένη σύνδεση, πράγμα ανήκουστο για την παγκόσμια πρακτική. Λες και είναι σαν το πολιορκημένο Μεσολόγγι του 1826. Αλήθεια !!! έτσι το θέλουμε; Είναι αντάξιο της μοίρας του; Πότε θα αλλάξει τελικά αυτή η πόλη;;;
Δυστυχώς ο πλατύς αυτός δρόμος Ν. Μπελογιάννη, από νότο είναι κομμένος και όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα 1, στο τέλος του βόρεια, καταλήγει σε πεζόδρομο και Β.Δ. αυτού σε parking αυτοκινήτων και δικύκλων. Καλή η σκέψη πεζοδρόμου –parking αλλά όχι στη θέση αυτή. Θα χαθεί η ευκαιρία για την πόλη να δημιουργηθεί εκεί ο μοναδικός δρόμος εξόδου από τη μέσα πόλη. Θα είναι άλλη μια κατασκευαστική- κυκλοφοριακή αστοχία όπως παρόμοια συνέβη γύρω από τους δρόμους της Παλαμαϊκής και τους τεράστιους πεζοδρόμους στην Κύπρου!!!Και εξηγούμαι.
Η οδός Ν. Μπελογιάννη μπορεί να αποτελέσει την μοναδική έξοδο της πόλης από την ανατολική πλευρά της. Το στοιχείο αυτό δυστυχώς δεν το έλαβαν υπόψη τους οι μηχανικοί της μελετητικής εταιρείας που ανέλαβε, γιατί δεν γνώριζαν τα τοπικά δεδομένα ούτε, όπως φαίνεται, περιεργάστηκαν τα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης .
Η οδός Ν. Μπελογιάννη μπορεί να αποτελέσει την μοναδική έξοδο της πόλης από την ανατολική πλευρά της. Το στοιχείο αυτό δυστυχώς δεν το έλαβαν υπόψη τους οι μηχανικοί της μελετητικής εταιρείας που ανέλαβε, γιατί δεν γνώριζαν τα τοπικά δεδομένα ούτε, όπως φαίνεται, περιεργάστηκαν τα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης .
Αφότου έκλεισε η Πύλη για την έξοδο των οχημάτων, δύο πλέον είναι αναγκαστικά οι έξοδοι. Η μία δυτικά προς το Αιτωλικό από την οδό Δαμασκηνού και η άλλη ανατολικά προς την οδό Ναυπάκτου. Δυτικά η πορεία γίνεται εύκολα. Το πρόβλημα είναι προς την ανατολική πλευρά. Δεν υπάρχουν ενημερωτικές πινακίδες. Από την κεντρική πλατεία ανατολικά προς την Αθήνα για να φύγει κανένας προς την οδό Σπύρου Τρικούπη χάνεται στο δαιδαλώδες ζικ-ζακ. Ακολουθεί διαδρομές χωρίς να παρουσιάζεται μια καλή και εύκολη πορεία. Από τον κεντρικό άξονα της πόλης ανατολής –δύσης, την οδό Γ. Λιακατά-Αλεξανδροπούλου-Ελ. Βενιζέλου-Καλυδώνα από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής προς το 3ο Δημοτικό σχολείο παρόμοια διαδρομή εκτελείται. Επίσης, εγκάρσια Νότου-Βορρά, στην οδό Μουστακλή από τη Κλείσοβα προς την πύλη, η αναγκαστική πορεία από εκεί προς στα ανατολικά δεν δίνει στον οδηγό εύκολη πρόσβαση έξω από την πόλη. Όλοι αυτοί οι δρόμοι, αν θέλουμε να αναπτύξουμε την πόλη μας τουριστικά, πρέπει να έχουν μια καλή και εύκολη έξοδο. Όπως φαίνεται και στο σχέδιο, σε μελλοντικό ανασχηματισμό του κυκλοφοριακού στη πόλη, εφόσον άλλαξε η κίνηση με την μετατροπή του δρόμου στη πύλη, σε μονόδρομο εισόδου, ή ακόμα στην καλύτερη περίπτωση με την ενσωμάτωσή της με τον Κήπο Ηρώων, γίνει πεζόδρομος, ο δρόμος Ν. Μπελογιάννη, όπως φαίνεται στην εικόνα 2, θα μπορεί να παραλάβει όλο τον φόρτο των οχημάτων, στο τέρμα του στο Νοσοκομείο και να έχουμε από εκεί τη μόνη έξοδο με ένα ακόμη κυκλικό κόμβο βόρεια του 3ου Δημοτικού Σχολείου.
Με την πολυδάπανη ανάπλαση του παραπάνω έργου που δημοπρατείται, θα είναι τραγικό λάθος να μην ληφθεί υπόψη ένας μελλοντικός κυκλοφοριακός ανασχηματισμός με την αναμόρφωση του ρυμοτομικού σχεδίου.
Γι’ αυτό παρακαλούνται τόσο ο Περιφερειάρχης όσο και ο Δήμαρχος Μεσολογγίου, ως φορέας υλοποίησης, με το παρόν να αλλάξουν την μελέτη ή να δεσμευτούν, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, να επανεξετάσουν το παραπάνω θέμα και για όσα διαλαμβάνονται στα δημοσιεύματα της Αδελφότητας Απογόνων Αγωνιστών και του Κώστα Καρκανιά, με τεχνική εντολή της επίβλεψης προς τον ανάδοχο για τροποποίηση της οριζοντιογραφίας και ανακεφαλαιωτικό πίνακα.
Με την πολυδάπανη ανάπλαση του παραπάνω έργου που δημοπρατείται, θα είναι τραγικό λάθος να μην ληφθεί υπόψη ένας μελλοντικός κυκλοφοριακός ανασχηματισμός με την αναμόρφωση του ρυμοτομικού σχεδίου.
Γι’ αυτό παρακαλούνται τόσο ο Περιφερειάρχης όσο και ο Δήμαρχος Μεσολογγίου, ως φορέας υλοποίησης, με το παρόν να αλλάξουν την μελέτη ή να δεσμευτούν, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, να επανεξετάσουν το παραπάνω θέμα και για όσα διαλαμβάνονται στα δημοσιεύματα της Αδελφότητας Απογόνων Αγωνιστών και του Κώστα Καρκανιά, με τεχνική εντολή της επίβλεψης προς τον ανάδοχο για τροποποίηση της οριζοντιογραφίας και ανακεφαλαιωτικό πίνακα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο